Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2011, 20:36   #6261
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
De Islam is de snelst groeiende religie op deze wereld.
Zijn daar cijfers van?
Oud 21 februari 2011, 20:38   #6262
StevO
Burger

StevO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Zijn daar cijfers van?
Nee.
Oud 21 februari 2011, 20:40   #6263
StevO
Burger

StevO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Islam is de snelst groeiende religie op deze wereld. Daar blind voor zijn getuigt inderdaad van naïviteit, autisme, of nog veel erger, een opzettelijk struisvogelgedrag.

Natuurlijk is het niet de bedoeling dat we de Islam, of elke vorm van de Islam, gaan lopen bestrijden, maar de donkere kanten van deze religie gaan vergoeilijken zoals onze eigen forumharpies doen, is natuurlijk ook niet de bedoeling.
De islam is geen religie en er is geen mogelijkheid tot uitschrijven.
Oud 21 februari 2011, 20:40   #6264
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Hoeveel posts heb je in dit topic? Je bent er toch zelf ook mee bezig, als jij niet de hele tijd zou proberen dwars te liggen kreeg dit topic bijlange niet zoveel aandacht.
Paulus zei eens tegen Artisjok;

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
... Welke positieve bijdragen van allochtonen aan onze samenleving komen er dan niet in de media?
Wel, het thema gaat over: "Waarom er meer mensen iets krijgen tegen allochtonen (!)".

Als er niemand op politics.be over allochtone criminaliteit praat, praat het media toch erover. Maar als men begint over criminaliteit te praten en door een klein percentage allochtone criminelen alle allochtonen tegen te praten, begint men ook automatisch tegenargumenten te brengen; het is voor evenwichtigheid.

De topicstarter post krantenartikels om "aan te tonen" "waarom" er "meer" mensen iets krijgen tegen de allochtonen (zijn overtuiging). Wat doet hij? Waarmee is hij bezig? Zijn de kranten onvoldoende om op de hoogte te blijven wat er allemaal gebeurt? Ja, bepaald aantal mensen (allochtonen en autochtonen) krijgen iets tegen bepaalde allochtonen omdat ze rechtstreeks verband hebben met bepaalde criminele feiten, gepleegd door de allochtonen. EN het is geen eureka. Die mensen krijgen ook problemen (normaal gezien) tegen de autochtonen, omdat ze rechtstreeks verband hebben met bepaalde criminele feiten, gepleegd door de autochtonen.
-
Ik GELOOF (ik hoop het niet; ik geloof) dat de meeste mensen (mensen zoals Artisjok, Wisord, Eberhard, Alboreto, enz.) niks tegen mij (of tegen andere allochtonen die ze kennen) zullen krijgen als hun woning morgen bijvoorbeeld door een allochtone rotzak ingebroken wordt. Ik zal ook geen enkel probleem krijgen (= niks krijgen) tegen de bovenvermelde mensen (Artisjok, Wisord, Eberhard, Alboreto... ook tegen Hoomer niet, ook tegen Paulus of bruggeman niet... enz.), als mijn woning morgen bijvoorbeeld in brand gestoken wordt door een autochtone rotzak.

Wat wil ik zeggen? Jullie zijn ofwel serieuze slachtoffers van het hersenspoelen, ofwel demagogen, ofwel wordt u betaald voor het verspreiden van demagogie, ofwel zijn jullie cyberfreaks (forumgetrol)! Wie zijn jullie?

---
EXTRA: http://www.clint.be/actua/binnenland...an-allochtonen

Laatst gewijzigd door QuasiX : 21 februari 2011 om 20:59.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 20:44   #6265
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevO Bekijk bericht
De islam is geen religie en er is geen mogelijkheid tot uitschrijven.
Een deel is een religie en een ander deel is een politieke ideologie. Niet zo dogmatisch doen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 20:46   #6266
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Zijn daar cijfers van?
Ja. Zoek ze zelf maar op, het is niet moeilijk te vinden. Los daarvan betekent dat niet dat ik hiervoor expliciet bang ben voor deze religie, maar het is wel iets waar je rekening mee moet houden. En dan zeker niet op de struisvogel-Cohen manier van doen.
Oud 21 februari 2011, 20:46   #6267
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
Ik kom daarstraks in zo'n buurtsupermarktje en de mevrouw aan de kassa ...
Tsjhhhhh Cochi... Doe je werk gerust verder... Mij niet storen!
Je posten lees ik niet graag; ik heb het reeds gezegd, als ik me niet vergis.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 21 februari 2011 om 20:51.
Oud 21 februari 2011, 20:52   #6268
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
Ik kom daarstraks in zo'n buurtsupermarktje en de mevrouw aan de kassa moest toch even haar beklag doen over wat ze zoal meemaken met allochtonen.
Blijkt er even voor me een hoofddoekmadam te zijn geweest, goederen op de band, geen enkel probleem. 28 euro aub. Haalt die mevrouw toch wel een briefje van 50 euro VANONDER HAAR OKSELS!! Gezellig als caissière natuurlijk.

Waarom krijgen hoe langer hoe meer mensen "iets" tegen allochtonen? Wel, d?*?*rom! ze weten wèl waar ze hun kopvodden kunnen kopen, maar de moeite om een geldbuidel aan te schaffen, d?*t hoort niet tot hun VERRIJKING hoor! dat is het probleem van die caissière (die bovendien nog eens als racist wordt gebrandmerkt als ze durft weigeren om het vochtige okselgeld aan te nemen).

------------

Als ik het niet zelf had gehoord had ik het misschien niet geloofd. alhoewel: het verhaal is zo onwaarschijnlijk dat men zoiets echt niet durft uit te vinden.
* KNIP *

Laatst gewijzigd door Arnold Layne : 22 februari 2011 om 13:35.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 20:53   #6269
StevO
Burger

StevO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja. Zoek ze zelf maar op, het is niet moeilijk te vinden. Los daarvan betekent dat niet dat ik hiervoor expliciet bang ben voor deze religie, maar het is wel iets waar je rekening mee moet houden. En dan zeker niet op de struisvogel-Cohen manier van doen.
Die cijfers zijn er niet. Er zijn alleen schattingen. Er is geen centrale registratie van moslims, geen register. Er is ook geen mogelijkheid om je uit te schrijven.

De islam in de vorm van mohammed heeft de god van de christenen geleend en daar een cultus omheen gebouwd. Dat is op zijn hoogst ketterij. Aangezien de islam alle aspecten van het leven wil regelen en reguleren is het een ideologie.
Oud 21 februari 2011, 20:56   #6270
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die cijfers zijn er niet. Er zijn alleen schattingen. Er is geen centrale registratie van moslims, geen register. Er is ook geen mogelijkheid om je uit te schrijven.
Is maar goed ook. Religie is een privézaak.
Citaat:
De islam in de vorm van mohammed heeft de god van de christenen geleend en daar een cultus omheen gebouwd. Dat is op zijn hoogst ketterij.
Zou me een worst wezen. Laat dat de religies onderling maar mooi uitvechten.
Citaat:
Aangezien de islam alle aspecten van het leven wil regelen en reguleren is het een ideologie.
Dat is inderdaad zo, en vooral op het gebied van de wet (Sharia) moet dat worden bestreden.
Oud 21 februari 2011, 21:03   #6271
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Tsjhhhhh Cochi... Doe je werk gerust verder... Mij niet storen!
Je posten lees ik niet graag; ik heb het reeds gezegd, als ik me niet vergis.
Ik lees cochi's posts zelden nog. Net als die van circe.
Na de eerste zin weet je al genoeg. Verder scrollen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 21:05   #6272
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik lees cochi's posts zelden nog. Net als die van circe.
Na de eerste zin weet je al genoeg. Verder scrollen.
dikke 5

Laatst gewijzigd door QuasiX : 21 februari 2011 om 21:06.
Oud 21 februari 2011, 21:06   #6273
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
* KNIP *
Bij veel anti-migranten posts op dit forum vinden we in de avatar een 'Vlaams vlaggetje/leeuwtje'.

Een aantal kennissen van me hebben een tijd lang gedacht dat het hier wel moest gaan om Franstalige constructs.
Inmiddels geloven ze dat niet meer.

Laatst gewijzigd door Arnold Layne : 22 februari 2011 om 13:35.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 21:12   #6274
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Dit is wat er werd beweerd:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bf62 Bekijk bericht

Het gaat om het voortbestaan van een waardevolle beschaving, de Nederlandse beschaving. Die moet worden geëerbiedigd.
Ok...hmmm, waarom dan Engels op de eigenvolk radio?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pilleke Bekijk bericht
Waarom heb jij een probleem met het feit dat Vlamingen graag Engelstalige muziek op de radio horen?
Had je het liever in een arabisch rocheltaaltje?
Is de keuze tussen Engels en Arabisch?

Is Nederlands een ideetje voor de radio van het eigen volk?
Of mag dat niet van de imam?
Of....is het probleem misschien dat veel van de Nederlandse muziek door mocro's wordt geproduceerd? Zie http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=805

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 21 februari 2011 om 21:12.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 21:18   #6275
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Bij veel anti-migranten posts op dit forum vinden we in de avatar een 'Vlaams vlaggetje/leeuwtje'.

Een aantal kennissen van me hebben een tijd lang gedacht dat het hier wel moest gaan om Franstalige constructs.
Inmiddels geloven ze dat niet meer.
Maar goed ook zou ik zeggen.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 21:48   #6276
StevO
Burger

StevO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is maar goed ook. Religie is een privézaak.

Zou me een worst wezen. Laat dat de religies onderling maar mooi uitvechten.

Dat is inderdaad zo, en vooral op het gebied van de wet (Sharia) moet dat worden bestreden.
Ik ben het met je eens dat religie een privé zaak is en derhalve vind ik ook dat het in het privé domein thuishoort. In je huis dus. Maar geen registratie (of althans geen volledige) van de bijkomers en de afvallers betekend geen concrete cijfers. De claim dat de islam de snelst groeiende religie/ideologie is heeft derhalve geen onderbouwing.

Als atheist bemoei ik me er ook mee, omdat het mijn leven ook beïnvloed. Sterker nog, Een moslims mag iemand van het boek (jood of christen) niet zomaar doden, maar een ongelovige (waaronder ik dus) mag gedood worden waar men hem/haar tegenkomt.

Ik ben het met je eens dat de sharia het belangrijkste item is wat volledig buiten europa gehouden dient te worden. En zoals ik al eerder stelde is dit ook om de aanwezige moslims te beschermen. Ik vind de sharia alleen niet het enige punt van de islam wat bestreden dient te worden.
Oud 21 februari 2011, 21:58   #6277
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben het met je eens dat religie een privé zaak is en derhalve vind ik ook dat het in het privé domein thuishoort. In je huis dus. Maar geen registratie (of althans geen volledige) van de bijkomers en de afvallers betekend geen concrete cijfers. De claim dat de islam de snelst groeiende religie/ideologie is heeft derhalve geen onderbouwing.

Als atheist bemoei ik me er ook mee, omdat het mijn leven ook beïnvloed. Sterker nog, Een moslims mag iemand van het boek (jood of christen) niet zomaar doden, maar een ongelovige (waaronder ik dus) mag gedood worden waar men hem/haar tegenkomt.

Ik ben het met je eens dat de sharia het belangrijkste item is wat volledig buiten europa gehouden dient te worden. En zoals ik al eerder stelde is dit ook om de aanwezige moslims te beschermen. Ik vind de sharia alleen niet het enige punt van de islam wat bestreden dient te worden.
Wij, atheïsten, mogen blij zijn dat we nog leven.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 22:04   #6278
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

Is de keuze tussen Engels en Arabisch?

Is Nederlands een ideetje voor de radio van het eigen volk?
Of mag dat niet van de imam?
Of....is het probleem misschien dat veel van de Nederlandse muziek door mocro's wordt geproduceerd? Zie http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=805
Ja, daar heb je misschien wel een punt. Dat mocronederlands is echt wel onbegrijpelijk. Vreselijk die arabische rochelklanken tussendoor en al die verkeerde accenten. Dan liever Engels.
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 22:13   #6279
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

We zijn het sowieso wel grotendeels eens, misschien komen we van verschillende maatschappelijke hoeken op hetzelfde punt uit (dit is heel vaak zo trouwens). Maar wat bedoel je precies met je laatste zin?
Oud 21 februari 2011, 23:21   #6280
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht

Het document kan perfect door jezelf ook geschreven zijn geweest.
Zelfs als het niet het geval is (= zelfs als het door 1 iemand geschreven is; m.a.w. dat het een mening is van 1 iemand), is het toch waardeloos; raadpleeg Eberhard Leclerc.
Sure, en de koran is geschreven door de top van het VB...
How low can you go, Q ?

Btw, de koran is ook de mening van 1 persoon, dus is die mening ook waardeloos...

Beetje vroeger opstaan, jongen.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 21 februari 2011 om 23:21.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be