Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 februari 2011, 10:03   #3901
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Welk type 'komen eten' deelneemster zou jij wezen ?
Oud 9 februari 2011, 10:12   #3902
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
hoe maak jij een man duidelijk dat je in hem geïnteresseerd bent ?
In de Flair zullen daarover wel veel trukjes vermeld worden.
Het zal echter sterk afhangen van je eigen karakter, en dat van de man, hoe je dat het best aanpakt.

Mijn eigen beperkte ervaring:

Het hangt af van de context. Als je hem al kent (iemand uit de vriendenkring, of een collega), dan kan je gewoon toenadering zoeken. Interesse tonen in zijn interessegebieden (zonder te overdrijven), "toevallig" steeds naast hem zitten bij het uitgaan in groep, af en toe een beetje buiten de lijntjes kleuren (ook zonder overdrijven) enz ...
Volgens betrouwbare bronnen helpt het giechelen bij elke flauwe mop ook, maar d�*t heb ik nooit geprobeerd.

Toen ik mijn huidige man voor het eerst zag, en onmiddellijk doorhad dat ik in hem geïnteresseerd was, heb ik die avond gewoon overdreven veel zijn aandacht getrokken door in zijn buurt rond te hangen, hem wat te helpen, enz ...
Het heeft hem niet duidelijk gemaakt dat ik in hem geïnteresseerd was (), maar wel zijn aandacht getrokken waardoor hij een volgende ontmoeting (een eerste date dus) voorstelde.

Je kunt het ook gewoon zeggen, natuurlijk.
Oud 9 februari 2011, 10:12   #3903
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Ben je een maagd?
Neen, sterrenbeeld leeuw.
Oud 9 februari 2011, 10:15   #3904
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welk type 'komen eten' deelneemster zou jij wezen ?
Ik kijk daar niet naar.

De enige aflevering die ik (op de website) heb bekeken was die met Lesley-Ann Poppe, omdat collega's me vertelden dat het de moeite was.
Ik herkende me in geen van de vier deelnemers.

Het is in elk geval een formule waar ik nooit aan zal meedoen.

Laatst gewijzigd door Firestone : 9 februari 2011 om 10:16.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 10:38   #3905
Anna List
Banneling

Standaard

hou je van versgeklopte slagroom ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 10:49   #3906
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Hoe heb jij je saturn return ervaren?
Oud 9 februari 2011, 10:58   #3907
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
hou je van versgeklopte slagroom ?
Ja.
Oud 9 februari 2011, 11:00   #3908
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Hoe heb jij je saturn return ervaren?
Heb dat moeten opzoeken.

De periode "rond mijn dertigste" was inderdaad een kantelmoment, door de geboorte van mijn dochter. Daardoor ga je inderdaad een aantal zaken anders bekijken en je "volwassener" en "verantwoordelijker" gedragen.
Of dat met Saturnus wat te maken heeft weet ik uiteraard niet.
Oud 9 februari 2011, 11:18   #3909
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Ja.
Oud 11 februari 2011, 14:42   #3910
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Heb jij ooit iemand gepakt op zijn/haar uiterlijk (zoals 'brillenkas' of 'vuile rosse') ?
Oud 11 februari 2011, 14:48   #3911
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb jij ooit iemand gepakt op zijn/haar uiterlijk (zoals 'brillenkas' of 'vuile rosse') ?
Toen ik wat jonger was spijtig genoeg wel (bijvoorbeeld tegenover meisjes die wat te dik waren, of mottige jongens, ...).

Laatst gewijzigd door Firestone : 11 februari 2011 om 14:54.
Oud 11 februari 2011, 22:40   #3912
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Antoon : 11 februari 2011 om 22:42.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2011, 17:50   #3913
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

[quote=largo_w;5276216]Ja da's een mooie... ik had gekozen voor Barosso denk ik; de man kent België goed. Probleem is dat hij zeker minder partijdig is (of toch meer dat etiket zal meekrijgen als het iemand niet aanstaat)... ja echt good one
(unquote)

...Berlusconi....

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2011, 22:05   #3914
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
.
Point taken!
Oud 14 februari 2011, 22:06   #3915
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
...Berlusconi....

Mja, waarom niet, het lijkt hier toch meer en meer op een commedia dell'arte.
En daar de Italianen (alvast de Italiaanse vrouwen) hem niet meer willen, kan hij zich hier eens nuttig maken.
Oud 15 februari 2011, 10:38   #3916
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Ga jij (een eindje) mee in de redenering van Tom Naegels betreffende concentratiescholen?
Met name dat blanke allochtone ouders onterecht hun kinderen weghalen uit scholen met (te) veel allochtonen omdat ze vrezen dat dit een taal- en leerachterstand zou opleveren voor hun kind?

En zou je voor je eigen kind effectief een 'zwarte school' kiezen of neem je het al dan niet bestaande risico toch liever niet?

Laatst gewijzigd door parcifal : 15 februari 2011 om 10:39.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 12:46   #3917
VLJ
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ga jij (een eindje) mee in de redenering van Tom Naegels betreffende concentratiescholen?
Met name dat blanke allochtone ouders onterecht hun kinderen weghalen uit scholen met (te) veel allochtonen omdat ze vrezen dat dit een taal- en leerachterstand zou opleveren voor hun kind?

En zou je voor je eigen kind effectief een 'zwarte school' kiezen of neem je het al dan niet bestaande risico toch liever niet?
een mening.
Oud 15 februari 2011, 15:05   #3918
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht

Als je deze column bedoelt, zijn er alvast een aantal punten waar ik het met Tom Naegels helemaal eens ben.

Bijvoorbeeld:
Citaat:
Waar ik n�*et tegen kan, is dat vervolgens de indruk wordt gewekt dat die kansrijke kinderen toch benadeeld zouden worden.
...
Het basisprobleem, zowel in Antwerpen als in Brussel, is het plaatstekort.
...
Het is dat plaatstekort dat dringend moet worden aangepakt. Het doet er helemaal niet toe dat allochtonen te veel broertjes en zusjes zouden maken - iedereen maakt zoveel kinderen als hij wil. Het is aan de overheid om daarop te anticiperen.
Nu, wie ben ik om te kunnen oordelen of het al dan niet nadelig is in een klas te zitten met vooral kinderen met taal- en leerachterstand?

Op mijn school waren de meeste kinderen niet Nederlandstalig van huize uit, en kwamen ook geregeld kinderen uit het buitenland bij die geen woord Nederlands spraken. Toch zijn de meeste leerlingen afgestudeerd, en konden velen ook universitaire studies in het Nederlands aan.
(Een extreem geval dat ik ken is een jongen die hier op zijn 15de aankwam, geen woord Nederlands kende, en inmiddels met succes in het Nederlands als arts is afgestudeerd. Zijn Nederlands is verre van perfect (soms zelfs een beetje komisch), maar veel beter dan dat van de gemiddelde Waalse politicus.)

Ik vermoed dat de omstandigheden thuis een belangrijkere factor zijn dan taalachterstand, als zal er in de praktijk wel enige positieve correlatie tussen de twee zijn. (Voor de zageventen: de "ik vermoed" staat er niet voor niets.)

Heel concreet, ik denk niet dat wij de moed zullen hebben onze kind(eren) naar een "zwarte school" te sturen.
Het lijkt me ook beter voor iedereen dat er zo weinig mogelijk "zwarte scholen" zouden zijn, maar daar moet inderdaad in eerste instantie de Vlaamse overheid voor zorgen: door voor voldoende plaatsen te zorgen, en voor budgetten voor de begeleiding van leerlingen met taalachterstand.

Laatst gewijzigd door Firestone : 15 februari 2011 om 15:13.
Oud 15 februari 2011, 15:23   #3919
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Point taken!
Oud 15 februari 2011, 15:25   #3920
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je deze column bedoelt, zijn er alvast een aantal punten waar ik het met Tom Naegels helemaal eens ben.

Bijvoorbeeld:

Nu, wie ben ik om te kunnen oordelen of het al dan niet nadelig is in een klas te zitten met vooral kinderen met taal- en leerachterstand?

Op mijn school waren de meeste kinderen niet Nederlandstalig van huize uit, en kwamen ook geregeld kinderen uit het buitenland bij die geen woord Nederlands spraken. Toch zijn de meeste leerlingen afgestudeerd, en konden velen ook universitaire studies in het Nederlands aan.
(Een extreem geval dat ik ken is een jongen die hier op zijn 15de aankwam, geen woord Nederlands kende, en inmiddels met succes in het Nederlands als arts is afgestudeerd. Zijn Nederlands is verre van perfect (soms zelfs een beetje komisch), maar veel beter dan dat van de gemiddelde Waalse politicus.)

Ik vermoed dat de omstandigheden thuis een belangrijkere factor zijn dan taalachterstand, als zal er in de praktijk wel enige positieve correlatie tussen de twee zijn. (Voor de zageventen: de "ik vermoed" staat er niet voor niets.)

Heel concreet, ik denk niet dat wij de moed zullen hebben onze kind(eren) naar een "zwarte school" te sturen.Het lijkt me ook beter voor iedereen dat er zo weinig mogelijk "zwarte scholen" zouden zijn, maar daar moet inderdaad in eerste instantie de Vlaamse overheid voor zorgen: door voor voldoende plaatsen te zorgen, en voor budgetten voor de begeleiding van leerlingen met taalachterstand.

denk je niet dat de leefervaring positiever zal zijn dan de mogelijke negatieve quantitatieve achterstand ?

deze 'racist' heeft alvast zijne kleine een aantal jaar naar een gekleurde school gestuurd
toch tot die kleine vond dat zijn veiligheid ni gegarandeerd was
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be