![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Israel of Palestina | |||
Israel |
![]() ![]() ![]() |
52 | 50,98% |
Palestina |
![]() ![]() ![]() |
50 | 49,02% |
Aantal stemmers: 102. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Burger
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
1. U beweert - en dat is volgens u algemeen geweten - dat er minimaal 15 Joden actief zijn op dit forum. U noemt er drie waarvan er twee fout zijn. 2. U beweert - en dat is volgens u algemeen geweten - dat de complete financiële en mediawereld in handen is van de Joden. U gebruikt daarvoor bronnen van antisemitische sites als jewwatch e.d. Daarnaast is van de door u genoemde mediatycoons de helft al fout. 3. U beweert en/of suggereert - en dat is volgens u algemeen geweten - dat áls de door u aangeduide Joden op dit forum niet Joods zijn, ze dan toch op zijn minst zijn ingeschakeld door Joodse, zionistische of Israëlische organisaties. U rept over Hasbara tot aan de Mossad aan toe, al dan niet ironisch. 4. Als bronnen gebruikt u bijna alleen maar antisemitische sites, of obscure orthodox-joodse, allen met een eigen agenda. 5. U reageert met het schuim op de lippen als u daarop wordt gewezen. Als u normale berichten plaatst krijgt u van mij normaal antwoord. Maar als ik racistische en/of antisemitische onzin zie bestrijd ik dat. Wat u er ook van mag vinden of hoezeer u zich ook persoonlijk aangevallen voelt. Dat doe ik trouwens ook bij onze grote 'pro-Israël-vriend' Sinistra als hij zich weer eens met een dubbelnick in de discussies mengt. Mag ik u tot slot wijzen op het antwoord van Nierika aan roodhaar: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Europees Commissaris
|
![]() Antwoord gewoon op de vorige posten en mijn antwoorden in DEZE DRAAD, ipv telkenmale opnieuw uw leugens te herhalen in eender welke andere draad zoals nu. Mij stoort het niet, maar u verbrodt elke draad met uw off topic gezever.
Laatst gewijzigd door straddle : 20 februari 2011 om 15:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
|
![]() Citaat:
En mag ik u er op wijzen dat ú in deze draad opniéuw als eerste begon off-topic te gaan met uw ad hominem berichten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De meest fijnzinnige en intellectuele schrijvers op het forum hier zoals Kallikles, Nestor, Andy, etc kennen uw hypocriete en laffe methodes ondertussen ook wel. Men kan u niet meer serieus nemen eens men u door heeft. Citaat:
Mogen we dan nu terug op uw zelfverklaarde magnanimiteit en voorbeeldige rol rekenen in de huidige discussie. ![]() Laatst gewijzigd door straddle : 20 februari 2011 om 15:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als u beweringen doet dient ú die te staven met een ordentelijke bron. Als u dat niet kunt spreek ik u tegen. Niets meer, niets minder. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De geschiedenis is geen lopend buffet waaruit u maar kunt plukken wat u bevalt en de rest vergeten. Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 20 februari 2011 om 16:41. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v...agen#1920-1929
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Minister-President
|
![]() israel pleegt om de zoveel dagen een aanslag op palestijns gebied
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Begrijp me niet verkeerd, ik moet evengoed kotsen van het type Arabische 'vrijheidsstrijders' die de joden in zee willen drijven en meer van dat fraais als jij. Maar dat soort ordinaire racisten maken enkel een kans als het klimaat reeds zodanig verziekt is dat ze wortel kunnen schieten en zich verspreiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Israel, maar ik heb zeker ook kritiek op de huidige politieke leiders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb meer sympathie voor de Israeli dan voor de Palestijnen.
Mijn redenen: Ik zie de Palestijnen een beetje zoals de miljoenen SudetenDuitsers die na WO II hun hele hebben en houden kwijt raakten. Met wel een paar belangrijke verschillen: 1. Waar de verdreven SudetenDuitsers zich nadien integreerden in het nieuwe Duitsland en daar hun leven verderzetten gebeurde dat bij de Palestijnen niet. In de eerste plaats omdat zij - in tegenstelling tot de SudetenDuitsers niet allemaal verdreven werden. (De Israeli waren niet zo drastisch als de 'geallieerden na WO II) Ten tweede omdat de landen waarnaar zij gevlucht zijn er alles aan hebben gedaan wat ze maar konden om de vluchtenlingen NIET in hun maatschappij te integreren. I.e; de Sudetenduitsers hebben als verliezers van een 'foute' oorlog hun schuld geaccepteerd en het leven verdergezet. De Palestijnen hebben dat helemaal niet gedaan. Erger nog ze zijn een heel stuk geradicaliseerd. 2. Bevolkingsexplosie. Dit is eveneens de schuld van het Westen dat dit ondersteunt door het te subsidiëren. Het is onmogelijk een oplossing voor dit probleem te vinden met een dergerlijke bevolkingsgroei. Het maakt enerzijds het quasi onmogelijk om een economisch leefbare maatschappij te hebben, anderzijds maakt het ook duidelijk dat er geen schijn van kans is dat men dergerlijke hoeveelheden vluchtelingen ooit terug in Israel kan opnemen. 3. Ik begrijp Israel. I.e. een klein landje dat al sinds geboorte voor zijn overleving moet vechten in een haar zeer vijandelijk klimaat. Alles in acht genomen vind ik dat Israel nog redelijk met de Palestijnen en Israelische arabieren omgaat. Als ik me omgekeerde (militaire) machtsverhoudingen inbeeld dan denk ik niet dat Hamas of Hezbolla even redelijk met Joden zou omgaan. Het zou een collectieve deportatie / slachting worden. Aan de andere kant zie ik dan beelden van vaders die hun kinderen een dood als martelaar als hoogste goed voorstellen. Daar kan ik niet bij. Dat is een religieuze waanzin die wij niet meer kennen, maar dat maakt hem er niet minder gevaarlijk op. Ik heb het erg moeilijk om nog veel menselijks in zo'n samenleving te zien. Bovenstaande argumenten zijn natuurlijk generalisaties, maar dat zijn wel de redenen waarom ik meer sympathie heb voor Israël dan de Palestijnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Tijd dat het regime eens omver geworpen wordt. ![]() Laatst gewijzigd door bgf324 : 20 februari 2011 om 23:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dus het is hun eigen schuld? Tja... Ze hebben Christus aan het kruis geslagen, inderdaad. Verder werden ze in nazi-Duitsland niet slechter behandeld dan bijwijlen de eeuwen daarvoor in heel Europa. Als er ergens pest uitbrak of een zondebok moest gezocht worden waren ze steevast de klos. Ik vind zeker niet dat ze daar iets konden aan doen, maar goed, die Atzmon zal wel ergens iets gevonden hebben dat rechtstreeks of onrechtstreeks toch wel de gerechtvaardigde reden zal zijn voor een pogrommetje links of rechts. De grootste oorzaak voor de haat tegen zionisten (eigenlijk haat ik dat woord omdat veel mensen het eigenlijk gebruiken om hun jodenhaat te maskeren) ligt nog steeds in die geschiedenis vervat. Dat zie je vandaag de dag nog overal in de wereld, van de conflicten in ex-Joegoslavië tot Rwanda of Noord-Ierland. Je kunt 2000 jaar schuimbekkende haat tegen mensen niet zomaar wegvagen. Niet alleen ziektes zijn overerfbaar, maar ook haat. Als ik vandaag de dag tegen moslims praat over bepaalde politieke zaken, valt het me echt op dat ze dus overal de hand van "les juifs" in zien, en dat in zo'n mate dat het een zekere aversie in me laat opwellen. En het gebeurt dus écht in de hotspots hé. Vandaag nog gelezen dat Kadhafi, die zelf milities uit zwart Afrika laat overkomen om de protesten tegen zijn regime neer te slaan, "massa's" buitenlandse agitoren van een Arabisch netwerk heeft laten oppakken. Het gaat om Tunesiërs, Egyptenaren, Sudanezen, Palestijnen, Syriërs en Turken. En dan volgt het fijntjes: Mogelijk zit Israël erachter. 1. Mohammed zelf heeft ook hele Joodse volksstammen over de kling laten jagen. Velen hebben zich voor het gemak maar bekeerd tot de islam, maar als je denkt dat er in het midden-oosten geen jodenvervolgingen plaats vonden, dan moet je eens wat opzoekingswerk doen. Verder denk ik dat de Palestijnen even goed opdraaien voor het feit dat "nogal" (en dat woord gebruik ik eufemistisch) wat moslims Israël volledig van de kaart willen vegen en er alle belang bij hebben dat de toestand van de Palestijnen alle jodenhaat ter wereld blijft verenigen. De 600.000 Joden die uit de Arabische landen zijn gejaagd nadat Israël de oorlogen tegen de Arabieren had gewonnen, zijn allemaal opgenomen in Israël. Vele van die vluchtelingen moesten jarenlang bivakeren in tentenkampen (ma'abarot), maar zijn uiteindelijk allemaal gehuisvest geraakt. Eigenaardig genoeg is dat bij de Palestijnen die uit Israël zijn verjaagd, nooit gebeurd. Die wonen nog steeds in vluchtelingenkampen. In andere conflicten van de 20ste eeuw is het nochtans wel gelukt m uitwisseling van bevolkingsgroepen op een ordentelijke manier te laten gebeuren, zoals tussen India en Pakistan of Griekenland en Turkije. Maar de Palestijnen, tja, dat zijn nu eenmaal de condooms van de hele wereld hé. Extreem links, extreem rechts, fundamentalistische en minder fundamentalistische moslims, iedereen spant ze om hun eigen redenen (racisme, religie, anti-imperialisme) voor hun kar, om hen te dumpen als ze hen niet meer nodig hebben.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Europees Commissaris
|
![]() Jaja, de kerk kon het vroeger ook onderbouwen toen ze de schuld van de pest op hen afschoven, ze hadden immers Christus vermoord.
Mohammed dacht dat de Joden hem gingen verraden in Medina, en dus liet hij ze allemaal uitmoorden. En Hitler, die kon het ook allemaal onderbouwen tov de gewone Duitser. Die Joden waren doorgaans nogal succevolle zakenlui, en dat in een tijd van ongeëvenaarde recessie Dus dat vandaag de dag 11 september minstens een oorzaak kent in de onvoorwaardelijke steun van Amerika aan Israël en Israëls gedrag tov de Palestijnen, dat valt niet te ontkennen. En vandaag wijst de Libische regering naar de Israeli's als minstens een belangrijke oorzaak van de onlusten. EN pas op, ze zullen het vast ook kunnen onderbouwen hé!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 21 februari 2011 om 01:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar goed, dat er intussen al honderden doden zijn gevallen bij uitingen van democratisch protest in verschillende Arabische landen, da's voor u waarschijnlijk een détail de l'histoire, nietwaar? Die klotejoden, dat zijn de échte rotzakken die moeten aangepakt worden. De Israeli's zijn nochtans de laatsten die een onstabiele regio willen, zou ik zo denken.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
|
![]() Tijdens de betogingen in Egypte probeerde de pro-Mubarak-aanhang het met de volgende propaganda: ''In het midden van het plein bivakkeren de Joden, eromheen staan de buitenlandse journalisten, zij zijn de oorzaak van alle ellende''. Gelukkig bleek de bevolking wijzer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |