Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2011, 14:28   #101
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard Religieus onderwijs

TROUWENS

Ik wist het niet, dat men op een katholieke school (bijvoorbeeld) aanleert vijandig te reageren op menselijkheid en oprechte goedbedoeldheid. ... Barbaars conservatisme. Nu weet ik dat het zeker een goed idee is om het (eender welk) religieus onderwijs (in het algemeen) af te schaffen (m.a.w. dat ik helemaal mee eens ben met dit standpunt).

Laatst gewijzigd door QuasiX : 2 februari 2011 om 14:34.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 14:42   #102
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
TROUWENS

Ik wist het niet, dat men op een katholieke school (bijvoorbeeld) aanleert vijandig te reageren op menselijkheid en oprechte goedbedoeldheid. ... Barbaars conservatisme. Nu weet ik dat het zeker een goed idee is om het (eender welk) religieus onderwijs (in het algemeen) af te schaffen (m.a.w. dat ik helemaal mee eens ben met dit standpunt).
Is dat zo?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 14:50   #103
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Is dat zo?
Ja, ik ben helemaal mee eens met dit stanpunt! (herhaling)
Juist "ik wist het niet" was ironie.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 2 februari 2011 om 15:04.
Oud 2 februari 2011, 15:23   #104
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ik ben helemaal mee eens met dit stanpunt! (herhaling)
Juist "ik wist het niet" was ironie.
Ach zo, maar dat is niet de dicussie. Religieus onderwijs moet niet worden afgeschaft omdat het per se slecht onderwijs is. Het moet worden afgeschaft (de subsidie althans) omdat het onderwijs religieus is. Een zaak waar kinderen niet aan blootgesteld moeten worden.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 16:18   #105
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ach zo, maar dat is niet de dicussie. Religieus onderwijs moet niet worden afgeschaft omdat het per se slecht onderwijs is. Het moet worden afgeschaft (de subsidie althans) omdat het onderwijs religieus is. Een zaak waar kinderen niet aan blootgesteld moeten worden.
Ik zei niet slecht. Ik zei barbaars. Slecht is relatief begrip. Barbaars - niet!
Oud 7 februari 2011, 18:16   #106
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Mensen hou het simpel : iedereen is een "vreemdeling" voor een ander. Indien een "vlaming" mijn job inpikt is het resultaat precies hetzelfde, idem dito voor dakloze "vlamingen" of dakloze "asielzoekers of dakloze "illegalen".

Criminaliteit komt altijd het meeste voor door "vreemdelingen" - ook voor de gastarbeidersmigratieboom was er criminaliteit in West Europa ! Ik dacht zelfs meer dan nu.

De economische crisis, de natuurrampen al of niet door klimaatswijzigingen dat is een moniaal probleem dat niet stopt aan grenzen.

Taal en communicatie ? Vlamingen begrijpen elkaar zeldfs niet : in Limburg zijn er grondige taalverchillen van dorp tot dorp (ook in Nederlands en Duits Limburg). Ik ken mensen die als zijnde "vreemdelingen" (limburgers dus) in West Vlaanderen weggepest zijn !

Ik woon in Antwerpen : de meest chauvinistische stad ter wereld ! Wij zijn omringt door "barbaren" nl. die van "over het water", "Hollanders" , boerkes van de Kempen
en... "achter Kontich wonen ook nog mensen naar het schijnt"

Per slot van rekening leven er overal in de wereld mensen met een neiging het eigene slechts te kunnen koesteren door het "andere" naar beneden te halen< !

Elke Vlaams Belang aanhanger van een rabiaat anti-moslim racisme heeft bovendien minstens één goede kameraad of zelfs vriend die moslim is (een bewijs dat er "te veel" zijn ?)

Of hoe hokjesdenken de wereld naar de klote helpt en het kapitalisme laat begaan.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2011, 20:26   #107
artisjok
Banneling

Standaard

Toen mijn moeder (uit Limburg) wilde huwen met mijn vader (uit West-Vlaanderen) mocht ze dit niet; want mijn vader was "een vreemde van de vlaanders" (Limburgs accent bijdenken). De Vlaanderaars waren allemaal bedriegers. (Men kende ze "enkel" van deur-aan-deur verkoop)
Ze is van thuis weggelopen om te trouwen met mijn vader. Niemand van haar familie was op de trouw. Later is het wel goed gekomen.
Ze is er nooit in geslaagd om het West-Vlaams eigen te maken; sprak AN. Steevast vroeg men haar "Ge zijt gij zeker niet van alhier? Van waar zijt gij?" (West-Vlaams accent bijdenken)
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2011, 20:28   #108
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Toen mijn moeder (uit Limburg) wilde huwen met mijn vader (uit West-Vlaanderen) mocht ze dit niet; want mijn vader was "een vreemde van de vlaanders" (Limburgs accent bijdenken). De Vlaanderaars waren allemaal bedriegers. (Men kende ze "enkel" van deur-aan-deur verkoop)
Ze is van thuis weggelopen om te trouwen met mijn vader. Niemand van haar familie was op de trouw. Later is het wel goed gekomen.
Ze is er nooit in geslaagd om het West-Vlaams eigen te maken; sprak AN. Steevast vroeg men haar "Ge zijt gij zeker niet van alhier? Van waar zijt gij?" (West-Vlaams accent bijdenken)
ach ach ach... is d�*t het trauma wat je achtervolgt? heb je ooit hulp gezocht? Hebben die racisten die westhoekse vreemdelingenhaat ook naar jou toe uitgewerkt? vroegen ze aan jou misschien ook vanwaar je was? hoe intriest moet d�*t geweest zijn.

Nooit je thuisgevoeld? Altijd gevonden dat ze je niet moesten hebben? snik!

Krijg je die therapie terugbetaald?

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 7 februari 2011 om 20:29.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 11:33   #109
artisjok
Banneling

Standaard

Cochi,
Eigenlijk ben ik fier op mijn moeder, dat ze het lef had om weg te lopen van thuis, naar "den vreemde", haar liefde achterna. (in 1952)

Hoe jij daarop reageert! Welke toon je aanslaat!
Oud 9 februari 2011, 12:23   #110
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Cochi,
Eigenlijk ben ik fier op mijn moeder, dat ze het lef had om weg te lopen van thuis, naar "den vreemde", haar liefde achterna. (in 1952)

Hoe jij daarop reageert! Welke toon je aanslaat!
En wat is het verband met het onderwerp?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 12:36   #111
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dit :
Citaat:
Vreemdeling en immigratie in het algemeen.
Oud 9 februari 2011, 12:38   #112
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En wat is het verband van uw "tussenkomst" met het onderwerp?
Oud 24 februari 2011, 15:31   #113
comandante
Banneling

Standaard

Citaat:
Hier en daar lees je af en toe haat-berichten, radicale meningen over vreemdelingen. Wel, ik ben een vreemdeling. Ik heb deze Thread begonnen om bepaalde dingen te proberen te begrijpen; o.a. wat wil men precies? Want er is vaak sprake over "ALLE VREEMDELINGEN..." Wat wil je zelf? Laten we open en eerlijk proberen te praten. Ik wil meedoen aan de discussies, die voor sommigen een "harde" thema is geworden en ze denken dat ze niet gelukkig zijn of dat hun leven verslechterd is, dat er alles kapot is gegaan door de vreemdelingen. Ze zien geen ander probleem in het land ofwel zien ze het probleem omtrent vreemdelingen als het hoofdprobleem. Oorzaak van hun problemen (in het algemeen) zoeken ze in 1 woord - "VREEMDELINGEN"; en punt! Vertel het eens aub.

Mij lijkt het hier aan de orde om eens na te gaan waar die woorden autochtoon en allochtoon vandaan komen. Het zijn woorden die vaak misbruikt worden met als bedoeling het hokjesdenken zowel op een positieve als een negatieve manier.

Citaat:
Over het algemeen wordt in het dagelijks spraakgebruik in Nederland en Vlaanderen meestal een van de volgende eigenschappen onder allochtoon verstaan[bron?]:

1.Een persoon die in een aparte culturele groep gesegregeerd is (de voornaamste definitie)
2.Een persoon die het Nederlands niet goed machtig is
3.Een persoon die naar het land toe kwam als gastarbeider (of een nakomeling van een gastarbeider)
4.Iemand met een niet-blanke huidskleur
5.Iemand zonder de Nederlandse etniciteit.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Allochtoon_(persoon)
comandante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2011, 17:45   #114
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier en daar lees je af en toe haat-berichten, radicale meningen over vreemdelingen. Wel, ik ben een vreemdeling. Ik heb deze Thread begonnen om bepaalde dingen te proberen te begrijpen; o.a. wat wil men precies? Want er is vaak sprake over "ALLE VREEMDELINGEN..." Wat wil je zelf? Laten we open en eerlijk proberen te praten. Ik wil meedoen aan de discussies, die voor sommigen een "harde" thema is geworden en ze denken dat ze niet gelukkig zijn of dat hun leven verslechterd is, dat er alles kapot is gegaan door de vreemdelingen. Ze zien geen ander probleem in het land ofwel zien ze het probleem omtrent vreemdelingen als het hoofdprobleem. Oorzaak van hun problemen (in het algemeen) zoeken ze in 1 woord - "VREEMDELINGEN"; en punt! Vertel het eens aub.
Er is nooit sprake van alle vreemdelingen. Dat maak jij ervan. Ik ben ook een allochtoon en ik voel me op geen enkel ogenblik aangesproken als men het heeft over criminele allochtonen.

Denk je dat onderstaande feiten een positief effect hebben op autochtonen? Nee, ontken ze dan niet.

1) Reeks van geweldadige overvallen door 22-jarige.
2) Veelpleger krijgt eindelijk een straf.
3) Gijzeling, geweldpleging, overvallen,...
4) Toejuichen van dood van Vlaming
5) Machete zwaaier.
6) Nigeriaanse bende en internetfraude.
7) Extreme religies.
8) Fraudeur (Om sommigen hier een plezier te doen)
9) Brutale carjacking.
10) 3 busdieven
11) Meerdere diefstallen met geweld.
12) Man wil familie vermoorden.
13) 13 jarige dief. Ze hebben al vroeg talent zo blijkt.
14) 30-jaar cel voor veelpleger.
15) 150-kilo cocaine onderschept. 2 smokkelaars opgepakt.
16) 10-zedenfeiten met geweld.
17) Man steekt zus neer met 13 steken.
18) 3 minderjarige dievegges. Jongste amper 12.
19) Asielcentra afgebroken. Opvang niet goed genoeg?
20) Overvaller betrapt.
21) Minderjarige dief.
22) Diefstal met geweld
23) Diefstal van 600 miljoen.
24) Masale Belastingsontduiking.
25) Man steekt eigen broer neer.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2011, 17:46   #115
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat jij het verband niet uit mekaar kan houden is de fout niet van anderen e.
Oud 24 februari 2011, 17:47   #116
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit :

Vreemdeling en immigratie in het algemeen.
Er is geen algemeen als je een beetje nadenkt.
Oud 24 februari 2011, 17:48   #117
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Of hoe hokjesdenken de wereld naar de klote helpt en het kapitalisme laat begaan.
Hoe feiten negeren de wereld naar de kloten helpt. Het gebeurt toch niet in jouw achtertuin...jij hebt er geen last van dus geld dat zo voor iedereen dan? Jouw simpel wereldje is dat niet van iedereen e slimmeken.
Oud 24 februari 2011, 17:49   #118
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Citaat:
Kan jij vanaf deze pagina nog geen tabellen aanmaken?
http://arvastat.vdab.be/arvastat/index.htm
Oud 24 februari 2011, 17:58   #119
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U liegt of zuigt wat uit Uw dikke duim, oftewel leefden Uw ouders 3 eeuwen geleden?

Mijn oma trouwde notabene met 'n 'buitenlander' goh, zij is daar niet voor van huis moeten weglopen, noch 'n paar oudtantes van me die met 'n ohjee, 'n Waal thuiskwamen, ook 2 oudooms van me, trouwden 'vreemd', geen haan die daar ooit naar gekraaid heeft in de familie noch in 't dorp en da was 'n klein durpke in de Limburg (en zelfs vóór de jaren 50)!

Dus; U liegt!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2011, 18:31   #120
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer spreek je van vreemdelingen en integratie wanneer een Vlaming uit een ANDERE PROVINCIE huwt met een Vlaams meisje?
Wat dat is tovh de repliek van Arti, ze brengt het verhaal over haar ouders, uit een ander dorp en provincie in VLAANDEREN als relevant aan vreemdelingen en integratie.
Dat is natuurlijk niet zo en dat weet ons Arti'ke ook best maar alles is goed he om toch maar geen argumententen aan te brengen.
Vandaar dat ik tussenkom, mee nu?
Prachtig!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be