Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen moslims?
voor 18 13,74%
tegen 40 30,53%
genuanceerd 73 55,73%
Aantal stemmers: 131. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2011, 18:54   #381
StevO
Burger

StevO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
En anacheed? Hoe verklaar je dat men in de tijd van de sahaba en de profeet 'tala3 albadro' zong toen de Profeet in Yathrib arriveerde.

Het zou u sieren mocht je uw mond houden over zaken waar ge geen kennis over hebt.
De proleet werd steeds wreder en gewelddadiger naarmate hij meer macht kreeg. Er kwamen ook steeds meer verboden.

Is elkaar beledigen hier de norm? Je bent de 2e al en kennelijk beiden van de afdeling linksche gutmenschen.
Oud 21 februari 2011, 18:57   #382
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevO Bekijk bericht
De proleet werd steeds wreder en gewelddadiger naarmate hij meer macht kreeg. Er kwamen ook steeds meer verboden.

Is elkaar beledigen hier de norm? Je bent de 2e al en kennelijk beiden van de afdeling linksche gutmenschen.
Ga liever in op de inhoud van mn reactie. Leugenaar.
Oud 21 februari 2011, 18:57   #383
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Ik ben tegen ...
zwart/wit enquetes
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 19:01   #384
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ik ben tegen ...
zwart/wit enquetes
Tegen mij, hoe durft ge :trap in uw ballen:
Oud 21 februari 2011, 19:03   #385
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Tegen mij, hoe durft ge :trap in uw ballen:
Bent u een zwart/wit enquete ?
Oud 21 februari 2011, 19:06   #386
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Bent u een zwart/wit enquete ?
Awel, ge kunt dan evengoed 'voor' stemmen hé.

Modddddddd's!!! Eigenzinnig de racist noemt me een zwarte
Oud 21 februari 2011, 19:14   #387
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Awel, ge kunt dan evengoed 'voor' stemmen hé.

Modddddddd's!!! Eigenzinnig de racist noemt me een zwarte
Je bent een vuile enquete..
Oud 21 februari 2011, 19:18   #388
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Je bent een vuile enquete..
Leef u maar eens goed uit.

@ mod's

Deze racist noemde mij zonet een vuile zwarte
Oud 21 februari 2011, 19:20   #389
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

ik vind het meestal naieve domme mensen (zonder te denigreren hoor, gewoonweg ze zijn echt nog redelijk weinig intelligent en zeer goedgelovig) en ze doen alles om te conformeren, dus het is een questie van ons regelkes goed uit te leggen en ze geloven alles wat we vertellen.

En hun kinderen groeien hier heerlijk verwesterd uit, dus op dat vlak valt er niets te zeggen.

Het enige dat mij tegensteekt is dat ze zowat allemaal steevast hier geen werk vinden, of de eerste generatie zit hier te lanterfanten op kosten van ofwel het asielbeleid ofwel het ocmw, ofwel den dop. Dus ze doen hier echt geen roste knoop, en dan gelukkig in de tweede generatie beginnen hun kinderen dan hier te werken.

Wat mij opvalt ook is dat je daar rappe gastjes tussenhebt, dus dat is zeer goed en bewonderenswaardig, maar dan andere gastjes springen toch duidelijk gemiddeld niet hoog in de opleidingen.

En dan finaal, heb je een pak van die oelewappers die dan met een belgische trouwen en dan aleluja er een moslima van maken, ongelofelijk hoe ze een mooi westers meiske kunnen omtoveren naar een moslima... En anderzijds zijn er dan een pak die naar hun land teruggaan om eentje op te vissen die hier dan totaal onaangepast in een moeke maria pakske rondflaneert. Dus ja echt geslaagd vind ik die integratie niet hoor. Die madammekes kunnen dan na 10jaar nog geen jota nederlands, dat is echt een ramp, en ik heb hier russische madammekes die na 1 jaar perfect begrijpbaar nederlands praten, die hier nuttig werk komen doen, die hier goed meeleven in de maatschappij.

Dus laten we zeggen, ik denk dat er toch een grote correlatie is met hun geloof die hen verhindert om deftig te integreren...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 19:23   #390
StevO
Burger

StevO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga liever in op de inhoud van mn reactie. Leugenaar.
Citaat:
Regelgeving betreffende muziek volgens de 4 Imaams
Koran 31:6-7
"En vanonder de mensheid zijn er diegenen die door ijdele praat zonder kennis mensen willen doen afdwalen van het pad van Allaah, en ermee de spot drijven. Voor zulken zal er een vernederende straf zijn. En wanneer onze ayaat voor zo iemand worden gereciteerd, wendt hij zich af in hoogmoedigheid, alsof hij ze niet heeft gehoord, alsof er doofheid in zijn oor zit. Dus geef hen nieuws van een pijnlijke bestraffing"

Shaykh Aboe `Abdoer-Rahmaan Fawzie al Atharie:

Voorwaar alle lof is aan Allaah, Wij prijzen Hem en vragen Hem alleen om hulp en vergiffenis. Wij zoeken toevlucht bij Allaah tegen het kwaad in onszelf en tegen (het uitvoeren van) onze slechte daden. Wie geleid wordt door Allaah, kan nooit misleid worden. Maar wie afdwaalt, kan door niemand anders geleid worden. Ik getuig dat niets of niemand het recht heeft om aanbeden te worden behalve Allaah, als Enige, zonder deelgenoten aan Hem toe te schrijven. En ik getuig dat Mohammed Zijn Dienaar en Boodschapper is.

Koran 3:103
“O jullie die geloven! Vrees Allaah zoals hij gevreesd dient te worden, en sterf niet anders dan als moslims.”

Koran 4:1
“O mensheid! Vrees jullie Heer die jullie Schiep uit één enkele ziel (Adam) en die daaruit zijn echtgenote (Hawwa- Eva) Schiep en uit hen beide vele mannen en vrouwen deed voortkomen. En vrees Allaah in Wiens Naam jullie elkander (om rechten) vragen en (verbreek niet) de familiebanden. Voorwaar, Allaah Waakt eeuwig en altijd over jullie.”

Koran 33:70-71
“O jullie die geloven! Vrees Allaah en spreek (altijd) de waarheid! Hij (Allaah) zal jullie naar het doen van vrome daden leiden en zal jullie zonden vergeven. En wie Allaah en Zijn Boodschapper gehoorzaamt: waarlijk, die heeft werkelijk een geweldig succes bereikt (i.e. hij zal beschermd worden tegen het binnengaan van de Hel en naar het Paradijs gaan).”

En wat hierna komt, voorzeker de beste woorden zijn de Woorden van Allaah. En de beste leiding is de Leiding van Mohammed (salallaahoe `alayhie was sallem). En de slechtste zaken (in de godsdienst) zijn de toevoegingen, want elke toevoeging is een innovatie, en elke innovatie is een dwaling, en iedere dwaling leidt naar het Hellevuur.
Weet dat van onder de zaken die verplicht voor je zijn om te weten en duidelijk moeten zijn met betrekking hun regelgeving in de Islaam, is de zaak van muziek, snaar- en strijkinstrumenten en het zingen. Voorwaar, de Wetgever heeft zijn onwettigheid duidelijk gemaakt. En het is bekend vanuit de Sharie`ah volgens de mensen van kennis, zoals de vier Iemaams: Aboe Haniefah (d.150 NH), Maalik (d.179 NH), ash-Shaafi`ie (d.204 NH) en Ahmed (d.241 NH) (rahiemahoemallaah), dat muziek verboden is. Dit zijn de mensen van leiding, religie en waarheid, de metgezellen van profijtvolle kennis en rechtschapen handelingen. Hun licht schijnt, hun deugdzaamheden zijn algemeen bekend, hun tekenen zijn briljant, hun madhaahib zijn duidelijk en hun bewijs is overweldigend...

Het Boek is hun werktuig en de Soennah is hun bewijs, zij neigen niet naar hun begeerten, noch neigen zij naar meningen. Zij accepteren wat is overleverd door de Boodschapper (salallaahoe `alayhie was sallem) en zij geloven erin en zij zijn betrouwbaar. Zij zijn beschermers en zij waarderen de huizen van Religie en zij zijn bezitters en dragers van kennis. Wanneer er een verschil is betreffende een hadieth, dan moet men terug refereren naar hen. Dus wat zij dan ook beslissen, moet geaccepteerd worden en naar geluisterd worden. Zij zijn de betrouwbaren (`oedoel) en hun weg is de Rechte weg. En elke innoveerder, simuleerder van kennis en blinde volger zal worden onthuld door hun madhab. En Allaah is Degene bij wie we hulp zoeken, de al-Machtige.

Zij zijn degenen waar Allaah voor in Zijn Boek heeft getuigd en de Boodschapper (salallaahoe `alayhie was sallem) voor heeft getuigd in zijn Soennah, en zij gingen hen niet tegen door middel van twijfels en zij gehoorzaamden hen in hun bevelen. Bij Allaah, Ibnoel-Qaasim (rahiemehoellaah) bracht een parel naar voren toen hij de uitmuntendheid van de vier iemaams verduidelijkte. Hij zei:

“De vier Iemaams hebben deugdzaamheid, en hetzelfde geldt voor de andere iemaams. En het is verplicht om van hen te houden en hen te respecteren en om te waarschuwen tegen diegenen die haat hebben jegens hen en tegen diegenen die wensen hen schade te berokkenen. Voorwaar, zij gaven overwinning aan de ayaat en de authentieke overleveringen, en zij presenteerden het concrete bewijs vanuit het intellect en de tekst en zij brachten deze bewijzen samen. Dus zij zijn de mensen van uitmuntendheid over ons en zij beschermden de Religie voor ons. En de meerderheid van de moslims is afhankelijk van hun madhaahib voor hun handelingen, van de vroegere dagen van de Islaam tot vandaag de dag. Eerder, kennis wordt niet gerealiseerd behalve door hun boeken, en de religie is niet beschermd, behalve door hun pad. Dus het is verplicht om van hen te houden en hen te respecteren en hun status te weten en een goede kijk op hen te hebben. Dus zij zijn de beste van de Oemmah en de opvolgers van de Boodschapper (salallaahoe `alayhie was sallem). En hun uistpraken weten, is een middel om op de rechte weg te zijn en de waarheid te kennen."

Deze verhandeling legt de correcte fatwa (religieus oordeel) uit van de vier iemaams ridwaahoellaahie `alayhiem, met betrekking tot de regelgeving van muziekinstrumenten en zingen, zodat het zal dienen als een middel tegen een groot probleem dat de hedendaagse Moslim beïnvloedt.

En ik vraag Allaah om datgene wat Hij ons geleerd heeft ons van profijt te laten zijn en om door te gaan met ons datgene te leren wat van profijt zal zijn en kennis als een bewijs te maken in ons voordeel in deze wereld en in het Hiernamaals. En ik vraag Allaah om kennis niet als een bewijs tegen ons te maken. En moge de vrede en zegeningen van Allaah op onze Profeet Mohammed (salallaahoe `alayhie was sallem) zijn, en op zijn familie en zijn metgezellen.
Vermelden van bewijs van de overleveringen van de Vier Iemaams betreffende de onwettigheid van het luisteren naar muziekinstrumenten en gezang.
Google zelf ook eens even en je ziet bewijzen te over.
Maar vooruit, nog eentje dan.
Citaat:
De meerderheid van de Koranexegeten is het erover eens dat met ijdele gepraat in dit vers gedoeld wordt op gezang. De metgezel Ibnoe Mascoed heeft in reactie op dit vers gezegd: “Bij Allah, buiten Wie geen andere god is, waarlijk het betreft hier gezang.” Waarna hij dit tot driemaal toe herhaalde.

Ook zei de Profeet (vrede zij met hem): “Er zullen onder mijn gemeenschap zeker mensen zijn die ontucht, zijde (voor mannen), alcohol en muziekinstrumenten zullen toestaan.”
(al-Boekhaari)

De Profeet (vrede zij met hem) verafschuwde deze mensen vanwege het feit dat zij muziekinstrumenten die verboden zijn toegestaan zouden verklaren. Hij stelde dit gelijk aan het toegestaan verklaren van alcohol en ontucht. Ook zijn er vele andere overleveringen in de Soenan-boeken en de Moesnad van Imam Ahmad te vinden die duiden op het verbod op muziek en het toekomen van een verschrikkelijke bestraffing aan degenen die muziek toegestaan verklaren en zich hier schuldig aan maken. Een ware gelovige heeft niet meer dan één correcte bewijs nodig om een verboden zaak achterwege te laten. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

“Bij jouw Heer, zij zullen niet geloven totdat zij jouw laten oordelen over waar zij over van mening verschillen en dan in hun binnenste geen weerstand ervaren tegen wat jij oordeelde, en zij aanvaarden dit dan volledig.”
(Soerat an-Nisaa’: 65)

Laatst gewijzigd door StevO : 21 februari 2011 om 19:27.
StevO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 20:14   #391
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Hoe wat is moslim-muziek?

Al die muziek van Iran, Irak, Turkije, Noord-Afrika, Egypte, Syrië, etc etc...
die wordt allemaal door moslims gemaakt. Is dat soms geen moslim-muziek?

Eeen voorbeeld?

Ik heb zowat 100 CD's die ik bijna allemaal super vind.

Alléz

Bahram & Bashir CD Sama ( Iraniërs)

is een van mijn topfavorieten (kanoun & tabla)
Ik zou dat eerder Arabische muziek noemen.

Als dat je favoriete muziek is, moet je zeker oriëntaalse dans overwegen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 21:24   #392
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Onze huidige welvaart is in eerste plaats te danken aan ons harde werk.
En niet aan de rijkdom die we gestolen hebben in onze kolonies.
Dat is wel héél simplistisch... doet me gelijk denken aan dat keuterboerke in dien film 'Het gezin van Paemel'
Je kan je elke dag krom werk, luc maar dat betekent niet dat het ook automatisch zou omgezet in een vermeerdering van welvaart.. laat staan dat je je zelf nog net zou kunnen onderhouden om net niet te verhongeren.
Als de omstandigheden er niet naar zijn... speelt dat harde werken maar bitter weinig rol.
Onze welvaart is er gekomen dankzij (of ondanks ) de industriële revolutie waar we het 'geluk' ( da's relatief) gekend hebben dat die zich eerst hier afspeelde terwijl we langs de andere kant nog vrijelijk konden 'beschikken' over zeer goedkope grondstoffen en arbeidskrachten.

In zeker opzicht kan men terecht spreken dat we ze dus nog steeds te danken hebben aan ronduit diefstal die we gewoon wat geoptimaliseerd hebben.
Het resultaat ervan zien we tot vandaag nog wat nazinderen.

Wat uiteraard niet wilt zeggen dat we niet zwaar gewerkt zouden hebben of nu gebukt zouden moeten blijven gaan onder zwaar schuldgevoel.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 21:38   #393
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dus laten we zeggen, ik denk dat er toch een grote correlatie is met hun geloof die hen verhindert om deftig te integreren...
'k Heb daar zo m'n twijfels over... daar er genoeg voorbeelden van beiden aan te halen zijn.
( alles hangt natuurlijk ook af van wat jij of een ander verstaat onder 'deftig' geïntegreerd )
Bovendien heb ik de indruk dat de problemen zich eerder cultureel ( vaak ontwikkeld vanuit een bepaalde strekking van dat geloof ) afspelen.
Het gaat vaak om een opeenstapeling van de meest onnozele verschillen in gebruik en traditie
Oud 21 februari 2011, 21:41   #394
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
'k Heb daar zo m'n twijfels over... daar er genoeg voorbeelden van beiden aan te halen zijn.
( alles hangt natuurlijk ook af van wat jij of een ander verstaat onder 'deftig' geïntegreerd )
Bovendien heb ik de indruk dat de problemen zich eerder cultureel ( vaak ontwikkeld vanuit een bepaalde strekking van dat geloof ) afspelen.
Het gaat vaak om een opeenstapeling van de meest onnozele verschillen in gebruik en traditie
Dat denk ik ook ja.
Oud 21 februari 2011, 22:11   #395
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

On topic : En bent u voor of tegen de regen ?

Het is van het tweede kleuter geleden dat ik nog zo'n idiote vraag heb gekregen...
Oud 21 februari 2011, 22:15   #396
StevO
Burger

StevO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht

Het is van het tweede kleuter geleden dat ik nog zo'n idiote vraag heb gekregen...
Kennelijk voel je wel de behoefte om te reageren.
Maar je vergelijking van moslims met regen is opmerkelijk maar niettemin interessant.
Oud 21 februari 2011, 22:25   #397
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevO Bekijk bericht
Kennelijk voel je wel de behoefte om te reageren.
Maar je vergelijking van moslims met regen is opmerkelijk maar niettemin interessant.
Betreffende onoverkomelijk, vaak niet gewenst maar toch soms brood-noodzakelijk ?
Oud 21 februari 2011, 22:29   #398
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je gelijk in : ik heb zeer bewust een vergelijking met aardbevingen of vulkaanuitbarstingen vermeden...

En het is er natuurlijk volkomen naast, want het gaat niet om een natuurfenomeen...

Maar dat hoef ik je niet uit te leggen, want jij vroeg je in het tweede kleuter al af waarom rechts rijden nu beter is dan links rijden, en je bent vanzelfsprekend volkomen vrij van alle andere 'received ideas'...
Oud 22 februari 2011, 11:38   #399
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht

De regen is niet tegen romantische Valentijns-uitingen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2011, 12:38   #400
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
mabané vent:

kijk de manier waarop ze omgaan met hun vrouw, dat doet toch geneen westerling... Zo domineren en eisen dat ze niet werken, en daar rondlopen in moeke marie kledij, en eisen van hun vrouw dat ze heledagen zitten te bidden etc de emancipatie van de vrouw kennen ze toch echt wel nog geen letter van. Hun benadering van het erfenisrecht is in feite tegen onze wetgeving. Ministeries zouden beter marketingcampagnes doen naar de moslimvrouwen en hen uitleggen dat in belgie zij 50% recht op erfenis hebben...

dan de manier waarop ze regelkes make voor hun eten ??? Er is toch geneen westerling die ga luisteren naar de kerk om te weten wat hij moet eten ??? Laat staan, er is geneen westerling die gaat zeggen dat zijn biefstuk moet gezegend zijn door de priester voor dat hij het wil opeten... Het is zelfs racistisch versus de belgische arbeider, dat zij gaan eisen dat het door een moslim moet behandel zijn, anders eten ze het vlees niet op ???? Dat doe je toch niet als westerling ????? Mij kan het niet schelen of dat een moslim of een atheist is die mijn vlees geslacht heeft... het moet vooral zonder salmonella zijn, het moet proper zijn, het moet lekker zijn etc..;

dan gaan bidden op de werkvloer ??? Ik ken toch geneen westerling die gaat zeggen dat hij eventjes 10minuten bidpause nodig heeft, zodanig dat je in theorie zo eventjes gans de productie moet stilleggen voor een die zijn matje wiluitslaan en met zijn gat naar mekka wil bidden ??? Ale, dat doet toch geneen westerling, tenzij gesyndiceerde gasten de productie stilleggen. En dat doet toch niemand in naam van zijn geloof ??? Dat is toch wel een gigantisch cultureel verschil, dat je 100 mensen stillegt omdat jij uw dingetje wil doen ????
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be