![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Een banaan is blauw omdat het zo is" is ook zoiets ![]() |
|
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() Ja en 'bevrijd' in dit geval is 'bevrijd', dus ZONDER t.
Waarom hebben de Lybiers geen recht op normale verkiezingen eigenlijk? |
![]() |
![]() |
#25 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat bedoel je met 'normale' verkiezingen?
![]() |
#26 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() en jij kunt het weten want je hebt er geleefd, in Libië!
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ah, ik begrijp het: onze visie op en toepassing van democratie is de enige echte en de enige juiste? De burgerlijke democratie is het nec plus ultra?
![]() |
#29 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je weet verdomd goed wat democratie is, en begint dan te zeuren over vormelijkheden ... Vergeet niet dat het allemaal begonnen is met vreedzame ongewapende burgers die in Tripoli die met scherp beschoten werden. Is dat Libische democratie dan? Zijn de volksstammen hierover geraadpleegd?? Zijn jamahiraya is een mooie verpakking van een éénmansdictatuur, dat u daar blind voor blijft is een teken van slechte wil. Laatst gewijzigd door Another Jack : 16 maart 2011 om 12:27. |
|
![]() |
![]() |
#31 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zoals ik kritiek heb op onze politieke organisatie, heb ik dat ook op de Libische (of die van de VS, Saoedi-Arabië, Iran, Noord-Korea, het VK, Duitsland en alle andere landen). Maar ik zie voor Libiërs geen enkele reden om onze problemen binnen te halen, ze hebben er genoeg. Zegt Qaddhafi over de Franse houding: Citaat:
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Khadaffi is een compleet gestoorde dictator, niet meer en niet minder. Ik heb hem nog geen zinnig woord horen verkondigen sinds de opstand. Het is opvallend dat de monarchist Magnificat in deze blijkbaar meer democratisch inzicht aan de dag legt dan jij. |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verklaar? Dan wordt ik misschien wijzer ![]() |
|
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders is mijn internet op mijn kot weer op ![]() Geen link naar een site waar deftige uitleg staat waarom Kadhafi gestoord is, of meer gestoord is dan om het even welk staatshoofd? |
|
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me ondertussen af wat men in het Europees Babbelement met Guy Verhofstadt zal moeten doen,uitleveren aan Khadaffi misschien?
Die man loopt nog steeds te teuten omtrent luchtembargos ,interventies desnmoods.....alsof hij de laatste 10 jaar ergens op een andere planeet geweest is... Kelts kalender voor een interventie. Dag 0 : De Vredelievende Democratische Onpartijdige Naties stellen een ultimatum aan de kolonel;vertrek binnen de week of..... Dag 4 : De VDON stelt vast dat de Kolonel niet vertrokken is en herhaalt nog eens het ultimatum. Dag 5 : iedereen wacht gespannen af Dag 6 : Shock en Awe,bombardementen op "strategische" doelwitten. Dag 7 : luchtlandingen in de omgeving van Beghazi en op strategische punten langsheen de kustwegen Dag 8 : Massale invasie vanop zee en vanuit de lucht,weinig tegenstand Dag 9 : VDON-troepen worden overal luid toegejuichd,rijden triomfantelijk Tripoli binnen.Beeltenissen van de Kolonel worden met schoenen bekogeld en omgetrokken. Dag 10 : De VDON stelt vast dat zij het ganse land zal moeten besturen wegens een schijnbaar plotsklaps algemeen gemis aan verantwoordelijkheid en bekwaamheid. Dag 11 : de eerste IDE's ontploffen . Dag 200 De 500ste VDON sterft als gevolg van een IDE ontploffing,een veelvoud van "insurgents" zijn ondertussen al omgebracht,men stelt vast dat er veel niet-Libiers tussen zitten,er wordt overwogen om de grenzen met Egypte en Soedan verscherpt te bewaken en troepen diep in de woestijn te doen patrouilleren vanuit steeds groter wordende "support bases".. .. Dag 500 de VDON heeft dringend om meer troepen gevraagd om "vijandige elementen" snel te onderdrukken zodat "binnen 3 jaar" de macht overgedragen kan worden aan een "representatieve" regering....De kolonel ondertussen is nog steeds spoorloos.. Dat WETEN we toch allemaal...en Guy niet? ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 16 maart 2011 om 19:10. |
![]() |
![]() |
#38 |
Gouverneur
|
![]() Aah zo dus jullie kiezen partij voor deze dictator die ongeveer 40 jaar aan de macht is?
Deze dictator Khadaffi die Beyoncé en Usher laat concerteren maar de bevolking is aan hetcreperen???? Wat bezielt jullie? Khadaffi de grootste despoot na Idi Amin en Saddam Hoessein, Moge Allah deze man van de aarde wegvagen? Heeft de Libische bevolking geen recht op een democratisch verkozen regering? En als het Moslims zijn die "Allah U Akbar" zeggen waarom niet? Waarom zetelen Orthodoxe Joden in de Knesset maar echte Moslims mogen niet in de politiek gaan? Waarom heb je CD&V en heb je allerlei talloze Christelijke partijen in elke land van elke wereldhoek maar O wee een Islamitische partij mag niet aan de macht komen? Zoals Bush met zijn Kruisvaarders gezegd "May God Bless you"???? Moge Allah Bush vervloeken (hij is het al) |
![]() |
![]() |
#39 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik twijfel ernstig aan de juistheid van berichten als zouden Libiërs creperen. Ik zou graag uw laatste inreisdatum vernemen omtrent het bezoek dat u deed aan dat land.
Want uw kennis en ervaring komt uiteraard door eigen ervaring. Ik denk dat de situatie iets anders ligt. Het is een godsdienst twist en niet anders.
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wel....ik hou U niet tegen...GA dan ! ![]() remember Irak,Afghanistan....de catalogus der verloren kansen eerlijk gezegd,het lijkt er op dat er meer jonge mannen bereid zijn te vechten voor de kolonel dan voor...ja....wat eigenijk? Laatst gewijzigd door kelt : 16 maart 2011 om 19:24. |
|
![]() |