![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1021 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1022 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar zeg eens eerlijk Paulus... acht jij je op het grondwettelijke aspect nu echt beter dan de mensen die zich daarover hebben moeten uitspreken ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1023 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo moet men bijvoorbeeld een bepaalde leeftijd hebben mag het niet met naaste famillieleden moet het met een mens zijn moet het met iemand van het andere geslacht zijn mag men niet reeds gehuwd zijn moet het gebeuren in aanwezigheid van getuigen enz.. enz... Dat is wat het huwelijk is, met zijn regels en voorwaarden. Deze regels en voorwaarden zijn voor iedereen hetzelfde. Wil jij nu een andere soort van relatie hebben, dan kun je helaas niet huwen. Dat is geen kwestie van discrmineren, dat is een kwestie van iets anders willen dan waar het huwelijk voor staat. Die mensen sluiten zichzelf uit. Het is niet zo dat deze mensen niet mogen trouwen. Ze mogen dat wel, maar dan volgens de regels van het spel uiteraard. Waar maak ik volgens u een denkfout? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 15 maart 2011 om 00:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1024 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier, onder andere:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 15 maart 2011 om 00:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1025 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor alle duidelijkheid ... want ik zie je weer van vér afkomen :
De voorwaarden voor alle mensen in dezelfde situatie dus. En die situatie is niets meer of minder dan het gebruik willen maken van die contractuele bepaling. Nu kan je nog duizend keren komen te stellen dat in de kleine letterkes er een clausule was opgenomen ( maar zelfs dat was niet het geval ) .... die clausule is net het gene wat er onwettelijk aan was. Dus nu moet ge fair zijn : ófwel kies je dan voor het verwijderen van die clausule ( dat is dus die openstelling ) ófwel moet ge heel de zaak in de vuilbak kieperen Wat wil je ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1026 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1027 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) er niet eens in stond 2) niet mocht instaan sinds de invoering van de AWGB |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1028 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ene groep kan zich vinden in waar het huwelijk voor staat en een andere groep kan zich daar niet in vinden. Zij zijn niet akkoord met waar het huwelijk voor staat. Maar dat is iets helemaal anders dan zeggen dat het huwelijk hen uitsluit. Dat is gewoon niet waar. Ook zij mogen trouwen onderdezelfde voorwaarden als iedereen. Alleen zien zij die voorwaarden niet zitten. Maar ja, dat is iets anders natuurlijk. Als ik lid wil worden van de wandelcub zal ik moeten wandelen en niet fietsen als je begrijpt wat ik bedoel. En dan mag ik nog zo veel keer zeggen dat de wandelclub het fietsen discrimineert, dat is niet zo. Ik sluit mezelf uit met mijn fietsen in de wandelclub. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1029 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1030 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ook héél even los van discriminatie. Dan wordt het misschien eindelijk duidelijk. Het gaat over het gelijkheidsprincipe ( Arti gaf de richtlijnen om dat te toetsen ) Dat principe verbiedt dat voor mensen in een zelfde situatie ( zij die dus wensen gebruik te maken van het burgerlijk huwelijk = contract ) ook moeten kunnen doen zonder verdere restrictie. Een persoon A en een persoon B dienen dus te kunnen huwen, eender wie A of B is of wat voor verdere eigenschappen daar aan gekleefd kunnen worden. Dat was dus wat niet kon ( praktisch zeg maar ) onder het oude systeem. Dat diende dus afgeschaft te worden. En dat al vanaf de invoering van dat principe. Er is geen haan die daar naar kraait ( wegens niet van toepassing ) en het burgelijk huwelijk blijft gewoon wat het is , tot op het moment natuurlijk dat homo's en lesbo's uiteraard geconfronteerd worden met het feit dat als ze dat willen op een njet stoten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1031 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In die 'logica' volstaat het immers gewoon een regeltje te verzinnen wat een bepaalde groep discrimineert en toch kan men nog spreken over eenzelfde regel voor iedereen. Zoiets als : mensen met zwart krulhaar moeten een haarbandje om tijdens het zwemmen. Dat is een regel die voor iedereen geldt ook oor diegenen zonder zwart krulhaar. Toch blijft dat discriminerend tenzij er een gegronde reden zou zijn waarom dat haarbandje nu zou dienen bij zwart krulhaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1032 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw of mijn visie doen hier niks terzake, Paulus Citaat:
Het komt er op neer dat je elke voorwaarde moet dienen te toetsen. Voor een aantal is dat vrij evident : zoals meerderjarigheid bv... anders kan je geen contractuele verbintenis aangaan Citaat:
Citaat:
Het heeft niks te maken met mensen die de regels van het spel zo wensen om te buigen maar alles met een spel dat niet langer wettelijk is. [quote ]Waar maak ik volgens u een denkfout?[/quote] Zie boven. Uw fout/probleem zit 'm in 't feit dat je geen rekening houdt of wilt houden met dat de zaak conform dient te zijn met de rest van de spelregels (wet) en je je enkel blind staart op het ludieke feit dat de regels voor iedereen hetzelfde zouden zijn. Nogal een dragonder van een drogreden. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1033 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Noch de vorige wet deed dat en deze al helemaal niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1034 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vergeet het maar
Het huwelijk is een contractuele verbintenis tussen twee volwassen mensen... daar staat het voor ... niet meer of niet minder. Citaat:
Citaat:
Duidelijker kan het toch niet ? Net zoals het NU onwettig is een verschillende wetgeving inzake nachtarbeid erop na te houden naargelang het een vrouw of man is.... ook zij bevinden zich in net dezelfde situatie etc etc... Citaat:
Het gaat niet over willen fietsen in een wandelclub... je voorbeeld is ronduit vals. Het gaat hier immers beiden over willen wandelen in de wandelclub. Wat jij wenst is een regel in de wandelclub dat het niet is toegestaan dat twee heren zich komen aanbieden maar het een heer en een dame moet zijn. Heeft dus niks met het wandelen an sich te maken..... je kon het niet beter in de verf zetten ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1035 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1036 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het huwelijk staat niet voor een man-vrouw relatie. Het staat voor het creëren van een familieband tussen partners die samen een gezin willen vormen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1037 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jawel, dat kwam wel van jou. Kijk maar:
... die rechtstreeks verband houdt met de geaardheid. Discriminatie dus.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1038 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad. Om het verouderde gebruik te doorbreken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1039 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bewijs dat.
![]() |
![]() |
![]() |
#1040 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wil je eens duidelijk zeggen welke deze categorieën zijn. Categorie a = Categorie b = Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 15 maart 2011 om 07:27. |
||
![]() |
![]() |