![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bij federale verkiezingen dit jaar wsl nog 1 keer met de neus toe op de N-VA. Bij federale verkiezingen later, hangt het af van wat er juist gebeurd is, als de N-VA een splitsing steunt met ook maar 1 toegeving, zeker al niet op de N-VA.
Bij gemeentelijke of Vlaamse verkiezingen, weet ik het nog niet. ik ben een beetje partijloos, de partij van Pelgrim zegt me wel iets.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() NVA
Hun programma ligt het dichste bij wat ik ook wil, en ze hebben zich min of meer betrouwbaar bewezen deze laatste jaren.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De partij van Pelgrim lijkt me best interessant, maar ik mis toch een paar elementen om er voluit voor te gaan.
Wat zijn de partijstandpunten betreffende onderwijs, cultuurbeleid, mobiliteit, immigratie, sociale zekerheid, milieubeleid, elektronisch stemmen, BROV, ...? Ik zou - echt waar - graag willen geloven dat 'alles wel in orde komt' als de financiële sector (grondig) hervormd is, maar ik heb toch een beetje schrik voor één-thema-partijen. Nu, in een coalitie met andere partijen kan de partij van Pelgrim aan dat probleem wellicht toch een mouw passen. Vandaar mijn volgende - voorlopig laatste - vraag: welke coalities zijn bij voorbaat uitgesloten, en welke coalities behoren tot de mogelijkheden? Bij voorbaat hartelijk dank voor elk antwoord, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() ik stem al heel mijn meerderjarig leven strategisch voor Vlaamse onafhankelijkheid, niet meer niet minder.
van 1985 tot 2006 was dat VB yep, met lidkaart ook in 2007 stemde ik reeds gedeeltelijk(senaat, niet kamer) op NVA (alhoewel ik ook nog steeds VB lid was) in 2010 stemde ik voor kamer en senaat op NVA (nu met NVA lidkaart) steeds omdat dit mij de beste strategische keuze voor een onafhankelijk Vlaanderen leek in 2012 wordt het wsl VB (gemeente en provincie) (nee mijn NVA lidkaart is wsl niet weg dan) in 2014 wordt het nog afwachten, maar ik denk dat ook dan een sterk VB noodzakelijk zal zijn om NVA tot standvastigheid te dwingen edit : na 2015 in een onafhankelijk Vlaanderen dus ... zal ik wsl wisselend sociaal democraat en liberaal stemmen (waarbij ik steeds strategisch oppositie zal stemmen omdat het bestuur gewoon altijd beter kan) Laatst gewijzigd door Anna List : 9 maart 2011 om 09:23. |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat we hier in België niet over goudmijnen beschikken is geen probleem. Voor de ontginning van goud ga je nooit buiten corruptie en/of een grote militaire macht kunnen. België kan goud verwerven door de export van goederen en diensten. Het grote voordeel van een goudstandaard is dat ten alle tijde men een zeer goede inschatting kan maken van de hoeveelheid geld. Deze is gebaseerd op de totale hoeveelheid goud in de wereld. Er is een aangroei ( goudmijnen) van de goudhoeveelheid en deze kan men ook goed inschatten. Het grote nadeel is dat men het monetair beleid niet kan bijsturen. Als men hier zou overgaan naar een goudstandaard zouden we tot de constatatie komen dat we hier ver boven onze stand leven en we zouden zwaar moeten inboeten aan onze import-luxe. Dit krijg je moeilijk verkocht aan de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die import-luxe is het probleem niet, of beter gezegd, die luxe verliezen we op termijn sowieso. Ik denk dat het tijdperk van de globalisering afgelopen is, we gaan terug naar een filosofie van 'small is beautiful'. De natiestaat wordt weer het referentiekader. Let maar eens op de vlaggen die je bij alle grote betogingen en opstanden van de afgelopen twee jaar ziet: geen vlaggen van de EU of de VN maar die van de naties. Dat zal ook betekenen dat we weer dingen zelf gaan moeten produceren.
De goudstandaard kan een referentie zijn maar ik zou die niet als zaligmakend beschouwen, net omwille van de corruptie, de militaire macht en het gebrek aan flexibiliteit die er mee gepaard gaan. |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Zet uw grijze hersenmassa aan het werk, buitenlander.
Is het zo moeilijk van nekeer te vragen 'waarom stem je op die partijen?' als ge dan toch zo geïnteresseerd zijt? Uw argumentatie is nog beter dan die van mij.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 9 maart 2011 om 11:25. |
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verloren stem, ze horen u toch niet.
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welk heil verwacht je van deze partijen?
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 9 maart 2011 om 11:52. |
|
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw argumentatie was anders toch zeer duidelijk, een kleuterke geeft hetzelfde antwoord 'DAAROM'
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() pas op, er zijn ook mensen die niet mee doen aan het gelijkheidsdenken van de N-VA hoor.
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat het internet wel doet is kennis globaliseren. Op termijn kan dat betekenen dat de productie weer kan decentraliseren, vooral wanneer het patentrecht eindelijk wordt uitgehold door p2p systemen. Internet is trouwens volstrekt virtueel, je kan geen eten of aardolie langs glasvezelkabels vervoeren, dat zal altijd via analoge, fysieke wegen blijven gaan en die zullen peperduur worden. Lokaal produceren is dan het enige alternatief, en daar is het internet als informatie- en kennisverspreider ideaal voor. Ik kijk nu vooral uit naar wat de groeiende internetgemeenschap in door de agroïndustrie gekoloniseerde landen als Indië gaan doen. Boeren die in toenemende mate ingelicht raken over het werkelijke karakter zullen op een bepaald moment Monsanto en co manu militari buiten gooien en hun soevereiniteit terug claimen. Deglobaliseren dus. |
|
![]() |