![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2661 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sommige mensen schijnen hun woorden te vergeten:
Citaat:
U niet? Wanneer wordt "dat ding in de baarmoeder" dan wel een mens? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2662 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
van geen enkel belang, daar zal de persoon die eigenaar is van de baarmoeder wel over beslissen. U hebt zich niet te moeien!
![]() |
![]() |
#2663 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het "mens-zijn' kan toch niet afhankelijk zijn van de willekeur van de moeder? Wat als de moeder niet kan beslissen? Wat als de moeder niet wil beslissen? Wat als de moeder onbekwaam is om te beslissen? enz.. enz... Neen. Je bent een mens of je bent het niet. Zoiets is niet afhankelijk van het feit of je al dan niet gewenst bent door één bepaald persoon. Dat is noch moreel, noch ethisch, noch wetenschappelijk te verantwoorden. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 24 februari 2011 om 18:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2664 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want de rkk zegt, voorbehoedsmiddelen ?? anticonceptie ?? "de pil" ??? "magnie" ![]() Iedere vorm van geboorteplanning en -beperking, moet voor deze lui "verboten" worden. Praat voor de vaak dus circe, terwijl je natuurlijk overschot van gelijk hebt.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 24 februari 2011 om 18:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2665 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2666 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2667 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
mens-zijn hangt af van de willekeur van de mens.
![]() |
![]() |
#2668 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Pieke =! mezelve. Als je vragen voor mij hebt, of opmerkingen over mijn stellingen, zal ik wel antwoorden. Pieke heeft daar niks mee te maken. Ik stel eerlijk dat ik niet weet of voorbij x weken een foetus een persoon wordt of niet. Het kan. Het feit dat het kan is voor mij voldoende om aan te nemen dat het is. Doden we dan een persoon bij een abortus ? In die optiek wel. Brute pech voor die persoon dan, maar ik acht het leven en de zelfbeschikking van die vrouw hoger in op dat moment. Kleine sidenote: waarom kan jij niet akkoord gaan met een regeling waarin wij jou met rust laten en jullie ons. En ik wil graag een antwoord op de vraag: wat met mensen die niet akkoord gaan met jouw superieure moraal ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2669 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
en voor mij hoogst persoonlijk is elk ding in de baarmoeder van mijn vrouw pas een mens geworden op het moment dat ik dat ding in mijn armen hield. En niet eerder. goed, blij dat we dat hebben uitgeklaard. Enige reactie op deze post is welkom Jan: Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2670 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alhoewel ik op geen enkele manier Taveks standpunten deel, wil ik toch even onderstrepen dat het hem wel siert dat hij tenminste een grond aangeeft voor zijn overtuiging en ook nadenkt over de waarde van het ongeboren leven. U niet. U wenst er schijnbaar zelfs niet over na te denken. U ontvlucht het debat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2671 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2672 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2673 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien het dan werkelijk om een mens gaat, hoe kan het ethisch verantwoord zijn om een mens uit de weg te ruimen die geen enkele schuld treft? En nog, iets wat tot op heden nog door niemand van jullie aan bod is gekomen, waarom wordt het zelfbeschikkingsrecht van de vrouw hoger geacht? Op welke morele of ethische rangorde is dat gebaseerd? Of is het überhaupt op iets gebaseerd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2674 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, daarop aansluitend een vraag: op welke onderliggende gedachte is uw overtuiging gebaseerd dat het pas een mens wordt eens het geboren is? Of is het uw persoonlijk dogma dat u zomaar aanneemt zonder er verder over na te denken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2675 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeer merkwaardig dat de "anti-abortuskliek" zeer handig rond onderstaande post is heen gefietst :
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2664
![]() |
#2676 |
Banneling
|
![]() Ik wil bekend maken dat ik uit die 'vereniging' stap, ik zou het ook op prijs stellen mocht je het citaat van mij uit je onderschrift halen. Ik heb me eindelijk beseft dat ik die standpunten niet langer kan ondersteunen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2677 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel een beetje merkwaardig, Albrecht. Van het ene uiterste naar het andere. Gaande van een katholiek die meent dat alles verdorven is in de katholieke Kerk naar iemand die heel het geloof vaarwel zegt. Iedereen heeft zijn eigen weg, maar logisch en samenhangend vind ik uw demarche niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2678 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2679 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan niet zo goed begrepen waarom je van het ene uiterste in het andere valt. Op de een of andere manier denk ik dat je een bepaald beeld van de Kerk in jezelf hebt geschapen die niet met de kern van het geloof te maken had. Gods Kerk is nu eenmaal een "synergie" (zoals de Griekse kerkvaders het omschrijven), "samenwerking" tussen God en mens, waarbij het menselijk element ook zijn rol speelt. Gelovigen kunnen dus dwalen, kerkleiders kunnen zich vergissen... Alleen in haar belijdenis van het geloof blijft de Kerk volmaakt en onbevlekt. Met deze zekerheid ga ik iedere dag slapen, waardoor ik ook niet wanhopig wordt bij al het slechte dat zich afspeelt in de westerse Kerk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2680 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp dat niet. http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2659 Paulus |
|
![]() |
![]() |