Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 maart 2011, 14:26   #121
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat is geen "eigen verdiend geld". Dat is geld dat illegaal onrechtmatig toegeëigend wordt. Diefstal!
Lol. Neen; dat is geld dat is verdiend. De overheid taxeert alleen maar - per definitie - verdiend geld. Dus de overheid erkent zelf dat de persoon dat heeft verdiend. De overheid beslist dan dat die persoon dat moet afgeven. Maar dat het in de eerste plaats verdiend is; dat staat buiten kijf. Er is geen belasting op diefstal.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2011, 14:26   #122
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is zowel fiscale als sociale fraude.
En met beide is er niets mis.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 6 maart 2011, 14:27   #123
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is zowel fiscale als sociale fraude.
En hoeveel bedraagt die fiscale en sociale fraude? Heeft het ABVV hiervan ook een studie laten maken? Of weet Dirk Vandermaelen meer?
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2011, 14:33   #124
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Lol. Neen; dat is geld dat is verdiend. De overheid taxeert alleen maar - per definitie - verdiend geld. Dus de overheid erkent zelf dat de persoon dat heeft verdiend. De overheid beslist dan dat die persoon dat moet afgeven. Maar dat het in de eerste plaats verdiend is; dat staat buiten kijf. Er is geen belasting op diefstal.
Dat is verdiend geld, maar geen eigen verdiend geld.
De lonen van de arbeiders, de aankoop van goederen en materiaal wordt allemaal betaald met verdiend geld, maat het is niet eigen verdiend geld; want hij betaalt er de kosten mee.

Om in België te mogen ondernemen, betaalt de ondernemer ook voor de kosten die de Belgische staat maakte om het ondernemen mogelijk te maken. Bijvoorbeeld wegen, onderwijs voor zijn werknemer, de administratiekosten,....
Waarom zou die ondernemer de ene kost wel moeten betalen en de andere niet?

Laatst gewijzigd door artisjok : 6 maart 2011 om 14:34.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2011, 15:00   #125
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
En hoeveel bedraagt die fiscale en sociale fraude? Heeft het ABVV hiervan ook een studie laten maken? Of weet Dirk Vandermaelen meer?
Op hoeveel de fiscale fraude geschat wordt heb ik al verteld.
http://forum.politics.be/showthread....57#post5341957

Volgens Jozef Pacolet van het Hoger Instituut van de Arbeid (K.U.Leuven) en expert in sociale fraude wordt 6% van alle lonen in het zwart betaald.
http://www.express.be/business/nl/ec...ald/115194.htm

Over het onterecht krijgen van uitkeringen.
Daar wordt tegen opgetreden. Ik startte daar een topic over. Met weinig reactie
http://forum.politics.be/showthread.php?t=149138

Er moet ook tegen sociale fraude opgetreden worden. Dat gebeurt, en steeds meer.

Voor de fiscale fraude is België spijtig genoeg alweer de kampioen van Europa.
Uit wat ik hier citeerde
Volgens een studie van Deloitte treedt België te laks op tegen fraudeurs. De andere Europese landen zijn heel wat strenger op het vlak van fiscale boetes, verjaringstermijnen en fiscale amnestie. Er lijkt in België een relatief gevoel van straffeloosheid te heersen.
Oud 6 maart 2011, 17:27   #126
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is geen "eigen verdiend geld". Dat is geld dat illegaal onrechtmatig toegeëigend wordt. Diefstal!

Zeer juist, bovendien is het zo dat voor elke euro dat zij minder moeten betalen wij opdraaien.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2011, 17:31   #127
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Zeer juist, bovendien is het zo dat voor elke euro dat zij minder moeten betalen wij opdraaien.
Hoe zie jij dat dan? Hoe moet jij 'opdraaien' voor elke euro die zij minder betalen?

Ik werk vaak in het zwart. Moet jij daarvoor opdraaien? Hoe?
Oud 6 maart 2011, 17:34   #128
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is verdiend geld, maar geen eigen verdiend geld.
De lonen van de arbeiders, de aankoop van goederen en materiaal wordt allemaal betaald met verdiend geld, maat het is niet eigen verdiend geld; want hij betaalt er de kosten mee.

Om in België te mogen ondernemen, betaalt de ondernemer ook voor de kosten die de Belgische staat maakte om het ondernemen mogelijk te maken. Bijvoorbeeld wegen, onderwijs voor zijn werknemer, de administratiekosten,....
Waarom zou die ondernemer de ene kost wel moeten betalen en de andere niet?
Omdat de Belgische staat helemaal niet heeft gevraagd of die particuliere ondernemer - of eender welke belastingsbetaler; de arbeiders betalen natuurlijk nog altijd het meeste belastingen - dat ook wel wenst. Als hij een werknemer heeft is dat heel eenvoudig: wil jij voor mij werken? Dan geef ik u zoveel. En als beide akkoord gaan; dan is daar een vrijwillige, wederzijdse relatie.

De relatie met de overheid is natuurlijk niet zo. De overheid dwingt mensen te betalen en spendeert deze middelen zonder enige vorm van afspraak over hoe en waarvoor dit geld gespendeerd wordt. Waarom zou je dat moeten betalen?

Verder; dat is hoogstens een argument om belastingen te betalen voor alle kosten die de Belgische staat maakt voor elke particuliere ondernemer. De gehele sociale zekerheid, het onderwijssysteem, alle regulerende instanties van de overheid en al die zaken kunnen daarmee niet gelegitimeerd worden. Dat neemt de staat gewoon - daar is geen enkele band met de ondernemer (of eender welke belastingsbetaler) die betaald voor een geleverde dienst.

Er is geen contract met de overheid met een afspraak van bepaalde bijdragen in ruil voor bepaalde diensten of goederen. Er is gewoon de dwang van de overheid die geld claimt - van iedereen, overigens. Ondernemers zijn niet de enigen die gerechtvaardigt belastingen mogen ontwijken en ontduiken - om dan naar haar eigen goeddunken uit te geven.

Mensen verdienen geld. De overheid neemt geld.

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 6 maart 2011 om 17:37.
Oud 6 maart 2011, 18:04   #129
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Eén maal heb je me dat gezegd. Je bent helemaal niet verplicht om te discussiëren met mij. Maar ik reageer nog altijd wanneer ik wil op de post die ik wil!

Waarover moet ik me informeren?
Over de sociale zekerheid? Ik programmeer voor die sector!
Over de wetgeving betreffende "het a volonté toelaten van buitenlanders"? Ik gaf je de site met alle wetgeving.

Wat zou ik dan niet geschreven hebben?

Jij schrijft :
Mijn uitkering bedraagt geen 500 euro. Daar betaal ik mijn huur van.
Jij begint zelf over je persoonlijke situatie. Als ik daar uitleg over vraag, zeg jij mij dat ik persoonlijk wordt!
Zoek eens cijfers op over hoeveel migranten hier niet worden toegelaten.

Dank u.

Ik hoop dat het niet waar is wat je zegt, anders wordt het misschien eens tijd om te weten waarvoor je

Was te denken dat jij in zo'n sector werkte overigens. Jij bent één van de mensen die gevoed wordt, door het feit dat er zoveel sociale zekerheid nodig is. :-/ Je hebt er dus alle belang bij groepen in stand te houden die afhankelijk zijn van jouw sociale zekerheid.

Toch zou ik me eens informeren over wat voor inkomens die mensen krijgen, en wat voor inkomens anderen dan weer niet krijgen. Dan weet je tenminste waarvoor je staat!!
Of heb je nog steeds geen clue over waar mijn <500 euro vandaan komt en hoe het zou kunnen komen dat ik alleen de huur van een kot betaal.

Ik heb overigens al meermaals aangegeven niet met jou te willen discussiëren.
Zoals zowat 2/3e van het forum, vernam ik later.

Je volgende post doet me dat niet verbazen:

Citaat:
Door het VB-blaadje te lezen en af en toe een buiten te komen weet je niet of buitenlanders "a volonté" worden binnengelaten.

miljonairstaks : op de vermogens van meer dan 1 miljoen euro brengt 8 miljard euro per jaar op.

Fraude aanpakken : ABVV raamt fiscale fraude op 20 miljard
Als daarvan de helft kan opgespoord worden brengt dit 10 miljard euro per jaar op.

Notionele interestaftrek : 5,8 miljard euro voor 2009

Drugs toestaan : Voor Nederland een besparing van 15,75 miljard euro per jaar.
Nu nog de kosten van migratie.
En vertel me eens wie allemaal naar hier mag komen en wat voor levensstandaard je voor deze mensen in gedachten had? Op de kosten van de sociale zekerheid, uiteraard.

Je kan misschien eens starten bij wat extreem rechts propaganda blaadje Elsevier becijferde voor het huidige aantal niet-westerse migranten !!
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Ne...atiekosten.htm

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 maart 2011 om 18:05.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2011, 18:10   #130
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
Ik neem aan dat U ons kunt vertellen wat de maximum hoeveelheden per jaar zijn die ze binnenlaten? Of is er geen maximum en is het gewoon �* volonté tot het aanbod op is?
Plus daarboven: wordt de wetgeving strikt toegepast, of zijn er allerlei hiaten waardoor men ze veel uitgebreider kan toepassen dan waarvoor ze bedoeld was, door bv. gebruik te maken van achterpoortjes?

Zijn er andere partijen die het migratiebeleid (lees: de hoge instroom van migranten) aanklagen buiten het V.B.?

Zijn er misschien elders in West-Europa vragen aan het rijzen over het aantal migranten die hier worden binnengelaten en hun houding tav de westerse cultuur?

Artisjok zal geen tijd hebben om te antwoorden denk ik. Ze zal te druk bezig zijn met het spreiden van bedjes voor de te verwachten toestroom uit het Midden Oosten... terwijl de problemen met de huidige migranten al de pan uitswingen en er wordt erkent dat er ergens iets is misgegaan... Of is dat volgens Artisjok ook nonsens?
Oud 6 maart 2011, 18:14   #131
Groentje-18

Standaard

Ohja Artisjok, nog een kleinigheidje: stel je eens de vraag wat allemaal gerekend wordt onder 'fiscale fraude' en wie die fiscale fraude precies doet?

Gezien uw afwezige kennis van het domein waarvoor u beweert te werken - het is met onze ambtenaren nog erger gesteld dan al gedacht dus - zal ik u maar een kleine tip geven:
het OCMW en andere uitkeringsinstanties van de sociale zekerheid kijken via de kruispuntenbank na hoeveel tegoeden iemand op zijn rekening heeft staan. Afhankelijk daarvan wordt een uitkering als een leefloon berekend.

Hopelijk wordt het u nu duidelijk hoe het komt dat grote panden in de stad massaal opgekocht worden door allochtonen. Deze moeten uiteraard niet aan de Vlaamse wooncode voldoen.
Fraude zei u?

En die miljonairstaks: wie zijn die miljonairs? Waar zijn ze? Waar wonen ze? Vanaf hoeveel ben je een miljonair volgens Artisjok? Wat gaan die miljonairs doen indien ze hier taksen moeten betalen? Enz.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 maart 2011 om 18:16.
Oud 6 maart 2011, 18:20   #132
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik probeer even samen te vatten: je trekt zelf een uitkering, woont in een door de overheid gesubsidieerde peda en krijgt nagenoeg gratis onderwijs in een door de overheid gesubsidieerde school, maar de echte problemen worden veroorzaakt door de doppers (voor zover ik weet krijgt trouwens niemand 1200 euro/maand als die niet eerst minimum 18 maanden gewerkt en dus afgedragen heeft), de gepensioneerden (lees: mensen die hun leven lang belastingen betaald hebben) en de asielzoekers? Klopt dit zo ongeveer of heb ik iets verkeerd gelezen?
Wil u zeggen dat ik problemen veroorzaak door te leven van een 300 euro per maand na aftrek van de vaste kosten? Geld dat ik als ik werk overigens binnen de drie maanden zal terugbetaald hebben aan de overheid en vanaf dan levenslang zal bijdragen voor een medemens van vreemde origine die hier voornamelijk tot frustraties leidt doordat met zeer negatieve P.R. de krantenkoppen te halen? Graag meer uitleg. (Als ik iets of wat vreemdeling was, kon ik misschien met een paar vuistslagen op tafel en dreigen met een klacht bij het CGKR die uitkering verdubbelen.)

Ik vraag me echter af hoe u die gepensioneerden die levenslang hebben afgedragen gaat uitleggen, dat ze geen pensioenen meer krijgen maar het geld integendeel gaat naar de Belgische nieuwkomers en hun nageslacht.

Vele politici kijken samen met mij reikhalzend uit naar het antwoord.

Als u het antwoord weet ,kan u misschien ook de volgende vraag beantwoorden:

Zie hierboven, maar dan, hoe gaat u het aan Belgische armen wiens familie of ouders levenslang hebben afgedragen, aan Belgische zieken, aan Belgische invaliden of aan Belgen die om andere reden niet kunnen gaan werken uitleggen, dat ze in de toekomst veel minder of misschien zelfs niet meer krijgen, omdat alles naar migranten en migranten-to-be is gegaan?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 maart 2011 om 18:26.
Oud 6 maart 2011, 18:40   #133
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Op hoeveel de fiscale fraude geschat wordt heb ik al verteld.

Volgens Jozef Pacolet van het Hoger Instituut van de Arbeid (K.U.Leuven) en expert in sociale fraude wordt 6% van alle lonen in het zwart betaald.
http://www.express.be/business/nl/ec...ald/115194.htm

Over het onterecht krijgen van uitkeringen.
Daar wordt tegen opgetreden. Ik startte daar een topic over. Met weinig reactie

Er moet ook tegen sociale fraude opgetreden worden. Dat gebeurt, en steeds meer.

Voor de fiscale fraude is België spijtig genoeg alweer de kampioen van Europa.
Uit wat ik hier citeerde
Volgens een studie van Deloitte treedt België te laks op tegen fraudeurs. De andere Europese landen zijn heel wat strenger op het vlak van fiscale boetes, verjaringstermijnen en fiscale amnestie. Er lijkt in België een relatief gevoel van straffeloosheid te heersen.
Blij dat je beseft dat de overheid door sommige groepen van mensen veel makkelijker kan opgelicht worden dan door andere groepen, oa dankzij dat kruispuntenbank systeem is het onmogelijk geworden dat blanken dezelfde fraude plegen als hun nieuwe medebewoners.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Ec...n.htm?rss=true

Citaat:
In Spijkenisse bleek bijvoorbeeld een Turks echtpaar te wonen dat gedurende enkele jaren 250.000 euro aan bijstandsuitkering had ontvangen, maar in Turkije een appartementencomplex bleek te bezitten. Een ander Turks stel uit Hoogezand-Sappemeer bezat negen appartementen, twee bouwwinkels en meer dan 20.000 vierkante meter grond.

Het kabinet heeft besloten meer onderzoek te doen naar verzwegen bezit in het buitenland. Het gaat per zaak al snel om enkele tonnen uitkeringsfraude. Het kabinet beloofde al eerder harde maatregelen tegen fraude. Iedereen die fraudeert, krijgt sowieso drie maanden geen uitkering.
De wakkere Belgische burger beseft wat er met zijn belastingsgeld gebeurd of waarom hij zo weinig aan pensioen of inkomensvervangende steun krijgt, de Belgische politici doen weer alsof hun neus doet.
In Nederland zijn ze meestal wat sneller en efficiënter met die zaken en wordt het debat wat minder gesmoord door mensen die zichzelf moreel superieur en extreem links en zeer verdraagzaam vinden.

Dat er intussen 'oude Belgen' moeten overleven met 300 euro per maand omdat zij door één of andere reden in minder gunstige omstandigheden leven, dat werkenden bijna 50% van hun inkomen moeten afstaan om later geen pensioenen te ontvangen omdat ze zijn opgesoupeerd door andere groepen, dat ouderen heden al moeten toekomen met een schraal pensioen waardoor gepaste zorg en opvang onbetaalbaar wordt en dat zelfs zieken en andersvaliden die al een ernstig verminderde levenskwaliteit hebben ook financieel in een zeer penibele situatie komen, zal hun worst wezen.
Il faut le faire !!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 maart 2011 om 18:45.
Oud 6 maart 2011, 18:53   #134
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Wil u zeggen dat ik problemen veroorzaak door te leven van een 300 euro per maand na aftrek van de vaste kosten? Geld dat ik als ik werk overigens binnen de drie maanden zal terugbetaald hebben aan de overheid en vanaf dan levenslang zal bijdragen voor een medemens van vreemde origine die hier voornamelijk tot frustraties leidt doordat met zeer negatieve P.R. de krantenkoppen te halen? Graag meer uitleg. (Als ik iets of wat vreemdeling was, kon ik misschien met een paar vuistslagen op tafel en dreigen met een klacht bij het CGKR die uitkering verdubbelen.)
Welke "vaste kosten" jij hebt heeft er toch helemaal niets mee te maken? En of je daarna werk vindt en "levenslang zal bijdragen voor een medemens van vreemde origine" zal uiteindelijk nog moeten blijken. Budgettair gezien ben je dus inderdaad voorlopig een kost. Misschien een kleinere kost dan sommige anderen en misschien om meer geldige redenen, maar desalniettemin een kost.

Citaat:
Ik vraag me echter af hoe u die gepensioneerden die levenslang hebben afgedragen gaat uitleggen, dat ze geen pensioenen meer krijgen maar het geld integendeel gaat naar de Belgische nieuwkomers en hun nageslacht.
Waarom zou ik dat moeten uitleggen? Ik ben immers voorstander van een strikter migratie- en asielbeleid, zoals ik hier al talloze keren heb uitgelegd. Bovendien ben ik wellicht een van de gepensioneerden in die situatie later. Daarom betaal ik nu zowel RSZ als een eigen privé-pensioenplan.

Citaat:
Vele politici kijken samen met mij reikhalzend uit naar het antwoord.

Als u het antwoord weet ,kan u misschien ook de volgende vraag beantwoorden:
Weet jij het antwoord?

Citaat:
Zie hierboven, maar dan, hoe gaat u het aan Belgische armen wiens familie of ouders levenslang hebben afgedragen, aan Belgische zieken, aan Belgische invaliden of aan Belgen die om andere reden niet kunnen gaan werken uitleggen, dat ze in de toekomst veel minder of misschien zelfs niet meer krijgen, omdat alles naar migranten en migranten-to-be is gegaan?
Zoals ik dus al schreef: het is allemaal de schuld van de migranten. Geen woord over de vergrijzing, geen woord over het feit dat jonge mensen hun loopbaan veel later begint (en ze dus pas veel later effectief iets bijdragen), geen woord over allerlei overbodige subsidies en uitkeringen in het algemeen, geen woord over de fiscale en sociale fraude.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2011, 19:11   #135
COCHINILLO
Banneling

Standaard

De vergrijzing is een pak minder dramatisch dan men ons wil laten geloven. Door de invoer van analfabete en onderontwikkelde migranten gaat men de vergrijzing niet oplossen (lees: we hebben hooggeschoolden nodig om de gepensionneerden te vervangen... of waarover dacht je dat de vergrijzing gaat? )

De pensioenen zijn ondertussen verdubbeld: waar vroeger enkel de echtgenoten gingen uit werken en afdroegen, terwijl hun weduwen veel langer leefden (en bij ambtenaren zelfs weduwenpensioen konden cumuleren na verschillende huwelijken !) dragen al een paar decennialang de vrouwen ook mee af voor hun eigen pensioen.

Waar men dus mee blijft zitten is de instroom aan onopgeleide azielige en andere zoekers, die geen job vinden en zich netjes cocoonen in de hangmat die voor onszelf was voorzien;
Met dank aan de rode en groene sossen.

(en neen, ik vind niet dat ik dan maar én RSZ én extralegale voorzieningen moet treffen, laat me dan voor mezelf zorgen aub en niet voor de ganse onderontwikkelde derde wereld). Mijn voorouders waren nu eenmaal géén kolonialen, wij hebben dus géén kapitaal kunnen bijeengraaien zoals Albert en de zijnen.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2011, 20:01   #136
Groentje-18

Standaard

De vergrijzing behelst meer dan enkel een budgettair pensioenprobleem.
Het handelt niet enkel over het probleem van de betaalbaarheid van de pensioenen, maar ook over de vraag van de betaalbaarheid van de gezondheidszorg (oudere bevolking: veel hogere gezondheidskost), de betaalbaarheid van specifieke modaliteiten en instituties en de vraag wie de werkkrachten zijn die voor deze grijzere populatie gaan zorgen en die deze populatie gaan vervangen.

Deze mensen hebben m.i. echter alle recht op het ontvangen van een - voor mijn part - loyaal pensioen, gezien zij hun hele leven taksen hebben bijgedragen aan de kas. De kas heeft dus in theorie ook genoeg tijd gehad om dit geld te investeren waardoor het nu een veelvoud zou moeten zijn van het toen bij mekaar gehaalde gedrag.

Toen ik laatst een lezing ging bijwonen over dit probleem, viel ik dan ook bijna van mijn stoel toen er werd gesteld "deze bevolkingsgroep neemt dus vanalles uit de pot van de sociale zekerheid (op het vlak van pensioenen en gezondheidszorg), terwijl ze er niéts inbrengt".
Er werd even doodgezwegen dat er groepen zijn die levenslang enkel uit die pot nemen, en nooit iets hebben ingebracht (zelfs familieleden of verwanten brengen niets in)... terwijl zij ook hoge kosten meebrengen tijdens hun leven en ook vergrijzen. Terwijl men een groep die soms +40 jaar heeft ingebracht nu even gaat aanwrijven dat ze ook iets kosten, op het einde van hun leven.
Oud 6 maart 2011, 20:12   #137
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Welke "vaste kosten" jij hebt heeft er toch helemaal niets mee te maken? En of je daarna werk vindt en "levenslang zal bijdragen voor een medemens van vreemde origine" zal uiteindelijk nog moeten blijken. Budgettair gezien ben je dus inderdaad voorlopig een kost. Misschien een kleinere kost dan sommige anderen en misschien om meer geldige redenen, maar desalniettemin een kost.

Waarom zou ik dat moeten uitleggen? Ik ben immers voorstander van een strikter migratie- en asielbeleid, zoals ik hier al talloze keren heb uitgelegd. Bovendien ben ik wellicht een van de gepensioneerden in die situatie later. Daarom betaal ik nu zowel RSZ als een eigen privé-pensioenplan.

Weet jij het antwoord?

Zoals ik dus al schreef: het is allemaal de schuld van de migranten. Geen woord over de vergrijzing, geen woord over het feit dat jonge mensen hun loopbaan veel later begint (en ze dus pas veel later effectief iets bijdragen), geen woord over allerlei overbodige subsidies en uitkeringen in het algemeen, geen woord over de fiscale en sociale fraude.
Met alle respect, maar er zijn dus groepen die enkel geld kosten aan de gemeenschap, maar niet alleen geld. Ook levensjaren ... (bron: sla een krant open).
Het leeuwendeel van de groepen die je opnoemt, geven in 99.9% van de gevallen toch ooit in hun leven een bijdrage aan de sociale zekerheid. De overgrote meerderheid zelfs meerdere decennia.

Het is toch logisch dat je dan kijkt naar de groep die enkel uit de pot grabbelt, maar er nooit iets insteekt? Zeker als je weet dat die groep steeds groeit, door extra migratie maar ook door het feit dat ze zich in een razendsnel tempo voortplanten. Begrijpelijk, wat moet men immers anders doen als men niet werkt of studeert? En kinderen brengen overigens op. Er zijn zelfs gemeentes (zoals Genk...) die nog een extraatje geven aan ouders die een kind baren.
Als je dan weet dat in bv. Limburg in 2004 al bijna 1 op 5 inwoners van vreemde origine is ...
Oud 6 maart 2011, 20:13   #138
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Omdat de Belgische staat helemaal niet heeft gevraagd of die particuliere ondernemer - of eender welke belastingsbetaler; de arbeiders betalen natuurlijk nog altijd het meeste belastingen - dat ook wel wenst. Als hij een werknemer heeft is dat heel eenvoudig: wil jij voor mij werken? Dan geef ik u zoveel. En als beide akkoord gaan; dan is daar een vrijwillige, wederzijdse relatie.

De relatie met de overheid is natuurlijk niet zo. De overheid dwingt mensen te betalen en spendeert deze middelen zonder enige vorm van afspraak over hoe en waarvoor dit geld gespendeerd wordt. Waarom zou je dat moeten betalen?

Verder; dat is hoogstens een argument om belastingen te betalen voor alle kosten die de Belgische staat maakt voor elke particuliere ondernemer. De gehele sociale zekerheid, het onderwijssysteem, alle regulerende instanties van de overheid en al die zaken kunnen daarmee niet gelegitimeerd worden. Dat neemt de staat gewoon - daar is geen enkele band met de ondernemer (of eender welke belastingsbetaler) die betaald voor een geleverde dienst.

Er is geen contract met de overheid met een afspraak van bepaalde bijdragen in ruil voor bepaalde diensten of goederen. Er is gewoon de dwang van de overheid die geld claimt - van iedereen, overigens. Ondernemers zijn niet de enigen die gerechtvaardigt belastingen mogen ontwijken en ontduiken - om dan naar haar eigen goeddunken uit te geven.

Mensen verdienen geld. De overheid neemt geld.
Die ondernemer vestigt zijn bedrijf in België. Dat is toch een vorm van contract. Hij kent de wetgeving en kosten als hij hier begint. Niemand dwingt hem om op een bepaalde plaats zijn bedrijf te beginnen.

Wanneer je gebruik maakt van de voorzieningen en infrastructuur van een land, betaal je er ook voor die kosten.
Oud 6 maart 2011, 20:49   #139
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Zoek eens cijfers op over hoeveel migranten hier niet worden toegelaten.

Dank u.
Miljoenen migranten worden niet toegelaten.

Citaat:
Ik hoop dat het niet waar is wat je zegt, anders wordt het misschien eens tijd om te weten waarvoor je
Waarover heb je het?

Citaat:
Was te denken dat jij in zo'n sector werkte overigens. Jij bent één van de mensen die gevoed wordt, door het feit dat er zoveel sociale zekerheid nodig is. :-/ Je hebt er dus alle belang bij groepen in stand te houden die afhankelijk zijn van jouw sociale zekerheid.
Neen. Mijn programma's draaien even goed voor 10.000 mensen als voor 100.000 mensen.
De sociale zekerheid zijn niet alleen de uitgeven, maar ook de inkomsten. DMFA en DIMONA werd ontwikkeld voor de RSZ.
Hoe meer werkenden, hoe meer inkomsten, hoe meer budget voor informatisering.
Wat voordelig is voor mijn werkzekerheid is veel nieuwe wetten en maatregelen. Dat vraagt programmatiewerk.
De sociale zekerheid, dat is ook controleren en fraude tegengaan.

Citaat:
Ik heb overigens al meermaals aangegeven niet met jou te willen discussiëren.

Je volgende post doet me dat niet verbazen:
Je geeft aan niet met mij te willen discussiëren; en jouw volgende post is een repliek op een andere post van mij waarin je expliciet meer concrete info vraagt. Uiteraard ben je dan niet verbaasd om antwoord te krijgen.

Citaat:
Nu nog de kosten van migratie.
Waarom reageer je niet eerst op wat ik schreef?
Je vroeg er expliciet naar.

miljonairstaks : op de vermogens van meer dan 1 miljoen euro brengt 8 miljard euro per jaar op.

Fraude aanpakken : ABVV raamt fiscale fraude op 20 miljard
Als daarvan de helft kan opgespoord worden brengt dit 10 miljard euro per jaar op.

Notionele interestaftrek : 5,8 miljard euro voor 2009

Drugs toestaan : Voor Nederland een besparing van 15,75 miljard euro per jaar.

Laatst gewijzigd door artisjok : 6 maart 2011 om 20:50.
Oud 6 maart 2011, 21:15   #140
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Miljoenen migranten worden niet toegelaten.
Zo kan men miljoenen jaren met zeveren verder gaan...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be