![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#701 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien begint het u stilaan te dagen dat uw vergelijkingen met lichamelijke gebreken compleet van de pot gerukt zijn... Citaat:
Ja hoor, namelijk uw niet aflatende pogingen om homoseksualiteit (en dus ook homoseksuelen) als minderwaardig af te schilderen. Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#702 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En fin. Het doet er nu niet meer toe. We zijnn het er eindelijk over eens en vinden allebei dat het een afwijking is. Punt aan de lijn. Citaat:
Ligt het je nu echt zo zwaar om toe te geven dat er weldegelijk kan gesproken worden over geaardheden enerzijds en over mensen anderzijds? Wordt iemand die hoog aanzien wordt door de maatschappij opeens minder hoog aangeschreven als blijkt dat hij homoseksueel zou zijn? Door mij alvast niet Raf. Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#703 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Natuurlijk wel. Vooral door u zelfs. Citaat:
Nee, dat kan u niet. Want dan zou u begrijpen dat voortplanting als argument of criterium in een discussie over homoseksualiteit volstrekt belachelijk is.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 7 maart 2011 om 22:24. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#704 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
....dat men zich niet kan voortplanten met homoseksualiteit, maar tegelijkertijd de homoseksueel zich wel kan voortplanten,....,zonder de waarheid geweld aan te doen. Moesten die twee zaken onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn, dan zou ik de waarheid wél geweld aandoen. Citaat:
kijk maar: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=621 Blijkbaar heb je dan gelogen en ben ik met mijn afwijking toch minderwaardig voor u. Iedere mens heeft wel ergens iets Raf. De perfecte mens bestaat niet. Maar de waarde van de mens is van een heel andere orde dan de waarde van zijn sensualiteit of zijn lichamelijke of geestelijke tekortkomingen. En precies omdat dit van een andere orde is kan het weldegelijk los van elkaar besproken worden en gebeurd dat ook. U loop weg -niet van mij- maar van de realiteit door dat te blijven ontkennen. Citaat:
Voor mij zijn alle mensen gelijkwaardig en dat heb ik ook al zowat een honderd keer gezegd. Voor u blijkbaar niet. Maar dat is uw probleem. Ik sta daarbuiten. Citaat:
Citaat:
En dat is niet genoeg willen we vooruit geraken. Of vind u na al die jaren dat we nog niet lang genoeg bezig zijn? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 8 maart 2011 om 07:15. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#705 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En toch is dat wel zo, Paulus. Door een wezenlijk kenmerk van een mens, iets wat hem maakt tot wie hij is, als minderwaardig te bestempelen, bestempelt u de hele mens als minderwaardig. Als uw drogredeneringen kunnen dat feit niet verhullen. Citaat:
Citaat:
Nee, Paulus. U leest niet verder dan dat. Ik heb u al honderd keer proberen duidelijk te maken dat voortplanting slechts één functie van de menselijke seksualiteit is, maar lang niet de enige. Ook niet bij heteroseksuelen. Tòch blijft u steeds maar weer voortplanting onlosmakelijk koppelen aan seksualiteit. U bent er van overtuigd dat voortplanting de enige mogelijke reden is waarom de soorten werden uitgerust met seksualiteit. Op die verkeerde premisse is uw hele betoog gebaseerd, Paulus. Maar zelfs �*ls dat zo zou zijn, Paulus, betekent dat nog altijd niet dat één bepaalde vorm van seksualiteit, die niet tot voortplanting leidt, verkeerd of minderwaardig zou zijn. Uw argument raakt m.a.w. kant noch wal. En zo lang u dat niet kan of wil inzien, blijven we steeds maar weer in hetzelfde rondje draaien.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#706 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voila sé Raf en hier zitten we zo vast als Dewever en Di Rupo blijkbaar.
Ik zeg dat men weldegelijk kan spreken over homoseksualiteit, los van de homoseksuele mens + waarom. Jij zeg van niet, omdat wezenlijke kenmerken deel maken van de identiteit van personen, alsof dat een speciaal geval zou zijn. Denkt u soms dat bijziendheid, doofheid, steriel zijn frigide, nimfomanie, manken of wat dan ook géén deel uitmaken van de indentiteit van de persoon? Zelfs rijk zijn, arm zijn, groot, klein, jong, oud enz.... Allemaal wezenlijke kenmerken van de persoon toch? Waarom maak jij van homoseksualiteit een speciaal geval? Een tweede zaak waarop we vastzitten is deze: Jij beweert dat ik homoseksuelen dezelfde rechten niet gun. En dat is onjuist. Het is niet omdat ik voorstander ben van het traditionele huwelijk en enkele het beste wil voor kinderen, dat ik mij verzet tegen een huwelijk met homoseksuelen of kinderen voor homoseksuele uitsluit. U moet eens leren wat het verschil is tussen een voorkeur hebben enerzijds en discrimineren tot uitsluiten anderzijds. Het is niet omdat ik een voorkeur heb voor blauw dat ik groen zou discrimineren. Dat is gewoon belachelijk. Een derde punt waarop wij vastzitten is jou bewering dat ik mensen weldegelijk aan een waardeoordeel zou onderwerpen volgens hun geaardheid. En dat is niet juist. Misschien is dat bij u zo, omdat dat soort denken je blijkbaar niet vreemd is, maar dat is niet zo voor mij. De vraag is nu: Welke inspanningen willen we beiden doen om tot een vergelijk te komen? Wie is hier onredelijk en wie is hier toegevelijk? Persoonlijk denk ik dat jij het bent die over de brug moet komen nu. U kunt namelijk niet beter weten dan ik, wat ik zou denken. U schuift gewoon in mijn schoenen en dat is oneerlijk; kinderachtig zelfs. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 8 maart 2011 om 08:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#707 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U.
Ik. En het is toegeeflijk of toegefelijk. Ik schuif helemaal niks in uw schoenen. Ik trek conclusies op basis wat u in de loop der jaren op dit forum over het onderwerp homoseksualiteit heeft geschreven.
![]() |
![]() |
![]() |
#708 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#709 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom?
![]() |
![]() |
![]() |
#710 |
Minister
|
![]() Omdat jullie steeds maar blijven vitten op elkaar, ik hoop dat je dat toch ook ziet?
![]() |
#711 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, en?
![]() |
![]() |
![]() |
#712 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarin?
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#713 |
Banneling
|
![]() Is er nu al iemand die akkoord is met het recht op eigen biologische kinderen voor homo's en lesbiennes? of moeten die nog steeds geaborteerd worden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#714 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of komt u gewoon een beetje roet in het eten gooien? Ik mik op het laatste. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#715 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Raf.
Denkt u soms dat bijziendheid, doofheid, steriel zijn frigide, nimfomanie, manken of wat dan ook géén deel uitmaken van de indentiteit van de persoon? Zelfs rijk zijn, arm zijn, groot, klein, jong, oud enz.... Allemaal wezenlijke kenmerken van de persoon toch? Waarom maak jij van homoseksualiteit een speciaal geval? Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#716 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#717 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat?
![]() |
![]() |
![]() |
#718 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hierin.
Ook hierin. Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#719 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat het dat ook is. Het gaat om een geaardheid; iets wat het diepste wezen van een mens uitmaakt. Niet te vergelijken met lichamelijke gebreken, zoals u steeds maar weer - tevergeefs - tracht te doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#720 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bestaat daar ook een Nederlandse vertaling van?
![]() |
![]() |