![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#381 |
|
Banneling
|
dus je blijft erbij dat kinderen van lesbiennes en kinderen van homosexuelen niet door hun eigen ouders mogen worden opgevoed?
|
|
|
|
|
|
#382 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik blijf erbij dat een kind het best door een vader en een moeder worden opgevoed. Want een vader is geen moeder en een moeder is geen vader. Ze zijn beide nodig. Uiteraard zal ik niet pleiten om kinderen bij eenoudergezinnen of homogezinnen te gaan weghalen of zo. Er bestaan nu eenmaal ook minder ideale situaties, dat weten we allemaal. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#383 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#384 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zou vooral pleiten voor het feit dat wanneer iemand echt graag kinderen ziet, hij of zij het beste met dat kind moet voorhebben en het belang van dat kind moet vooropstellen ipv uit eigenbelang kinderen te willen. En ik denk niet dat wat nu met onze Samuel gebeurd is, het beste is wat dat kind kon overkomen. Mocht u nu door een onverwachte situatie (ongeval of zo) niet meer in staat zijn om voor uw eigen kinderen te zorgen, zodat uw kinderen aangewezen zijn op een pleeggezin.... ... en je hebt daarbij de keuze tussen twee even bekwame gezinnen. De ene is homo en de ander hetero,... Ga jij dan zeggen voor jou kinderen, dat zij naar een homogezin moeten? Of dat het jou niet uitmaakt in welk gezin ze terecht komen? Of ga je zeggen dat, zolang er geen wetenschappelijke consensus is, over het feit of de geaardheid van de ouders een negatieve invloed geeft op de opvoeding of niet, gaan mijn kinderen naar dat heterogezin?! Eerlijk hé?! Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 2 maart 2011 om 12:24. |
|
|
|
|
|
|
#385 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Het komt er op neer dat de twee in kwestie beter eerst eens hadden nagedacht welke consequenties hun "kinderwens" heeft op het kind en niet hun persoonlijke wensen moeten laten primeren boven die van een kind dat in dergelijke situatie zal MOETEN opgroeien. Maw, of het mbt het kind verstandig is als twee homo's een draag"moeder" aan te spreken om aan uw wensen te voldoen. Het kind in casu heeft de keuze in elk geval niet kunnen maken. |
|
|
|
|
|
|
#386 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Paulus aanvaardt alleen die bronnen die zijn standpunten ondersteunen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#387 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#388 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#389 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Een heterokoppel dat een kinderwens heeft doet dat niet uit eigenbelang? Een heterokoppel dat 14 kinderwensen heeft doet dat allemaal omwille van "het beste" voor de kinderen Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#390 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#391 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 2 maart 2011 om 13:02. |
|||
|
|
|
|
|
#392 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
en op die 10 jaar is er natuurlijk geen bijkomende informatie verschenen. edit: enkele bevindingen uit het artikel uit 2001: "We found that despite the ‘no differences’ mantra, many studies do report evidence of some intriguing differences, and even of some potential advantages of lesbian parenthood," said Stacey, holder of the Streisand Professorship in Contemporary Gender Studies. "A difference is not necessarily a deficit." Stacey and Biblarz found some evidence that children in gay households are more likely to buck stereotypical male-female behavior. For example, boys raised by lesbians appear to be less aggressive and more nurturing than boys raised in heterosexual families. Daughters of lesbians are more likely to aspire to become doctors, lawyers, engineers and astronauts. en de essentie, waar het allemaal om draait: One area the researchers found no differences in was the mental health of children or their quality of relationship with parents. Children brought up by lesbians and gay men are well-adjusted, have good levels of self-esteem and are as likely to have high educational attainments as children raised in more traditional heterosexual families. "Levels of anxiety, depression, self-esteem and other measures of social and psychological behaviors were generally similar," Biblarz said. "While all children probably get teased for one thing or another, children with gay parents may experience a higher degree of teasing and ridicule. It is impressive then that their psychological well-being and social adjustment does not significantly differ, on average, from that of children in comparable heterosexual-parent families. http://www.usc.edu/uscnews/stories/6908.html
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 2 maart 2011 om 13:18. |
|
|
|
|
|
|
#393 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Beantwoordt dat je vraag? |
||
|
|
|
|
|
#394 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#395 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Integendeel: het gaat om mensen die uit eerste hand kunnen getuigen. Objectiever kan niet.
|
|
|
|
|
#396 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar zoals eerder al gesteld:http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=382 Bestaan er nu ook eenmaal minder ideale situaties. Citaat:
Je kent het homokoppel niet. Blijkbaar heb je het toch wel moeilijk gezien ik zo moet aandringen.... Paulus. |
||
|
|
|
|
|
#397 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#398 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
de studie van lantjes schiet dus in uw eigen voet.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
|
|
|
|
|
#399 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Ik zal me nog verduidelijken met iets wat ik héél zeker weet: Als de keuze tussen een homokoppel en een puriteins katholiek koppel zou moeten gebeuren, dan winnen de homo's met zeven lengtes voorsprong. Beter nog: ik zou de puriteinen totaal wraken. Uiteraard zou een vroom islamitisch echtpaar ook totaal niet in aanmerking komen. Begrepen zo? Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 2 maart 2011 om 13:39. |
||
|
|
|
|
|
#400 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Enfin, 't Is je goed recht. Maar ik had je hoger ingeschat. Sorry dat ik me in jou vergiste. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 2 maart 2011 om 13:42. |
||
|
|
|