![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#701 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten eerste is het niet zo, dat wanneer je de antiracismewet overtreedt, je automatisch een racist bent. De antiracismewetgeving beslaat een veel breder terrein dan enkel racisme. Zo is het door de bewuste wet verboden om te zeggen dat je winkel ‘altijd’ door Marokkanen werd overvallen zelfs al is dat effectief al vier keer gebeurd. Het woordje ‘altijd’ is er te veel aan. Racisme is in wezen een beoordeling van de medemens waarbij men het ras van de betrokkene als criterium laat meetellen. Dat is de betekeneis van racisme door alle woordenboeken overal ter werelld. En daar heeft het VB zich niet schuldig aan gemaakt. Ten tweede is het VB niet veroordeel voor racisme op zich, maar voor aanzetten tot racisme en dat is iets helemaal anders. Als ik mijn auto ongesloten achterlaat met draaiende motor om in de gauwte een pakje sigaretten en een krant te halen, ben ik volgens de Belgische wetgeving schuldig aan het aanzetten tot diefstal. Maakt dat van mij een dief? Natuurlijk niet. Zo is aanzetten tot racisme ook niet gelijk aan racisme. Bovendien gaat het hier om een puur persoonlijke interpretatie van de rechter, want men heeft niemand kunnen voorleiden die daadwerkelijk racist geworden is door het lezen van de VB-pamfletten en dat alleen is het ultiem bewijs. Misschien is de rechter daar racist van geworden, ik weet het niet. Ikzelf heb het arrest volledig gelezen en ik vind dat de bewuste tekstgedeelten, van mij geen racist gemaakt hebben. Ten derde heeft men inderdaad de wet aangepast en aangepast en aangepast maar liefst zeven keer waaronder zelfs drie keer de grondwet toe. Telkens weer na een verkiezingsoverwinning van het Vlaams Blok. Met heeft niet één, niet twee, maar drie keer moeten van rechter verwisselen, voor men dan de rechter vond die meende dat het géén politieke zaak was. Een Francofoon dan nog. Ongehoord natuurlijk. Men kunt net zo goed een Jood door een Palestijnse rechter laten beoordelen. Ten vierde heeft niet het VB die veroordeling opgelopen maar drie VZW's aan het VB verbonden. Dat het VB dit argument niet gebruikt maar haar verantwoordelijkheid te volle opneemt, siert hen uitermate. Geen enkele partij heeft zoiets ooit gedaan wanneer bepaalde leden van hen de wet overtraden. Behalve ene keer de SP voor NAVO Boss Claes toen bewezen werd dat hun partij gefinancierd werd door wapenleveranciers. Ze hebben de boete voor hem betaald. Dat alles bij mekaar maakt dat ik heel sceptisch sta, niet alleen tegen de veroordeling op zich, maar ook tegen de manier waarop en de uitspraak dat het VB racistisch zou zijn. Want een echte racist is niet alleen maar racist in België maar overal ter wereld omdat het om een ideologie gaat en niet om een wetsovertreding in één bepaald land. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 26 februari 2011 om 13:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#702 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Morel was nooit lid van het Vlaams Blok...
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#703 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ze was dus NIET lid van het Vlaams Blok next...
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#704 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarmee is alles gezegd vanuit het regime, mgr. Labonc. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#705 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie dat je dat niet tegenspreekt of weerlegd. Goed zo. Citaat:
Als ik mijn auto ongesloten achterlaat met draaiende motor om in de gauwte een pakje sigaretten en een krant te halen, ben ik volgens de Belgische wetgeving schuldig aan het aanzetten tot diefstal. Maakt dat van mij een dief? Natuurlijk niet. Zo is aanzetten tot racisme ook niet gelijk aan racisme. Bovendien gaat het hier om een puur persoonlijke interpretatie van één rechter, want men heeft niemand kunnen voorleiden die daadwerkelijk racist geworden is door het lezen van de VB-pamfletten en dat alleen is het ultiem bewijs. Misschien is de rechter daar racist van geworden, ik weet het niet. Ikzelf heb het arrest volledig gelezen en ik vind dat de bewuste tekstgedeelten, van mij geen racist gemaakt hebben. Alle andere rechters die zich over de zaak bogen, doozagen het politiek spel en vonden dat deze zaak ook politiek opgelost moest worden. Maar dit terzijde. Citaat:
Niet aan racisme. Enkel aan het overtreden van de antiracismewet. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 26 februari 2011 om 15:15. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#706 |
Banneling
|
![]() een wettelijke politieke partij, wat wil je daar aan doen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#707 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Anders waren ze daar zeker voor veroordeeld geweest. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 26 februari 2011 om 15:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#708 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Marie Roos was al helemaal niet lid van een veroordeelde partij!
![]() |
![]() |
![]() |
#709 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naar Uw geldende normen en waarden in onze maatschappij is het VB een verwerpelijke partij. En dat is heel wat anders dan de werkelijkheid, zo blijkt. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#710 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jouw 'normen en waarden' zijn NIET de geldende normen en waarden van de maatschappij en maar goed ook!
![]() |
![]() |
![]() |
#711 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar hoe verklaart u dat zij zelfs na de veroordeling nog twee verkiezingen bleven groeien? Omdat steeds meer mensen zich konden vinden in de veroordeling? ![]() ![]() ![]() Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#712 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#713 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De laatste verkiezingen heben ze idd verloren, ook de verkiezingen daarvoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#714 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het VB de verkiezingen winnen, dan is het het zondebokeffect en als zij ze verliezen, dan is het omwille van hun programma. ![]() ![]() ![]() Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 26 februari 2011 om 15:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#715 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en van politiek heb je ook nog niet veel kaas gegeten daar je niet wist dat MRM niet bij het Vlaams Blok zat
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#716 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#717 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zijn niet veroordeeld geweest wegen racisme. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#718 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als ge niet begrijpend kunt lezen vraag uw mama of ze het ff uitlegt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#719 |
Minister
|
![]() Racisme of aanzetten tot racisme, redelijk klein verschil lijkt mij.
![]() |
#720 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Daar zit het juridisch verschil.
![]() |
![]() |