Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Israel of Palestina
Israel 52 50,98%
Palestina 50 49,02%
Aantal stemmers: 102. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2011, 20:27   #601
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Om te beginnen: alles buiten de grenzen van 1967.
Wees dan een kerel en zeg wat je echt vindt. Jij vindt dat Israel op moet houden te bestaan.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 20:40   #602
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ahnee eh, de Sinai is ondertussen reeds terug'gegeven' aan Egypte, de rest hebben ze eerlijk veroverd, hakbars hebben gegokt en verloren, eerlijk is eerlijk; veroverd gebied wordtt NIET teruggeven, da ze 't maar proberen 'her'overen dan

Citaat:
De stelling dat de kern van de zaak een hongerrevolte zou zijn, is onzin. De kern van de revoluties ligt enerzijds bij de geschoolde en in vakbonden verenigde arbeiders uit de industrie en anderzijds bij de hooggeschoolde links-radicale jongeren in de grootsteden.

Het lumpenproletariaat vormt niet de kern van de revolutie, het heeft er zich op het einde bij aangesloten. En die laaggeschoolde klasse was tot kort voor het eind voor geen geld inzetbaar ter verdediging van de dictators.

Get used to it. Het is zoiets als christendemocratie waarvan men ook lange tijd dacht dat het een contraditio in terminis was.

Me dunkt dat de revoluties spaken steken in de wielen van reactionaire krachten in het westen en de Arabische wereld: zowel de islamisten als Al Qaeda komen tot de vaststelling dat de revolutie niet door hen geïnstigeerd of bepaald werd en ze er geen rol in spelen. In het westen stellen de islambashers �* la Wilders en De Winter vast de Arabische bevolking op straat komt voor vrijheid, democratie en de verdeling van de rijkdom en de macht. Waarden waarvan men dacht dat ze in tegenspraak waren met de lokale godsdienst.

Beide reactionaire bewegingen (islamisten en islamofoben) moeten hun visie op de Arabische wereld en islam bijstellen en dat doet hen duidelijk pijn. We zijn aangekomen in een post-post911-wereld waarbij de ware, economische belangentegenstellingen opnieuw naar bovenkomen en de pleitbezorgers van het neoliberalisme en de zgn vrijemarkt-adepten en dogmatici vaststellen dat hun haring niet braadt.
De rest van je marxistisch geleuter heb ik geen boodschap aan, alles herleiden tot de eeuwige klassenstrijd & strijd tegen 't kapitalisme is je specialiteit.

We zullen nog moeten afwachten wat er in de plaats komt ginds...kan U dat misschien ook al voorspellen, want die fameuze 'revoluties' (kuchkuch) had U toch ook voorspeld?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 20:42   #603
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Wees dan een kerel en zeg wat je echt vindt. Jij vindt dat Israel op moet houden te bestaan.
Inderdaad, terugtrekken achter onverdedigbare grenzen is gelijk aan zelfmoord plegen en 't opheffen van je eigen land!
Oud 2 maart 2011, 20:48   #604
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Eigenlijk vind ik dat die 'bezette' gebieden Israël gewoon toekomen. Die grapjurken uit Egypte, Jordanië en Syrië hadden hun vijand schromelijk onderschat en hebben daar de prijs voor moeten betalen. Sterker nog, ik vind dat Israël uiteindelijk erg coulant is geweest door destijds slechts de Golan, de Westoever en de Sinaï te bezetten, want ze hadden zonder meer zowel Caïro, Damascus als Amman letterlijk in de as kunnen leggen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 22:04   #605
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Onzin. De revolutie is ontstaan door de sociale media.

Wat een onzin. Media maken geen revolutie, alleen revolutionairen doen dat. En revolutionairen gebruiken media. Alle media.

Citaat:
Dat een aantal marginale groepjes ermee bezig is geweest, is niet relevant.
U weet dat misschien niet, maar de Bolsjewisten waren ook een marginaal groepje.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 22:09   #606
Tegenlicht
Banneling

Standaard

De algemene consensus zijn de 1967 grenzen met hier en daar wat wijzigingen. Jerusalem verdeeld.
Tegenlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 22:15   #607
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
a) Ik vind dat de Joden die er geboren zijn en zij die er vandaag wonen daar evenveel recht op hebben als de Palestijnen die er wonen en zij die er gevlucht zijn. Ik ben tegen gedwongen of grootschalig georganiseerde migratie.

b) Ik vind de huidige politieke, sociale en economische vormgeving van de Joodse aanwezigheid, met name de staat Israël, verwerpelijk. Het is de uitdrukking van een virulent nationalistisch, imperialistisch, militaristische visie op de regio en het behartigt niet de belangen van de bewoners van de regio maar die van een specifieke elite.

Ik sta derhalve aan de kant van zij die het karakter van die staat in vraag stellen en de praktijk ervan bevechten: Joodse intellectuelen en kunstenaars, Israëlische mensenrechtenorganisaties, Israëlische opposanten en kritische politici, linkse partijen.

Ik steun eveneens het concrete verzet tegen de Israëlische politiek zoals die door de Palestijnen wordt georganiseerd: vreedzaam en politiek waar mogelijk, militair waar nodig.

Ik betreur aanvallen tegen de burgerbevolking door Palestijnse zelfmoordterroristen op 'n bus of discotheek net zoals de door het IDF middels artilleriebeschieting of luchtbombardement op dichtbevolkte wijken.

Ik ben gewonnen voor een éénstaat-oplossing waarbij Israël en Palestina een eenheid vormen en hun burgers daarin gelijke politieke rechten toekennen en een gelijke stem in de economische en sociale ontwikkeling van hun regio.

Ik ben geen nationalist, noch qua staat noch qua volk. Ik pleit derhalve niet voor een (zuivere) Joodse staat Israël noch voor een islamitische of Arabische staat Palestina.

Oud 2 maart 2011, 22:15   #608
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegenlicht Bekijk bericht
De algemene consensus zijn de 1967 grenzen met hier en daar wat wijzigingen. Jerusalem verdeeld.
No fokking way!

Veroverd is veroverd!

Of we moeten gaan beginnen de hele wereld terug herverdelen!

Laatst gewijzigd door SDX : 2 maart 2011 om 22:19.
Oud 2 maart 2011, 22:18   #609
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
a) Ik vind dat de Joden die er geboren zijn en zij die er vandaag wonen daar evenveel recht op hebben als de Palestijnen die er wonen en zij die er gevlucht zijn. Ik ben tegen gedwongen of grootschalig georganiseerde migratie.

b) Ik vind de huidige politieke, sociale en economische vormgeving van de Joodse aanwezigheid, met name de staat Israël, verwerpelijk. Het is de uitdrukking van een virulent nationalistisch, imperialistisch, militaristische visie op de regio en het behartigt niet de belangen van de bewoners van de regio maar die van een specifieke elite.

Ik sta derhalve aan de kant van zij die het karakter van die staat in vraag stellen en de praktijk ervan bevechten: Joodse intellectuelen en kunstenaars, Israëlische mensenrechtenorganisaties, Israëlische opposanten en kritische politici, linkse partijen.

Ik steun eveneens het concrete verzet tegen de Israëlische politiek zoals die door de Palestijnen wordt georganiseerd: vreedzaam en politiek waar mogelijk, militair waar nodig.

Ik betreur aanvallen tegen de burgerbevolking door Palestijnse zelfmoordterroristen op 'n bus of discotheek net zoals de door het IDF middels artilleriebeschieting of luchtbombardement op dichtbevolkte wijken.

Ik ben gewonnen voor een éénstaat-oplossing waarbij Israël en Palestina een eenheid vormen en hun burgers daarin gelijke politieke rechten toekennen en een gelijke stem in de economische en sociale ontwikkeling van hun regio.

Ik ben geen nationalist, noch qua staat noch qua volk. Ik pleit derhalve niet voor een (zuivere) Joodse staat Israël noch voor een islamitische of Arabische staat Palestina.
Dat is dus 'n 'Ja' op de vraag van LiberaalNl maar met mooie woorden verpakt!
Oud 2 maart 2011, 22:27   #610
Tegenlicht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
No fokking way!

Veroverd is veroverd!

Of we moeten gaan beginnen de hele wereld terug herverdelen!
Welke grenzen dan volgens u?
Oud 2 maart 2011, 22:31   #611
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke grenzen dan volgens u?
't Hele Midden-Oosten?

De bevolking van die andere paradijzen zou dan geen 'revoltekes' meer hoeven doen, eindelijk vooruitgang daar, woestijngrond vruchtbaar maken, bloeiende economie, welvaart, studeren, hard werken, positieve bijdragen aan de hele wereld en ga zo maar door...
Oud 2 maart 2011, 22:32   #612
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't Hele Midden-Oosten?

De bevolking van die andere paradijzen zou dan geen 'revoltekes' meer hoeven doen, eindelijk vooruitgang daar, woestijngrond vruchtbaar maken, bloeiende economie, welvaart, studeren, hard werken, positieve bijdragen aan de hele wereld en ga zo maar door...
en...last but not least, geen reli-zotten-gedoe meer!
Oud 2 maart 2011, 22:42   #613
Tegenlicht
Banneling

Standaard

Ik had gehoopt op wat meer niveau qua antwoord.
Oud 2 maart 2011, 22:44   #614
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had gehoopt op wat meer niveau qua antwoord.
U wil hetzelfde niveau als er in islamitsche landen 'heerst'?
Oud 2 maart 2011, 22:48   #615
Tegenlicht
Banneling

Standaard

Citaat:
U wil hetzelfde niveau als er in islamitsche landen 'heerst'?
Mag ik nog een deftig antwoord verwachten?
Oud 2 maart 2011, 22:58   #616
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een onzin. Media maken geen revolutie, alleen revolutionairen doen dat. En revolutionairen gebruiken media. Alle media.
Er is geen oppositie in Egypte, behalve het Moslimbroederschap. Die revolutionairen waarover jij spreekt, dat zijn gewoon ''vechtersbaasjes'' die op een Facebook-annonce hebben gereageerd.

Wat overigens niet betekent dat ze niet terecht demonstreerden. Maar wat u beweert, nl. dat deze mensen ideologisch bezig zijn... nee, daar mag u meer bewijs voor aandragen.
Citaat:
U weet dat misschien niet, maar de Bolsjewisten waren ook een marginaal groepje.
Maar krachtig genoeg om de Mensjewieken te verketteren.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 23:13   #617
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is dus 'n 'Ja' op de vraag van LiberaalNl maar met mooie woorden verpakt!
U bent de Meester der Simplismen?

Citaat:
Veroverd is veroverd!
Niveau van de kleuterschool. Overigens: het is tijdelijk veroverd; de geschiedenis is niet ten einde.

Er zijn vreedzame oplossingen voor het conflict en er zijn er andere. Ik ben voor de vreedzame, geweldloze. Waar dat kan.

Gerechtigheid is de moeder van de vrede. Geen gerechtigheid, geen vrede.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 2 maart 2011 om 23:13.
Oud 2 maart 2011, 23:19   #618
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Mag ik nog een deftig antwoord verwachten?
Reken er niet op. Dom rechts en hasbara zijn hier nl oververtegenwoordigd.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 23:35   #619
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent de Meester der Simplismen?

Niveau van de kleuterschool. Overigens: het is tijdelijk veroverd; de geschiedenis is niet ten einde.

Er zijn vreedzame oplossingen voor het conflict en er zijn er andere. Ik ben voor de vreedzame, geweldloze. Waar dat kan.

Gerechtigheid is de moeder van de vrede. Geen gerechtigheid, geen vrede.
Uw oplossing is het einde van Israël + 't Joodse volk dat er woont, en dat weet U verdomd maar al te goed!
Oud 2 maart 2011, 23:59   #620
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klik dr 's op, zou'k zeggen en je weet meteen waar de 'chaos, panic & disorder vandaan komt, doen zou'k zeggen!
Ik heb daar reeds lang geleden eens op gedrukt en ik ben niet vergeten waar ik terecht kwam.

Beste, als je wil zeggen dat 'jouw werk?', de ordo ab chao(s), een (moslim)oorsprong heeft... , mag hier ik dan even opmerken dat U deze ondoordachte insinuatie zelfs niet aan de straatstenen verkocht krijgt. Laat me niet lachen.

Dit lijkt me een bewering die enkel van een extreem rooms katholieke kan komen.

Maar misschien doelde U op iets anders, heb ik het verkeerd begrepen en zal ik U daarom het voordeel van twijfel geven...

Again ? zou 'k zeggen...
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 3 maart 2011 om 00:04.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be