Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2011, 19:42   #101
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Dat is een drogreden. Het gaat niet over vertrouwen, het gaat over gezamenlijke belangen. En die zijn er legio. Die gezamenlijke belangen moeten op een niveau verdedigd worden dat daar recht aan doet. En dat is in mijn optiek geen praatclubje tussen diverse losse overheden.
Kijk, dat bedoel ik met een gebrek aan vertrouwen.
Als ge niet vertrouwt dat we onafhankelijk kunnen samenwerken om bepaalde doelen samen te halen, dan gaat ge uit dat het onder dwang van één overheid wel gaat lukken.
En die dwang zien weinig of geen vlamingen zitten, dat weet ik.

Die paar zwaluwen op dit forum hier maken de lente niet hoor.

Citaat:
We hebben beide belang bij goede infrastructuur voor onze havens, luchthavens en de rest van de logistieke sector, richting ons beider (hetzelfde) achterland. We hebben vergelijkbare kennisinfrastructuur die het langzaam moeilijker krijgt op wereldschaal. Samenwerking tussen onze universiteiten en andere kennisinfrastructuur is essentieel. Onze bevolkingsopbouw is vergelijkbaar en dat verdient een gezamenlijk beleid, net als belastingharmonisatie, educatie en dergelijke. Om nog maar te zwijgen van ons gezamenlijk belang van ondersteuning van het Nederlands in de wereld, maar te beginnen in ons eigen deel van de wereld. Jullie kunnen daar wel wat hulp gebruiken lijkt me. Uiteindelijk hebben wij daar natuurlijk zelf ook baat bij.
Tuurlijk hebben we daar baat bij.
En ook bij samenwerkingsverbanden met andere landen.
Als Nederland een bevoorrechte handelspartner wil zijn, dan moet Nederland dat verdienen.
Indien niet, dan zijn er nog andere landen.

Citaat:
Zo kan ik nog wel even doorgaan. Je ziet dat dat helemaal geen voordelen louter voor Nederland zijn, maar voor beide. En dat moet ook. Maar dit zijn zaken die nu eenmaal beter aangepakt kunnen worden op het juiste niveau.
Samenwerkingsverbanden op het juiste niveau kunnen voordelen opleveren.
Een unie heeft daar geen meerwaarde.
Oud 3 maart 2011, 19:57   #102
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Wij willen niet met jullie soort samenwerken, Alboreto. Is dat nog niet tot jullie botte hersens doorgedrongen?

Vertrouw nooit een Belg!
Van Poppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 20:02   #103
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel Bekijk bericht
Wij willen niet met jullie soort samenwerken
Wie is 'Wij' en welke 'soort' bedoelt ge?
Het soort dat kritisch durft te kijken naar mensen die hun land willen annexeren?

Laatst gewijzigd door Alboreto : 3 maart 2011 om 20:02.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 20:04   #104
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Hollanders hebben helemaal geen zin om zich door het belgentuig te laten oplichten. Ik heb hier al meermaals gepleit voor een muur op de Belgisch-Nederlandse grens. Het zou heel veel problemen oplossen!!
Oud 3 maart 2011, 20:07   #105
Alboreto

Standaard

Citaat:
Hollanders hebben helemaal geen zin om zich door het belgentuig te laten oplichten. Ik heb hier al meermaals gepleit voor een muur op de Belgisch-Nederlandse grens. Het zou heel veel problemen oplossen!!
Ah, een troll.
Mijn excuses aan de forumgemeenschap dat ik er op gereageerd heb.
Oud 3 maart 2011, 20:11   #106
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

makkelijk hoor...meneer verliest de discussie en komt dan hiermee. Typisch Belgisch gedrag als je het mij vraagt.

Laatst gewijzigd door Van Poppel : 3 maart 2011 om 20:11.
Oud 3 maart 2011, 20:13   #107
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlamingen hebben helemaal geen zin om zich door het hollandertuig te laten oplichten. Ik heb hier al meermaals gepleit voor een muur op de Belgisch-Nederlandse grens. Het zou heel veel problemen oplossen!!
daar zeg je wat...
Oud 3 maart 2011, 20:46   #108
HomoErgaster
Burger

Standaard

Citaat:
Ik heb hier al meermaals gepleit voor een muur op de Belgisch-Nederlandse grens.
Je zou er beter aan beginnen, ipv je tijd hier te verspillen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
daar zeg je wat...
handen uit de mouwen en helpen maar..
HomoErgaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 22:08   #109
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Kunnen jullie aub allemaal stoppen met die trol Van Poppel te citeren. Het heeft echt geen zin dat ik die op m'n negeerlijst zet als ik dan nog door alle reacties moet gaan scrollen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 22:08   #110
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, dat is niet ons vaderland. Die vlag staat symbool voor een EU-administratie die log, ondemocratisch en bedilzuchtig is, die kleine taalgroepen achterstelt en de nationale soevereiniteit aantast.

Europa is wel mijn culturele thuis, maar niet de EU.
Dat is allemaal irrelevant. Je betaalt in euro, de EU beslist de wetten, dus je bent een staatsburger van het land EU. Of je dat nu wil of niet.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 22:10   #111
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Kunnen jullie aub allemaal stoppen met die trol Van Poppel te citeren. Het heeft echt geen zin dat ik die op m'n negeerlijst zet als ik dan nog door alle reacties moet gaan scrollen.
Mijn excuses, ik had het pas laat door.
Oud 3 maart 2011, 22:11   #112
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ah, een troll.
Mijn excuses aan de forumgemeenschap dat ik er op gereageerd heb.
Geeft niets, we hebben die fout allemaal al gemaakt.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2011, 09:37   #113
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, dat is niet ons vaderland. Die vlag staat symbool voor een EU-administratie die log, ondemocratisch en bedilzuchtig is, die kleine taalgroepen achterstelt en de nationale soevereiniteit aantast.

Europa is wel mijn culturele thuis, maar niet de EU.
Bedilzuchtig? in andere topic's is duidelijk aangetoond dat Vlaanderen een graad erger is.
Taalgroepen achterstellen? Heb jij dit dan nooit gelezen?
Citaat:
Het Europees Handvest voor regionale talen of talen van minderheden [1] is een verdrag dat op 25 juni 1992 door het Comité van Ministers van de Raad van Europa vastgesteld werd en op 1 maart 1998 in werking trad. Het doel van het Handvest is enerzijds de bescherming en bevordering van regionale talen en talen van minderheden als bedreigd onderdeel van het Europees cultureel erfgoed en anderzijds sprekers van regionale talen of talen van minderheden de mogelijkheid te bieden deze talen zowel in het openbare als persoonlijke leven te gebruiken.
bronhttp://nl.wikipedia.org/wiki/Europees_Handvest_voor_regionale_talen_of_talen_va n_minderheden

Ach ja, jij leest enkel hetgeen Vlaamse leiders publiceren. Omdat België geweigerd heeft dat handvest te ondertekenen onder druk van de Vlaamse politici heb jij dat nooit gelezen. Best je oogklepkes eens afzetten en elders informatie zoeken.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2011, 10:24   #114
pajoske

Standaard

Nederlandse unie Hoera.......of toch niet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hln
In Nederland kost een liter benzine (euro ongelood) vrijdag aan de pomp gemiddeld 1,697 euro. Daarmee kost benzine in Nederland meer dan ooit. Per liter gaat er net geen euro (0,995 euro) naar de Nederlandse staat. Het vorige record stamt uit juni 2008, toen voor een liter ongelood 1,692 euro betaald moest worden. De prijs nu zit daar een halve cent boven.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (hbvl"
Er zullen in 2018 zeker geen vrachttreinen sporen op de IJzeren Rijn, de spoorweg tussen de haven van Antwerpen en het Duitse Ruhrgebied. Dat heeft minister van Overheidsbedrijven Inge Vervotte (CD&V) geantwoord op vragen van volksvertegenwoordiger Peter Vanvelthoven (sp.a).
Citaat:
"Volgens Wilders heeft de PVV reden tot 'groot feest'. 'We zullen, dat beloof ik, Limburg teruggeven aan de Limburgers, Friesland teruggeven aan de Friezen en Nederland teruggeven aan de Nederlanders!'"
Niet echt bemoedigende taal vanuit Nederland voor de orangisten.

Laatst gewijzigd door pajoske : 4 maart 2011 om 10:24.
Oud 4 maart 2011, 10:39   #115
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Nederlandse unie Hoera.......of toch niet?

Niet echt bemoedigende taal vanuit Nederland voor de orangisten.
kan je dat even uitdiepen, want ik begrijp met de beste wil van de wereld niet wat hier het probleem is (specifiek voor orangisten)
Oud 4 maart 2011, 11:24   #116
pajoske

Standaard

Citaat:
kan je dat even uitdiepen, want ik begrijp met de beste wil van de wereld niet wat hier het probleem is (specifiek voor orangisten)
1) Na bijna 2 eeuwen worden gemaakte afspraken (Ijzeren rijn) nog niet nageleefd. Het gedacht dat een groot-Nederlandse unie gebaseerd op duidelijke afspraken en overeenkomsten zonder problemen nageleefd zullen worden is dus een utopie.

2) Wilders heeft gisteren zo te lezen een duidelijke overwinning gehaald met een programma dat streeft naar een verdeling i.p.v. een hereniging van Groot-Nederland. Dat duidt er toch op dat een grote meerderheid van de Nederlandse bevolking niet zit te wachten op een vereniging met Vlaanderen.
Oud 4 maart 2011, 11:42   #117
Hollander

Standaard

Citaat:
1) Na bijna 2 eeuwen worden gemaakte afspraken (Ijzeren rijn) nog niet nageleefd. Het gedacht dat een groot-Nederlandse unie gebaseerd op duidelijke afspraken en overeenkomsten zonder problemen nageleefd zullen worden is dus een utopie.

2) Wilders heeft gisteren zo te lezen een duidelijke overwinning gehaald met een programma dat streeft naar een verdeling i.p.v. een hereniging van Groot-Nederland. Dat duidt er toch op dat een grote meerderheid van de Nederlandse bevolking niet zit te wachten op een vereniging met Vlaanderen.
Oud 4 maart 2011, 14:59   #118
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hij bedoelt meer op de islamisering en gevolgen ervan, want hij is duidelijk voorstander vd hereniging.
Ieder provincie, regio heeft zijn eigen karakter en dat moet behouden blijven binnen Nederland.
Invloed van de islam dient gestopt te worden, dus...limburg voor de Limburgers enz.. is dat de autochtone bevolking het beleid bepaalt. Vreemdeling is welkom maar het is niet meer dan normaal dat die zich aanpast aan de gastheer en niet omgekeerd.
Ik ga toch ook niet, als gast bij jouw, ff bepalen hoe ge uw keuken, living, badkamer enz moet gaan inrichten??
Oud 4 maart 2011, 15:04   #119
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Een unie met Nederland?!? Over my dead body!!!

Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 4 maart 2011 om 15:04.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2011, 15:08   #120
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Een unie met Nederland?!? Over my dead body!!!
Ons zelfmoordcijfer staat al hoog genoeg.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be