Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 14 februari 2011, 23:25   #141
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Hij zei iets meer dan dat haar dood hem ijskoud liet, dat werd voorafgegaan door de gebruikelijke propaganda, dat het een xenofobe was, een extreem-rechtse, enz.
Dergelijk schorremorrie moet men geen vrije tribune op TV geven.
het vb is niet meer extreem rechts?

Laatst gewijzigd door globalmedia : 14 februari 2011 om 23:25.
globalmedia is offline  
Oud 14 februari 2011, 23:27   #142
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Hier moet ik tussenkomen. Ik ben een Vlaming en heb altijd Vlaams gestemd. Ik ben ook franstalig en ben toevallig vertaler van beroep. "Sans doute" betekent in alle gevallen "waarschijnlijk" en wordt steevast in de zin van "probablement" gebruikt. Er is ook zoiets als "sans aucun doute" en dat gebruikt men als er geen twijfels meer bestaan.

In deze is Van Parijs correct geweest. Neem het van mij aan.
Je hebt gelijk, maar gezien de tendens van de rest van de "reportage", zal het meer een wikken van woorden geweest zijn.

Laatst gewijzigd door Miguelito : 14 februari 2011 om 23:27.
Miguelito is offline  
Oud 14 februari 2011, 23:29   #143
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
het vb is niet meer extreem rechts?
Het VB heeft meer tact dan dat racaille dat ze bij de RTBf journalist noemen.
Oud 14 februari 2011, 23:30   #144
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier moet ik tussenkomen. Ik ben een Vlaming en heb altijd Vlaams gestemd. Ik ben ook franstalig en ben toevallig vertaler van beroep. "Sans doute" betekent in alle gevallen "waarschijnlijk" en wordt steevast in de zin van "probablement" gebruikt. Er is ook zoiets als "sans aucun doute" en dat gebruikt men als er geen twijfels meer bestaan.

Verraaad!!!!

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 14 februari 2011 om 23:30.
solidarnosc is offline  
Oud 14 februari 2011, 23:31   #145
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
De meeste Franstalige journalisten hebben inderdaad veel genuanceerder gereageerd en de reactie van de Vlaamse populaire pers was Dé Walen zijn .....waarmee ze uiteraard even goed doen wat ze van de RTBF verwijten.
Vlamingen zijn ook maar mensen Soli. Je hebt gelijk, maar wie draagt de meeste schuld? Door de hele Vlaamse media van medeplichtigheid te beschuldigen heeft de RTBF ervoor gezorgd dat geen enkele journalist in Vlaanderen hen kan verdedigen.

Ik ben het met Van Cauwelaert eens : dit was vooral een uiting van ongelooflijke slordigheid. Een beroepsjournalist onwaardig. Echt typerend voor de RTBF die op alle vlakken slordig tewerk gaan.

Ik las het stuk van Quatremer van Le monde over Morel. De toon was echt hatelijk en ik had vreed goesting om daarop te reageren. De man had echter zijn huiswerk gemaakt. Alle feiten waren vermeld, en de historiek ook. Zijn conclusie was vooringenomen en hatelijk maar om zo'n stuk te weerleggen moet je veel meer moeite doen. Ik was op het werk en heb het dus niet gedaan.

Maar dat reportage van de RTBF dat is iets totaal anders. En je weet het ook Soli. Ik begrijp waar je naartoe wilt maar ik zou een andere vertrekbasis nemen. Het artikel van Mouton in Le Soir of het stuk van Quatremer bvb. Het item van de RTB is op geen enkele manier te verdedigen of doed te praten.

Laatst gewijzigd door Kaal : 14 februari 2011 om 23:35.
Kaal is offline  
Oud 14 februari 2011, 23:32   #146
globalmedia
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het VB heeft meer tact dan dat racaille dat ze bij de RTBf journalist noemen.
welke tact?
caféslogans als "uw pensioen in de pocket van mohammed"?
Oud 14 februari 2011, 23:35   #147
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlamingen zijn ook maar mensen Soli. Je hebt gelijk, maar wie draagt de meeste schuld? Door de hele Vlaamse media van medeplichtigheid te beschuldigen heeft de RTBF ervoor gezorgd dat geen enkele journalist in Vlaanderen hem kon verddedigen.

Ik ben het met Van Cauwelaert eens : dit was vooral een uiting van ongelooflijke slordigheid. Een beroepsjournalist onwaardig. Echt typerend voor de RTBF die op alle vlakken slordig en lui tewerk gaan.

Ik las het stuk van Quatremer van Le monde over Morel. De toon was echt hatelijk en ik had vreed goesting om daarop te reageren. De man h
Nogmaals. Ik vind ook dat door de toon en aantal fouten de essentie van het verhaal verloren gaat en dat dit dus slechte journalistiek is maar dat dit helemaal niet het geval is voor de meeste andere reportages die verschenen zijn.

Nja Quatremer gaat er inderdaad al een tijdje los door. Het probleem voor hem is dat ie op die manier alleen maar NVA sterker zal maken (wat uiteraard voor hem een bevestiging van zijn gelijk zal zijn.)
solidarnosc is offline  
Oud 14 februari 2011, 23:37   #148
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nogmaals. Ik vind ook dat door de toon en aantal fouten de essentie van het verhaal verloren gaat en dat dit dus slechte journalistiek is maar dat dit helemaal niet het geval is voor de meeste andere reportages die verschenen zijn.

Nja Quatremer gaat er inderdaad al een tijdje los door. Het probleem voor hem is dat ie op die manier alleen maar NVA sterker zal maken (wat uiteraard voor hem een bevestiging van zijn gelijk zal zijn.)
Sorry, mijn post ging te vroeg online ! Ik heb het tijdens jouw antwoord nog bijgewerkt
Kaal is offline  
Oud 14 februari 2011, 23:37   #149
globalmedia
Minister-President

Standaard

Citaat:

ironisch dat men met zulke populistische strategien wel compromissen bereikt

Laatst gewijzigd door globalmedia : 14 februari 2011 om 23:38.
globalmedia is offline  
Oud 14 februari 2011, 23:44   #150
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De man is inderdaad hatelijk, en spuit de Franstalige propaganda als de beste.
Oud 14 februari 2011, 23:48   #151
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De man is inderdaad hatelijk, en spuit de Franstalige propaganda als de beste.
Een objectieve bondgenoot dus.
solidarnosc is offline  
Oud 15 februari 2011, 00:05   #152
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De Larousse is het blijkbaar niet met u eens.

sans doute

locution adverbiale
1. [probablement] most probably, no doubt
2. [assurément]
sans aucun ou nul doute without (a) doubt, undoubtedly, indubitably (soutenu)
3. [certes]

tu me l'avais promis — sans doute, mais ... you'd promised me — that's true I know, but...
http://www.larousse.fr/dictionnaires...is/doute/26518
Zucht is offline  
Oud 15 februari 2011, 00:10   #153
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Een partij zoals het VB of het FN predikt enkel en alleen haat tegenover de anderen, .
Nét dat wat andere partijen en de media doen tgo het VB.
daiwa is offline  
Oud 15 februari 2011, 00:19   #154
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Dat schors valt niet vanzelf de bomen af he - wie gaat dat inzamelen????
Ja dat is een probleem...

Misschien kunnen ze onder de bomen gaan liggen met hun mond wijdopen,en wie weet,valt er misschien wat vanzelf in...

Laatst gewijzigd door Svennies : 15 februari 2011 om 00:20.
Svennies is offline  
Oud 15 februari 2011, 00:19   #155
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
welke tact?
caféslogans als "uw pensioen in de pocket van mohammed"?
Mensen vergelijken met meeuwen op een stort is natuurlijk tact voller.En wat je dacht van mensen vergelijken met mestkevers.

Laatst gewijzigd door daiwa : 15 februari 2011 om 00:20.
daiwa is offline  
Oud 15 februari 2011, 00:45   #156
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Aangezien "waarschijnlijk" in het Nederlands nogal naar "misschien" zweeft, is het niet de beste vertaling. "Hoogstwaarschijnlijk" of "ongetwijfeld" naargelang de context is meer op zijn plaats. In ieder geval is het een affirmatie dat de spreker er zelf weinig of geen twijfels bij heeft. In een vraagstelling daarentegen zeg je ook in het Nederlands soms dat je "ongetwijfeld" iets gedaan hebt, in de hoop dat iemand je tegenspreekt
fonne is offline  
Oud 15 februari 2011, 01:01   #157
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Aangezien "waarschijnlijk" in het Nederlands nogal naar "misschien" zweeft, is het niet de beste vertaling. "Hoogstwaarschijnlijk" of "ongetwijfeld" naargelang de context is meer op zijn plaats. In ieder geval is het een affirmatie dat de spreker er zelf weinig of geen twijfels bij heeft. In een vraagstelling daarentegen zeg je ook in het Nederlands soms dat je "ongetwijfeld" iets gedaan hebt, in de hoop dat iemand je tegenspreekt
Ik stel voor dat we het meenemen bij de onderhandelingen.
solidarnosc is offline  
Oud 15 februari 2011, 01:07   #158
globalmedia
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Mensen vergelijken met meeuwen op een stort is natuurlijk tact voller.En wat je dacht van mensen vergelijken met mestkevers.
het is inderdaad niet tactvol als u me een achterlijk kloot noemt en dat ik jou dan vervolgens als druipende eikel beschimp

Laatst gewijzigd door globalmedia : 15 februari 2011 om 01:09.
globalmedia is offline  
Oud 15 februari 2011, 01:10   #159
globalmedia
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik stel voor dat we het meenemen bij de onderhandelingen.
de illusie van de onderhandelingen
Oud 15 februari 2011, 01:14   #160
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De illusie van een eensgezind land....
Svennies is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be