Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Israel of Palestina
Israel 52 50,98%
Palestina 50 49,02%
Aantal stemmers: 102. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2011, 14:36   #221
Freebie
Burger

Freebie's schermafbeelding

Standaard

Freebie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 15:02   #222
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Indien u wel zou gevolgd hebben zou mijn reactie u niet verbazen. Er is een beetje een voorgeschiedenis maar ik verwacht niet dat u die kent, noch dat u daar begrip voor zou hoeven tonen.
De voorgeschiedenis:
1. U beweert - en dat is volgens u algemeen geweten - dat er minimaal 15 Joden actief zijn op dit forum. U noemt er drie waarvan er twee fout zijn.
2. U beweert - en dat is volgens u algemeen geweten - dat de complete financiële en mediawereld in handen is van de Joden. U gebruikt daarvoor bronnen van antisemitische sites als jewwatch e.d. Daarnaast is van de door u genoemde mediatycoons de helft al fout.
3. U beweert en/of suggereert - en dat is volgens u algemeen geweten - dat áls de door u aangeduide Joden op dit forum niet Joods zijn, ze dan toch op zijn minst zijn ingeschakeld door Joodse, zionistische of Israëlische organisaties. U rept over Hasbara tot aan de Mossad aan toe, al dan niet ironisch.
4. Als bronnen gebruikt u bijna alleen maar antisemitische sites, of obscure orthodox-joodse, allen met een eigen agenda.
5. U reageert met het schuim op de lippen als u daarop wordt gewezen.

Als u normale berichten plaatst krijgt u van mij normaal antwoord. Maar als ik racistische en/of antisemitische onzin zie bestrijd ik dat. Wat u er ook van mag vinden of hoezeer u zich ook persoonlijk aangevallen voelt. Dat doe ik trouwens ook bij onze grote 'pro-Israël-vriend' Sinistra als hij zich weer eens met een dubbelnick in de discussies mengt.

Mag ik u tot slot wijzen op het antwoord van Nierika aan roodhaar:
Citaat:
Tja, blijkbaar is volgens uw logica zowat 60 procent van de forummers als student in Israël gehersenspoeld geweest.

Het zal dus wel ietskes gecompliceerder in elkaar zitten dan simpelweg "hasbara" te roepen.

Sommige mensen beseffen nog altijd niet dat, ondanks dezelfde ingewonnen informatie, de ene krek de tegenovergestelde conclusie zal trekken uit de feiten dan de ander.

Leer daar nu eens mee te leven zeg ipv simplisme tot een kunst te verheffen!
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 15:22   #223
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
blablabla
Antwoord gewoon op de vorige posten en mijn antwoorden in DEZE DRAAD, ipv telkenmale opnieuw uw leugens te herhalen in eender welke andere draad zoals nu. Mij stoort het niet, maar u verbrodt elke draad met uw off topic gezever.

Laatst gewijzigd door straddle : 20 februari 2011 om 15:22.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 15:32   #224
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Antwoord gewoon op de vorige posten en mijn antwoorden in DEZE DRAAD, ipv telkenmale opnieuw uw leugens te herhalen in eender welke andere draad zoals nu. Mij stoort het niet, maar u verbrodt elke draad met uw off topic gezever.
Ik zie een vraag staan waar ú geen antwoord op geeft, waarschijnlijk omdat u wel weet dat u betrapt bent op onwaarheden. De vragen die ú stelt zijn allang beantwoord in de betreffende draad en andere draden.

En mag ik u er op wijzen dat ú in deze draad opniéuw als eerste begon off-topic te gaan met uw ad hominem berichten?
Oud 20 februari 2011, 15:52   #225
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik zie een vraag staan waar ú geen antwoord op geeft, waarschijnlijk omdat u wel weet dat u betrapt bent op onwaarheden. De vragen die ú stelt zijn allang beantwoord in de betreffende draad en andere draden.
Jaja jochie. En maar liegen, zeveren en rond de pot draaien. U hebt helemaal niet geantwoord in die draad. Die draad is gestopt omdat jij niet meer antwoordde en niet meer kon antwoorden... Ik heb 2 van de 5 antwoorden uitvoerig gegeven. Antwoord daar eerst maar op. De rest volgt van zodra u geantwoord hebt, maar ik ga niet eerst 2 paginas voor niets typen. We kennen u ondertussen al.

De meest fijnzinnige en intellectuele schrijvers op het forum hier zoals Kallikles, Nestor, Andy, etc kennen uw hypocriete en laffe methodes ondertussen ook wel. Men kan u niet meer serieus nemen eens men u door heeft.

Citaat:
En mag ik u er op wijzen dat ú in deze draad opniéuw als eerste begon off-topic te gaan met uw ad hominem berichten?
Mag ik u erop wijzen dat u een eerder verzoenend verzoek van mij naar u toe verkoos te beantwoorden met betuttelende commentaren over mijn ''stijl'' aangevuld met uw gewone leugens. U bent een laffaard en kan gewoon niet inhoudelijk antwoorden wanneer u ideologisch compleet vast zit.

Mogen we dan nu terug op uw zelfverklaarde magnanimiteit en voorbeeldige rol rekenen in de huidige discussie.

Laatst gewijzigd door straddle : 20 februari 2011 om 15:54.
Oud 20 februari 2011, 16:11   #226
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Jaja jochie. En maar liegen, zeveren en rond de pot draaien. U hebt helemaal niet geantwoord in die draad. Die draad is gestopt omdat jij niet meer antwoordde en niet meer kon antwoorden... Ik heb 2 van de 5 antwoorden uitvoerig gegeven. Antwoord daar eerst maar op. De rest volgt van zodra u geantwoord hebt, maar ik ga niet eerst 2 paginas voor niets typen. We kennen u ondertussen al.
De draad spreekt voor zich. Dat u er een andere interpretatie aan geeft dan de rest van de wereld is uw probleem, niet het mijne.

Citaat:
De meest fijnzinnige en intellectuele schrijvers op het forum hier zoals Kallikles, Nestor, Andy, etc kennen uw hypocriete en laffe methodes ondertussen ook wel. Men kan u niet meer serieus nemen eens men u door heeft.
Sta mij toe smakelijk te lachen om deze kwalificatie van medeforummers... Nou vooruit, voor Andy maak ik een uitzondering. Voor Kallikles eigenlijk ook hoewel die zich teveel laat leiden door emoties en vooropgezette meningen.

Citaat:
Mag ik u erop wijzen dat u een eerder verzoenend verzoek van mij naar u toe verkoos te beantwoorden met betuttelende commentaren over mijn ''stijl'' aangevuld met uw gewone leugens. U bent een laffaard en kan gewoon niet inhoudelijk antwoorden wanneer u ideologisch compleet vast zit.
Ik heb geen verzoenend verzoek van u gezien, waarschijnlijk verwart u me met iemand anders. Maar als u denkt dat ik uw leugens onweersproken laat, alleen omdat u een 'verzoenend verzoek' doet vergist u zich. U heeft keer op keer beweringen gedaan die aantoonbaar onjuist waren. Niet alleen �*k - die u als 'Jood' of 'Hasbara' beschouwt - heb dat aangetoond, u heeft ook forse kritiek hierop gekregen van een aantal 'pro-Palestijnen'. Voorzover u zich dat niet kunt herinneren: de draden zijn nog steeds te lezen op dit forum.

Citaat:
Mogen we dan nu terug op uw zelfverklaarde magnanimiteit en voorbeeldige rol rekenen in de huidige discussie.
Ach ja, natuurlijk. En als u dan toch een verzoenend gebaar wilt: Het kan mij geen snars schelen of u een antisemiet bent of niet. Het gaat mij om uw berichten. Voor zover ik kan zien bent u behoorlijk goed op de hoogte van het reilen en zeilen van de financiële wereld op zich maar bent u naar mijn mening teveel beïnvloed door antisemitische propaganda.

Als u beweringen doet dient ú die te staven met een ordentelijke bron. Als u dat niet kunt spreek ik u tegen. Niets meer, niets minder.
Oud 20 februari 2011, 16:29   #227
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb geen verzoenend verzoek van u gezien, waarschijnlijk verwart u me met iemand anders. Ach ja, natuurlijk. En als u dan toch een verzoenend gebaar wilt: Het kan mij geen snars schelen of u een antisemiet bent of niet. Het gaat mij om uw berichten.
Wat was dit dan? je hebt er zelfs op gereageerd... http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=184

Citaat:
Als u beweringen doet dient ú die te staven met een ordentelijke bron. Als u dat niet kunt spreek ik u tegen. Niets meer, niets minder.
Jij vindt Herzl, Jabotinsky, Weizmann, Atzmon, Shahak, Shamir, Jerusalem Post, Haaretz, Shir Hever, Schlomo Sand en een Israelische documentaire etc geen goede bronnen?? Natuurlijk niet, ze spreken jou tegenwerpingen compleet tegen.

.
Oud 20 februari 2011, 16:40   #228
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Wat was dit dan? je hebt er zelfs op gereageerd... http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=184
Als u dát bedoelt: Ja. Maar dan ziet u toch de berichten erboven ook? En dit:
Citaat:
Ik wil best wel met u op redelijke toon discussieren maar wat ik met u aan als u uw berichten 168 en 177 hier neerpoot? En dan heb ik het nog niet eens over al uw eerdere berichten.

Moet ik er vanuit gaan dat u te goeder trouw bent en werkelijk gelooft wat u schrijft, of mag ik er gezien de stroom van vooringenome stellingen, onzorgvuldigheden en onjuistheden ervan uitgaan dat u dit bewust doet en niet zo te goeder trouw bent?

Ik weet het niet. Ik probeer altijd uit te gaan van het eerste en dan vraag ik me oprecht af hoe ik u kan uitleggen dat uw 'octopus'-verhaal over 'het uitverkoren volk' onzin, onjuist en antisemitisch is zonder u meteen te beledigen.
Citaat:
Jij vindt Herzl, Jabotinsky, Weizmann, Atzmon, Shahak, Shamir, Jerusalem Post, Haaretz, Shir Hever, Schlomo Sand en een Israelische documentaire etc geen goede bronnen?? Natuurlijk niet, ze spreken jou tegenwerpingen compleet tegen.
Het gaat om de context waarin u ze plaatst én om de originele bronnen. In sommige citaten van bovengenoemden wordt zelfs het tegenovergestelde verklaard als wat u beweert.
De geschiedenis is geen lopend buffet waaruit u maar kunt plukken wat u bevalt en de rest vergeten.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 20 februari 2011 om 16:41.
Oud 20 februari 2011, 18:19   #229
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iteechaneega Bekijk bericht
Het is inderdaad een gebeurtenis van Arabische kant gericht naar de Joodse kant, maar om te stellen dat het zo simpel in elkaar zat is te kortzichtig.
dit was de eerste van honderden terreuraanslagen tov joden (en christenen) hier een lijstje ...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v...agen#1920-1929
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 18:23   #230
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

israel pleegt om de zoveel dagen een aanslag op palestijns gebied
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 19:37   #231
Ganzenbordfan
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen. Voor degenen die op de hoogte zijn van de geschiedenis van Palestina en het Midden-Oosten - en over enig menselijk gevoel beschikken - zijn er maar twee logische keuzes:
1. Men steunt Israel én is begaan met de Palestijnen;
2. Men steunt de Palestijnen én is begaan met de Israeliers.

Andere keuzes zijn alleen maar mogelijk zonder historisch besef.
Israël heeft het machtsoverwicht in de regio en functioneert als voorpost van Westerse neokoloniale machten. Je kan de Israëlische/Palestijnse kwestie niet los zien van het beleid dat de VS en hun bondgenoten in de regio voeren. Als je het zo bekijkt komen de Palestijnen en de Arabieren er een pak slechter uit dan de Israëli's. Pas als je de voedingsbodem van hun frustratie wegneemt kan er ruimte komen voor duurzame vrede.

Begrijp me niet verkeerd, ik moet evengoed kotsen van het type Arabische 'vrijheidsstrijders' die de joden in zee willen drijven en meer van dat fraais als jij. Maar dat soort ordinaire racisten maken enkel een kans als het klimaat reeds zodanig verziekt is dat ze wortel kunnen schieten en zich verspreiden.
Ganzenbordfan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 20:16   #232
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Israel, maar ik heb zeker ook kritiek op de huidige politieke leiders.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 20:17   #233
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freebie Bekijk bericht
Die moet ophangen in Amsterdam-West alias Gaza-West.
De glasverzekering zal er blij mee zijn.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 22:51   #234
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freebie Bekijk bericht
En waarom?
Ik heb meer sympathie voor de Israeli dan voor de Palestijnen.

Mijn redenen:

Ik zie de Palestijnen een beetje zoals de miljoenen SudetenDuitsers die na WO II hun hele hebben en houden kwijt raakten.

Met wel een paar belangrijke verschillen:

1. Waar de verdreven SudetenDuitsers zich nadien integreerden in het nieuwe Duitsland en daar hun leven verderzetten gebeurde dat bij de Palestijnen niet.

In de eerste plaats omdat zij - in tegenstelling tot de SudetenDuitsers niet allemaal verdreven werden. (De Israeli waren niet zo drastisch als de 'geallieerden na WO II)

Ten tweede omdat de landen waarnaar zij gevlucht zijn er alles aan hebben gedaan wat ze maar konden om de vluchtenlingen NIET in hun maatschappij te integreren.

I.e; de Sudetenduitsers hebben als verliezers van een 'foute' oorlog hun schuld geaccepteerd en het leven verdergezet. De Palestijnen hebben dat helemaal niet gedaan. Erger nog ze zijn een heel stuk geradicaliseerd.

2. Bevolkingsexplosie. Dit is eveneens de schuld van het Westen dat dit ondersteunt door het te subsidiëren. Het is onmogelijk een oplossing voor dit probleem te vinden met een dergerlijke bevolkingsgroei. Het maakt enerzijds het quasi onmogelijk om een economisch leefbare maatschappij te hebben, anderzijds maakt het ook duidelijk dat er geen schijn van kans is dat men dergerlijke hoeveelheden vluchtelingen ooit terug in Israel kan opnemen.

3. Ik begrijp Israel. I.e. een klein landje dat al sinds geboorte voor zijn overleving moet vechten in een haar zeer vijandelijk klimaat. Alles in acht genomen vind ik dat Israel nog redelijk met de Palestijnen en Israelische arabieren omgaat. Als ik me omgekeerde (militaire) machtsverhoudingen inbeeld dan denk ik niet dat Hamas of Hezbolla even redelijk met Joden zou omgaan. Het zou een collectieve deportatie / slachting worden.

Aan de andere kant zie ik dan beelden van vaders die hun kinderen een dood als martelaar als hoogste goed voorstellen. Daar kan ik niet bij. Dat is een religieuze waanzin die wij niet meer kennen, maar dat maakt hem er niet minder gevaarlijk op. Ik heb het erg moeilijk om nog veel menselijks in zo'n samenleving te zien.

Bovenstaande argumenten zijn natuurlijk generalisaties, maar dat zijn wel de redenen waarom ik meer sympathie heb voor Israël dan de Palestijnen.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 23:10   #235
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
israel pleegt om de zoveel dagen een aanslag op palestijns gebied
Waarbij veel meer doden vallen dan met die speldenprikjes van de palestijnen
Tijd dat het regime eens omver geworpen wordt. Arabieren horen niet te protesteren tegen hun leiders, maar tegen diegenen die de hele regio onstabiel maken.

Laatst gewijzigd door bgf324 : 20 februari 2011 om 23:11.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 00:58   #236
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Waarom moeten de Palestijnen opdraaien voor de 2000 jaar joodse vervolging door europese volkeren? Joden en zionisten zijn heel veilig in de VS bv. Ze regeren daar de facto al over het beloofde land vanuit hun hoofdstad New York.
2. Zoals Atzmon ook heel gevat zegt: 2000 jaar vervolging door jan en alleman, betekent dat men zich wel eens even aan zelfkritiek mag onderwerpen. Maar dat gebeurt niet. Het uitverkoren volk doet niet aan zelfreflectie. Tja... Blijkbaar hebben ze niets geleerd uit het verleden )opnieuw de Atzmon presentatie is gevat hier). Wij Europeanen hebben fouten gemaakt en geleerd uit onze geschiedenis. Maar dat schuldgevoel waarmee we opgezadeld zitten wordt ook nog eens goed uitgebuit.
2.Zelfreflectie?
Dus het is hun eigen schuld?
Tja...
Ze hebben Christus aan het kruis geslagen, inderdaad.
Verder werden ze in nazi-Duitsland niet slechter behandeld dan bijwijlen de eeuwen daarvoor in heel Europa.
Als er ergens pest uitbrak of een zondebok moest gezocht worden waren ze steevast de klos.
Ik vind zeker niet dat ze daar iets konden aan doen, maar goed, die Atzmon zal wel ergens iets gevonden hebben dat rechtstreeks of onrechtstreeks toch wel de gerechtvaardigde reden zal zijn voor een pogrommetje links of rechts.

De grootste oorzaak voor de haat tegen zionisten (eigenlijk haat ik dat woord omdat veel mensen het eigenlijk gebruiken om hun jodenhaat te maskeren) ligt nog steeds in die geschiedenis vervat.
Dat zie je vandaag de dag nog overal in de wereld, van de conflicten in ex-Joegoslavië tot Rwanda of Noord-Ierland.
Je kunt 2000 jaar schuimbekkende haat tegen mensen niet zomaar wegvagen.
Niet alleen ziektes zijn overerfbaar, maar ook haat.
Als ik vandaag de dag tegen moslims praat over bepaalde politieke zaken, valt het me echt op dat ze dus overal de hand van "les juifs" in zien, en dat in zo'n mate dat het een zekere aversie in me laat opwellen.
En het gebeurt dus écht in de hotspots hé.
Vandaag nog gelezen dat Kadhafi, die zelf milities uit zwart Afrika laat overkomen om de protesten tegen zijn regime neer te slaan, "massa's" buitenlandse agitoren van een Arabisch netwerk heeft laten oppakken.
Het gaat om Tunesiërs, Egyptenaren, Sudanezen, Palestijnen, Syriërs en Turken.
En dan volgt het fijntjes: Mogelijk zit Israël erachter.

1. Mohammed zelf heeft ook hele Joodse volksstammen over de kling laten jagen. Velen hebben zich voor het gemak maar bekeerd tot de islam, maar als je denkt dat er in het midden-oosten geen jodenvervolgingen plaats vonden, dan moet je eens wat opzoekingswerk doen.
Verder denk ik dat de Palestijnen even goed opdraaien voor het feit dat "nogal" (en dat woord gebruik ik eufemistisch) wat moslims Israël volledig van de kaart willen vegen en er alle belang bij hebben dat de toestand van de Palestijnen alle jodenhaat ter wereld blijft verenigen.

De 600.000 Joden die uit de Arabische landen zijn gejaagd nadat Israël de oorlogen tegen de Arabieren had gewonnen, zijn allemaal opgenomen in Israël. Vele van die vluchtelingen moesten jarenlang bivakeren in tentenkampen (ma'abarot), maar zijn uiteindelijk allemaal gehuisvest geraakt.
Eigenaardig genoeg is dat bij de Palestijnen die uit Israël zijn verjaagd, nooit gebeurd.
Die wonen nog steeds in vluchtelingenkampen.
In andere conflicten van de 20ste eeuw is het nochtans wel gelukt m uitwisseling van bevolkingsgroepen op een ordentelijke manier te laten gebeuren, zoals tussen India en Pakistan of Griekenland en Turkije.

Maar de Palestijnen, tja, dat zijn nu eenmaal de condooms van de hele wereld hé.
Extreem links, extreem rechts, fundamentalistische en minder fundamentalistische moslims, iedereen spant ze om hun eigen redenen (racisme, religie, anti-imperialisme) voor hun kar, om hen te dumpen als ze hen niet meer nodig hebben.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 01:05   #237
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
En dat valt goed te onderbouwen ook !
Jaja, de kerk kon het vroeger ook onderbouwen toen ze de schuld van de pest op hen afschoven, ze hadden immers Christus vermoord.
Mohammed dacht dat de Joden hem gingen verraden in Medina, en dus liet hij ze allemaal uitmoorden.
En Hitler, die kon het ook allemaal onderbouwen tov de gewone Duitser. Die Joden waren doorgaans nogal succevolle zakenlui, en dat in een tijd van ongeëvenaarde recessie
Dus dat vandaag de dag 11 september minstens een oorzaak kent in de onvoorwaardelijke steun van Amerika aan Israël en Israëls gedrag tov de Palestijnen, dat valt niet te ontkennen.

En vandaag wijst de Libische regering naar de Israeli's als minstens een belangrijke oorzaak van de onlusten. EN pas op, ze zullen het vast ook kunnen onderbouwen hé!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Laatst gewijzigd door Nierika : 21 februari 2011 om 01:11.
Oud 21 februari 2011, 01:10   #238
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Waarbij veel meer doden vallen dan met die speldenprikjes van de palestijnen
Tijd dat het regime eens omver geworpen wordt. Arabieren horen niet te protesteren tegen hun leiders, maar tegen diegenen die de hele regio onstabiel maken.
Als ik zie hoe die leiders omspringen met hun bevolkingen dan denk ik toch dat ze wel degelijk de juiste vijand in het vizier nemen.
Maar goed, dat er intussen al honderden doden zijn gevallen bij uitingen van democratisch protest in verschillende Arabische landen, da's voor u waarschijnlijk een détail de l'histoire, nietwaar?
Die klotejoden, dat zijn de échte rotzakken die moeten aangepakt worden.

De Israeli's zijn nochtans de laatsten die een onstabiele regio willen, zou ik zo denken.

Oud 21 februari 2011, 01:16   #239
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
De Israeli's zijn nochtans de laatsten die een onstabiele regio willen, zou ik zo denken.
Tijdens de betogingen in Egypte probeerde de pro-Mubarak-aanhang het met de volgende propaganda: ''In het midden van het plein bivakkeren de Joden, eromheen staan de buitenlandse journalisten, zij zijn de oorzaak van alle ellende''. Gelukkig bleek de bevolking wijzer.
Oud 21 februari 2011, 02:17   #240
louis1949
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik heb meer sympathie voor de Israeli dan voor de Palestijnen.

Mijn redenen:

Ik zie de Palestijnen een beetje zoals de miljoenen SudetenDuitsers die na WO II hun hele hebben en houden kwijt raakten.

Met wel een paar belangrijke verschillen:

1. Waar de verdreven SudetenDuitsers zich nadien integreerden in het nieuwe Duitsland en daar hun leven verderzetten gebeurde dat bij de Palestijnen niet.

In de eerste plaats omdat zij - in tegenstelling tot de SudetenDuitsers niet allemaal verdreven werden. (De Israeli waren niet zo drastisch als de 'geallieerden na WO II)

Ten tweede omdat de landen waarnaar zij gevlucht zijn er alles aan hebben gedaan wat ze maar konden om de vluchtenlingen NIET in hun maatschappij te integreren.

I.e; de Sudetenduitsers hebben als verliezers van een 'foute' oorlog hun schuld geaccepteerd en het leven verdergezet. De Palestijnen hebben dat helemaal niet gedaan. Erger nog ze zijn een heel stuk geradicaliseerd.

2. Bevolkingsexplosie. Dit is eveneens de schuld van het Westen dat dit ondersteunt door het te subsidiëren. Het is onmogelijk een oplossing voor dit probleem te vinden met een dergerlijke bevolkingsgroei. Het maakt enerzijds het quasi onmogelijk om een economisch leefbare maatschappij te hebben, anderzijds maakt het ook duidelijk dat er geen schijn van kans is dat men dergerlijke hoeveelheden vluchtelingen ooit terug in Israel kan opnemen.

3. Ik begrijp Israel. I.e. een klein landje dat al sinds geboorte voor zijn overleving moet vechten in een haar zeer vijandelijk klimaat. Alles in acht genomen vind ik dat Israel nog redelijk met de Palestijnen en Israelische arabieren omgaat. Als ik me omgekeerde (militaire) machtsverhoudingen inbeeld dan denk ik niet dat Hamas of Hezbolla even redelijk met Joden zou omgaan. Het zou een collectieve deportatie / slachting worden.

Aan de andere kant zie ik dan beelden van vaders die hun kinderen een dood als martelaar als hoogste goed voorstellen. Daar kan ik niet bij. Dat is een religieuze waanzin die wij niet meer kennen, maar dat maakt hem er niet minder gevaarlijk op. Ik heb het erg moeilijk om nog veel menselijks in zo'n samenleving te zien.

Bovenstaande argumenten zijn natuurlijk generalisaties, maar dat zijn wel de redenen waarom ik meer sympathie heb voor Israël dan de Palestijnen.
bravo goed gezegd
louis1949 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be