Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2011, 18:03   #601
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Twijfelen kan geen kwaad zolang ge maar redelijk blijft.
Redelijkheid en geloven in een almachtig onzichtbaar vriendje, rare combinatie.

Citaat:
Ik vraag me af wat er zo omgaat in zo een autochtone kop wanneer die iemand achter de kassa ziet met een hoofddoek.
Ik vraag me dan af dat ik die dame niet in de problemen breng , omdat ik haar "verplicht" te spreken met een man die niet tot haar directe familie behoor.
Oud 9 maart 2011, 18:04   #602
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vraag me af wat er zo omgaat in zo een autochtone kop wanneer die iemand achter de kassa ziet met een hoofddoek.
Dat weet ik niet..persoonlijk zou ik eventueel eerder passief reageren ipv officiêel klacht in te dienen..

Nogmaals..het woord moslima is NOOIT vermeld en het is gebeurt op een locatie waar doorgaans openlijke VB symphatisanten iets te vrezen hebben.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 18:04   #603
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Die mag dat wettelijk..dus pas u aan..

Zie je nu nog niet in waarom er steeds meer mensen iets krijgen tegen deze arrogante opdringerige religie en haar volgelingen..
Watte aanpassen. Ik geef mijn mening, niet meer of minder.

Dat mensen wat krijgen tegen een religie die ze niet kennen getuigt van domheid en bekrompenheid. En dat mensen geen verschil zien tussen een religie en gelovigen getuigt van domheid.
Oud 9 maart 2011, 18:05   #604
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
ik heb neiging om alles dubbel na te kijken. Je weet maar nooit met zulke mensen die een mankement aan hun hersens hebben. (en Mohammed zal het wel weten zeker, want ze zijn trouwe volgelingen!)

Als "Moon" zegt dat ik achterlijk ben, heb ik totaal geen neiging om me tot die sekte te gaan bekeren.... tenzij ik effektief minder-begaafd zou zijn of zoiets?
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 18:06   #605
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegenlicht Bekijk bericht
Bweik, jakkes.
Dat zeggen kleuters ook als ze hun spruitjes moeten opeten.
Ik denk niet dat dat het enige is dat door die autochtone koppen gaat.
Oud 9 maart 2011, 18:08   #606
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht
Lieve help, ja. Ik heb een afkeer van alle achterlijke aspecten van deze godsdienst. Maar de ondergeschikte positie van de vrouw in de Islam maakt daar onlosmakelijk deel van uit.

Ik heb geen woorden als "trees" gebruikt voor de dame. Maar degenen die dat hier wel gedaan hebben, hebben volkomen gelijk. De allochtone vrouwen die als kind opgevoed zijn als moslima's hebben tenminste een excuus voor hun opvattingen. De domme vrouwen van het westen die er zelf voor kiezen hebben dat excuus niet. "Trezen" is nog het braafste woord dat we voor deze dames kunnen gebruiken.

Vindt u het een probleem dat voorvechters van vrouwenrechten eigenlijk ook stiekem een anti-Islamitische agenda hebben? Je kunt ze beschuldigen van onoprechtheid, maar dat is dan de enige schade die is aangericht.

Ik heb echter vooral een probleem met de progressieven en verlichte geesten die beweren heilig te geloven in de emancipatie en gelijke rechten van de vrouwen en die verontwaardigd zouden protesteren tegen elke vorm van vrouwonvriendelijkheid vanwege de katholieke kerk of andere conservatieve stroming in het westen, maar die plots heel tolerant worden wanneer de anti-vrouwelijke achterlijkheid komt in de vorm van een buitenlandse godsdienst zoals de Islam. Hun onoprechtheid is een héél stuk schadelijker. Schadelijker voor de vrouwen, allochtoon of autochtoon.
http://forum.politics.be/showpost.ph...06&postcount=1
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=171
http://forum.politics.be/showpost.ph...09&postcount=1
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 18:08   #607
Tegenlicht
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zeggen kleuters ook als ze hun spruitjes moeten opeten.
Ik denk niet dat dat het enige is dat door die autochtone koppen gaat.
Wat nog dan?
Tegenlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 18:12   #608
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
1) Niets houdt ze tegen deze af te doen.
2) De werkgever is baas over hoe hij zijn bedrijf wil organiseren, welk personeel hij aanvaardt, ... Niemand kan hem dit kwalijk nemen. Gedraag u zoals de baas het wilt en u zal beloond worden.
3) Wat houdt ze tegen? En als het ze niet aanstaat kunnen ze nog steeds in het buitenland hun eigen zaak beginnen? Maar ja, joden staan nu eenmaal bekend als ondernemers en harde werkers. Moslims daarentegen...
1. Niet omdat gij het wilt.
2. Maw jij zou de kont likken van uwen baas. En met uw voeten laten rammelen.
3. Joden staan ervoor bekend zich niet te integreren en autochtonen te bannen uit hun leven en terecht, blijkt weer maar eens. Joden trekken zich niks aan van uw mening en doen vooral hun zin. En ze werken hard, dat klopt.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 9 maart 2011 om 18:13.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 18:13   #609
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegenlicht Bekijk bericht
Wat nog dan?
Pm die *KNIP*. Aan haar antwoord zal je meer hebben.

Niet schelden.

Laatst gewijzigd door Akira : 11 maart 2011 om 15:08.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 18:14   #610
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat mensen wat krijgen tegen een religie die ze niet kennen getuigt van domheid en bekrompenheid. En dat mensen geen verschil zien tussen een religie en gelovigen getuigt van domheid.
Ik moet je even met de voeten op de grond zetten: hoe méér mensen over islam leren en te weten komen, hoe NEGATIEVER ze tegen deze apartheids ideologie komen te staan. De fabeltjes die ze ons decennia lang door de strot hebben geduwd zijn al lang doorprikt.

Natuurlijk is er een verschil tussen ideologie/religie en de volgelingen ervan. De volgelingen kunnen namelijk nog ooit hun verstand terugvinden. De ideologie is onveranderlijk.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 18:14   #611
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Welk integer Westers bedrijf neemt nu (in 'God's' naam) een 13de uit een dozijn vrouw in dienst, die zich zo maar (voor de lol) tot de Islam bekeerd en meteen verklaart niet meer zonder 'Hoofdvod' te kunnen fungeren (leven)?

Daar schuilt iets achter. Iets waarvan kennelijk de werkelijke draagwijdte nog niet gekend of...achterhaald is.

Wie zal het geheim van de tot de 'Islam' bekeerde Limburgs-ALEîN' e 'Moslima' achterhalen OF...ontdekken?
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 18:14   #612
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Dat weet ik niet..persoonlijk zou ik eventueel eerder passief reageren ipv officiêel klacht in te dienen..

Nogmaals..het woord moslima is NOOIT vermeld en het is gebeurt op een locatie waar doorgaans openlijke VB symphatisanten iets te vrezen hebben.
Het woord moslima hoeft ook niet vermeld te worden om te weten dat het om discriminatie gaat.
Oud 9 maart 2011, 18:15   #613
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
3. Joden staan ervoor bekend zich niet te integreren en autochtonen de bannen uit hun leven en terecht, blijkt weer maar eens. Joden trekken zich niks aan van uw mening en doen vooral hun zin. En ze werken hard, dat klopt.
1) nee om een job te vinden, dan moeten ze ook niet beginnen zagen en klagen zoals jij dat ze er geen krijgen
2) gaat niet om kont likken maar om arbeidsreglement te volgen
3) Van Joden heb ik geen last, van Moslims wel, dit is wat telt voor mij.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 18:15   #614
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerre Bekijk bericht
En religieuze achterlijkheid en vrouwonvriendelijkheid van het katholicisme? Heb jij je daar ook aan gestoord in het verleden of is het toch alleen maar tegen vreemden? En is het eigenlijk een verdoken vorm van racisme?
Vind je het ook al storend dat iemand een kruisje draagt? Of een keppeltje?
In een democratisch land mogen mensen zich kleden hoe ze willen en denken wat ze willen zolang ze geen overlast veroorzaken.
Die religieuze achterlijkheid van het katholicisme hebben we na vele jaren van ons kunnen afschudden! Waarom doen alsof je dat niet weet? En dus moeten we niet het nog eens allemaal overdoen met de islam zeker? De keppeltjes en de kruisjes zijn me nog niet opgevallen achter de kassa of in andere openbare functies! De dragers hiervan hebben ook nooit een storende functie gehad in onze maatschappij, terwijl de islam op niets anders uit is!
Jullie moeten eerst het begrip "democratie" invoeren in jullie eigen landen ipv ons hier de les te willen spellen en onze democratie te misbruiken om jullie op te dringen!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 18:15   #615
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Watte aanpassen. Ik geef mijn mening, niet meer of minder.

Mensen kennen wel degelijk het intolerante karakter van een religie...de islam heeft verschrikkelijk veel overenkomsten met de RKK dogma's van 100 jaar geleden...

Het is niet het onbekende wat hun tegen de borst stoot maar juist de zéér herkenbare en traumatiserende ideologie van hun jeugd..
Oud 9 maart 2011, 18:16   #616
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Neen, een almachtig onzichtbaar vriendje wil dat ze die ophoudt. Of althans, dat is haar uitgelegd door haar bekeerder(s).
Citaat:
Kont likken, niet echt, maar met mijn voeten laten rammelen, ja hoor, als het maar genoeg betaald.
Citaat:
3. Joden staan ervoor bekend zich niet te integreren en autochtonen te bannen uit hun leven en terecht, blijkt weer maar eens. Joden trekken zich niks aan van uw mening en doen vooral hun zin. En ze werken hard, dat klopt.
En ze eisen weinig, alleen met rust gelaten te worden.
Oud 9 maart 2011, 18:18   #617
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Het woord moslima hoeft ook niet vermeld te worden om te weten dat het om discriminatie gaat.
nogmaals ik ken de buurt ( wat) en zie daar minder problemen voor hoofddoeken dan voor openlijke VB symphatisanten...

Of het moet zijn dat gematigde of seculiere allochtonen de klachten hebben ingediend..
Oud 9 maart 2011, 18:19   #618
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
nogmaals ik ken de buurt ( wat) en zie daar minder problemen voor hoofddoeken dan voor openlijke VB symphatisanten...

Of het moet zijn dat gematigde of seculiere allochtonen de klachten hebben ingediend..
Dat laatste is niet mogelijk.
Oud 9 maart 2011, 18:20   #619
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerre Bekijk bericht
Gelieve niet te doen alsof u spreekt voor heel Vlaanderen. Het is niet alleen wij en zij. Ik ben geen moslim, ik heb ook mijn bedenkingen bij de Islam (en alle godsdiensten), maar ik ben wel een democraat. En ik ben blij dat ik in een democratisch land woon waar mensen mogen denken wat ze willen en zich mogen kleden hoe ze willen en ik houd mijn hart vast als kortzichtige mensen alles wat hun stoort willen verbieden.
Om een democratisch land op te richten en in te richten zijn er ook regels nodig en moeten er afspraken zijn! Zo is er hier een strikte scheiding tussen kerk en staat (nu discussie in het parlement over het hoofddoekje, ook daar zitten ze te stoken!), gelijkheid tussen man en vrouw, geen jacht op homo's enz enz, allemaal zaken die de islam niet heeft en hier ook naar de bliksem wil helpen! En het strafste is... dat men dat zelfs in landen zoals Turkijë niet moet proberen, maar hier denken ze zich alles te kunnen permitteren!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 18:21   #620
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Gij hoeft dat als ongelovige niet te begrijpen. Gewoon zwijgen en de mens laten dragen wat hij/zij zelf wilt zou mooi zijn.

Doe ik ook. Dat zwijgen wel niet. Ik mag me nog altijd verwonderd afvragen waarom dat allemaal zo nodig is. Heb vroeger moslimbuurmeisjes gehad en die droegen dat niet. Nochtans waren die ook gelovig. En naar mijn inzicht in de psychologie van de mens zie ik toch liever niet steeds meer en meer hoofddoeken in het straatbeeld. Maar zoals reeds eerder vermeld : u doet maar. Nog geen probleem mee.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be