Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 15 maart 2011, 11:54   #181
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Nogmaals, dat is niet van belang. In een parlement telt enkel het aantal zitjes. Dit is het Belgisch parlement, niet het Vlaams. Dus als N-VA in het Belgisch systeem wil meedraaien en dat parlement als legitiem blijft erkennen dan moet ze zelf maar op de blaren zitten.
blijven dromen, helpt je dat nu vooruit Pelgrim ?
Anna List is offline  
Oud 15 maart 2011, 11:55   #182
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Wederom irrelevant. ALs het aantal zitjes in het parlement de meerderheid vormt doet dit niet ter zake.
we zullen dat nog zien.
Anna List is offline  
Oud 15 maart 2011, 11:55   #183
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
N-VA voorzitter Bart Dewever kreeg welgeteld 1 week voor zijn nota. Hoe lang heeft JVDL erover gedaan?

Juist ja.
Sinds wanneer is Bart De Wever een dermate Royalist geworden dat hij niet zijn mond durft te openen zonder dat hij daar een Koninklijk mandaat toe heeft ?

Wil hij nog eens op de koffie gaan bij sympathieke Albert II om daar nog eens te gaan uitjanken ?
ViveLaBelgique is offline  
Oud 15 maart 2011, 12:00   #184
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
100% gelijk.
Laat de franstaligen beslissen en de vlamingen de kraan dicht draaien.
D�*t zou dan toch nog een betere strategie zijn dan die van nu.
Pelgrim is offline  
Oud 15 maart 2011, 12:02   #185
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
blijven dromen, helpt je dat nu vooruit Pelgrim ?
Mij helpt dit helemaal niet vooruit nee, het kan me eigenlijk zo niet schelen, ik wijs alleen maar op de hypocrisie van de N-VA die wel in het Belgisch systeem wil meedraaien maar niet wil aanvaarden dat ze dan een tweederangsrol zal moeten spelen.
Pelgrim is offline  
Oud 15 maart 2011, 12:03   #186
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet beginnen te roepen hé, dat heeft totaal geen effect.
Mijn excuses, het was copy/paste uit de teksten van N-VA. Ik zal het niet meer doen en er proberen op te letten dat ik het de volgende keer in kleine lettertjes zet.
Oud 15 maart 2011, 12:03   #187
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
we zullen dat nog zien.
N-VA zal uiteindelijk het lot van het VB te beurt vallen of dat van de VU. Een andere optie is er niet.
Pelgrim is offline  
Oud 15 maart 2011, 12:05   #188
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Sinds wanneer is Bart De Wever een dermate Royalist geworden dat hij niet zijn mond durft te openen zonder dat hij daar een Koninklijk mandaat toe heeft ?

Wil hij nog eens op de koffie gaan bij sympathieke Albert II om daar nog eens te gaan uitjanken ?
Voor zijn beurt spreken, noemt men dat. Heeft niets met Royalisme te maken maar met discretie of zo je liever wil, staatsmanschap (de onderhandelaar een kans geven). Di Rupo niet verwarren met De Wever a.u.b. alhoewel hij (di rupo) nu al de keizer van de wetstraat wordt genoemd. Dus aan de koning, sire let op uw ganzen.

Laatst gewijzigd door Jakko : 15 maart 2011 om 12:06.
Jakko is offline  
Oud 15 maart 2011, 12:05   #189
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij helpt dit helemaal niet vooruit nee, het kan me eigenlijk zo niet schelen, ik wijs alleen maar op de hypocrisie van de N-VA die wel in het Belgisch systeem wil meedraaien maar niet wil aanvaarden dat ze dan een tweederangsrol zal moeten spelen.
Maar het is net door die tweederangsrol af te wijzen dat Belgie tot stilstand is gekomen.
Je weet toch ook wel dat Belgie alleen kan blijven bestaan als de Vlaming die tweederangsrol aanvaard?
Oud 15 maart 2011, 12:11   #190
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maar het is net door die tweederangsrol af te wijzen dat Belgie tot stilstand is gekomen.
Je weet toch ook wel dat Belgie alleen kan blijven bestaan als de Vlaming die tweederangsrol aanvaard?
Tel het aantal zetels eens van N-VA in het federaal parlement.
De enige reden waarom N-VA mee mag doen - binnen de netjes afgebakende lijntjes - is uit vrees voor nieuwe verkiezingen. Zodra iets anders de communautaire discussie verdringt (ik denk aan bvb een nieuwe financiële crisis die er zit aan te komen dankzij het reddingsplan dat N-VA méé goedkeurde) zal de N-VA weer op haar plaats gezet worden, dus irrelevant gemaakt worden, zal een regering zonder N-VA gevormd worden (perfect mogelijk) en zal tijdens die regeerperiode alles uit de kast gehaald worden om N-VA onschadelijk te maken, VU gewijze.

Het €uropees bail-outfonds zal trouwens op termijn voor N-VA wel eens de doodsteek kunnen zijn.
Pelgrim is offline  
Oud 15 maart 2011, 12:27   #191
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hoge bomen vangen veel wind.

Trouwens over de PS; die communiceert heel duidelijk. Hij doet het natuurlijk vooral voor eigen publiek. Hij vertelt heel duidelijk waar ze tegenover staan. Ook Milquet probeert haar publiek te overtuigen de moed erin te houden.

Het kiesvee van de Franstaligen vraagt niet waar hun nota's zijn. Het zijn enkel de Vlaamstalige partijen deze vraag komt vooral van de N-VA kant. Bon, dit is hier reeds veel ter sprake geweest op dit forum.
Simpele verklaringen, de nota's van de Franstaligen zitten dan ook in het hoofdje: er staat niets op papier. Ik dacht dat er van de note vandelanotte een versie als bladvulling verschenen is in le soir?
Jakko is offline  
Oud 15 maart 2011, 12:39   #192
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Voor zijn beurt spreken, noemt men dat. Heeft niets met Royalisme te maken maar met discretie of zo je liever wil, staatsmanschap (de onderhandelaar een kans geven). Di Rupo niet verwarren met De Wever a.u.b. alhoewel hij (di rupo) nu al de keizer van de wetstraat wordt genoemd. Dus aan de koning, sire let op uw ganzen.
Alle partijen zitten erop aan te dringen dat N-VA eens voor zijn beurt spreekt. Zie bv. Gwendolyn Rutten in de Zevende Dag als antwoord op Jan Jambon " Dat is duidelijk ! ". Hoewel het nog altijd formeel niet duidelijk is wat N-VA wil. ( Behalve geen akkoord zonder grote staatsafbraak).

Als Bart De Wever eens bij de Koning wil uitgenodigd worden, dan moet hij maar bellen voor een afspraak. Hij kan desnoods zeggen dat hij achter de schermen een regering heeft gevormd. Albert II zal hem wel ontvangen.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 15 maart 2011 om 12:40.
Oud 15 maart 2011, 13:01   #193
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Alle partijen zitten erop aan te dringen dat N-VA eens voor zijn beurt spreekt. Zie bv. Gwendolyn Rutten in de Zevende Dag als antwoord op Jan Jambon " Dat is duidelijk ! ". Hoewel het nog altijd formeel niet duidelijk is wat N-VA wil. ( Behalve geen akkoord zonder grote staatsafbraak).

Als Bart De Wever eens bij de Koning wil uitgenodigd worden, dan moet hij maar bellen voor een afspraak. Hij kan desnoods zeggen dat hij achter de schermen een regering heeft gevormd. Albert II zal hem wel ontvangen.
Wat Rutten betreft, zullen we het maar houden bij "er zijn geen domme vragen, enkel domme antwoorden". Uw Staat is al afgebroken, de N-VA wil ze alsnog hervormen en grondig, en de PS kan zich daar totaal niet in vinden. Dat is wat de N-VA wil (en CD&V). Als dat na 9 maanden nog niet is doorgedrongen bij jou, getuigt dit van slechte wil. Er is in de verste verte nog geen voorstel tot compromis te bespeuren, dus moet de N-VA zijn broek maar laten zaken.

Trouwens, als ik uw post goed gelezen heb, ging het over De Wever, waarbij De Wever maar een potje moest gaan janken bij de koning: je begint de streken van Di Rupo zowaar te kopiëren.

Laatst gewijzigd door Jakko : 15 maart 2011 om 13:10.
Jakko is offline  
Oud 15 maart 2011, 13:11   #194
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Wat Rutten betreft, zullen we het maar houden bij "er zijn geen domme vragen, enkel domme antwoorden". Uw Staat is al afgebroken, de N-VA wil ze alsnog hervormen en grondig, en de PS kan zich daar totaal niet in vinden. Dat is wat de N-VA wil (en CD&V). Als dat na 9 maanden nog niet is doorgedrongen bij jou, getuigt dit van slechte wil. Er is in de verste verte nog geen voorstel tot compromis te bespeuren, dus moet de N-VA zijn broek maar laten zaken.

Trouwens, als ik uw post goed gelezen heb, ging het over De Wever, waarbij De Wever maar een potje moest gaan janken bij de koning, je begint de streken van Di Rupo zowaar te kopiëren.
Ik reageer vooral op de argumentatie dat BDW de kans niet krijgt van de Koning.
Oud 15 maart 2011, 13:21   #195
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hoeft voor mij ook niet, PS wil niet, zelfs samen met PS willen ze nog niet. BDW zal daarover geen potje gaan janken bij de koning. Gebrek aan goodwill noem ik dat, niet een potje janken bij de koning. Het is nochthans de as PS-N-VA die het moet gaan oplossen, of laten we zelfs nog stellen De Wever en die wil eventueel zelf graag zijn vingers verbranden. Het water is ook veel te diep voor Beke, die de kastanjes uit het vuur mag halen. Ezeltje strek je, moet Di Rupo gedacht hebben?

Laatst gewijzigd door Jakko : 15 maart 2011 om 13:35.
Jakko is offline  
Oud 15 maart 2011, 13:21   #196
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
ze zou t 'de anderen' (en dan vooral de concurrenten : nl de andere vlaamse partijen) nogal makkelijk maken he indien ze dat niet deed :

vb+cordon+eigen schuld ... ge herkent de gevolgde taktiek mss ni ?
Anna List is offline  
Oud 15 maart 2011, 13:22   #197
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
N-VA zal uiteindelijk het lot van het VB te beurt vallen of dat van de VU. Een andere optie is er niet.
totnutoe niet gebeurd ...

en trouwens : partijen zijn middelen, geen doel, verdwijnen van partijen is geen verlies
Anna List is offline  
Oud 15 maart 2011, 13:23   #198
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
²
Anna List is offline  
Oud 15 maart 2011, 13:24   #199
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ze zou t 'de anderen' (en dan vooral de concurrenten : nl de andere vlaamse partijen) nogal makkelijk maken he indien ze dat niet deed :

vb+cordon+eigen schuld ... ge herkent de gevolgde taktiek mss ni ?
Wel VB draait even goed mee in het Belgisch systeem en het cordon is het resultaat. Dat zal ook het lot van de N-VA zijn. Dat of een VU-scenario, wat gezien de samenstelling van de N-VA achterban wellicht waarschijnlijker is.

Of dacht je werkelijk dat de Belgische staat in de afgelopen vier jaar ergens veranderd is van karakter???
Pelgrim is offline  
Oud 15 maart 2011, 13:25   #200
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
de Koning is in deze te lezen als de uitvoerende macht ... maw de regering

je lijkt dat een beetje te vergeten
Anna List is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be