Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2011, 20:32   #661
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Onbepaalde tijd? Man, wat een gezever.

1) het is een zeer bepaalde tijd, die rechtstreeks samenhangt met de halfwaardetijd van de radioactive materialen.
2) de contaminatie gaat omgekeerd evenredig duren tegenover de moeite die men spendeerd op het op te ruimen.
3) het opruimen van deze radioactive rommel gaat gemakkelijker gaan dan bijvoorbeeld , een Seveso-ramp. Dit is allemaal makkelijker vindbaar. Een apparaatje genaamd geigerteller doet het. Probeer dat maar eens voor dioxine.
Het gebied dat ondertussen al besmet is reikt honderd of honderden km ver.
Begin dat maar eens op te ruimen.
ja idd die stofdeeltjes verdunnen en nemen af in waarde...maar dat is niet op één twee drie en ondertussen bestralen ze alles wat je maar enigszins kan vastnemen.

Trouwens die windrichting die steeds naar de kust waait volgens het nieuws vind ik ook eigenaardig. Ik heb nog niet veel anders geweten of dat de wind vanuit de zee landinwaarts gaat meestal.
Oud 16 maart 2011, 20:41   #662
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leuke copy/paste. Maar begrijpt U wat halfwaardetijd is nu.
Het hier geposte stukje gaat over opgenomen radioactieve deeltjes in't lichaam.

Maar, de halveringstijd van radioactieve materialen is gekend, in veel, indien niet alle gevallen tot op een microseconde, en U leuterd over onbepaalde duur. Dat is zoals zeggen dat BHV onverwijld gaat splitsen.
Het hangt er allemaal ook een beetje vanaf wat materiaal en zo.
Ik kan er geen namen op plakken.
Maar ik weet toch nog goed van in mijn nbc tijd bij het leger hadden we daar zo wat kleine blokjes steen die radio actief waren om als vb bij de les te laten zien hoe die geigerteller reageert en zo.....dat die vele en vele jaren even radio actief bleven. Waarschijnlijk gebruiken ze die daar nu nog.

En idd je pakt dat vast en je hand is radio actief en je wast je hand en dat is al heel wat beter. Maar als alles rondom u radio actief is kan je moeilijk een ganse dag in je bad gaan liggen.
Je wordt continu bestraald...licht maar toch alweer teveel.
Oud 16 maart 2011, 20:41   #663
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Schrijft U
Citaat:
is al voorgedaan, en kost alleen maar geld uiteindelijk
Citaat:
ja idd die stofdeeltjes verdunnen en nemen af in waarde...maar dat is niet op één twee drie en ondertussen bestralen ze alles wat je maar enigszins kan vastnemen.
En wat doet dat bestralen denkt U? Is het gamma, alfa, beta of neutronen straling?
Citaat:
Trouwens die windrichting die steeds naar de kust waait volgens het nieuws vind ik ook eigenaardig. Ik heb nog niet veel anders geweten of dat de wind vanuit de zee landinwaarts gaat meestal.
Hangt van de overheersende weerspatronen af, en van de dag/nacht cyclus. In geval van rustig weer krijg je door verschil in opwarming van zee en land aflandige wind of een zeebries.
Oud 16 maart 2011, 20:56   #664
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Schrijft U

is al voorgedaan, en kost alleen maar geld uiteindelijk

En wat doet dat bestralen denkt U? Is het gamma, alfa, beta of neutronen straling?

Hangt van de overheersende weerspatronen af, en van de dag/nacht cyclus. In geval van rustig weer krijg je door verschil in opwarming van zee en land aflandige wind of een zeebries.
Afgelopen zaterdag werd bekend dat de kernreactor wellicht bezig is met een meltdown. Daarvan is sprake als de reactorkern door gebrek aan koeling zo heet wordt dat deze de grond in smelt; een nucleair rampscenario.

En er staan daar 6 van die ovens te koken.

Gast meltdown !

woensdag 16 maart 2011 11:32

De voortdurende branden bij de beschadigde kerncentrale Fukushima 1 in Japan worden niet meer geblust, omdat de radioactieve straling in het gebied momenteel te hoog is.

En dan nog zo dicht bij de zee ook nog. Continu bestraling van het hoogst niveau op golfstromen die continu verplaatsen.

De pacific is naar de kloten.

Laatst gewijzigd door Mambo : 16 maart 2011 om 20:59.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 21:11   #665
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Afgelopen zaterdag werd bekend dat de kernreactor wellicht bezig is met een meltdown. Daarvan is sprake als de reactorkern door gebrek aan koeling zo heet wordt dat deze de grond in smelt; een nucleair rampscenario.
Meltdown is geen China syndrome.

Citaat:
En er staan daar 6 van die ovens te koken.
Yeps, en in totaal nog veel meer. U vergeet de 2 grote jongens aan boord van de CVN USS Ronald Reagan.

Citaat:
Gast meltdown !
Citaat:
En dan nog zo dicht bij de zee ook nog. Continu bestraling van het hoogst niveau op golfstromen die continu verplaatsen.
De pacific is naar de kloten.
Ik heb mijn ticketten mars al gekocht, niet overkopen?
Citaat:
woensdag 16 maart 2011 11:32

De voortdurende branden bij de beschadigde kerncentrale Fukushima 1 in Japan worden niet meer geblust, omdat de radioactieve straling in het gebied momenteel te hoog is.
Welke krant hebt U nu gelezen?
Oud 16 maart 2011, 21:14   #666
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Meltdown is geen China syndrome.

Yeps, en in totaal nog veel meer. U vergeet de 2 grote jongens aan boord van de CVN USS Ronald Reagan.

Ik heb mijn ticketten mars al gekocht, niet overkopen?

Welke krant hebt U nu gelezen?
' t op het nieuws geweest en het staat online; bv ook hier...http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Bu...e-straling.htm
Oud 16 maart 2011, 21:19   #667
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
volgens mij met een aardbeving richter 9, liggen al de windmolens om...
en heb je nog gelukkig 45 kerncentrales die werken
Dat weet ik niet.
1) Hoge gebouwen en torens hebben altijd meer kans om een aardbeving te overleven omwille van de inherent lagere eigenfrequentie tov van lagere gebouwen.
http://www.youtube.com/watch?v=1JQBGOliAcQ

Verdere uitleg zie:
http://en.wikipedia.org/wiki/Resonance

2) Windmolens zijn ontworpen om grote laterale krachten (windbelasting) op te nemen. Een aardbeving is een laterale belasting.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 16 maart 2011 om 21:41.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 21:20   #668
JurgenD
Staatssecretaris

JurgenD's schermafbeelding

Standaard

Heet van de pers: NRC: No water in spent fuel pool of Japan plant

ref: http://finance.yahoo.com/news/NRC-No...091500355.html

On Wednesday March 16, 2011, 3:57 pm

WASHINGTON (AP) -- The chief of the U.S. Nuclear Regulatory Commission said Wednesday that all the water is gone from one of the spent fuel pools at Japan's most troubled nuclear plant, but Japanese officials denied it.

If NRC Chairman Gregory Jaczko is correct, this would mean there's nothing to stop the fuel rods from getting hotter and ultimately melting down. The outer shell of the rods could also ignite with enough force to propel the radioactive fuel inside over a wide area.

Jaczko did not say Wednesday how the information was obtained, but the NRC and U.S. Department of Energy both have experts on site at the Fukushima Dai-ichi complex of six reactors. He said the spent fuel pool of the complex's Unit 4 reactor has lost water.

Jaczko said officials believe radiation levels are extremely high, and that could affect workers' ability to stop temperatures from escalating.

Japan's nuclear safety agency and Tokyo Electric Power Co., which operates the complex, deny water is gone from the pool. Utility spokesman Hajime Motojuku said the "condition is stable" at Unit 4.

Laatst gewijzigd door JurgenD : 16 maart 2011 om 21:21.
JurgenD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 21:21   #669
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Japanse Militairen mogen niet gaan blussen door hun eigen regels. Dat is het enige dat ik uit alle artikels over die "blushelicopters" kan leren.

Ondertussen is de situatie blijkbaar weer helemaal veranderd.

En wat te doen met dit krantenartikel?
Oud 16 maart 2011, 21:23   #670
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En met dit artikel?

...Onrust in Pentagon
De New York Times kon ook vernemen dat ondanks sussende berichten het Pentagon "erg verontrust" is over het feit dat een helikopter op 100 kilometer van de centrale vloog en daarbij genoeg straling (er werd ondermeer cesium -137 en jodium-121 gedetecteerd) om het alarm te doen afgaan bij terugkeer op het moederschip. De 17 aan boord moesten een ontsmettingsbehandeling ondergaan.
Oud 16 maart 2011, 21:25   #671
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

en dit artikel

...Regering geeft toe: "meltdown in drie reactoren heel waarschijnlijk"
De Japanse regering bevestigde op een persconferentie dat een meltdown aan de gang is in de drie reactoren. Woordvoerder Yukio Edano noemt het scenario van een meltdown "heel waarschijnlijk".
Oud 16 maart 2011, 21:27   #672
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

en

...Soldaten bestraald
Het gevaar voor straling blijft bestaan, zo mocht ook de Amerikaanse marine ondervinden. De Amerikaanse Zevende Vloot heeft zijn schepen en vliegtuigen weggestuurd uit de buurt van de Japanse kerncentrale omdat er te veel straling werd gemeten aan boord van ondermeer het vliegdekschip USS Ronald Reagan, dat zich op dat moment op 160 kilometer van de kust bevond. Bovendien bleken 17 soldaten die met een helikopter een reddingsmissie hadden uitgevoerd in Japan bij terugkeer op de Ronald Reagan radioactief besmet. Ze werden geïsoleerd en kregen een behandeling met water en zeep.
Oud 16 maart 2011, 21:35   #673
JurgenD
Staatssecretaris

JurgenD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Japanse Militairen mogen niet gaan blussen door hun eigen regels. Dat is het enige dat ik uit alle artikels over die "blushelicopters" kan leren.

Ondertussen is de situatie blijkbaar weer helemaal veranderd.

En wat te doen met dit krantenartikel?
Dat ? ref: http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-12307698

quote: 2031: Yumi from London writes: "It appears the Japanese press have not been reporting all the information that has been made available to the rest of the world. Having contacted family in Tokyo, Ibaragi and Tochigi; asking them to come and stay in London - they told us that Japan was completely safe, that radiation levels were lower than those produced by an X-ray. It appears the vast majority of people in Tokyo are oblivious to the "mass exodus" and say the running of public transport and open businesses are proof that everything is normal. My only hope is that the Japanese government become a little more candid so that those with an option to leave Japan can do so soon."

Tussendoor, er leven 40 MILJOEN mensen in Tokyo

Laatst gewijzigd door JurgenD : 16 maart 2011 om 21:37.
JurgenD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 21:52   #674
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

japan waait het anders. Dat is ook logisch: de wind waait eigenlijk mee met de rotatie van de aarde.

Laatst gewijzigd door brother paul : 16 maart 2011 om 21:53.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 21:55   #675
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Dat weet ik niet.
1) Hoge gebouwen en torens hebben altijd meer kans om een aardbeving te overleven omwille van de inherent lagere eigenfrequentie tov van lagere gebouwen.
http://www.youtube.com/watch?v=1JQBGOliAcQ

Verdere uitleg zie:
http://en.wikipedia.org/wiki/Resonance

2) Windmolens zijn ontworpen om grote laterale krachten (windbelasting) op te nemen. Een aardbeving is een laterale belasting.
oh ik zie zo die ringen schuiven in mijn fantasie. In feite als ik het goed begrijp zit je in een eerste faze op en neer te schudden, dus dat zal wel niet veel effect hebben op die windmolens, en in de tweede faze zit je daar lateraal te bewegen, dus inderdaad die molens moeten gans de tijd laterale belasting opvangen.

maar ik zag zo'n tsunami van tien meter kwakken tegen die palen in de noorzee, en vraag mij dan gezellig af hoe die molens dan recht moeten blijven ?
Eventje een vlaagje wind , en uit dezelfde richting nog een paar ton water tegen uw basis ?

Laatst gewijzigd door brother paul : 16 maart 2011 om 21:56.
Oud 16 maart 2011, 22:02   #676
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Fukushima geprojecteerd op Borssele

Oud 16 maart 2011, 22:08   #677
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gelieve hier geen shockerende afbeeldingen te plaatsen. Plaats een link zodat lezers zelf kunnen beslissen of ze tegen dit soort afbeeldingen bestand zijn.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 22:09   #678
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

zet eens die franse kerncentrale voor calais erbij, dan die franse in tihange, dan die van doel en trek overal cirkelkes van 20km en 30km

ik vraag mij af waarom gans belgie geen jodium pilletjes krijgt ? ze kunnen wel die zever van vanranst pikuren en andere dingen aan iedereen gratis geven, dan kunnen ze op kosten van electrabel wel 3miljoen doosjes jodium tabletjes bestellen ?
Oud 16 maart 2011, 22:16   #679
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
dan kunnen ze op kosten van electrabel wel 3miljoen doosjes jodium tabletjes bestellen ?
YES WE CAN!
BUT NO,
WE WON'T!

Het is geen kwestie van kunnen maar van willen.

Electrabel moet opdraaien voor die kerncentrales
in plaats van er op onze rug ook nog grof geld aan te verdienen
waarop ze geen belastingen betalen.

Zolang mensen dat niet écht willen, gaan politici dat ook niet eisen. Die zitten namelijk in de Raad van Beheer van Electrabel en hebben er aandelen in. Die zijn niet achterlijk. Wij wel.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 16 maart 2011 om 22:16.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 22:16   #680
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be