![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een volk/cultuur wordt gekenmerkt door een zeker coherentie, en die hebben alle Vlamingen (in de hedendaagse betekenis van het woord) zeker. Belgen daarentegen niet.
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ieder zijn eigen denkwereld.
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 18 februari 2011 om 11:17. |
|
![]() |
![]() |
#124 |
Europees Commissaris
|
![]() Daarenboven hebben Brabanders en Limburgers de naam Vlaanderen voor het gewest aanvaard. Wat is het probleem dan precies? What's in a name? Hadden ze het Vlabrantburg moeten noemen misschien?
#125 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#126 |
Minister-President
|
![]() behoorlijk absurd,
maar dat is dan ook typisch belgisch
#127 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Of iets zoals de Confederatio Helvetica "Schweiz" noemen.
#128 |
|
![]() Het lijkt wel een beetje arbitrair te zijn. Wellicht was Brabant beter geweest?
#129 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik kies voortaan vanuit historisch en geografisch perspectief ook voor Nederlandstalig gewest contra Franstalig. De nederlandse taal omvat diverse dialecten o.a Vlaams, Brabants, Drents, Gronnings enz.. In de strijd tegen de verfransing en de neerbuigende houding t.o het nederlands wil ik bewust dit onderscheid aanhouden. En idd de Hollanders moeten niet teveel van hunnen tak maken. Misschien ligt daar een oorzaak van de afwerende houding om een confederatie met het noorden weer aan te gaan. En onthoud dit: hollanders zijn Nederlanders maar niet alle Nederlanders zijn hollanders. Ik ben Vlaming in de strikte zin van woord, woon in Limburg, verlimburgst ondertussen. Dit uit persoonlijk voorliefde, niet uit politieke motief. Stel me vaak voor als: ik ben een import limburger, doch de reactie is vaak: Nein, dich bist eine van os. Ik wordt door hun als zodanig geaccepteerd als één van hun omdat ik 3\4 van mijn leven er woon\werk en me compleet ingelimburgerst heb. Kinderen zijn wel Limburgers hier geboren en getogen. En wat houdt een limburgeringscursus in: zangles volgen en plat kalle... ![]() ![]()
![]() |
#131 | ||
|
![]() Citaat:
Nee, het probleem is niet zozeer dat er geen regering is, het probleem is dat we eindelijk eens een Vlaming hebben die woord houdt, Bart De Wever zijn standpunt is simpel, ofwel een regering met NVA én een grondige en efficiente staatshervorming (die bloednodig is, vergeet dat niet!) ofwel een regering zonder NVA. Helaas voor de rest is NVA te groot geworden om door te gaan zonder hen...
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Welke toegevingen? Hun antwoord was ook "Oui mais...", we weten eigenlijk NIET wat ze juist zouden willen toegeven.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Dat de walen als sinds 2007 NON staan te roepen doet niet terzake
|
||
![]() |
![]() |
#135 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
het vet zwijn is verkozen geweest om veranderingen door te voeren door middel van compromissen, niet om de boel te blokkeren door eveneens een non uit te roepen
![]() |
#136 |
Staatssecretaris
|
![]() En wat wordt het ... optie #3: geen regering. De optie die BDW in al zijn 'genialiteit' blijkbaar niet voorzien had. Walen 1 - BDW 0.
|
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik woon nu al meer dan 20 jaar in één van de 19 gemeenten, en ik weet zelfs hier vlakbij in de buurt toch wel wat Nederlands sprekende mensen wonen. Voor sommigen is dat hun moedertaal, anderen leerden die taal als eerste, tweede, derde of vierde 'vreemde' taal. Maar zelfs als ik hier nu het énige Nederlands sprekende kieken zou zijn, is dat 'nieuw feit' nog altijd géén geldig argument ten gunste van de stelling dat Vlaanderen Brussel moet loslaten. 'Brussel' zegt toch ook niet 'non, merci' tegen het lekker ritselende geld dat vanuit Vlaanderen binnen komt gedruppeld? Wie Brussel in de huidige omstandigheden - Belgische Staat met Belgische Grondwet en zo van die dingen - (nog méér) van Vlaanderen wil losscheuren, zal zich gedwongen zien over te gaan tot geweld en genocide. Ik twijfel er niet aan dat er hier en daar wel enkele gekken rondlopen die daartoe bereid zouden zijn, maar héél véél zullen het er toch niet zijn. Of wel misschien?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#138 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Landen die "onwerkbaar" zijn kennen geen welvaart - de "onwerkbaarheid" zit dus in de hoofden van een weliswaar niet onbelangrijke minderheid, die zich vergist. Indien we het grondwettelijk principe (zie het BHV besluit van cassatie) "alle belgen gelijk voor de wet" hoog in het vaandel willen schrijven is een eerbaar compromis over alles best mogelijk. We zitten spijtig genoeg met politiekers die de nodige politieke moed allemaal schijnen te missen om gewoon over het algemeen belang te gaan ipv over particuliere belangen van grotere en/of kleinere groep(jes).
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() Vlaanderen moet niet hopen op buitenlandse steun of begrip in haar onafhankelijkheidsstreven.
Wij waren met de Duitsers hé. Niemand snapt overigens dat iets van 5 voetbalvelden groot onafhankelijk wil zijn. Alsof ruimte geen rol speelt. |
![]() |
![]() |
#140 | |
|
![]() Citaat:
De provincies? Achterhaalde, volstrekt overbodige bullshit. De Brabanders en Limburgers behoren tot het Nederlandse volk, net als de Oost- en West-Vlamingen. Zwartengeel heeft helemaal gelijk. Zonder dat woordje 'Vlaanderen' heb jij eigenlijk niets relevants te zeggen. Maak misschien een reisje naar de 14de eeuw ![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 18 februari 2011 om 14:02. |
|
![]() |