![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Ze kan in ieder geval geen claim gaan maken dat Randstad VERPLICHT wordt haar tijdelijke interimcontracten om te zetten in een vast contract!
Dat blijken ze steeds maar over het hoofd te zien: Treesje heeft vast contract GEWEIGERD wegen niet-compatibel met haar eigen wens om zich te uiten als vrome moslima. Mag ze dan gaan doppen? Ik zou denken van niet. Maar kom, ze is "gehuwd" met Mohammed en die moet dus voor haar zorgen en haar van eten en onderdak voorzien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Worden er frieten uitgedeeld?
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
Maar eigenlijk zijn dat mijn zaken niet. bovendien heeft u gelijk: ik werk ook in een soort uniform en heb daar geen probleem mee...
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() Ah op die manier; nee ik ben geen vrouw. Blijkbaar is die regel er om er 'professioneel' uit te zien.
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik mag ook geen jeans dragen, en een hemd is verplicht (das optioneel).
Eigenlijk is dat niet meer dan normaal. In de HEMA in Oisterwijk heb ik eens een meisje gezien, genre gothic-pathetisch, die verbanden aan haar polsen had (van, euh, uit te glijden met een mes?). Walgelijk. Je hebt dress-codes, je hebt uitzichtcodes. Ik ga niet naar de bank om er over mijn geld te praten met iemand met dreadlocks. Er is een zeker serieux. MAAR. Eigenlijk vind ik een hoofddoek niet storend. Voor mij maakt dat, zeker in de HEMA, helemaal niets uit. Het is niet onhygiënisch, afsluitend - voor mij hoeft het niet gecorrigeerd te worden. Echter, net zoals ik mijn werkgever het recht geef mij een kostuum aan te passen, geef ik de HEMA par conséquence het recht om dat meisje de hoofddoek te ontzeggen. Ik volg dus graag de poll op vacature.com: ik vind het niet storend dat ze een hoofddoek draagt maar het staat het bedrijf vrij daar anders over te beslissen.
Laatst gewijzigd door lombas : 11 maart 2011 om 11:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn steun gaat dus naar geen van beide "partijen" hier uit: - de ene kan er voor zorgen dat mijn geld beheerd wordt door dreadlocks (absurd) - de tweede zorgt er voor dat een moslima-zelfstandige zelf geen hoofddoek meer kan dragen (nog absurder)
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kent toch wel een das?
![]()
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je een regel maakt dat het meisje geen hoofddoek mag dragen op het werk (in contact met klanten), dan volgt daaruit dat in het algemeen mensen geen hoofddoek mogen dragen in contact met klanten.
Dus, een vrouw met hoofddoek die bijvoorbeeld (zoals ik er één ken) een "retouche" uitbaat, mag die hoofddoek niet meer dragen. Begrijp je nu het voorbeeld? Ik neem gewoon de extremen hé. - als we suikerklontje volgen, mag de werkgever niets meer zeggen over kledingkeuze/uiterlijk - als we "de andere partij" volgen, dan moeten zulke zaken uit het zicht verbannen worden
Laatst gewijzigd door lombas : 11 maart 2011 om 12:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet erg, ik had beter "een das is optioneel" gezet.
![]()
![]() |
![]() |
#33 |
Staatssecretaris
|
![]() Het nadeel is dat als ze gelijk krijgt, men situaties gaat krijgen waarbij men de hoofddoek in volledig verkeerde beroepen ook gaat forceren om consequent te zijn. Draagt men in keukens dan de hoofddoek of een haarnetje? Of boven elkaar? Een hoofddoek is immers niet hygiënisch naar mijn mening. Stagaires die een hoofddoek gaan dragen ... bij de kapper enz.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Nee, enkel het burgerlijk huwelijk word door de staat herkend. De rest is onbelangrijk voor de staat.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat is heel wat. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Blijkbaar vind de pers dit onderscheid niet belangrijk genoeg.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |