![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Israel of Palestina | |||
Israel |
![]() ![]() ![]() |
52 | 50,98% |
Palestina |
![]() ![]() ![]() |
50 | 49,02% |
Aantal stemmers: 102. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 |
Europees Commissaris
|
![]() Wees dan een kerel en zeg wat je echt vindt. Jij vindt dat Israel op moet houden te bestaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#602 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
We zullen nog moeten afwachten wat er in de plaats komt ginds...kan U dat misschien ook al voorspellen, want die fameuze 'revoluties' (kuchkuch) had U toch ook voorspeld?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#603 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, terugtrekken achter onverdedigbare grenzen is gelijk aan zelfmoord plegen en 't opheffen van je eigen land!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#604 |
Banneling
|
![]() Eigenlijk vind ik dat die 'bezette' gebieden Israël gewoon toekomen. Die grapjurken uit Egypte, Jordanië en Syrië hadden hun vijand schromelijk onderschat en hebben daar de prijs voor moeten betalen. Sterker nog, ik vind dat Israël uiteindelijk erg coulant is geweest door destijds slechts de Golan, de Westoever en de Sinaï te bezetten, want ze hadden zonder meer zowel Caïro, Damascus als Amman letterlijk in de as kunnen leggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#605 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat een onzin. Media maken geen revolutie, alleen revolutionairen doen dat. En revolutionairen gebruiken media. Alle media. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#606 |
Banneling
|
![]() De algemene consensus zijn de 1967 grenzen met hier en daar wat wijzigingen. Jerusalem verdeeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#607 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
b) Ik vind de huidige politieke, sociale en economische vormgeving van de Joodse aanwezigheid, met name de staat Israël, verwerpelijk. Het is de uitdrukking van een virulent nationalistisch, imperialistisch, militaristische visie op de regio en het behartigt niet de belangen van de bewoners van de regio maar die van een specifieke elite. Ik sta derhalve aan de kant van zij die het karakter van die staat in vraag stellen en de praktijk ervan bevechten: Joodse intellectuelen en kunstenaars, Israëlische mensenrechtenorganisaties, Israëlische opposanten en kritische politici, linkse partijen. Ik steun eveneens het concrete verzet tegen de Israëlische politiek zoals die door de Palestijnen wordt georganiseerd: vreedzaam en politiek waar mogelijk, militair waar nodig. Ik betreur aanvallen tegen de burgerbevolking door Palestijnse zelfmoordterroristen op 'n bus of discotheek net zoals de door het IDF middels artilleriebeschieting of luchtbombardement op dichtbevolkte wijken. Ik ben gewonnen voor een éénstaat-oplossing waarbij Israël en Palestina een eenheid vormen en hun burgers daarin gelijke politieke rechten toekennen en een gelijke stem in de economische en sociale ontwikkeling van hun regio. Ik ben geen nationalist, noch qua staat noch qua volk. Ik pleit derhalve niet voor een (zuivere) Joodse staat Israël noch voor een islamitische of Arabische staat Palestina.
![]() |
![]() |
![]() |
#608 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veroverd is veroverd! Of we moeten gaan beginnen de hele wereld terug herverdelen!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 2 maart 2011 om 22:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#609 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#610 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#611 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Hele Midden-Oosten?
De bevolking van die andere paradijzen zou dan geen 'revoltekes' meer hoeven doen, eindelijk vooruitgang daar, woestijngrond vruchtbaar maken, bloeiende economie, welvaart, studeren, hard werken, positieve bijdragen aan de hele wereld en ga zo maar door...
![]() |
![]() |
![]() |
#612 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#613 |
Banneling
|
![]() Ik had gehoopt op wat meer niveau qua antwoord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#614 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U wil hetzelfde niveau als er in islamitsche landen 'heerst'?
![]() |
![]() |
![]() |
#615 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#616 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat overigens niet betekent dat ze niet terecht demonstreerden. Maar wat u beweert, nl. dat deze mensen ideologisch bezig zijn... nee, daar mag u meer bewijs voor aandragen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#617 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er zijn vreedzame oplossingen voor het conflict en er zijn er andere. Ik ben voor de vreedzame, geweldloze. Waar dat kan. Gerechtigheid is de moeder van de vrede. Geen gerechtigheid, geen vrede.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 2 maart 2011 om 23:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#618 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#619 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#620 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beste, als je wil zeggen dat 'jouw werk?', de ordo ab chao(s), een (moslim)oorsprong heeft... ![]() ![]() Dit lijkt me een bewering die enkel van een extreem rooms katholieke kan komen. Maar misschien doelde U op iets anders, heb ik het verkeerd begrepen en zal ik U daarom het voordeel van twijfel geven... Again ? zou 'k zeggen... ![]() Laatst gewijzigd door zonbron : 3 maart 2011 om 00:04. |
|
![]() |
![]() |