![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#122 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ge hebt gelijk. Vlaamsblok is de minst slechte.
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
#124 |
Minister-President
|
![]() "Het grote probleem van de N-VA is dat de redding van België nadrukkelijk niet tot deze beloften behoorde, terwijl de partij sinds de verkiezingen met niet veel anders bezig is geweest." Bron: Mark Grammens in Journaal, 23 september 2010.
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben een trouw VB stemmer doch nu dacht ik bij herverkiezingen mijn stem aan het N-VA te gunnen. Echter nu weet ik het niet echt, t' zal er van afhangen hoe de N-VA gaat reageren op wat er nu aan 't gebeuren is. Wanneer ze 't vel over de oren laten stropen gaat mijn stem onherroepelijk weer naar het VB.
|
![]() |
![]() |
#128 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij) Laatst gewijzigd door globalmedia : 12 maart 2011 om 23:26. |
|
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat het VB de hand zouden reiken aan het N-VA en LDD, iets wat ik van het N-VA niet zie gebeuren. Niet dat dit wat zou veranderen op dit moment, daar ze samen nog niet de 50% overstijgen. Dus op dit moment kan het N-VA beter niet het cordon doorbreken. Maar ik hou niet van schapen die zich zonder strijd te leveren naar de slachtbank laten leiden. Het leeuwendeel heeft voor hen gekozen en dan moeten zij het roer in handen nemen en zich niet laten afschepen. Of op zijn minst moeten strijd leveren om hun kiezers er van te overtuigen dat ze hun stem waard zijn. Dergelijke strijd heb ik alleen nog maar zien leveren door het VB. Zij zijn wel bereid van voor hun zaak klappen te incasseren.
Laatst gewijzigd door Garry : 12 maart 2011 om 23:40. |
![]() |
![]() |
#130 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar ik weet ook wel dat zowel ik, als mijn partner vb zullen stemmen bij volgende verkiezingen, net omdat we weten dat we ook staan, waar we nu staan, net omdat het Vlaams Belang druk heeft uitgeoefend en zodoende andere partijen onze standpunten hebben overgenomen.
![]() |
#131 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Gouverneur
|
![]() Er is geen volgende stap (naar onafhankelijkheid)
#134 |
Gouverneur
|
![]()
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Europees Commissaris
|
![]() Zelfs indien je absoluut niet geïnteresseerd bent in politiek kan je de partij waarop je stemt bepalen op een zeer eenvoudige vorm van eliminatatie, afhankelijk van je Vlaanderen- of België-gevoel.
Wanneer je belgisch gezind bent stem je op een belgicistische partij. Alle partijen, buiten het VB en de N-VA, komen hiervoor in aanmerking, ook de klein-linkse partijen. Een linkse én Vlaamsgezinde partij bestaat niet en het ziet er niet naar uit dat dit in de nabije toekomst zal veranderen. Wens je daarentegen een ruime autonomie voor Vlaanderen stem je N-VA of VB. Het VB is het duidelijkst in haar programma : Vlaanderen onafhankelijk en daarmee basta. Nadeel is wel het verdomde cordon waarmee de partij actueel vakkundig opzij gezet wordt. De N-VA wordt op haar beurt geconfronteerd met een kritische achterban die resoluut voor onafhankelijkheid gaat en een pak kiezers die verandering willen maar geen separatisten zijn. Een groot dilemma. Of misschien komen er geen verkiezingen meer en nemen we ons lot zelf in eigen handen. Indien de franstaligen zo onhandelbaar blijven zal het op den duur de enige oplossing zijn. Voor mij niet gelaten. |
![]() |
![]() |
#137 |
Gouverneur
|
![]() Wat?
![]() Dit is toch wel de ergste belediging in heel mijn leven.
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |