![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Ouders van probleemleerlingen beboeten? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
5 | 33,33% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
10 | 66,67% |
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bon, ik heb het begrepen. Ik heb hier gewoon te maken met het "in onzen tijd was het allemaal beter" syndroom. Van enige onderbouwing is er echter geen sprake.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik heb u al enkele keren uitgelegd wat mijn ervaring is, op het terrein. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ook waarneembaar feit: de verwachtingen en eindtermen worden naar beneden bijgesteld.
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Staatssecretaris
|
![]() En mijn ervaring met de vorige generatie geeft mij de indruk dat mijn generatie slimmer is. Is dat een teken dat het onderwijs beter is geworden?
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De teeners en jonge twintigers denken allemaal dat ze alles al weten. De ouderen dan 40 hebben effectief nog beter onderwijs gehad. Probeer als leraar maar eens les te geven in een klas waar een kwart van de leerlingen nog niet eens de lokale landstaal voldoende machtig is om Tiny op de boerderij te lezen, noch het minste respect kan opbrengen voor iemand die een bepaalde religie niet verheerlijkt.
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Intelligentie en kennis hebben niets met onderwijs te maken.
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
daar heeft onderwijs echter natuurlijk niks mee te maken het onderwijs is integendeel blijven steken en absoluut niet mee, niet met techniek, niet met media, met niks eigenlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tavek had het over de eerstejaars ingenieur die geen integraal konden berekenen. Aan onze kant (taalkunde) zie je hetzelfde: mensen die uit de moderne talen komen, maar om de twee zinnen een dt-fout schrijven, niet weten wat een persoonsvorm is en als een koe naar een trein kijken als je ze vraagt wat een persoonlijk voornaamwoord is. Waar hadden die dat dan moeten leren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
1) leerstof zo droog als een zandkoekje in de Sahara. En da's simpel op te lossen. 2) het tempo is naar beneden getrokken om de minst sterken in de klas mee te laten volgen. Dus het tempo wordt terug geschroefd, waardoor bij de geinteresseerden verveling uitbreekt, en bij de gedesinteresseerden gewoon meer tijd is om de boel op stelten te zetten. Citaat:
En studiekeuze. In de helft van de gevallen is die keuze opgedrongen door ouders of "PMS". En ook , de leeftijd waarop de keuze gemaakt moet worden is net die rebelse leeftijd. Citaat:
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je 17 jarige jobstudenten (met al minstens 3 jaar metaalbewerking achter de rug) op de werkvloer krijgt, die nog niet eens serieus aan de werkbank staan, en hun vijl vasthouden alsof het een natte spaghettisliert is, mag je je dan geen vragen stellen? En het idee dat iedereen gelijk is, en daarom de hele klas mee moet kunnen volgen, waar stopt dat? Het moment er een kwijlend debieltje met het IQ van een zonnebloem ingeschreven is in een Grieks/Latijnse klas?
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die communistische "gelijkheidsshit" is hetgeen de maatschappij inderdaad verder naar de kloten helpt. niemand is gelijk, en wie slim is, moet vooruit kunnen en wie minder slim is moet goed geholpen worden, ...
anders krijgt ge een bende idioten die gelijk zijn aan de laagste van de groep. Neem nu die maximum of minimum of whatever factuur ook,... kinderen kunnen daarbij niet meer op uitstap, ... door het feit dat er eentje is die minder bedeeld is, (en dat is erg voor dat kind) wordt de rest gestraft, ... In onze tijd losten ze dat op door een schoolfeest te organiseren of zo , zodat de prijs gedrukt werd, ... en die ene die zal misschien niet betaald hebben maar die andere 20 betaalden dan misschien 5 of 10 frank meer, en t probleem was opgelost, ... plan trekken he, en buigbare regels , niemand die daarover ging zagen, niemand die daar problemen over maakte en iedereen was mee naar Brugge of Plankendael of Antwerpen, ... nu kan niemand nog gaan,... tof die communistische heilstaat... Laatst gewijzigd door Herr Flick : 8 maart 2011 om 16:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
overigens een geschrapte vrijheid waarin Vlaanderen uniek is in de wereld Laatst gewijzigd door Anna List : 8 maart 2011 om 16:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan je wel voorstellen dat er de dag na een panne weer een Vettige Email doorgeschoven word als een schop met mest. "Hoe komt dat Machine X 6 uur heeft stilgelegen" Dan is mijn reactie kurkdroog. "lees mijn verslag" waarin dat dan bijvoorbeeld staat " Onderdeel A is out of stock, het automatisch magazijn bestel systeem zegt dat er 10 in bestelling zijn. Aangezien we niet mogen improviseren hebben we onderdeel B, lokatie XX niet aangepast om dezelfde functie te vervullen. Of Tapje X/meetklok Y staat bij ingenieur Z in zijn kast , achter slot en grendel. En aangezien we niet mogen improviseren, blijft die kast dus op slot." Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor we als technici in nachtverband terug mogen onze plan trekken, of tot ik buiten gegooid wordt als storend element. Maar dit soort van starre regelgeving zien we nu ook in dingen als het over onderwijs of opvoeding gaat. Pak je kleine zijn playstation af als straf omdat die spuitbussen in de oven heeft laten ontploffen. Die kleine klaagt bij zijn leraar, die leraar meld dat aan de "instanties" en voor je het weet heb je als ouder een aanklacht wegens psychologische mishandeling aan je been. En visa versa. Je kleine komt thuis met een slecht rapport, en na een verhaal over een leraar die een hekel heeft aan je kleine klaag je bij de directie.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 8 maart 2011 om 16:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wij zaten nog in een jongensschool , ... ben daar geen homo door geworden of zo, ... ![]() dus wat gebeurde er in het laatste jaar, ... voor welgeteld 2 grieten, 2 he, ... moesten ze daar een hele infrastructuur gaan bouwen, ... pas op wij hebben daar wel ons plezier mee gehad, ... ![]() maar gewoon het idee, dat een instituut dat al meer dan 50 jaar, enkel mannelijke scholieren had gehad, dat dan nog eens een broederschool was ook... ineens meiskes moest gaan toelaten, ... komaan, laat de mensen toch eens kiezen, ... en beslissen wat ze zelf willen. Pas op ik had geen problemen met meisjes in de klas he, een paar toffe vriendinnen aan overgehouden, maar gewoon het princippe van dat er altijd maar vanuit die klote overheid moet ingegrepen worden op uw vrije keuze, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
nu als daardoor 30 man zonder telefoon en netwerk zit, ... ik heb ooit eens een deur geforceerd daarvoor, de regels zijn duidelijk deur moet ten alle tijden door ons te openen zijn... tournavise in t slot, wat bruut geweld erop en deur open, ... ik had duidelijk gezegd dat m 5 minuten had om die deur voor mij open te komen doen, en hij was 10 minuten te laat, ... wat hebt gij gedaan, ... ja maat, ge kent de regels he, ik laat mij niet tegenhouden door een van uw prutsdeuren ... lag er nog een half archief voor dat rack ook ... dat heb ik dan ook maar dooreen gegooid, ze hebben dat sindsdien niet meer gedaan. Wie niet luistert, die loopt maar zijn smoel op de muur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moest mijne kleine, spuitbussen doen ontploffen in den oven, zou ik zijn playstation en zijn computer voor een week of 3 confisqueren ...
en dan mag me elke avond moeder helpen bij den afwas ook ... en dan wil ik wel eens de eerste nuttige idioot van de staat wel eens aan mijn deur zien aanbellen, ... dat gaat gezellig worden, ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, dat ben ik net niet, met mijn 3X jaren ben ik nog steeds een groot kind.
Maar die spuitbussen, de straf, 27 jaar geleden was een maand niet met de lego spelen. (eneuh, Herr Flick, de afwas, dat was zowiezo voor mij en mijn broertje) En het klagen bij de directie over die leraar, dat leek toch te werken voor een "neefje" van me. Plotseling had die geen slechte punten meer, maar nog steeds kent dat kereltje niet wat ik zou verwachten, zeker niet met die punten.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 8 maart 2011 om 17:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De maakbaarheid van de samenleving door de overheid. Om van te wenen. Maar om te antwoorden op de vraag: je weet nooit of je kind spijbelt of niet. Daarbij. Als het kind te veel spijbelt wordt uw studietoelage ingetrokken. De studietoelage, betaald aan brave ouders van brave kindjes, kan verplicht worden terugbetaald als kindlief spijbelt. Dan wordt verondersteld dat de ouder(s) mislukken in de opvoeding. |
|
![]() |
![]() |