![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al vier jaar modderen de politieke partijen en regeringsonderhandelaars aan over de beruchte staatshervormingen, zonder dat de echte machtsstructuren worden in vraag gesteld. Vier jaar onderhandelen over staatshervormingen die uiteindelijk dus niets fundamenteel zullen veranderen. Tijd om het dus ook eens over een andere boeg te gooien en te gaan kijken naar de enige staatshervorming die er toe doet, de monetaire.
De staat steunt uiteindelijk op twee machtspoten, namelijk wapens en geld. Het monopolie op wapens en geweld is één grote factor (leger, politiemacht, ook de rechtstaat valt hieronder als een instrument van dwang), de andere factor is de macht om het geld uit te vaardigen. De eerste factor is op dit moment nog steeds in Belgische handen, grotendeels toch, de tweede factor is op dit moment volledig in handen van de Europese Unie. We kunnen dus stellen dat een Europese superstaat reeds een feit is, en dit sinds de invoering van de euro in 2001. Een staatshervorming die ten gronde de staat hervormt of inricht zal dan ook in de eerste plaats deze twee factoren moeten aanpakken. Wat de tweede factor betreft, het monetaire deel van de staatsmacht, daag ik de flaminganten, belgicisten én groot/heel-nederlanders op dit forum nu uit me eens uit te leggen wat ze hier precies mee willen doen. Wie vaardigt het geld uit? En hoe gebeurt dit? Het is op dit thema dat we de "echte" belgicisten, flaminganten, groot-nederlanders en euronationalisten zullen kunnen onderscheiden. De vraag is eigenlijk heel simpel: euro of geen euro? |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Geen euro.
Het eerste wat een onafhankelijk Vlaanderen moet doen is uit de EU stappen, zoals Frans Krols ooit schreef in Trends. Maar misschien is dat geen antwoord op uw vraag, omdat die uitgaat van het voortbestaan van België. Als ik het goed begrepen heb. |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() De Belgische frank of de Vlaamse dollar. Weg uit Europa. Niet perse voor handel, maar wel voor draconische universele wetten en monetair systeem.
Er komt al meteen een Europese tax op banktransacties. Austherity measures mijn reet. Ik betaal niet voor de schulden van Spanje en noem maar op. |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Dat eiland kunt ge zelf nog besturen en controleren en reguleren.
We're going back to the roots. De decentralisatie van overheden is immers een normale evolutie in de post industriële revolutie. |
![]() |
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Anderzijds waarom betaald de vlaming het meest van alle europeanen voor europa? |
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Beneluxregio is groot en economisch sterk genoeg om een eigen munt te handhaven.
De Zwitserse munt doet het trouwens nog steeds vrij goed. |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inzichten? De collectieve waanzin en paniek is alleen maar toegenomen, de vlucht naar €uropa van onze politieke imbeciele leiders toont dat wel aan. Maar het verzet tegen €uroreich groeit wel.
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je vergeet enkel dat het systeem dat we nu hebben onder de vlamingen al veel armoedegevallen heeft voortgebracht. Hadden we een federale overheid gehad dan hadden we nooit geld moeten verspillen aan zoveel welbetaalde egoïsten die enkel aan hun eigen zak denken. En wat is uw reden waarom je op een andere partij stemt? Zeg eens welke partij stem jij en waarvoor. Dit zou misschien nog een leuke topic zijn. |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() Zoals in Noorwegen en Zwitserland? Deze landen zijn respectievelijk 2e en 4e land ter wereld wat BBP per persoon betreft. Alleen mini-staatjes doen het beter.
Toevallig zijn het ook de enige twee westeuropese landen van enige omvang die GEEN lid zijn van de EU. |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(gemakkelijkheidshalve benoemt men iedereen die een einde wenst aan de huidige onwerkbare structuren... als Vlaams-Nationalist... en dus egoïst (soms zelfs als racist)... |
|
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heb ik ook al opgemerkt. Ik heb geen oplossing maar ik vind het een verontrustende gedachte. Ik heb het hier niet enkel over België. Heb je iets recent van Krols over zijn monetaire visie ?
Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 8 maart 2011 om 20:24. |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar dat toon het nut van de EU niet aan. Evenmin geeft het een antwoord op de vraag waarom Vlaanderen lid zou moeten blijven van de EU. |
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is geen evidentie dat je zomaar verdragen kan afsluiten. Als je tot de EU behoort of er mee samenwerkt ( zoals Zwitserland en Noorwegen) is je onderhandelingspositie veel sterker. |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#19 | |