![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens; als dat een legitimatie is, dan mag de overheid eender wat doen? Want ja; iedereen die zich hier 'vestigt', kiest om ervoor te leven. Dat is een vorm van contract, dus mag de Belgische overheid alles doen wat ze wilt, niet waar? Ik vind het altijd raar. We zijn altijd bezig om mensen 'sterker' te maken en machtsstructuren te bekritiseren enzo, maar de overheid - die mag eender doen wat ze wilt. Iedereen die onder haar leeft, heeft er voor gekozen, dus wat ze ook doet; het moet maar mogen. Dat is immers 'een vorm van een contract'. Maar werken voor een werknemer, dat is geen contract. Dat is niet vrijwillig. Dat is dwang. 'k vind dat toch allemaal maar wat inconsistent overkomen.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 6 maart 2011 om 22:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zal nooit iets aanvangen met de weg tussen Lapscheure en Bommelskont, maar ik betaal daar ook voor mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'k blijf het raar vinden dat we de overheid 'te nemen of te laten' moeten vinden. Vind je niet dat er iets categorisch anders is met hoe de overheid tegenover haar onderdanen staat en hoe werknemers en werkgevers en consumenten tegenover elkaar staan? En de subsidiering van werkloosheid door de overheid: waarom moeten ondernemers daarvoor betalen? En het is van de moeten, he. En niet alleen dat; het is ook verboden om met de overheid te concurreren op bepaalde zaken. En niet alleen dat; als de overheid kosten veroorzaakt voor anderen, dan is zij daar niet verantwoordelijk voor. Als ik u besteel, dan moet ik daarvoor boeten. Maar de overheid mag dat. Als ik per ongeluk u veel kosten veroorzaak, dan moet ik u vergoeden. De overheid niet. Waarom die inconsistentie?
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 6 maart 2011 om 22:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zal voor morgen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je laat maar iets weten.
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En ik zei dus: na de inkomstensprookjes die je hier aanhaalt en die je weigert te concretiseren (zie mijn vorige vragen), nu nog de kosten voor migratie... Nu, en in de toekomst. Ik had het over het stuitende feit dat jij niet weet dat er mensen leven in dit land die met <500 euro per maand moeten toekomen. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 maart 2011 om 22:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.nieuwpierke.be/forum_voor...ie/nl/node/897 Laatst gewijzigd door Pilleke : 6 maart 2011 om 23:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik weet wel dat ons systeem niet perfect is. Maar ik denk dat dit ook een andere discussie is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||
Banneling
|
![]() Aantal migranten - degenen die we binnenlaten = miljoenen migranten die niet toegelaten worden.
Citaat:
Jij geraakt niet verder dan "het zijn sprookjes". Sterke argumentatie! Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vergelijk het cijfer van LDD met : miljonairstaks : op de vermogens van meer dan 1 miljoen euro brengt 8 miljard euro per jaar op. Fraude aanpakken : ABVV raamt fiscale fraude op 20 miljard Als daarvan de helft kan opgespoord worden brengt dit 10 miljard euro per jaar op. Notionele interestaftrek : 5,8 miljard euro voor 2009 Drugs toestaan : Voor Nederland een besparing van 15,75 miljard euro per jaar. Laatst gewijzigd door artisjok : 7 maart 2011 om 06:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Opbrengsten....?!
![]() Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou overigens 'democratisch verkozen' legitimiteit geven? En waarom betekent dat dat ze mag belastingen heffen?
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je begrijpt immers hoop ik wel dat een land met 10 miljoen autochtone cijfers moeilijk miljoenen migranten kan toelaten. ![]() Discussiëren met jou is om te janken, weet je dat? Ik voel me met de minuut rechtser worden, want als jij representatief bent voor links, dan denk ik dat het die groep is die we best zo sterk mogelijk inperken. Domheid en kortzichtigheid is een groot gevaar voor een samenleving. Laat staan als dat onder het mom van "we doen het goede" gebeurd. ![]() Citaat:
op dat drugs legaliseren zal ik al zeker niet ingaan. Wat gaan je Islamitische vrienden daar overigens van zeggen? Daarin zal je dus een keuze moeten maken. Of je legaliseert drugs, of Moslims keren zich nog harder tegen de westerse samenleving met alle gevolgen vandien... Twee: dat boekje over die miljonairstaks heb ik niet besteld, noch kan je van mij volledig verwachten dat ik dat volledig lees. Maar jij hebt dat zeker en vast wel gedaan dus vraag ik aan jou wat de criteria zijn voor miljonair + wat de mogelijke gevolgen daarvan zijn (is er daarmee rekening gehouden in die studie (nou ja, studie... het zag er nogal clownesk uit ![]() ![]() Over je sociale fraude heb je al kritiek gekregen, plus hints van mij over wie die fraude allemaal doet en of je door bepaalde types van "fraude" achterna te zitten niet net voor een probleempje zorgt ... Verschillende bedrijven moeten hier geen cent belastingen betalen, integendeel, de staat kan ze niet genoeg cadeautjes geven. Hoe komt dat denk je? ![]() Dus echt: think harder. Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 7 maart 2011 om 17:33. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het bedrag dat van hen wordt afgenomen gaat niet omhoog omdat ik mijn deel niet betaal.
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie betaalt die dop? Beschouwt U dat als fraude of als een recht? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb je net gezegd dat ik wel weet dat het systeem niet perfect is. Weet jij iets beters? We hebben een beslissings- en uitvoeringsmacht nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat bedoel je met 'beslissings- en uitvoeringsmacht'? En waarom zou dat nodig zijn? Wat voor beslissingen en uitvoeringen zijn nodig dat we zo'n 'macht' nodig hebben? En waarom moet dat een overheid zijn die in een onderdaan-heerser relatie tot ons staat?
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je betere cijfers hebt. kom er mee af. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Domheid en kortzichtigheid is inderdaad een groot gevaar voor een samenleving. Citaat:
Citaat:
De miljonairstaks hanteert een hoger tarief naargelang de grootte van het vermogen. Het is een ‘progressieve’ heffing, met drie aanslagvoeten. Hoe rijker men is, hoe hoger de heffing:http://www.miljonairstaks.be/sites/d...s-brochure.pdf Citaat:
Fraude aanpakken : ABVV raamt fiscale fraude op 20 miljard Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Banneling
|
![]() Links kan geweldig gezellig zijn...
![]() |
![]() |
![]() |