![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
CD&V N-VA Enkel sympathisanten van CD&V en N-VA, die bovendien lid zijn van de gebruikersgroep 'CD&V N-VA' kunnen in dit onderdeel reageren. Je kan jezelf als groepslid voordragen via je control panel. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat vinden jullie de beste coalitie?
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() SP.A / CD&V / Spirit / N-VA (Groen!)
|
![]() |
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() CD&V/N-VA + Vlaams Blok + SPA/SPIRIT (of VLD-VIVANT)
Je moet nu niet denken dat ik ook maar enige sympathie heb voor het VB. Helemaal niet, ik verafschuw hun standpunten, en zeker die i.v.m. holebis, vreemdelingen, abortus, euthanasie, enz. Maar laten we nu eindelijk eens realistisch zijn. Een belangrijke reden dat het VB blijft winnen is dat ze zich nog nooit hebben kunnen bewijzen, ze hebben nog nooit deelgenomen aan een regering. M.a.w., de meeste VB kiezers blijven denken dat het VB het "positief alternatief" is, ze zijn niet slim genoeg om te zien dat die partij helemaal geen constructieve standpunten heeft. Als het VB in een regering stapt valt ze zeker door de mand; haar meest radicale standpunten zal ze toch nie kunne realiseren, en over andere zaken hebben ze geen echte standpunten, laat staan oplossingen. En ik wil nogmaals een op Oostenrijk en Nederland wijzen, waar extreem-rechts de verkiezingen zwaar verloren heeft, door regeringsdeelname. Waarom kan dat wel in die landen en niet hier? Misschien omdat ze daar niet zo stom zijn om een cordon sanitair te hebben en er dan nog eens koppig aan vast te houden. |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het Vlaams Blok is een probleem! Men heeft al vanalles geprobeerd om die partij naar beneden te krijgen, ik geloof niet in de 'verbrand'-strategie, daarvoor is het Vlaams Blok veel te profesioneel. Ik zie enkel nog heil in het proces tegen het Vlaams Blok (was dat niet dat de kopstukken bij veroordeling hun burgerrechten konden verliezen?)
|
![]() |
![]() |
#5 |
Staatssecretaris
|
![]() Men heeft inderdaad alles geprobeerd. Maar een regeringsdeelname nog niet; het is zeer gewaagd en ik zou me er slecht bij voelen moest het toch niet het resultaat hebben dat ik denk, maar de voorbeelden in het buitenland spreken boekdelen.
Overigens gaat dat proces niks aan de zaak veranderen, ze zullen hoogstens verplicht worden hun racistische standpunten af te zweren. En van Hecke weet dit maar al te goed, het zou me dus niet verwonderen dat ze in de komende maanden met een nieuw VB afkomen. |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Er is overduidelijk 1 grote partij teveel in het politieke landschap. Tot voor september dit jaar dacht iedereen dat uiteindelijk de CD&V zou weggedrukt worden tussen het Blok, de VLD en de SP.a. De peilingen lieten ons geloven dat de VLD die hachelijke positie ingenomen had en nu blijkt dat er geen van de partijen voldoende verliest, moeten ze samenkruipen en dus ook naar elkaar toegroeien.
#8 | |
|
![]() Citaat:
Zo zullen we in een bi-polair landschap eindigen en zal het blok nog meer een volkspartij worden. En dit omdat de CD&V haar verantwoordelijkheid niet wil opnemen.
![]() |
#9 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() CD&V / N-VA + Vlaams Blok.
Zo heeft de kiezer het gewild en in een democratie wordt de mening van de kiezer gevolgd. Als een samenwerking met extreem-rechts in Oostenrijk, Italië en in sommige Scandinavische landen kan waarom dan niet in Vlaanderen? |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Groen heeft kiezers verleidt met sympathie op te wekken, nu moeten ze daar ook de gevolgen van dragen en mee in een rooms-rode coalitie stappen ( lijkt me dan het meeste logisch ). Het is inet meer logisch hoor mensen, het blok wilt niet in een regering ( wilt enkel minderheidsregering steunen ), groen! idem. Het wordt hier het omgekeerde van de wereld ![]()
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Me dunkt dat niemand echt in een regering wil. Iedereen had zich voorbereid op Rooms-Rood en mentaal is men blijkbaar niet capabel een ommeslag te maken.
-Groen! wenst oppositie te voeren en strategisch is dat ongetwijfeld de verstandigste beslissing. -Vlaams Blok is niet klaar een regering te vormen. -VLD wacht al enkele maanden op een klap en zou graag eens wat rust willen. -N-VA heeft de nefaste asymmetrische ervaring van de VU nog in het achterhoofd. Minderheidsregering? Partij A belooft een regering te steunen en niet te laten vallen als het x aantal breekpunten uitvoert. Hypocriete situatie wel.
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#13 |
|
![]() Groen heeft verloren en moet niet in de regering.
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]()