![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#402 |
Minister
|
![]() Ik heb in school les gekregen van een leraar wiens opa als oostfronter had gediend. Volgens hem was zijn opa gaan vechten tegen het communisme, niet om een andere reden...
Wat velen ook vergeten is dat bijvoorbeeld enkele amerikaanse generaals de rest van het duitse leger liever heel hadden gelaten, en samen met hen tegen het Rode Leger wouden vechten... Het gedeelte 'collaboratie' gaat dus veel dieper. Ja er zullen mensen geweest zijn die volledig instemden met de nazi ideologie en zullen deelgenomen hebben aan gruwelijke daden. Maar volgens mijn overtuiging waren de meesten naïevelingen die opgehitst werden om tegen de communisten te gaan vechten. Wat er ook van zij, ik keur het niet goed, maar ik kan het ergens wel begrijpen...
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
![]() |
#403 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit vind ik wel een aangrijpende getuigenis. (Gevonden op een ander forum, originele bron = ? )
![]() Citaat:
Om nog maar eens aan te tonen dat de Vlamingen aan het Oostfront geen bloeddorstige sadisten waren die zich in geschreven hadden om zoveel mogelijk mensen te doden ![]() Laatst gewijzigd door bgf324 : 10 maart 2011 om 17:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#404 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kijk maar naar de doorsnee linkie.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik ken verschillende leeftijdsgenoten wiens (over)grootvader bij de Duitsers hebben gevochten. Eén zei me dat die man helemaal geen dienst had genomen uit politieke of religieuze overwegingen, maar puur omdat zijn familie in leven moest blijven, en het leger bood een vaste "job" en betaalde blijkbaar relatief goed.
Ik heb de indruk dat hier veel personen zitten die graag stoere leuzen scanderen, maar er zich niet het minst van kunnen voorstellen wat het is om in een oorlog en/of in een bezet gebied te wonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#406 |
Minister
|
![]() Het feit dat ze naar het oosten gingen om in dienst van de nazi's Communisten af te gaan knallen zorgt ervoor dat ik een grondige haat voel voor oostfronters in het algemeen. Uiteraard waren ze niet allemaal doordrongen nazi's, en als ze werkelijk berouw hebben van hun daden kan ik ermee leven. Het jammere is dat velen onder hen er nog trots op zijn ook...
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#407 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar hij voelt zich nog steeds onbegrepen martelaar. Hoeveel mensen schoot hij ginds omver (of hielp hij omver schieten?) D�*t vergeet hij in zijn jankverhaal. Laatst gewijzigd door filosoof : 14 maart 2011 om 16:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#408 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#409 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#410 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#411 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Overigens waren de Sovjets deel van de geallieerden. Meer zelfs, het waren de Sovjets die de oorlog in feite gewonnen hebben.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#412 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
- De Sovjet-Unie vormde geen rechtstreekse bedreiging voor Vlaanderen (of België in jouw geval). - De Duitsers waren de oorlog begonnen. Wie voor de bezetter vecht moet dus achteraf niet komen janken dat hij verkeerd is begrepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#413 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Misschien vochten ze voor hun eigen standpunten? Tegen de Duitser kon het gewoon volk niet veel doen, maar als deel van een leger tegen een andere vijand wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#414 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#415 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat neemt natuurlijk niet weg dat de perfide, kleingeestige Belgische staat de kans gretig aannam om de gehele Vlaamse Beweging en hun legitieme eisen een decennium lang buitenspel te zetten. Wanneer Oostfronters zeggen dat België vernietigd moet worden, hebben ze natuurlijk wél volledig gelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 |
Banneling
|
![]() Zeg Nijntje, die verhalen zouden me doen lachen moest het in de realiteit niet zo gruwelijk zijn geweest.
Een van die charels beweert dat in 44 terwijl hij in een opleidingskamp voor onderofficieren in Polen was, daar Antwerpse Joden vrolijk en vrij rondliepen met jacques-chocoladerepen op zak en die hen uitdeelden door den draad. Wie gelooft dat?? Laatst gewijzigd door Another Jack : 15 maart 2011 om 17:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#417 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |