![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Antwerpen, Antwerpen ...Mogen wij ook nog meedoen ja?
#162 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ach...
![]() |
![]() |
#163 | |
|
![]() "jullie" mogen meedoen maar het is toch duidelijk dat Pelgrim "jullie" eigenlijk gewoon niet moet hebben.
![]() |
![]() |
#164 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik neem mezelf als voorbeeld : ik heb niet gestemd op Dewever omdat hij zo ne prachtvent is, ik geloof ook niet in zijn zogezegd strategisch supertalent ... ik geloof zelfs dat zijn 'stapvoorstapdoctrine' dikke BS is ... ik weet namelijk dat je een onafhankelijkheid niet kan onderhandelen, die moet je eerst (voorafgaandelijk!) uitroepen en dan daar de praktische consequenties van regelen, maar omdat de beslissing dan is gevallen, wt dat een hele andere manier van onderhandelen veel zakelijker, quasi ontdaan van emotie en machtsstrijd) ah ja en basis 'waarom' B gewoon weg moet voor mij : B kent geen democratie en de federale loyauteit werd nog nooit gerespecteerd door Franstaligen en ik geloof ook niet dat ze dat ooit zullen doen, zonder privileges hoeft B voor hen ook niet ,dat zie je in elke onderhandeling weerkeren (de nota Dewever was echt wel imbuvable voor VlaamsNationalisten) ik heb dus (puur strategisch) op Bart gestemd, omdat je kon aanvoelen dat een N-VA die groot genoeg was (! zonder Franstalige zusterpartij) de objectieve blokkering van B ging inhouden (hoe erg Bart m.i. ook zijn best doet om B te redden(vertrouw hem voor geen haar!)) ... en met mij onderhand veel Vlamingen ... de onderstroom zeg maar ... of wat politicologe Vansandt 15 jaar geleden al publiceerde : de separatistische overtuiging van het merendeel van de vlaamse burgers is het laatste politiek taboe in Belgie, zelfs in Vlaanderen. d�*t is wat Tuymans niet begrijpt ... blijkbaar heeft Naegels wel zijn huiswerk gedaan. dus : grof : nee ... scherpstellen van de discussie verheldert de standpunten, daar neem ik hem niks kwalijk fout : ja : hij begrijpt de beweegredenen niet ... ttz hij is zo naief van te geloven dat Franstaligen zouden toelaten dat Vlamingen de staat B zo zouden hervormen dat Franstalige privilèges gesloopt zouden worden ... ik denk dat hij de B politiek nooit genoeg volgde om daar nog in te geloven ... |
|
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jaja, we kennen dat soort "franstaligen". Als u het op Moortgat hebt tenminste ...Die zijn zo "franstalig" als het hen goed uitkomt ...Maar die vertegenwoordigen het modale Vlaanderen niet.
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#167 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat Bart zich zou moeien met de inhoud van de kunsten is dan ook een leugen. |
|
![]() |
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
die amateuristische kritiek van Tuymans is een oportuniteit voor Bart om de puntjes op de i te zetten en om de media te bespelen. laat die kunstenaars dus maar doen ![]() bovendien, mochten ze ergens toch eens iets van gefundeerde kritiek vinden (quod non totnutoe) ... is het een oportuniteit voor de vlaamse beweging en voor partijen om te verbeteren. |
|
![]() |
![]() |
#169 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#170 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat Largo de waarheid een beetje aanpast zijn we gewoon. Maar jij? |
|
![]() |
![]() |
#172 |
|
![]() tu quoque Quercus, fili mi?
#173 |
Europees Commissaris
|
![]() Onzin. De zogenaamde "Vlaamse kunstelite" doet de dag van vandaag niets anders dan hun klep roeren met slechts één bedoeling, nl. het Vlaams-nationale gedachtengoed te vernietigen (verloren moeite). En de politiek zou niet mogen reageren? Waarom stel je niet voor het Vlaamse Ministerie van cultuur meteen af te schaffen? BDW schrijft zijn colums trouwens in eigen naam. Als je constant aangevallen wordt reageer je. De logica zelve.
|
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
|
![]() Citaat:
90% van de bevolking in Nederland heeft namelijk voorouders uit het buitenland. Bij ons is Nederlandstalig wel degelijk inclusief
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welk signaal is zou dat dan zijn? De Nederlandstalige partijen behoren daar gewoon Nederlands te spreken. Zolang dat niet gebeurt geven 'de franstaligen zich daar nog onvoldoende rekenschap van' (dat het Frans niet de enige taal is). Maar nee hoor , daar komen de kruipers uit de provincie weer aan...Dat is de generale perceptie. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 23 februari 2011 om 11:40. |
|
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
hoe erg ik Moortgat ook bewonder voor de economische keuzes en kwaliteiten die mensen hebben meer met 'machtsideologie' dan met Vlaams ... natuurlijk, die twee zouden de komende decennia wel eens kunnen convergeren |
|
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Largo heeft de familie Moortgat niet bij naam genoemd. Hij had het over Vlaams manager van het jaar. Voor 2010 was dat Moortgat. Ik ken die familie niet persoonlijk. Maar als u stelt dat ze eerder Vlaamsgezind zijn, dan geloof ik u echt. Over wie Largo het dan wél had heb ik geen flauw idee.
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Nederlandstalige gemeenschap in Vlaanderen heeft op veel migranten vooral een afstotend vermogen (Zeker in Brussel, 'Vlaams' Brabant en O Vl). Vandaar dat de uitspraak van BdW over inclusief ook zo kolderiek onwaar is. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 23 februari 2011 om 11:44. |
|
![]() |