Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 februari 2011, 06:56   #81
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

Met je ervaring in seksualiteit, zijn er veel mensen die aan de facade gewoon een normaal gezinsleven hebben, maar bv naar seksclubs gaan of een open relatie hebben of ... ?
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 09:23   #82
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Met je ervaring in seksualiteit, zijn er veel mensen die aan de facade gewoon een normaal gezinsleven hebben, maar bv naar seksclubs gaan of een open relatie hebben of ... ?
Ja hoor. Als ik op mijn gevoel afga, ze doen het allemaal. Dat zal wel niet, maar zo voelt het.
Ik ben zelf in een parenclub al eens op een collega en zijn vrouw gebotst. Tot op dat moment had ik van hem alleen vanille verhalen gehoord als hij het over zijn weekend had.
Zo goed als iedereen die je daar tegenkomt houdt zijn/haar speciale hobby geheim voor hun entourage.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 15:29   #83
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ja hoor. Als ik op mijn gevoel afga, ze doen het allemaal. Dat zal wel niet, maar zo voelt het.
Ik ben zelf in een parenclub al eens op een collega en zijn vrouw gebotst. Tot op dat moment had ik van hem alleen vanille verhalen gehoord als hij het over zijn weekend had.
Zo goed als iedereen die je daar tegenkomt houdt zijn/haar speciale hobby geheim voor hun entourage.
Ja, ik kan het niet inbeelden dat één van mijn vrienden of kennissen iets anders zou doen, dan het gewone.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 03:44   #84
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

ik was oude draden aan het lezen en zag dit: Mijn voornaamste argument is dat ik de verspreiding van religie misdadig vind. En het is daar waar ik tegen wil optreden.

Sta je hier nog steeds achter en zoja, hoe zou je die verspreiding dan wel tegenhouden?
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 08:25   #85
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
ik was oude draden aan het lezen en zag dit: Mijn voornaamste argument is dat ik de verspreiding van religie misdadig vind. En het is daar waar ik tegen wil optreden.

Sta je hier nog steeds achter en zoja, hoe zou je die verspreiding dan wel tegenhouden?
Ik sta er nog steeds achter. En ik wil de wereld veranderen door met mezelf te beginnen. Niks destructiefs of radicaal.
Gewoon religie het respect geven dat het verdiend. Bijvoorbeeld op dezelfde manier reageren tegen iemand die wil "bidden", als tegen iemand die tegen een wolk aan het praten is.
Meer moet dat niet zijn.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 11:00   #86
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ik sta er nog steeds achter. En ik wil de wereld veranderen door met mezelf te beginnen. Niks destructiefs of radicaal.
Gewoon religie het respect geven dat het verdiend. Bijvoorbeeld op dezelfde manier reageren tegen iemand die wil "bidden", als tegen iemand die tegen een wolk aan het praten is.
Meer moet dat niet zijn.
Militant autisme?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 11:00   #87
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.733
Standaard

In welke mate is de diagnose "Asperger" een houvast voor u? Kan je er je gedrag mee "plaatsen" en in welke mate is dat prettig? Was de diagnose een bevrijding voor u?

Asperger is op z'n minst een beetje controversieel, een beetje als ADHD; hoe ga je, met dat gegeven, om met "non-believers"? (om een extreem vb. te geven; een mede-forummer schreef hier recent dat een allergie vooral een zaak van "tussen de oren" is)

in kader van uw ontwijkend () antwoord op deze vraag:

"Wat is uw lelijkste karaktertrek, wat is uw hoofdzonde? "

Laat me herformuleren: Met welke karaktereigenschap ben je niet tevreden?; of om het positief te formuleren; welke karaktereigenschap die je vaststelt bij anderen maar waarvan je vindt dat jij ze niet (in die mate) hebt, zou je graag ook hebben of kan je ten minste zeer apprecieren.

Ben je een dagdromer? indien ja, geef eens enkele voorbeelden van recente leuke dagdromen.

en dan de vraag van 1x10^6: wat is de belangrijkste reden waarom je hier op dit forum rondsnuffelt?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2011, 09:10   #88
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
In welke mate is de diagnose "Asperger" een houvast voor u? Kan je er je gedrag mee "plaatsen" en in welke mate is dat prettig? Was de diagnose een bevrijding voor u?

Asperger is op z'n minst een beetje controversieel, een beetje als ADHD; hoe ga je, met dat gegeven, om met "non-believers"? (om een extreem vb. te geven; een mede-forummer schreef hier recent dat een allergie vooral een zaak van "tussen de oren" is)
Voor mij was het een bevrijding. Eindelijk wist ik waar die rare ideeen vandaan komen, en nu ik dat weet, kan ik ze ook beter plaatsen en relativeren. Als ik nu een croque monsieur maak, en ik leg nauwgezet de twee sneden terug op elkaar zoals ze in de broodzak staken (niet dat dat de goede manier is, het is de enige voor mij), kan ik om mijn eigen obsessies lachen
Als ik ambetant word omdat iemand iets doet dat "fout" is, kan ik nu aan mezelf vertellen dat voor die andere persoon die handeling totaal onbelangrijk is en dat ik daar niet moet van wakker liggen.
Wat anderen daarvan denken laat me koud, en ze hebben misschien gelijk. iedereen is in een bepaalde mate asperger, en soms wordt de diagnose geclaimed waar ze niet voldoende aanwezig is om toch enig medeleven op te wekken. Ze doen maar, voor mij is het eerder een grappige eigenschap dan een hinderlijke. En in retrospect moet ik inzien dat het net dat asperger gedeelte van mij is dat me mijn success bezorgd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
in kader van uw ontwijkend () antwoord op deze vraag:

"Wat is uw lelijkste karaktertrek, wat is uw hoofdzonde? "

Laat me herformuleren: Met welke karaktereigenschap ben je niet tevreden?; of om het positief te formuleren; welke karaktereigenschap die je vaststelt bij anderen maar waarvan je vindt dat jij ze niet (in die mate) hebt, zou je graag ook hebben of kan je ten minste zeer apprecieren.
OK dan, de drang tot "I told you so" is iets dat ik graag zou afleren. Ik ken mensen die tevreden zijn met het resultaat en het daarbij houden. Ik wrijf de mensen er dan graag met hun neus in, wat eigelijk totaal contraproductief is.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ben je een dagdromer? indien ja, geef eens enkele voorbeelden van recente leuke dagdromen.
Neen, ik dagdroom niet. Als ik al wegdroom is het in het niets.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
en dan de vraag van 1x10^6: wat is de belangrijkste reden waarom je hier op dit forum rondsnuffelt?
Omdat ik de mening wil kennen van anderen. Meestal bij controversiele gebeurtenissen.
Omdat ik zo vaak in het buitenland zit en zo contact hou met de actualiteit. Ik heb een hekel aan chatten, veel te ongeorganiseerd, hier heb je tenminste tijd om over een onderwerp te reageren voor er iemand anders een draai aan het gesprek geeft.
__________________

Laatst gewijzigd door Travis66 : 11 februari 2011 om 09:13.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2011, 09:19   #89
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.733
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Voor mij was het een bevrijding. Eindelijk wist ik waar die rare ideeen vandaan komen, en nu ik dat weet, kan ik ze ook beter plaatsen en relativeren. Als ik nu een croque monsieur maak, en ik leg nauwgezet de twee sneden terug op elkaar zoals ze in de broodzak staken (niet dat dat de goede manier is, het is de enige voor mij), kan ik om mijn eigen obsessies lachen
Als ik ambetant word omdat iemand iets doet dat "fout" is, kan ik nu aan mezelf vertellen dat voor die andere persoon die handeling totaal onbelangrijk is en dat ik daar niet moet van wakker liggen.
Wat anderen daarvan denken laat me koud, en ze hebben misschien gelijk. iedereen is in een bepaalde mate asperger, en soms wordt de diagnose geclaimed waar ze niet voldoende aanwezig is om toch enig medeleven op te wekken. Ze doen maar, voor mij is het eerder een grappige eigenschap dan een hinderlijke. En in retrospect moet ik inzien dat het net dat asperger gedeelte van mij is dat me mijn success bezorgd.


OK dan, de drang tot "I told you so" is iets dat ik graag zou afleren. Ik ken mensen die tevreden zijn met het resultaat en het daarbij houden. Ik wrijf de mensen er dan graag met hun neus in, wat eigelijk totaal contraproductief is.



Neen, ik dagdroom niet. Als ik al wegdroom is het in het niets.


Omdat ik de mening wil kennen van anderen. Meestal bij controversiele gebeurtenissen.
Omdat ik zo vaak in het buitenland zit en zo contact hou met de actualiteit. Ik heb een hekel aan chatten, veel te ongeorganiseerd, hier heb je tenminste tijd om over een onderwerp te reageren voor er iemand anders een draai aan het gesprek geeft.
Dankuwel voor dit uitvoerig en interessant antwoord
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2011, 18:26   #90
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Die twee vragen horen samen. Als asperger ben ik steeds op zoek naar redenen waarom bepaalde zaken zijn zoals ze zijn. Ik zoek overal logica achter, en kan bij religie absoluut niks vinden. Aspergers hebben een hekel aan hypocrise, iets dat voor ons overkomt als liegen. Vandaar mijn absolute hekel aan religie.
.
Religie is ingebouwd bij de mens - je bent dus per definitie "religieus"
ter verduidelijking : je "gelooft" vermits "het weten" een grens heeft
& een mens zijn "wereldbeeld" altijd groter is dan de wetenschap.
Logica is op zich kompleet leeg : men kan geen "logisch systeem" hebben zonder
een fundament van axioma's of dogma's.

Asperger is een andoening van het "autismespectrum" men spreekt tegenwoordig niet meer zo graag over "autisme" omdat dit diverse verschillende aandoeningen betreft. Ik "werk" als vrijwilliger met "autisten"
die niet zelfstandig kunnen wonen. Extreem gesteld hebben die mensen een heel "andere kijk" op de dingen : ze verliezen zich in details, zijn overdreven extrovert enz..Mensen met asperger zijn meestal intelligent en zeer in staat
zelfstandig te leven. Ik heb echter de indruk dat het gebrek aan empathie
de meesten toch wel parten speelt. In hoever we onszelf kunnen sturen
en ook mensen met asperger dat kunnen is een open vraag.

Wat denk je ?
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 07:21   #91
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Religie is ingebouwd bij de mens - je bent dus per definitie "religieus"
ter verduidelijking : je "gelooft" vermits "het weten" een grens heeft & een mens zijn "wereldbeeld" altijd groter is dan de wetenschap.
Logica is op zich kompleet leeg : men kan geen "logisch systeem" hebben zonder een fundament van axioma's of dogma's.
Als ik over logica praat heeft dat weinig met wiskunde te maken. Het gaat eerder over "hey, die kerel komt nat binnen, waarschijnlijk regent het buiten." Daar is niks leegs aan, en daar heb ik geen enkel axioma voor nodig. Religie darentegen kan niet zonder dogma's. Uw argument keert zich tegen u.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Asperger is een andoening van het "autismespectrum" men spreekt tegenwoordig niet meer zo graag over "autisme" omdat dit diverse verschillende aandoeningen betreft. Ik "werk" als vrijwilliger met "autisten"
die niet zelfstandig kunnen wonen. Extreem gesteld hebben die mensen een heel "andere kijk" op de dingen : ze verliezen zich in details, zijn overdreven extrovert enz..Mensen met asperger zijn meestal intelligent en zeer in staat
zelfstandig te leven. Ik heb echter de indruk dat het gebrek aan empathie
de meesten toch wel parten speelt. In hoever we onszelf kunnen sturen
en ook mensen met asperger dat kunnen is een open vraag.

Wat denk je ?
Ik denk dat je jezelf erg hard kan sturen. Niet je impulsen, maar wel hoe je erop reageert. Ik doe een hele dag bijna niks anders dan me anders voordoen dan ik ben om aanvaardbaar in deze wereld te kunnen staan, en om mezelf te beschermen. En dat zijn soms simpele zaken. Zoals lachen met een mop ipv ze te ontleden.
Soms lukt het ook niet. Als de impulsen te sterk zijn. En dan doe ik dingen waar ik spijt van krijg.
Bijsturen kan dus, afhankelijk van de sterkte van de impulsen. Waarschijnlijk ben ik de gelukkige die de meeste van zijn impulsen kan controleren. De overige maken mij dan maar "raar".
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 19:45   #92
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.733
Standaard

Welk MBTI profiel heb je?
Wat vind je van MBTI "profiling"?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be