Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2011, 02:49   #2801
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat is niet "heel uitzonderlijk"?

Bedoelt u dan dat door een zwangerschap het leven van de moeder in gevaar komt?

Als u dat bedoelt, dan slaat u de bal mis. Dat is heel uitzonderlijk.
Dat is helemaal niet zo uitzonderlijk.

Bovendien door net zulke houding, het absoluut negeren van die feiten en daarenboven de hele zaak nog in een taboesfeertje willen houden gaat dat er al zeker niet op beteren
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2011, 02:50   #2802
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij had het erover zoals hij dat ziet.
fantastisch antwoord... Jan op z'n best.
Weet ge watte.... we vragen hem dat een volgende keertje gewoonweg
Oud 27 februari 2011, 02:54   #2803
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou niet weten hoe u daarbij komt en waar u het eigenlijk in de grond over heeft.
Dat moet anders al behoorlijk duidelijk zijn daar je het al verscheidene keren uit de weg bent gegaan de nodige 'excuses' dat men niet de middelen heeft om iedere nood te leningen en dat ik geen weet zou hebben van al de humanitaire verenigingen waar je actief deel van uit zou maken.
Oud 27 februari 2011, 02:56   #2804
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vraag is niet of men niet kan nadenken over dergelijke gevallen, dan wel of ze aangehaald moeten worden om een algemene filosofische en morele discussie te leiden.
Daar maak ik dan vanuit dat die 'uitzonderlijke gevallen' omwille van jouw superieure ethiek staande te houden maar gewoonweg moeten opgeofferd worden.
Oud 27 februari 2011, 02:59   #2805
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is slechts uw bewering. Ik ga uit van ervaringen (en niet alleen van wat ik van m'n vrouw hoor).
Weet ge.... er bestaat zoiets als wetenschappelijke literatuur over die zaken... in principe gaat dat ook netjes uit van ervaringen en wat men ondertussen denkt te weten ... alleen beperkt zich dat niet tot jouw vrouw en kennissenkring.
Oud 27 februari 2011, 03:01   #2806
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit was geen verspreking, geen ongelukkige verwoording... Dit was een heel duidelijk antwoord op een al even duidelijke vraag.
Als dat geen verspreking of wat dan ook was dan moet men er al vanuit gaan dat de 1001 andere posts waar hij ook duidelijk antwoord gaf op diezelfde vraag allemaal versprekingen waren..... je bent gewoon weer spijkers op laag water aan 't zoeken... dat is al
Oud 27 februari 2011, 03:07   #2807
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U schreef "nefast voor de gezondheid", wat later "kleine euveltjes".
Ik zie zelfs daar het verschil niet goed in hoor...beiden zijn perfect rijmbaar.
Een 'klein euveltje' kan bv zijn dat ge door het overgewicht artrose krijgt in je enkelgewrichten... perfect mee leefbaar hoor

Kortom je probeert gewoon gans de zaak weer dood te relativeren...
zoals ik al eerder schreef.. het lot van de vrouw speelt jou geen enkele rol..; de enige taak die jij haar nog bedeeld is het spelen van baarmoeder.
Oud 27 februari 2011, 03:12   #2808
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ongewenst? In welk opzicht?
jaaa ... genoeg getrold nu...

slaapwel Jan ... dikke kus aan je zwangere vrouwtje die je al meerdere kinderen geschonken heeft. En als God het wil, komt er binnen afzienbare tijd nog eentje.
Oud 27 februari 2011, 05:46   #2809
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Zelden iemand zo zien kronkelen en spartelen op dit forum. Klinkt zelfs een beetje buiten adem er van.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2011, 14:00   #2810
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Nu op Acht: de documentaire 12th & Delaware. Een interessante docu over hoe de leden van een kerkelijke gemeenschap ongewenst zwangere vrouwen een schuldgevoel aanpraten en dokter die in een abortuskliniek met de dood bedreigen. Respect voor het leven!

EDIT: om precies te zijn: de kerkgangers hebben een nepabortuskliniek opgezet tegenover een echte abortuskliniek en als zwangere vrouwen daar dan binnenlopen, dan gaan ze aan de slag. Toffe truc. Respect voor het leven!

Laatst gewijzigd door Steve_M : 27 februari 2011 om 14:03.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2011, 17:10   #2811
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Nu op Acht: de documentaire 12th & Delaware. Een interessante docu over hoe de leden van een kerkelijke gemeenschap ongewenst zwangere vrouwen een schuldgevoel aanpraten en dokter die in een abortuskliniek met de dood bedreigen. Respect voor het leven!

EDIT: om precies te zijn: de kerkgangers hebben een nepabortuskliniek opgezet tegenover een echte abortuskliniek en als zwangere vrouwen daar dan binnenlopen, dan gaan ze aan de slag. Toffe truc. Respect voor het leven!
Tjah,...

.... een documentaire over hoe een weerloos kind aan stukken wordt gereten door een zuigmachienne en andere 'kuismaterialen', zou wat te gortig zijn geweest zekers?

Paulus.
Oud 27 februari 2011, 17:15   #2812
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Tjah,...

.... een documentaire over hoe een weerloos kind aan stukken wordt gereten door een zuigmachienne en andere 'kuismaterialen', zou wat te gortig zijn geweest zekers?

Paulus.
Dat kwam ook aan bod. In de VS word je daar trouwens om de haverklap mee om de oren geslagen. Maar ik begrijp dat je het liever eenzijdig wil houden. Saillant detail: tijdens de opname van de docu werd in Kansas weer eens een arts neergekogeld in naam van het leven.
Oud 27 februari 2011, 17:21   #2813
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat kwam ook aan bod. In de VS word je daar trouwens om de haverklap mee om de oren geslagen. Maar ik begrijp dat je het liever eenzijdig wil houden. Saillant detail: tijdens de opname van de docu werd in Kansas weer eens een arts neergekogeld in naam van het leven.
Het is natuurlijk heel erg van die arts.

Maar duizenden weerloze onschuldige baby's afmaken op zo'n vreselijk afschuwelijke wijze, is nog veel erger.

Maar ik begrijp dat je het liever eenzijdig wil houden.

Paulus.
Oud 27 februari 2011, 17:26   #2814
Steve_M

Standaard

Citaat:
Het is natuurlijk heel erg van die arts.

Maar duizenden weerloze onschuldige baby's afmaken op zo'n vreselijk afschuwelijke wijze, is nog veel erger.

Maar ik begrijp dat je het liever eenzijdig wil houden.

Paulus.
Men spreekt van baby's vanaf het moment ze geboren zijn. De concepten 'weerloos' en 'onschuldig' zijn platte emopraat en hebben niets te maken met de discussie. Dat gezegd zijnde kan ik iedereen de documentaire aanraden: geeft een mooi beeld van de menslievendheid van de zgn. pro-lifers.

EDIT: je eerste zin is trouwens bijzonder ongeloofwaardig. Er wordt in jouw optiek toch een massamoordenaar van onschuldige weerloze baby's gestopt?

Laatst gewijzigd door Steve_M : 27 februari 2011 om 17:27.
Oud 27 februari 2011, 17:43   #2815
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men spreekt van baby's vanaf het moment ze geboren zijn.
Men?

Dan vraag ik me af waarop u wacht om op een wetenschappelijk onderbouwde wijze aan te tonen, dat ongeboren kinderen geen mensen zouden zijn. Of wil u een semantisch spelletje spelen bij gebrek aan degelijke argumentatie?

We weten al, dat er daarover verschillende 'meningen' bestaan, al naar gelang de gewenstheid van het kind. Maar laten we wel wezen: een mening is natuurlijk geen wetenschappelijk bewijs.

Citaat:
De concepten 'weerloos' en 'onschuldig' zijn platte emopraat en hebben niets te maken met de discussie.
U kunt toch moeilijk stellen dat deze kinderen schuldig en weerbaar zijn. De moeder die hen wil doden om een tijdelijk ongemak te vermijden, in de meeste gevallen echter wel. Doen alsof de moeder de grote sukkelaar is, is al net zo goed emotalk. En het strookt zelfs minder met de waarheid, juist gezien haar weerbaarheid en verantwoordelijkheid, in de meeste gevallen.

Om welke reden anders dan emotionele, wil u abortus toestaan? 'Ocharme de vrouw' is toch jouw grootste argument?

Citaat:
Dat gezegd zijnde kan ik iedereen de documentaire aanraden: geeft een mooi beeld van de menslievendheid van de zgn. pro-lifers.
Het is omdat zij mensen haten dat zijn kinderen willen redden zekers? Hoe krom kan men redeneren?

Citaat:
EDIT: je eerste zin is trouwens bijzonder ongeloofwaardig. Er wordt in jouw optiek toch een massamoordenaar van onschuldige weerloze baby's gestopt?
Ik geloof niet in gewelddadige oplossingen voor dit probleem. U wel heb ik begrepen. De kinderen ten spijt.

Paulus.
Oud 27 februari 2011, 18:39   #2816
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bijgevoegde afbeelding(e)

Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2011, 18:43   #2817
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men spreekt van baby's vanaf het moment ze geboren zijn. De concepten 'weerloos' en 'onschuldig' zijn platte emopraat en hebben niets te maken met de discussie. Dat gezegd zijnde kan ik iedereen de documentaire aanraden: geeft een mooi beeld van de menslievendheid van de zgn. pro-lifers.

Pro-lifers zijn extremisten van de ergste soort, pure wacko's.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2011, 18:49   #2818
Steve_M

Standaard

Citaat:
U kunt toch moeilijk stellen dat deze kinderen schuldig en weerbaar zijn. De moeder die hen wil doden om een tijdelijk ongemak te vermijden, in de meeste gevallen echter wel. Doen alsof de moeder de grote sukkelaar is, is al net zo goed emotalk. En het strookt zelfs minder met de waarheid, juist gezien haar weerbaarheid en verantwoordelijkheid, in de meeste gevallen.

Om welke reden anders dan emotionele, wil u abortus toestaan? 'Ocharme de vrouw' is toch jouw grootste argument?
Waar heb ik dat geschreven misschien? Er zijn meerdere redenen waarom ik voor de mogelijkheid tot abortus ben. Onder andere hier beschreven:

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Imp...rtion_on_Crime

Citaat:
Het is omdat zij mensen haten dat zijn kinderen willen redden zekers? Hoe krom kan men redeneren?
Hoe krom kan men redeneren te denken dat men kan discussiëren over een documentaire zonder ze gezien te hebben. Het ging die lui helemaal niet over kinderen redden, het ging hem om een goddelijke missie. Prachtig geïllustreerd toen een van die geweldenaars terwijl hij de auto met de abortusarts achtervolgde een afbeelding van Christus zat te aaien.

Citaat:
Ik geloof niet in gewelddadige oplossingen voor dit probleem. U wel heb ik begrepen. De kinderen ten spijt.

Paulus.
Je hebt het niet begrepen en je zal het nooit begrijpen.
Oud 27 februari 2011, 19:11   #2819
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar heb ik dat geschreven misschien? Er zijn meerdere redenen waarom ik voor de mogelijkheid tot abortus ben. Onder andere hier beschreven:

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Imp...rtion_on_Crime
U zegt het niet met zoveel woorden, maar daar komt het op neer.

Ocharme die vrouw.

Citaat:
Hoe krom kan men redeneren te denken dat men kan discussiëren over een documentaire zonder ze gezien te hebben. Het ging die lui helemaal niet over kinderen redden, het ging hem om een goddelijke missie. Prachtig geïllustreerd toen een van die geweldenaars terwijl hij de auto met de abortusarts achtervolgde een afbeelding van Christus zat te aaien.
Een goddelijke missie voor wat?

Citaat:
Je hebt het niet begrepen en je zal het nooit begrijpen.
Ik begrijp het maar al te goed.

Jij hebt geen enkel bezwaar dat men onschuldige weerloze kinderen doodt in de baarmoeder op eenvoudig verzoek van de moeder. Jij vindt dat dit moet kunnen want ocharme de vrouw die ongewenst zwanger is. Hoe vreselijk is dat niet voor haar.

Is het niet?

Jij bent het die iets niet begrijpt vrees ik.

Paulus.
Oud 27 februari 2011, 19:15   #2820
Steve_M

Standaard

Citaat:
U zegt het niet met zoveel woorden, maar daar komt het op neer.

Ocharme die vrouw.
Nee, Paulus, ik zeg dat eenvoudigweg niet. Maar weet je hoe we dat gaan oplossen? Vanaf nu post jij ineens ook wat ik denk, maar niet zeg. Dan kun je daar op reageren. Dat bespaart mij weer wat werk. Veel plezier ermee!

Citaat:
Ik begrijp het maar al te goed.

Jij hebt geen enkel bezwaar dat men onschuldige weerloze kinderen doodt in de baarmoeder op eenvoudig verzoek van de moeder. Jij vindt dat dit moet kunnen want ocharme de vrouw die ongewenst zwanger is. Hoe vreselijk is dat niet voor haar.

Is het niet?

Jij bent het die iets niet begrijpt vrees ik.

Paulus.
Nee, het is niet. Ik blijf bij mijn vorige voorstel.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 27 februari 2011 om 19:25.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be