![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uitkeringen al in mei omhoog
Als de projecties van het Planbureau kloppen, zouden de sociale uitkeringen al in mei met 2% stijgen, en de wedden van het overheidspersoneel en de meeste werknemers in de zorgsector in juni. http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110301_099 __________________________________________________ _ Ik vind dit bericht misselijkmakend. In zowat elk Europees land worden er grondige besparingen doorgevoerd, de pensioenleeftijden worden opgedreven, het onderwijssysteem geeft niet meer gratis aan jan & alleman les, ambtenaars worden massaal ontslagen, ... Hier in België is er nog helemaal niets bespaard. En dat terwijl wij één van de Europese landen zijn met de grootste publieke schuld. Als er één land is waar ze ambetenaren zouden moeten afdanken, onderwijs privatiseren, sociale uitkeringen beginnen te halveren dan is het België wel. Maar neen, wij gaan nog wat meer geld verkwisten. En dan zijn ze hier nog verbaasd als speculanten op de financiële markten Belgische obligaties beginnen te shorten ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() ![]() ![]()
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ja, in de zin van de prijzen 4% omhoog en de inkomens 2%...
![]() Dat soort "opslag" kregen we in de jaren '70 ook. ![]() En door de "opslagen" geraakte iedereen voor de belastingen in hogere aanslagschijven, met hogere aanslagvoeten. Want de belastingschijven worden maar zelden geïndexeerd. En we zagen dat geld natuurlijk nooit terug. Ik ook. en nog erger. Maar niet om dezelfde redenen als jij. Laatst gewijzigd door filosoof : 1 maart 2011 om 23:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() ja, dat weet ik wel, maar goed, liever zo dan de indexering teniet te doen
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En door de "opslagen" geraakte iedereen voor de belastingen in hogere aanslagschijven, met hogere aanslagvoeten. Want de belastingschijven worden maar zelden geïndexeerd. En we zagen dat geld natuurlijk nooit terug. Laatst gewijzigd door filosoof : 1 maart 2011 om 23:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp niet waarom sommige sectoren opslag krijgen en anderen dan weer niet.
Kan dat iemand toelichten? Een lepel mayonaise in de frituur betaalde ik nu al 0,65 cent, die mensen vragen mij toch ook niet in welke sector ik nu weer zat?
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() De pensioenen moeten in ieder geval dringend omhoog, en veel meer dan 2%. Ze behoren tot de laagste van Europa.
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En onze kinderen nog minder... Maar ja, de sossen zullen kortelings - in het belang van 'de mensen' - het land wel opnieuw plat leggen... '30 uren werkweek... op 50 met pensioen... 5% opslag boven de index'... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat geld hebben ze nodig om 'kansarmen' in hotels onder te brengen. Dat u daar uw leven lang voor gewerkt heeft, zal iedereen worst wezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op dgl. manier toont Nederland ook "mooie" tewerkstellingcijfers. Laatst gewijzigd door filosoof : 2 maart 2011 om 18:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() Tijd om in opstand te komen.
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat onze index marcheert, is een redelijk goede zaak. Hij volgt wel niet de duurte van het leven (gezondheidsindex en vier maanden vertraging ...), maar 't is toch dat. Als ge ernstige besparingen zoekt, en dat is erg nodig, dan moet ge het op andere vlakken zoeken. Ge geeft er zelf een paar aan, maar als ge beweert dat het onderwijs moet privatiseren, dan maakt ge uzelf tot de clown van dit forum.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Hoera! Nog maar wat meer pamperen die werklozen!! Ik ga werken en verdien evenveel als een werkloze die gaat stempelen! schandalig is het! Afschaffing werkloosheidsuitkeringen na 3 maanden werkloosheid is de oplossing!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie het probleem niet. De bonussen van CEO's en managers stijgen nog veel meer en de banken krijgen biljoenen cadeau. Maar dat mag blijkbaar.
Wat mij betreft hadden de vakbonden al lang een nationale staking van onbeperkte duur moeten afkondigen en een even grote bonus voor alle burgers eisen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga eens zagen bij Electrabel of bij de banken, die vele miljarden cadeau krijgen. Met dat geld was bijvoorbeeld het probleem van de pensioenen al lang opgelost. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ja, werkgelegenheid... dat is niet de eerste prioriteit van de linkse vakbonden.... Het gaat om de voordelen en centjes van hun eigen zak(ken).... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() De werkloosheidsuitkeringen zijn veel te hoog! Zou jij gaan werken als je 1200 euro stempelgeld krijgt door enkel de hele dag in je luie zetel te liggen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Eender wat willen "ze" voor iedereen een "menselijk bestaan" en dus een "minimum loon". 't Probleem is, als je mensen een "gratis" menselijk bestaan wil geven, dat veel te veel geld kost, omdat daar teveel geld per persoon voor nodig is. Allez, toch naar onze Belgische normen.
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |