![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2341 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laten we dus maar in het midden laten wiens bemoeizucht geen grenzen kent. Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 23 februari 2011 om 16:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2342 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2343 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De dagelijkse berichten over geboren levens die naar de verdoemenis worden geholpen interesseren u blijkbaar geen zier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2344 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() dat onschuldig (erfzonde??) weerloos kind bestaat enkel in uw fantasie. Meer woorden moeten daar dan ook niet meer aan vuil gemaakt worden
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2345 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou een mooie afsluiter kunnen zijn van deze draad.
![]() |
#2346 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
datzelfde wetboek spreekt niet over moord als het gaat over abortus. In Belgie toch
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2347 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2348 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand die u tegenhoudt om een draad te starten over een ander onderwerp die u meer ligt. Of moet ik zeggen: Wat bazel je toch allemaal? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2349 |
Banneling
|
![]() Ik bazel dat uw fixatie voor het ongeboren leven in verhouding tot het geboren leven scheef is.
Laatst gewijzigd door Another Jack : 23 februari 2011 om 17:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2350 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2351 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2352 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2353 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
neen, dat is een mogelijke keuze van 1 wezen die op verantwoorde manier haar leven leidt. Het ontnemen van die keuze duidt op een onmenselijke ingesteldheid. Je laat mensen deze keuze, dit is immers een inherent deel van hun leven. U hebt zich hierin niet te moeien!
![]() |
![]() |
#2354 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar om naast het kind nu ook nog mij, omwille van mijn mening, te gaan ontmenselijken om zonder gewetenswroeging te kunnen doden voor het eigen gemak.... ... vind ik toch wel heel erg ver gaan. Citaat:
U eist dat ik anderen de keuze zou laten om anderen geen keuze te laten, noch de mogelijkheid om ooit maar te kunnen kiezen.... .... met als drogreden dat ik de moeial zou zijn.... Ge moet maar durven. Paulus. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2355 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U bent hier de enige voor het eigen gemakt predikt ; mensen die beslissen of ze al of niet een zwangerschap zullen uitdragen maken zo'n beslissing niet 'voor het gemak' doch gebruiken hun leven en hoe zij daarin staan als leidraad; dit is redelijk wezenlijk in het bestaan van dat desbetreffend wezen. En u wilt zich in dat wezenlijke moment moeien met u fantasie wezentje en uw morele emorommel (die dus echt op zeer weinig slaat gezien u het menselijk wezen niet naar waarde acht en dus alle nonsens over waarde van het leven e.d in een belachelijk licht plaatst). U spreekt steeds over een wezen die niet bestaat indien er geen zwangerschap voldragen wordt ; mij lijkt wezen 1 in dit belangrijker, een nieuw mens kan enkel bestaan als een reeds bestaand mens die keuze maakt om er ene te maken. En daarin hebt u zich niet te moeien.
![]() |
![]() |
#2356 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het wezentje bestaat echt hoor. Dat is heus geen fantasie. Anders moet de vrouw zich maar in haar fantasie zich laten aborteren. U bent het die de nieuwe mens, het onschuldig kind, de weerloze baby, emotieloos ontmenselijkt, om het gewetensloos te kunnen doden. En u gaat mij zeggen dat ik het menselijk leven niet naar waarde acht....? U? Ge moet maar durven. Voor u mogen mensen letterlijk en figuurlijk als vuilnis behandeld worden als mama vind dat hun komst wat ongepast is. Meer nog; u bent zelfs pleitbezorger. Zwijg dus maar over het naar waarde achten van mensenlevens. Citaat:
Dat wezentje, de nieuwe mens bestaat weldegelijk al voor het geboren wordt. Het moment van creatie gebeurt bij de bevruchting; niet bij een voldragen zwangerschap. Praat maar eens met zwangere vrouwen waar het kindje wel gewenst is en vertel hun maar over uw visie. "Dat is geen mens", "dat is geen kind" Ik sta niet in voor de gevolgen. Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 23 februari 2011 om 19:14. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2357 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eindelijk snap je me ! Ik poog niemand te onderdrukken of mijn wil op te dringen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2358 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2359 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2360 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En eens te meer zien we hoe u, net als voorheen, de discussie uit de weg tracht te gaan door over ons, gelovigen, te beginnen. De vraag was nochtans in niets emotioneel, maar gewoon neutraal: als u meent dat een ongeboren kind geen enkel recht heeft (daar het (zelf)beschikkingsrecht van de vrouw voor u absoluut) is, heeft een pasgeboren kind dat dan wel? Waarom dan wel? Of waarom niet? |
|
![]() |
![]() |