![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Staatssecretaris
|
![]() Geef toch toe dat mijn maatschappelijk aandeel toch bijzonder genoeg is om vrijstelling inzake te bekomen ?
![]() Ik hou het bij een eenzijdig voorstel. De kans dat ik ernaast zit is heel klein. Maar je kunt nooit niet weten dat er een ' time-shift ' gebeurd. Laatst gewijzigd door JurgenD : 14 maart 2011 om 18:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel de lusten, niet de lasten?
![]() |
#263 |
Staatssecretaris
|
![]() Tja, een deal, doe je als volgt:
Als dit, dan dat... Maar niet dat, jij dan dit... Akkoord ? Maar ik ben blij dat Uw voorstel eenzijdig is ![]() En ik ben ermee akkoord gegaan. 'k ga de chips meebrengen ALS er champagne is voortvloeiend uit Uwen deal. Laatst gewijzigd door JurgenD : 14 maart 2011 om 18:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan hopelijk Lays superchips met zout. Met Pirato moet je niet afkomen.
Maar, nu nog 23u en 25 minuten voor mijn voorstel loopt. Een fles champagne voor een Japanno-byl. Ik denk dat in het geval van een Japans Tjernobyl Groen!/Ecolo een collectief orgasme in hun geitenwollen sokken krijgt, en hopen dat er snel toch federale verkiezingen komen. Dioxinecrisis, maar dan zonder kosten voor hun broodheren.
![]() |
#265 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zullen elkaar binnen één week... nog eens spreken. Als er geen nieuwe aardschokken/tsunami's plaatsgrijpen, dan is de kans klein dat ge erop zit (dat het tsernobylachtige proporties zal aannemen).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Vreemdeling
|
![]() Het is algemeen geweten dat we stilaan moeten afbouwen van kernenergie en dat we in plaats daarvan meer gebruik moeten maken van hernieuwbare energie, de zogenaamde "groene energie".
Maar je kan niet zomaar ineens overstappen van het ene naar het andere. Er zal nog een lange periode over heen gaan vooraleer de hernieuwbare energie de overhand zal nemen, en zolang zullen we toch gebruik moeten maken van de kernenergie. De recente gebeurtenissen in Japan zijn uiteraard dramatisch en we moeten er lessen uit trekken over hoe we het beste met kernenergie en met onze kerncentrales moeten omgaan. Laatst gewijzigd door Bematix : 14 maart 2011 om 19:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() tja,
de enige reden waarom energie uberhaupt nog betaalbaar is, is kernenergie. Ik ben niet zo arrogant om te zeggen dat iedereen maar zonnepanelen moet pakken, simpelweg omdat ik rijk genoeg ben om ze op mijn reeds-geisoleerde daken te leggen, en zo dat die kerncentrales mogen sluiten. Mijn zonnepanelen zorgen er wel voor dat ik de factuur ga kunnen blijven betalen die gemakkelijk 5 tot 10 keer duurder zou worden. Gelukkig hebben we de mensen van groen! om ons die les echter wél te spellen. Voor mijn part maakt het niet uit of mijn lamp brand door kernenergie, fossiele brandstoffen, of de methaangas-installatie op krachte van mieke vogels haar scheten, wat mij vooral aangaat is dat ik niet de helft van mijn budget moet steken in mijn energiefactuur.
![]() |
#268 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Zolang dat we echter afhangen van het buitenland zal dit vrees ik niet veranderen. De buitenlandse energieleveranciers zuigen de Belgen gewoon leeg. Daarom dat de oprichting van een Vlaams Energiebedrijf een goede oplossing zou zijn, zoals dit ook opgenomen is in het regeerakkoord van de Vlaamse regering in 2009. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Is dat toekomstig Vlaams energiebedrijf dan ook verplicht onrendabele zonnepanelen te subsidiëren? Dan zal het een maat voor niets zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
De Vlaamse overheid kan best dingen subsidiëren die écht rendabel zijn, en daar zijn vele manieren voor. De huidige manier van subsidies geven is echter overdreven, iedereen legt zonnepanelen op zijn dak terwijl dit zelfde dak langs de binnekant totaal niet goed geïsoleerd is (in de meeste Vlaamse woningen). Dat is gewoon dweilen met de kraan open. De Vlaamse overheid zou op dat vlak er beter op toezien dat eerst de dakisolatie en de dubbele beglazing van de ramen in orde is, vooraleer zonnepanelen te subsidiëren. Laatst gewijzigd door Bematix : 14 maart 2011 om 20:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gek genoeg hoor je diezelfde mannen nooit eisen dat de koolmijnen dicht gaan. Wereldwijd sterven daar elk jaar meer dan 10.000 mensen in! Alleen al in China een paar duizend. bone and blood. Greenpeace houdt van dode Chinezen, die zijn toch met te veel ![]() Laatst gewijzigd door fonne : 14 maart 2011 om 21:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Vreemdeling
|
![]() Mijn excuses voor bovenstaande quote
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waterballon. Gewicht: 400 000 kg. Snelheid: 250 m/s Decceleratietijd bij impact: 0,28 seconden (functie van snelheid en lengte van watervliegtuig) Deccelaratie: a=v/delta t= 250/0.28= 892,86 m/s^2 Statische belasting: F= m*a = 400 000 * 892,86 = 357 142 857,14 Newton. Kernreactor: Koepeloverspanning: 40 meter Krachtenmoment bij impact: (40/2)*357 142 857,14 Newton = 7 142 857 142,86 Nm. oftewel 7 142 MNm. Het probleem is dat dat getal ruim buiten de tabellen van beton valt die ik heb. Daarom zal ik het in een staalplaat berekenen. Staalsterkte:250 MPa Vereiste sectiemodulus: 7 142 MNm / 250 MPa = 28,57 Aangenomen meewerkende breedte: 10 meter Vereiste dikte zonder eigengewicht van staalplaat:wortel((28,57*6)/10)= 4,14 meter Je hebt dus een 4,14 meter dikke staalplaat nodig om uwe waterballon op te vangen. (Eigen gewicht van de plaat niet meegerekend. Als je eigengewicht meerekent heb je iets in de buurt van een 5,5 meter dikke staalplaat nodig). Dit zal ongeveer het equivalent zijn van een ongeveer 15 a 20 meter dikke betonplaat. En indien u niet weet waarover al deze berekeningen gaan heeft het geen zin om verder te discussiëren. Een hond Shakespeare leren heeft immers evenveel zin.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 14 maart 2011 om 21:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ken een onnozelaar die zijn hand erdoor is kwijtgeraakt.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Buisstructuren en parabolen zijn goed voor gelijkmatige verdeelde belasting, maar zeer slecht voor puntbelastingen. Dat is de reden waarom men vroeger balast plaatste op gewelven. Voor een gewelf zonder balast volstond het dat 1 iemand er een voet opzette en het gehele gewelf instorte. Als je wil zien hoe dat juist werkt kun je een lege keukenrol nemen. Probeer hem eerst met je hele hand dicht te knijpen (gelijkmatig verdeelde belasting) en duw hem daarna plat tussen duim en wijsvinger (puntbelasting). Citaat:
Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 14 maart 2011 om 21:34. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
- fossiele brandstoffen: die geraken ooit op en doen de ozonlaag om zeep - wind- + zonne-energie: wat doe je als het niet waait en de zon niet schijnt? (Er zijn bepaalde bedrijven die niet zonder stroom kunnen, die 100% zekerheid willen hebben dat ze gedurende het hele jaar 100% stroomvoorziening hebben.) Met andere woorden: er zijn geen deftige alternatieven voor de lange termijn. Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 14 maart 2011 om 21:37. |
|
![]() |
![]() |