![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Vlaamse Gemeenschap als staatsinstelling is overigens wel degelijk inclusief, de integratieprogramma's die door de Vlaamse overheid worden ingevoerd zijn een van de weinige goede initiatieven op dat vlak. In principe kan gelijk wie ongeacht huidskleur, geloof of achtergrond inburgeren in die Vlaamse Gemeenschap. Wat ik echter al veelvuldig heb ervaren is dat de Vlaamse burgers zelf die inburgering niet zien zitten. Een Marokkaan die een poging doet met zijn Nederlands tot een groep Vlamingen door te dringen blijft vooralsnog ne Marokkaan. Geen duizend Vlaamse inburgeringsprogrammas gaan iets uithalen. Laatst gewijzigd door Pelgrim : 23 februari 2011 om 11:46. |
|
![]() |
![]() |
#183 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat je een kronkel in je kop hebt die je onzin doet uitkramen... ![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#184 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De individuele identiteit is even goed een 'mythe'. Zonder zijn leefomgeving zou onze AyneRand hier niet eens bestaan. Zelfs de taal die hij spreekt is niet van hemzelf maar die van de omgeving waarin hij is opgegroeid.
|
![]() |
![]() |
#186 | |
|
![]() Citaat:
Maar dat is nu net wat er zo prachtig is aan al die doorzichtige Belgicisische stemmen die men tracht te verzamelen en/of aan het woord te laten: het is duidelijk dat ze zonder enige kennis van zaken spreken, en de massa is niet zo dom meer dat ze dat niet ziet. Ze zijn er van gedegouteerd, en ze stemmen nog vaster op de stem van de waarheid en de standvastigheid: NVA. En de Belgicisten zijn duidelijk te dom om te begrijpen wat er aan de hand is...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#187 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#188 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik geef het je op een boekje; als morgen Vlaanderen onafhankelijk is, dan zullen idem "cultuurdragers" en masse dingen produceren "ter glorie van Vlaanderen". Of Vlaamsgezinde events organiseren. Ik zie het zo al voor mij: "In Flanders Fields; het grootste rock festival ooit op Vlaamse bodem". Kassa kassa. Nu, gelijk hebben ze. Als ik morgen onder die noemer veel volk kan bijeenbrengen om mijn produkt te verkopen, dan zou ik dat ook doen. Maar voorlopig verdedigen sommigen "België", omdat dat hun afzetmarkt/brood/subsidie is. Ze doen maar. Persoonlijk zou ik het verstandiger vinden als ze op de vlakte blijven. Cultuur moet zich niet moeien met politiek. En dan moet politiek zich ook niet moeien met cultuur. Mvg, PP |
|
![]() |
![]() |
#189 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ik denk niet dat dat Tuymans zorg is |
|
![]() |
![]() |
#190 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat opvalt in dit debat is het feit dat nationalistische bewegingen en afscheidingsbewegingen doorgaans gedragen worden door zij die in de cultuur actief zijn, de culturele laag en cultuuruitdrukkingen die een ontvoogdingsstrijd voeren omwille van de cultuur. In Vlaanderen keert de culturele wereld zich af van dat nationalisme en die onafhankelijkheidsgedachte. Een onafhankelijk Vlaanderen is dus niet ingegeven door een drang naar de ontwikkeling van de cultuur of culturele ontvoogding. Het is - en het NV-A programma maakt dat ook duidelijk - een rechts-economisch en moreel reactionaire agenda die men via onafhankelijkheid wil doorvoeren. Er zijn me weinig succesvolle nationalistische of separatistische bewegingen bekend waarbij de culturele wereld niet alleen niet betrokken is, maar zich er zelfs tegen verzet.
![]() |
![]() |
#191 | |
|
![]() Citaat:
Meer en meer mensen krjigen het echter door. Daarom ook de gestage groei van de leden van de NVA en van de resultaten in de peilingen. ![]()
|
![]() |
![]() |
#192 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ten eerste; zijn er weldegelijk inkomstenbronnen op nationaal vlak. Bvb Sabam. Maar ook bvb cumul van werklozensteun en inkomsten uit artistieke aangelegenheden. Ten tweede; het gaat niet om uit welke zak het nu net komt. Neen, het gaat om de algemene ingesteldheid van de nationale overheid tov alles wat eerder geld kost dan geld opbrengt. Het spreekt vanzelf dat een artiest eerder geneigd is de voorgenoemde cumul regeling te verdedigen ipv "het grote onbekende" model van een Vlaamse-onafhankelijke-overheid-ergens-in-de- toekomst. Citaat:
Dus ik wou enkel dit gezegd hebben; als je eerst als artiest op de politiekers hun kap zit, en je krijgt lik op stuk, dan moet j niet afkomen met "de politiekers moeien zich met de cultuur. Ocharme Vlaanderen.". Capice? Noot; ik heb gerpliceerd zonder jouw mening "dom" te noemen. Kan je dat ook? Mvg, PP |
||
![]() |
![]() |
#193 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door SDG : 23 februari 2011 om 15:35. |
|
![]() |
![]() |
#194 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() http://destandaard.be/artikel/detail...kelid=UN36MSOH
Citaat:
En verder: Citaat:
Laatst gewijzigd door Skjaergaard : 23 februari 2011 om 15:32. |
||
![]() |
![]() |
#195 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
En als cultuur en kunstenaars zich niet mogen uitspreken over politiek of daarover reflecteren, waarover zou cultuur dan moeten gaan? Ooit gehoord van het kritisch gehalte van een kunstwerk? Elk schilderij van Tuymans is een politieke reflectie. Ga maar eens kijken in Bozar. Elk werk van Anselm Kiefer is een politieke reflectie. Ga maar eens kijken in het Museum van Schone Kunsten. Of moet het gaan over de bloemetjes, de bijtjes, de verliefdheid van juffer X ten opzichte van gezel Y? Citaat:
Overigens gaat u voorbij aan de kern van mijn vaststelling: Citaat:
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 23 februari 2011 om 15:53. |
||||
![]() |
![]() |
#196 |
|
![]() En toch: theorie rond entartete kunst = theorie rond entartete politik.
#197 |
|
![]() De vraag is dan wat een zogezegd kritisch schilderij van iemand die ZO dom kan kakelen over politiek nog helemaal waard is. Inhoudelijk dan.
#198 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 23 februari 2011 om 16:07. |
||
![]() |
![]() |
#199 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, onbekend niet want we zien ze in alle vormen van de media waar ze dan komen getuigen hoezeer ze walgen van Vlaanderen en de Vlaming.
![]() |