![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Op de begrafenis zag ik heel even een grote Dewever, hij is er echter in geslaagd om dat krediet bij mij op minder dan 24u al terug volledig kwijt te spelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zou hen eerder in een relatie zien zoals die tussen CD&V en N-VA, met ditmaal N-VA in rol van CD&V. I.e. ja het VB is radicaler op een aantal standpunten. Maar de beweging die ze willen maken tov de huidige toestand gaat op papier wel in zelfde richting. Wat niet gezegd kan worden van de partijen waar N-VA wel mee wil samenwerken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Trekken en duwen kunnen ze echter wel prima, en dat moeten ze dus ook blijven doen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Trekken en duwen kunnen ze echter wel prima, en dat moeten ze dus ook blijven doen!
![]() |
![]() |
#105 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dewinter probeerde dood Mrm te gebruiken ("ik heb haar binnengehaald", "groot talent", "ik had samen met haar tegen het cordon sanitaire willen strijden", ...) terwijl hij ze zelf had buitengewerkt. Dat hij niet besefte dat daar een reactie van FvH, wiens karakter hij nochtans voldoende moet kennen, ging op komen wijst op een zeer gebrekkig beoordelingsvermogen. Annemans was slimmer en hield zijn mond. Wanneer je geschoren wordt, moet je stilzitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Gouverneur
|
![]() Ik stelde hoger de vraag of BdW zich zou verzoend hebben met MrM indien ze nog steeds een boegbeeld van VB zou zijn geweest. Ik meen van niet.
Men kan dezelfde vraag stellen over zijn lof op FvH. Zou hij hem "een groot man" genoemd hebben indien hij nog steeds voorzitter van VB zou zijn geweest en niet een halve banneling in zijn eigen partij? Ik denk dat we weten wat het antwoord op die vraag is. BdW looft een man die toch geen gevaar meer voor hem is. Maar hij scoort in de rangen van de partij die, zolang ze bestaat, wel nog een gevaar is voor hem. Hij is geniaal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het klinkt wat cru maar Dewever heeft de laatste maanden veel en veel harder uitgehaald naar VB en VB leden dan de hele Franstalige pers. RTBF had gewoon een zeer slechte timing en persoon gekozen om af te schieten. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 17 februari 2011 om 00:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat dacht ik ook van Morel. Een paar maanden na haar vertrek uit het VB is ze de Maegd van Vlaenderen en ze heeft voor zover ik weet nooit enigste afstand genomen van haar standpunten of uitspraken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aan gemeenschappelijke vijanden hebben jullie toch anders geen gebrek. De Franstalingen, de "Belgicisten", Links, de vakbonden, 68'ers etc...etc....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Van het eerste tot het laatste woord waren de woorden van FDW één lange en welgemeende laudatio, een hagiografische exaltatie van de afgestorvene. Stel nu eens voor een héél klein ogenblik dat FDW, anticiperend op hetgeen zou komen, datgene mocht hebben gedaan waartoe Frank en met hem velen hier op dit forum hebben opgeroepen: "sorry beste journalist, maar in het licht van hetgeen is gebeurd voel ik mij verplicht mij van elke commentaar te onthouden"....man man man...welk een nationale storm van verontwaardiging zou dan zijn opgestoken...walgelijk, harteloos, natrapperig, koud, baarbaars, gewetenloos, niets ontziend, onbarmhartig, onbewogen, ongenadig, ongevoelig, onmeedogend, onverbiddelijk, onvermurwbaar, spijkerhard, wreed enz enz... Daarenboven zou hij wegens cordon mediatique nooit of te nimmer publiekeliujk zijn waardering hebben kunnen uitspreken ivm de figuur en persoon MRM. Hij mocht verdorie geeneens naar de begrafenis komen.
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 17 februari 2011 om 08:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
Trekken en duwen kan hij echter wel prima, en dat hij dus ook blijven doen Wat is zo'n opmerking waard? Ook niets!
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
|
![]() Citaat:
vorm samen een regering, dat moet toch een voudig zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
|
![]() Citaat:
Ze werden door het regime zo lang en zo onophoudelijk uitgescholden voor het vuil van de straat waardoor aanvaarding en samenwerking uiterst moeilijk wordt
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
|
![]() Dat is nu net het probleem...met een ander regime wordt dat "verbrand" op één twee drie omgezet in "geliefd"...no prob...maar we krijgen geen ander regime zolang zij mediatiek aan de macht zijn...
![]() |
#116 | |
|
![]() Citaat:
Een partij die (mogelijk soms te hard) en blijkbaar te vroeg zegde wat Merkel, Sarkozy, Cameron en Verhagen nu wel mogen zeggen en wat Wilders nu uitschreeuwt.
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 17 februari 2011 om 09:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Niet voor niets dat Knack tittelt: "Begrafenis Morel: de uitvaart van een partij" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
stap-voor-stap naar onafhankelijkheid is utopisch |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Is dit niet wat overtrokken zeker als je weet dat het VB al maanden niet meer in de picture is geweest, de dood van Morel buiten beschouwing gelaten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Omdat je vandaag geen meerderheid hebt om dit land te splitsen is de stap voor stap methode de enig mogelijke strategie. Blijkbaar heb jij de uittreksels van het boek dat Annemans hierover heeft geschreven, en die jij hier notabene zelf op de site hebt gezet, niet goed begrepen. Hij zegt dat een onafhankelijkheid pas reeel kan zijn als hierover met de franstaligen over 1001 zaken akkoorden zijn afgesloten. Als je ervan uitgaat de de discuties over BHV, toch een bagatel, al 40 jaar aanslepen hoeveel jaar gaan die scheidingsonderhandelingen dan aanslepen denk je?
|
![]() |
![]() |