![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2421 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een compromis. Op zich geen slecht compromis. Ik kan er achter staan. Maar als het van mij afhangt laten we de vrouw volledig vrij in deze materie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2422 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2423 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2424 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan klopt de eerder opgebouwde redenering niet. U omschreef de vrucht na de ontwikkeling van hersenactiviteit als een mens, als een persoon (en niet tussen aanhalingstekens). Als er dan voor u - voorzover u achter die visie (nog) staat - sprake is van een mens, dan is er een onderscheid. De vrouw vormt een persoon, maar die vrucht met hersenactiviteit ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2425 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als gij mijn familie bedreigt, kogel ik u neer. Als gij mijn lichamelijke integriteit beperkt, kogel ik u neer. Als een parasiet aan mijn lijf zit, verwijder ik hem. Er zijn instanties waarin doden gerechtvaardigd is, en het feit dat een vrouw kan beschikken over haar lichaam is er een van. En wanneer weet je of doden gerechtvaardigd is ? Je maakt een ethische afweging daarover. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2426 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2427 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is al gezegd: dit is helemaal geen compromis "met volk zoals u". Ik acht dit geen compromis met gelovigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2428 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2429 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw redenering klopt trouwens niet. In de eerste twee gevallen is er sprake van een gevaar. Een kind dat groeit in de buik van de moeder is dat niet (tenzij in bepaalde heel zeldzame gevallen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2430 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2431 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2432 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het lijkt me dus dat de grote meerderheid van dit land niet jullie superieure moraal aanhangt. Ik zou graag ook antwoord hebben op mijn vraag: Als iemand jouw moraal niet deelt, wat moet er dan met die persoon gebeuren ? Of als een hele groep mensen jouw moraal niet deelt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2433 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Je moet het wel weten hé ![]() Er is ook niks om te vluchten Citaat:
Jij leest nogal dikwijls wat je wilt lezen. Als ie zegt dat bij het ontbreken van een centraal zenuwstelsel er ook geen sprake kan zijn van een bewustzijn dan volg ik hem daar wel in. Hij stelde dat dus ook als zéér veilige ondergrens... hij sprak inderdaad over een kantelpunt. Maar volgens mij maak jij daar dan vervolgens weer van : daarna is het dus zeker een mens Zie je het verschil ? Maar okay dat terzijde... daar ging het 'm nu even niet over Citaat:
mens of geen mens ... je blijft zitten met dat zelfbeschikkingsrecht. [quote]Met de hersenactiviteit komt ook het bewustzijn, dus ook de mens.[quote] zie je wel ...wat zei ik je nu al eerder ? Je neemt dat vóór en ná onmiddellijk al niet-mens en mens ![]() Citaat:
De dood van die mens ( daarom dus nog steeds geen persoon in juridische zin ) is hier dan een onrechtstreeks gevolg van de handeling... en die handeling vormt hier een onderdeel van dat belangrijk basisprincipe dat voor iedereen zou moeten gelden ( aldus die instelling ) Dat is nu precies wat oa Rapture proberen duidelijk te maken... maar die post zal je weer in de wind geslagen hebben. Het zou op hetzelfde neerkomen dan dat voorbeeld met die pizza ( dacht ik ) van hem. Als persoon A de enige ter wereld zou zijn die een pizza zou kunnen bakken die levensnoodzakelijk is voor persoon B en persoon A verkiest op een gegeven moment dat niet meer te doen dan zal die persoon B dus na verloop van tijd komen te overlijden. Dan stelt zich de vraag of je persoon A verantwoordelijk kunt stellen voor de dood van persoon B en of je kan spreken dat persoon A persoon B heeft gedood, vermoord of wat dan ook. Want dat is in principe wat jij hier doet hé Jij stelt de vrouw persoonlijk aansprakelijk om een (veronderstelde) mens in leven te houden...dat ondanks haar eigen noden, gezondheid etc in rekening te brengen... doet ze dat niet dan doe jij er nog een stapje bovenop... dan stel je ze verantwoordelijk voor een moord |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2434 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jawel, hoor. Waarom kwam u anders af met een uitspraak als "dan zijn we zeker dat we geen persoon doden"? Volgens heeft het toch geen enkel belang als we nu wel of niet een persoon doden? Of is een abortus voor de hersenactiviteit voor u moreel makkelijker te verantwoorden en is een abortus na het ontluiken van de hersenactiviteit van een lagere morele orde?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2435 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2436 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In dat verband: u hanteerde indertijd het concept dat rechten niet absoluut zijn. Tavek hanteert evenwel een absoluut zelfbeschikkingsrecht, wat volgens uw opvattingen eigenlijk niet zou mogen kunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2437 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2438 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Controleer maar de nummers die ik eerder opgaf: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2315 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2439 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of slikt u dat ook in? |
|
![]() |
![]() |