Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2011, 22:56   #101
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Met al mijn respect voor Frank, maar hij had beter gezwegen.
Net zoals Dewever beter simpelweg de RTBF reportage veroordeeld had ipv er 'subtiel' nog eens mee te bevestigen dat het wel degelijk oké en terecht is om VB'ers voor het vuil van de aarde uit te maken.

Op de begrafenis zag ik heel even een grote Dewever, hij is er echter in geslaagd om dat krediet bij mij op minder dan 24u al terug volledig kwijt te spelen.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 23:05   #102
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Mee eens. Om het even of je het nu jammer vindt of niet, sommige figuren binnen het VB zijn nu eenmaal te 'verbrand' in de publieke opinie om politiek gezien ooit nog een rol van betekenis buiten de context van de partij te kunnen spelen.
Ik zie niet in waarom VB'ers naar N-VA zouden overstappen. (Tenzij ze het N-VA programma ineens onderschrijven).

Ik zou hen eerder in een relatie zien zoals die tussen CD&V en N-VA, met ditmaal N-VA in rol van CD&V. I.e. ja het VB is radicaler op een aantal standpunten. Maar de beweging die ze willen maken tov de huidige toestand gaat op papier wel in zelfde richting. Wat niet gezegd kan worden van de partijen waar N-VA wel mee wil samenwerken.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 23:29   #103
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom VB'ers naar N-VA zouden overstappen. (Tenzij ze het N-VA programma ineens onderschrijven).

Ik zou hen eerder in een relatie zien zoals die tussen CD&V en N-VA, met ditmaal N-VA in rol van CD&V. I.e. ja het VB is radicaler op een aantal standpunten. Maar de beweging die ze willen maken tov de huidige toestand gaat op papier wel in zelfde richting. Wat niet gezegd kan worden van de partijen waar N-VA wel mee wil samenwerken.
Dat lijkt me een wensdroom. Ik acht het VB niet bekwaam om iets noemenswaardig te verwezenlijken op communautair vlak.
Trekken en duwen kunnen ze echter wel prima, en dat moeten ze dus ook blijven doen!
poekieJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2011, 00:07   #104
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Dat lijkt me een wensdroom. Ik acht het VB niet bekwaam om iets noemenswaardig te verwezenlijken op communautair vlak.
Trekken en duwen kunnen ze echter wel prima, en dat moeten ze dus ook blijven doen!
Ik acht het nva niet bekwaam om iets noemenswaardig te verwezenlijken op communautair vlak.
Oud 17 februari 2011, 00:16   #105
Helias
Gouverneur

Helias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met al mijn respect voor Frank, maar hij had beter gezwegen.
Kon hij niet.

Dewinter probeerde dood Mrm te gebruiken ("ik heb haar binnengehaald", "groot talent", "ik had samen met haar tegen het cordon sanitaire willen strijden", ...) terwijl hij ze zelf had buitengewerkt. Dat hij niet besefte dat daar een reactie van FvH, wiens karakter hij nochtans voldoende moet kennen, ging op komen wijst op een zeer gebrekkig beoordelingsvermogen.

Annemans was slimmer en hield zijn mond. Wanneer je geschoren wordt, moet je stilzitten.
Helias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2011, 00:28   #106
Helias
Gouverneur

Helias's schermafbeelding

Standaard

Ik stelde hoger de vraag of BdW zich zou verzoend hebben met MrM indien ze nog steeds een boegbeeld van VB zou zijn geweest. Ik meen van niet.

Men kan dezelfde vraag stellen over zijn lof op FvH. Zou hij hem "een groot man" genoemd hebben indien hij nog steeds voorzitter van VB zou zijn geweest en niet een halve banneling in zijn eigen partij?

Ik denk dat we weten wat het antwoord op die vraag is.

BdW looft een man die toch geen gevaar meer voor hem is. Maar hij scoort in de rangen van de partij die, zolang ze bestaat, wel nog een gevaar is voor hem. Hij is geniaal.
Helias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2011, 00:46   #107
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht
Ik stelde hoger de vraag of BdW zich zou verzoend hebben met MrM indien ze nog steeds een boegbeeld van VB zou zijn geweest. Ik meen van niet.

Men kan dezelfde vraag stellen over zijn lof op FvH. Zou hij hem "een groot man" genoemd hebben indien hij nog steeds voorzitter van VB zou zijn geweest en niet een halve banneling in zijn eigen partij?

Ik denk dat we weten wat het antwoord op die vraag is.

BdW looft een man die toch geen gevaar meer voor hem is. Maar hij scoort in de rangen van de partij die, zolang ze bestaat, wel nog een gevaar is voor hem. Hij is geniaal.
zeer sympathiek van je dat je toegeeft dat deweber een begrafenis heeft gebruikt voor zijn eigen politieke doeleinden
Oud 17 februari 2011, 00:53   #108
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 69kk Bekijk bericht
Na het overlijden van mevr Vanhecke-Morel , de homelie van BDW, de lof aan Van Hecke en de lompe RTBf reportage meen ik dat de tijd rijp is om de vlaamse krachten te bundelen en de franse valkuil van het "cordon sanitaire" uit de wereld te helpen. Dat zou een eerbetoon zijn aan de overledene. Dat zou een eerbetoon zijn aan vlaanderen en de vele vlaamse kiezers.
Het probleem is net dat die "bundeling" van Vlaamse krachten met extreem-rechtsen (VB) en populisten (LDD) net de "mojo" van NVA onderuit zullen halen dat net is gebaseerd op het feit dat ze met VB en in mindere mate LDD niets te maken willen hebben. Mocht straks de ex-voorzitter van VB lid worden van VB of VB leden massaal overstappen naar NVA dan zitten ze dan straks samen met iemand als ....Bracke.....

Het klinkt wat cru maar Dewever heeft de laatste maanden veel en veel harder uitgehaald naar VB en VB leden dan de hele Franstalige pers. RTBF had gewoon een zeer slechte timing en persoon gekozen om af te schieten.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 17 februari 2011 om 00:54.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2011, 01:00   #109
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mee eens. Om het even of je het nu jammer vindt of niet, sommige figuren binnen het VB zijn nu eenmaal te 'verbrand' in de publieke opinie om politiek gezien ooit nog een rol van betekenis buiten de context van de partij te kunnen spelen.
Dat dacht ik ook van Morel. Een paar maanden na haar vertrek uit het VB is ze de Maegd van Vlaenderen en ze heeft voor zover ik weet nooit enigste afstand genomen van haar standpunten of uitspraken.
Oud 17 februari 2011, 01:03   #110
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Godsvrede....ik hoop er op maar geloof er niet in...
Aan gemeenschappelijke vijanden hebben jullie toch anders geen gebrek. De Franstalingen, de "Belgicisten", Links, de vakbonden, 68'ers etc...etc....
Oud 17 februari 2011, 08:52   #111
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht
Kon hij niet.

Dewinter probeerde dood Mrm te gebruiken ("ik heb haar binnengehaald", "groot talent", "ik had samen met haar tegen het cordon sanitaire willen strijden", ...) terwijl hij ze zelf had buitengewerkt. Dat hij niet besefte dat daar een reactie van FvH, wiens karakter hij nochtans voldoende moet kennen, ging op komen wijst op een zeer gebrekkig beoordelingsvermogen.

Annemans was slimmer en hield zijn mond. Wanneer je geschoren wordt, moet je stilzitten.
Na het spijtige overlijden van een VB corifee wordt de microfoon onder de neus van dé VB topper gestoken waar die VB corifee in het verleden mee in botsing is gekomen (en waarvan niemand echt weet hoe de vork nu in de steel zat, wiens fout het was en waarover het eigenlijk ging) .
Van het eerste tot het laatste woord waren de woorden van FDW één lange en welgemeende laudatio, een hagiografische exaltatie van de afgestorvene.

Stel nu eens voor een héél klein ogenblik dat FDW, anticiperend op hetgeen zou komen, datgene mocht hebben gedaan waartoe Frank en met hem velen hier op dit forum hebben opgeroepen: "sorry beste journalist, maar in het licht van hetgeen is gebeurd voel ik mij verplicht mij van elke commentaar te onthouden"....man man man...welk een nationale storm van verontwaardiging zou dan zijn opgestoken...walgelijk, harteloos, natrapperig, koud, baarbaars, gewetenloos, niets ontziend, onbarmhartig, onbewogen, ongenadig, ongevoelig, onmeedogend, onverbiddelijk, onvermurwbaar, spijkerhard, wreed enz enz...
Daarenboven zou hij wegens cordon mediatique nooit of te nimmer publiekeliujk zijn waardering hebben kunnen uitspreken ivm de figuur en persoon MRM. Hij mocht verdorie geeneens naar de begrafenis komen.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 17 februari 2011 om 08:53.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2011, 09:17   #112
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
Ik acht het nva niet bekwaam om iets noemenswaardig te verwezenlijken op communautair vlak.
Ik acht globalmedia niet bekwaam om iets noemenswaardig te verwezenlijken op communautair vlak.
Trekken en duwen kan hij echter wel prima, en dat hij dus ook blijven doen

Wat is zo'n opmerking waard? Ook niets!
Oud 17 februari 2011, 09:21   #113
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Aan gemeenschappelijke vijanden hebben jullie toch anders geen gebrek. De Franstalingen, de "Belgicisten", Links, de vakbonden, 68'ers etc...etc....
solidarnosc, jij hebt wellicht vele vrienden.
vorm samen een regering, dat moet toch een voudig zijn.
Oud 17 februari 2011, 09:28   #114
luc broes

Standaard

Citaat:
ze zijn niet zozeer verbrand.
Ze werden door het regime zo lang en zo onophoudelijk uitgescholden voor het vuil van de straat waardoor aanvaarding en samenwerking uiterst moeilijk wordt
Oud 17 februari 2011, 09:33   #115
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ze zijn niet zozeer verbrand.
Ze werden door het regime zo lang en zo onophoudelijk uitgescholden voor het vuil van de straat waardoor aanvaarding en samenwerking uiterst moeilijk wordt
Dat is nu net het probleem...met een ander regime wordt dat "verbrand" op één twee drie omgezet in "geliefd"...no prob...maar we krijgen geen ander regime zolang zij mediatiek aan de macht zijn...
Oud 17 februari 2011, 09:44   #116
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janverb Bekijk bericht
Wat zijn jullie een bende dramaqueens.

FVH een grote meneer? Het enige dat hij gedaan heeft is de kist van zijn dode vrouw gedragen. Dan lopen er veel grote meneren rond en hoeven we FVH als dusdanig niet expliciet zo aan te merken.

BDW heeft op zijn beurt gewoon een beetje staan bleiten tijdens een speech op een begrafenis. Dat is ook niet zo uitzonderlijk medunkt.

Als mensen maar iets kunnen vinden om bepaalde politici op te hemelen hé. Amai.
Ja, FVH is een grote mijnheer. Jarenlang aan 't hoofd van een partij die ooit 1.000.000 stemmen haalde in Vlaanderen. Steeds als een rots in de branding, tegen het hele regime is.
Een partij die (mogelijk soms te hard) en blijkbaar te vroeg zegde wat Merkel, Sarkozy, Cameron en Verhagen nu wel mogen zeggen en wat Wilders nu uitschreeuwt.

Laatst gewijzigd door luc broes : 17 februari 2011 om 09:45.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2011, 10:03   #117
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wie ongevoelig blijft bij de toespraak van BDW tijdens de uitvaartplechtigheid van MRM heeft geen hart.
Een hoogstaande homelie zoals ik er zelden of nooit een gehoord heb, ingebed door een vers van Rilke en van Allen Poe.

Zeer nadrukkelijk ook richtte BDW zich tot FVH en zegde: Frank, jij bent een grote mijnheer.
Ik heb altijd zeer veel respect gehad voor FVH als politicus en zeker ook als mens.

BDW ken ik minder goed, maar dat hij uitzonderlijk verstandig is lijdt geen twijfel. Bovenstaande is wellicht belangrijker dan men kan vermoeden.

Ik verneem graag van de deelnemers op dit forum wat zij daarover denken.
Een meesterzet van BDW, maar zo kennen we hem.
Niet voor niets dat Knack tittelt: "Begrafenis Morel: de uitvaart van een partij"
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2011, 10:10   #118
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
hun analyse over de B realiteit is echter wel de correcte

stap-voor-stap naar onafhankelijkheid is utopisch
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2011, 10:21   #119
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het klinkt wat cru maar Dewever heeft de laatste maanden veel en veel harder uitgehaald naar VB en VB leden dan de hele Franstalige pers. RTBF had gewoon een zeer slechte timing en persoon gekozen om af te schieten.
Is dit niet wat overtrokken zeker als je weet dat het VB al maanden niet meer in de picture is geweest, de dood van Morel buiten beschouwing gelaten?
Oud 17 februari 2011, 10:39   #120
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
hun analyse over de B realiteit is echter wel de correcte

stap-voor-stap naar onafhankelijkheid is utopisch
Omdat je vandaag geen meerderheid hebt om dit land te splitsen is de stap voor stap methode de enig mogelijke strategie. Blijkbaar heb jij de uittreksels van het boek dat Annemans hierover heeft geschreven, en die jij hier notabene zelf op de site hebt gezet, niet goed begrepen. Hij zegt dat een onafhankelijkheid pas reeel kan zijn als hierover met de franstaligen over 1001 zaken akkoorden zijn afgesloten. Als je ervan uitgaat de de discuties over BHV, toch een bagatel, al 40 jaar aanslepen hoeveel jaar gaan die scheidingsonderhandelingen dan aanslepen denk je?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be