Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 9 maart 2011, 02:22   #21
louis1949
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Eerst SP.A, daarna Groen! en volgende keer PVDA.

Daarom.
argumentatie van een moslima =daarom
louis1949 is offline  
Oud 9 maart 2011, 02:24   #22
louis1949
Banneling

Standaard

Citaat:
Blablabla duidelijk een vlaamsblokker.
natuurlijk meiske ,uw argumentatie is veel beter onderbouwd
louis1949 is offline  
Oud 9 maart 2011, 02:26   #23
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door louis1949 Bekijk bericht
U moet toch eerlijk toegeven dat 'blablabla' 'n argument is om 'U' tegen te zeggen en dat niemand daarvan terug heeft, toch?
SDX is offline  
Oud 9 maart 2011, 08:21   #24
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

bij federale verkiezingen dit jaar wsl nog 1 keer met de neus toe op de N-VA. Bij federale verkiezingen later, hangt het af van wat er juist gebeurd is, als de N-VA een splitsing steunt met ook maar 1 toegeving, zeker al niet op de N-VA.

Bij gemeentelijke of Vlaamse verkiezingen, weet ik het nog niet. ik ben een beetje partijloos, de partij van Pelgrim zegt me wel iets.
Oud 9 maart 2011, 08:51   #25
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Moesten er nu verkiezingen komen zal ik een nieuw electoraal platform oprichten, met als centraal thema de complete hervorming van de banksector en het monetair regime:
- geen bail-outs met belastingsgeld
- de oprichting van een staatsbank
- de invoering van een eigen munt voor de Beneluxlanden die rechtstreeks door de staat wordt uitgegeven in plaats van 'geleend' bij een centrale bank
- de mogelijkheid om coöperatieve monetaire netwerken zoals LETS een juridische legale vorm te geven.
- Geen 'austerity' waanzin, dat de fat cats hun crisis zelf maar betalen.
- De afschaffing van de Europese Commissie
- De oprichting van een nationaal energiebedrijf en een verbod tegen Suez GDF om nog langer op dit grondgebied te opereren.

Vandaag verdedigt geen enkele grote partij dit. En al zeker geen enkele van de 'onderhandelende' partijen.
De reden is simpel at je voorstelt is absurd. banken failliet laten gaan zal de economie meer schade toebrengen dan nu (en dan zeg ik niet dat wat men nu deed perfect was), eigen munt is absurd, austerity is geen waanzin maar noodzaak om de torenhoge schuld af te bouwen, nationaliseren is onmogelijk zonder jezelf voor een groot deel af te snijden van de wereld.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 9 maart 2011, 08:52   #26
k9

Standaard

NVA

Hun programma ligt het dichste bij wat ik ook wil, en ze hebben zich min of meer betrouwbaar bewezen deze laatste jaren.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 9 maart 2011, 09:00   #27
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

De partij van Pelgrim lijkt me best interessant, maar ik mis toch een paar elementen om er voluit voor te gaan.

Wat zijn de partijstandpunten betreffende onderwijs, cultuurbeleid, mobiliteit, immigratie, sociale zekerheid, milieubeleid, elektronisch stemmen, BROV, ...?

Ik zou - echt waar - graag willen geloven dat 'alles wel in orde komt' als de financiële sector (grondig) hervormd is, maar ik heb toch een beetje schrik voor één-thema-partijen.

Nu, in een coalitie met andere partijen kan de partij van Pelgrim aan dat probleem wellicht toch een mouw passen.

Vandaar mijn volgende - voorlopig laatste - vraag: welke coalities zijn bij voorbaat uitgesloten, en welke coalities behoren tot de mogelijkheden?

Bij voorbaat hartelijk dank voor elk antwoord,

djimi

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 9 maart 2011, 09:22   #28
Anna List
Banneling

Standaard

ik stem al heel mijn meerderjarig leven strategisch voor Vlaamse onafhankelijkheid, niet meer niet minder.

van 1985 tot 2006 was dat VB yep, met lidkaart ook
in 2007 stemde ik reeds gedeeltelijk(senaat, niet kamer) op NVA (alhoewel ik ook nog steeds VB lid was)
in 2010 stemde ik voor kamer en senaat op NVA (nu met NVA lidkaart)
steeds omdat dit mij de beste strategische keuze voor een onafhankelijk Vlaanderen leek
in 2012 wordt het wsl VB (gemeente en provincie) (nee mijn NVA lidkaart is wsl niet weg dan)
in 2014 wordt het nog afwachten, maar ik denk dat ook dan een sterk VB noodzakelijk zal zijn om NVA tot standvastigheid te dwingen

edit : na 2015 in een onafhankelijk Vlaanderen dus ... zal ik wsl wisselend sociaal democraat en liberaal stemmen (waarbij ik steeds strategisch oppositie zal stemmen omdat het bestuur gewoon altijd beter kan)

Laatst gewijzigd door Anna List : 9 maart 2011 om 09:23.
Anna List is offline  
Oud 9 maart 2011, 10:33   #29
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Op hoeveel punten staat deze vraag ?
Op geen, het is gewoon interessant om weten waarom wie op welke partij stemt. Als je goed kijkt liggen bepaalde meningen dichter bij mekaar dan je zou denken.
alfa16vjtd is offline  
Oud 9 maart 2011, 10:43   #30
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
De reden is simpel at je voorstelt is absurd. banken failliet laten gaan zal de economie meer schade toebrengen dan nu (en dan zeg ik niet dat wat men nu deed perfect was),
Leg eens uit waarom dat zo zou zijn? IJsland heeft ook gekozen om de banken gewoon over kop te laten gaan en een nieuwe staatsbank op te richten en dat beklagen ze zich daar niet. Verschillende lidstaten in de VS overwegen exact hetzelfde te doen. De banken failliet laten gaan zou de grootste zegen zijn die onze huidige economie te beurt kan vallen, op de uitvinding van de perpetuum mobile na wellicht.

Citaat:
eigen munt is absurd,
Omdat de €ruocraten dat zeggen?

Citaat:
austerity is geen waanzin maar noodzaak om de torenhoge schuld af te bouwen,
Dat is zever, de torenhoge schuld is zelf een hoop nonsens.

Citaat:
nationaliseren is onmogelijk zonder jezelf voor een groot deel af te snijden van de wereld.
Op heel wat vlakken zou dat zelfs een goede zaak zijn. Want "de wereld" is momenteel in snel tempo de dieperik aan het in gaan.
Pelgrim is offline  
Oud 9 maart 2011, 10:45   #31
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
De partij van Pelgrim lijkt me best interessant, maar ik mis toch een paar elementen om er voluit voor te gaan.

Wat zijn de partijstandpunten betreffende onderwijs, cultuurbeleid, mobiliteit, immigratie, sociale zekerheid, milieubeleid, elektronisch stemmen, BROV, ...?

Ik zou - echt waar - graag willen geloven dat 'alles wel in orde komt' als de financiële sector (grondig) hervormd is, maar ik heb toch een beetje schrik voor één-thema-partijen.

Nu, in een coalitie met andere partijen kan de partij van Pelgrim aan dat probleem wellicht toch een mouw passen.

Vandaar mijn volgende - voorlopig laatste - vraag: welke coalities zijn bij voorbaat uitgesloten, en welke coalities behoren tot de mogelijkheden?

Bij voorbaat hartelijk dank voor elk antwoord,

djimi
Ik heb nergens gezegd dat dat programma exclusief en volledig is
Pelgrim is offline  
Oud 9 maart 2011, 11:04   #32
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet als dusdanig, 'staatsgeld' kan goed werken, de goudstandaard zelf is voor deze regio volgens mij geen haalbare kaart omdat we onszelf dan volledig afhankelijk maken van de goudstaten en hun mijnen, die net als de opec een machtig kartel zouden kunnen vormen. Maar ik zou toch wel voorstellen dat de staatsbank een voorraad aan goud en zilver aanlegt als eventuele reserve in tijden van internationale problemen. Kwestie van een universeel ruilmiddel achter de hand te hebben.
Ik ben het er mee eens dat het quasi niet haalbaar gaat zijn om via een goudstandaard te werken. De reden die je opgeeft speelt maar deels mee. Als België uit het IMF stapt verliest ze haar stemrecht maar kan ze haar voorraad goud terugeisen.

Dat we hier in België niet over goudmijnen beschikken is geen probleem. Voor de ontginning van goud ga je nooit buiten corruptie en/of een grote militaire macht kunnen. België kan goud verwerven door de export van goederen en diensten.

Het grote voordeel van een goudstandaard is dat ten alle tijde men een zeer goede inschatting kan maken van de hoeveelheid geld. Deze is gebaseerd op de totale hoeveelheid goud in de wereld. Er is een aangroei ( goudmijnen) van de goudhoeveelheid en deze kan men ook goed inschatten.

Het grote nadeel is dat men het monetair beleid niet kan bijsturen. Als men hier zou overgaan naar een goudstandaard zouden we tot de constatatie komen dat we hier ver boven onze stand leven en we zouden zwaar moeten inboeten aan onze import-luxe. Dit krijg je moeilijk verkocht aan de bevolking.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 9 maart 2011, 11:21   #33
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Die import-luxe is het probleem niet, of beter gezegd, die luxe verliezen we op termijn sowieso. Ik denk dat het tijdperk van de globalisering afgelopen is, we gaan terug naar een filosofie van 'small is beautiful'. De natiestaat wordt weer het referentiekader. Let maar eens op de vlaggen die je bij alle grote betogingen en opstanden van de afgelopen twee jaar ziet: geen vlaggen van de EU of de VN maar die van de naties. Dat zal ook betekenen dat we weer dingen zelf gaan moeten produceren.
De goudstandaard kan een referentie zijn maar ik zou die niet als zaligmakend beschouwen, net omwille van de corruptie, de militaire macht en het gebrek aan flexibiliteit die er mee gepaard gaan.
Pelgrim is offline  
Oud 9 maart 2011, 11:25   #34
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
argumentatie van een moslima =daarom
Zet uw grijze hersenmassa aan het werk, buitenlander.

Is het zo moeilijk van nekeer te vragen 'waarom stem je op die partijen?' als ge dan toch zo geïnteresseerd zijt?

Citaat:
Uw argumentatie is nog beter dan die van mij.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 9 maart 2011 om 11:25.
suqar_7loe is offline  
Oud 9 maart 2011, 11:44   #35
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die import-luxe is het probleem niet, of beter gezegd, die luxe verliezen we op termijn sowieso. Ik denk dat het tijdperk van de globalisering afgelopen is, we gaan terug naar een filosofie van 'small is beautiful'. De natiestaat wordt weer het referentiekader. Let maar eens op de vlaggen die je bij alle grote betogingen en opstanden van de afgelopen twee jaar ziet: geen vlaggen van de EU of de VN maar die van de naties. Dat zal ook betekenen dat we weer dingen zelf gaan moeten produceren.
De goudstandaard kan een referentie zijn maar ik zou die niet als zaligmakend beschouwen, net omwille van de corruptie, de militaire macht en het gebrek aan flexibiliteit die er mee gepaard gaan.
wat doe je met het internet, die het vlaggenschip bij uitstek is voor de globalisering? mensen gaan toch blijven aankopen doen bij firma's over de ganse wereld via het internet?
Oud 9 maart 2011, 11:46   #36
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
PVDA

In de vergeefse poging een signaal te sturen naar onze heren/dames politici.

De regeringen op gewest en gemeenschap niveau mogen geen copy/paste zijn van deze op het federale met redundantie, postjes, inertie en contraproductieviteit.
Verloren stem, ze horen u toch niet.
Oud 9 maart 2011, 11:47   #37
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eerst SP.A, daarna Groen! en volgende keer PVDA.

Daarom.
Gelukkig doet dit geen pijn.
Welk heil verwacht je van deze partijen?

Laatst gewijzigd door guido 007 : 9 maart 2011 om 11:52.
guido 007 is offline  
Oud 9 maart 2011, 11:51   #38
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is het zo moeilijk van nekeer te vragen 'waarom stem je op die partijen?' als ge dan toch zo geïnteresseerd zijt?

.
Uw argumentatie was anders toch zeer duidelijk, een kleuterke geeft hetzelfde antwoord 'DAAROM'
Oud 9 maart 2011, 11:53   #39
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Gelukkig doet dit geen pijn.
Welk heil verwacht je van deze partijen?
pas op, er zijn ook mensen die niet mee doen aan het gelijkheidsdenken van de N-VA hoor.
Oud 9 maart 2011, 11:57   #40
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wat doe je met het internet, die het vlaggenschip bij uitstek is voor de globalisering? mensen gaan toch blijven aankopen doen bij firma's over de ganse wereld via het internet?
Internet lijkt me nu net het beste wapen tégen globalisering. Zie maar wat het internet veroorzaakt in de Arabische wereld: voor het eerst in eeuwen zijn daar echte soevereinistische en nationalistische bewegingen aan de macht aan het komen. Overigens gebeurde vrijwel alle internetcommunicatie op nationaal niveau.
Wat het internet wel doet is kennis globaliseren. Op termijn kan dat betekenen dat de productie weer kan decentraliseren, vooral wanneer het patentrecht eindelijk wordt uitgehold door p2p systemen. Internet is trouwens volstrekt virtueel, je kan geen eten of aardolie langs glasvezelkabels vervoeren, dat zal altijd via analoge, fysieke wegen blijven gaan en die zullen peperduur worden. Lokaal produceren is dan het enige alternatief, en daar is het internet als informatie- en kennisverspreider ideaal voor.

Ik kijk nu vooral uit naar wat de groeiende internetgemeenschap in door de agroïndustrie gekoloniseerde landen als Indië gaan doen. Boeren die in toenemende mate ingelicht raken over het werkelijke karakter zullen op een bepaald moment Monsanto en co manu militari buiten gooien en hun soevereiniteit terug claimen. Deglobaliseren dus.
Pelgrim is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be