Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2011, 20:13   #901
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
Dijken met getijdencentrales Hij spreekt alleen maar over windmolens.
U leest er wel over, hebben we langs de Belgische kust plek voor 113 getijdencentrales zoals die van la Rance?

Citaat:
3. Biomass – Biomass is the recyclable source of energy that comes from both living and dead biological matter. The biomass technology is harnessed to power heavy industries using common trash such as wood chips, yard clippings and dead trees.
Zeker. 1 kg droog hout leverd met moeite een kwart aan calorien van 1 kg steenkool, en laat meer asse achter. Mag ik die asse in Uw tuin komen dumpen.
Trouwens, was er onlangs geen discutie over zo'n biomassa centrale van Electrabel, een omgebouwde steenkoolcentrale die alleen maar groene stroom certificaten binnensleept als pure wind.

Citaat:
geothermal-energy4. Geothermal Energy – Geothermal energy is the recyclable energy source that is directly extracted from the earth using natural process. The technology can be used to extract the energy required to deliver the residential heating requirement. It can also operate on a large scale to deliver electricity in a large scale through a geothermal power plant
Op plekken die inherent onstabiel zijn, zoals Ijsland -tjiens, vorig jaar vulkaanuitbarsting , vliegverkeer in Europa verstoord, miljarden schade- is het zeker een optie. Maar in België, dan moeten we putten van 5-6 km diep gaan boren, en dan zitten we met het kleine feitje dat goeie rots eigenlijk redelijk goed isoleerd. Warmtetransfer van rots is niet zo denderend. Dat hebben ze geleerd in Nieuw Zeeland en Italië. Als je genoeg energie ontrekt aan de ondergrondse watermassa's, dan koelen die af en heb je een geothermische centrale staan op een putteke warm water.
En in Californië evenals Zwitserland hebben ze experimenten afgeblazen omdat er kleine, lokale aardbevingen door veroorzaakt werden

Citaat:
radiant-energy5. Radiant Energy – This power generation concept can generate the same amount of energy as the ordinary electricity at less than 1% of the generating cost. Switzerland is presently operating about 6 models using the technology of radiant energy.
Waar is mijn aluminiumfolie badmuts?

Citaat:
hydroelectricity16. Hydroelectricity – The hydroelectricity draws energy by converting hydropower into electricity. Among all the recyclable sources of energy, the hydroelectricity is the most widely used worldwide.
Waar in België?

Citaat:
wind-energy7. Wind Energy – Wind energy is the form of recyclable source of energy that is harnessed from wind powered turbines and which is converted into electricity.
Leuk, maar waait het als Uw koffiezet (en die van een paar anderen ontwakende mensen) staat te percoleren?

Citaat:
solar-power8. Solar Power – Solar power is the form of recyclable source of energy that harnesses the power of the sun. It is considered as the energy source alternative that holds a lot of potential and is gaining considerable progress with the application of advanced and cutting edge solar power technology.
Dag/nacht cyclus? Bewolking/Mist/sneeuw.....

Citaat:
wave-energy9. Wave Energy – The wave energy converts the energy that comes from surface waves into usable energy. It is used for power generation, desalination of water and even pumping of water in reservoirs.
En de meeste testinstallaties zijn zo onderhoudsonvriendelijk dat het nog niet overwogen wordt er meer mee te doen dat hier en daar een dorpje mee te bevoorraden, en dat alleen met ondersteuning van het electriciteitsnet.

Citaat:
tidal-energy-farm10. Tidal Energy – Tidal energy is used as recyclable energy source by harnessing barrage generation process or tidal stream generation process. It is considered eco-friendly and has less impact on the environment.
Getijden. een goeie, zeer regelmatige bron. De installaties die er zijn, zijn wel specifiek gebouwd op plekken met groot getijdenverschil. (la rance, 2 keer het getijdenverschil van de belgische kust, gemiddeld), en ondertussen uit milieuoverwegingen word er alleen electriciteit opgewekt bij afgaand tij. Biij vloed moeten we dus iets anders hebben.
Voor België moeten we 113 La Rances neerpoten om kernenergie te vervangen. Doe dat maar even, 90 km getijdenbarriere op 60 km kust. En dat als we even elke milieu-impact negeren.
Oud 17 maart 2011, 20:13   #902
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De kerncentrale in Tricastin heeft al 2X "gelekt" de laatste 10 jaar...
Dat is natuurlijk Tsjernobyl niet, maar u zal er maar wonen...
Eerlijk gezegd, sinds de laatste "publiciteit" koop ik bijna altijd wijn uit die streek, die is heel goedkoop geworden Van de slag kan je een grote kwaliteitswijn voor 2 of 3 euro kopen, terwijl je daar normaal waarschijnlijk 10 euro voor zou neertellen.
Oud 17 maart 2011, 20:13   #903
JurgenD
Staatssecretaris

JurgenD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Je moet het toch al opslaan,.... dus waarom zou je het positieve effect er niet kunnen van gebruiken. Het ligt er al dus het zal niet zomaar verdwijnen
Dat ze het naar de zon schieten, die brol.

Als men wetenschappelijk geen oplossing vind om de radioactiviteit te neutraliseren van die afval, zullen verdere generaties ons vervloeken omdat we de aarde niet hebben achtergelaten als een goede huisvader. En zal men in de scholen doceren dat we dommer waren dan de oermens.

Laatst gewijzigd door JurgenD : 17 maart 2011 om 20:15.
JurgenD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 20:15   #904
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat ze het naar de zon schieten, die brol.

Als men wetenschappelijk geen oplossing vind om de radioactiviteit te neutraliseren van die afval, zullen verdere generaties ons vervloeken.
En de kans lopen dat de draagraketten ontploffen die kans is duizend keer groter dan je aanslag
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 20:15   #905
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dijken met getijdencentrales Hij spreekt alleen maar over windmolens.

Een overzicht ?
  1. Biomass – Biomass is the recyclable source of energy that comes from both living and dead biological matter. The biomass technology is harnessed to power heavy industries using common trash such as wood chips, yard clippings and dead trees.

2. Geothermal Energy – Geothermal energy is the recyclable energy source that is directly extracted from the earth using natural process. The technology can be used to extract the energy required to deliver the residential heating requirement. It can also operate on a large scale to deliver electricity in a large scale through a geothermal power plant.

3. Radiant Energy – This power generation concept can generate the same amount of energy as the ordinary electricity at less than 1% of the generating cost. Switzerland is presently operating about 6 models using the technology of radiant energy.

4. Hydroelectricity – The hydroelectricity draws energy by converting hydropower into electricity. Among all the recyclable sources of energy, the hydroelectricity is the most widely used worldwide.

5. Wind Energy – Wind energy is the form of recyclable source of energy that is harnessed from wind powered turbines and which is converted into electricity.

6. Solar Power – Solar power is the form of recyclable source of energy that harnesses the power of the sun. It is considered as the energy source alternative that holds a lot of potential and is gaining considerable progress with the application of advanced and cutting edge solar power technology.

7. Wave Energy – The wave energy converts the energy that comes from surface waves into usable energy. It is used for power generation, desalination of water and even pumping of water in reservoirs.

8. Tidal Energy – Tidal energy is used as recyclable energy source by harnessing barrage generation process or tidal stream generation process. It is considered eco-friendly and has less impact on the environment.
Ik zou eens willen weten van al die groene jongens, hoeveel maken er 100% hun electriek al zoals ik met mijn zonnepaneelkes ?

dus zijn jullie groen, of lullen jullie maar; Ik heb tenminste al die kerncentrales virtueel uitgerangeerd, en wanneer doen jullie dat ?

waarom moet het probleem van de staat komen en opgelost worden door de staat ? als je zelf het heft in handen kunt nemen ??

en wanneer mogen we een biogas WKK installeren ?? en hoe werkt dat als we meer dan ons verbruik produceren ??

etc...

komop jongens, we moeten eens leren alle wetten op te ruimen die belemmeringen vormen om de burger het heft in handen te laten nemen.

Laatst gewijzigd door brother paul : 17 maart 2011 om 20:16.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 20:15   #906
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Onderzoeken, problemen, pro en contra nucleair? Valt veel over te zeggen. In Frankrijk heeft men vooral gekozen voor kerncentrales, Duitsland gaat voor een groot deel naar de hernieuwbare energie. Maar België voert geen beleid. Belgie doet niets, laat betijen, zo lijkt het toch. Wat is het resultaat? Onze elektriciteit is duur en electrabel vult goed z'n zakken. Zelfs ons net maakt het zo goed als onmogelijk om daar verandering in te brengen. Dat is het resultaat van ons beleid. Het lijkt wel of ze het doen voor de mooie ogen van electrabel.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 20:16   #907
JurgenD
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En de kans lopen dat de draagraketten ontploffen die kans is duizend keer groter dan je aanslag
Zetpillen maken voor mensen die alleen maar denken aan centen.

Maar ja, dan zijn ze nog gevaarlijker....

Laatst gewijzigd door JurgenD : 17 maart 2011 om 20:17.
Oud 17 maart 2011, 20:17   #908
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je weet er dus zelf geen oplossing voor te vinden
Oud 17 maart 2011, 20:17   #909
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je zou het beter omgekeerd doen, van alle schijthazen zetpillen maken, je hebt dan nog kans dat het werkt.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 20:17   #910
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Sommige onderzoeken gaan daar nog eens overheen en reppen van een miljoen extra Europese gevallen van kanker met dodelijke afloop door het Tsjernobyl-ongeluk
't kunnen er in elk geval niet meer dan 350 miljoen zijn, want anders waren de huizen hier zo duur niet

Kijk, als ge gelijk wat moogt verkopen dan mag ik dat ook, he. Sinds Chernobyl zijn we nu allemaal 10 keer intelligenter geworden door de straling en zullen er 10% van de Europeanen 150 jaar oud worden. Nu gij weer.

(ah ja, en vergeten: de Chernobyl straling geeft ons allemaal 12% betere orgasmes...)

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 maart 2011 om 20:28.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 20:18   #911
JurgenD
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
je zou het beter omgekeerd doen, van alle schijthazen zetpillen maken, je hebt dan nog kans dat het werkt.
Ik vrees ervoor, dat ze door de straling, het vliegend schijt zullen krijgen.
Dan is weer de gewone man in de straat de dupe.

Er is een verschil tussen een schijtlaars en iemand die wijst op gebrekkige veiligheid, domme beslissingen en kortzichtige visies.

Zou ik een schijtlaars zijn, zou ik mooi zwijgen en mijn oplopende factuur van electrabel betalen, terwijl zij ieder jaar de winsten in hun zakken steken, terwijl hun kerncentrales onderbeveiligd zijn.

Laatst gewijzigd door JurgenD : 17 maart 2011 om 20:22.
Oud 17 maart 2011, 20:18   #912
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk bericht
Onderzoeken, problemen, pro en contra nucleair? Valt veel over te zeggen. In Frankrijk heeft men vooral gekozen voor kerncentrales, Duitsland gaat voor een groot deel naar de hernieuwbare energie.
Vooral "hernieuwbare steen- en bruinkool", he
Oud 17 maart 2011, 20:20   #913
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Even een vraag aan Patrick.

Aangezien radioactief verval ook warmte veroorzaak, kan men dan van deze warmte geen gebruik maken voor de opwekking van energie? Of zou dit totaal niet rendabel zijn. Anders zouden onze groene jongens hier hun perfecte energiebron in hebben
Kan ik je een antwoord op geven. Dat gebeurt al.

RTG's. Worden gebruikt op zeer eenzame plekken, satelieten die tever van de zon gaan voor zonne-energie nog nuttig in te vangen (als ze geen volwaardige kernreactor gebruiken)

Een hele tijd geleden heb ik eens voor de grap aan't denken geweest over het installeren van Stirling motoren op de afkoelbassins van de gebruikte kernbrandstof.
Het was boekhoudkundig een flop, maar het had wel verschil kunnen uitmaken. Uiteindelijk is het wel warmte die van A naar B gaat, en ondertussen nog energie opwekt.
Oud 17 maart 2011, 20:20   #914
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dat is zever, zover gaan de meeste stralen niet.
De ambetantste stralen gaan niet verder dan de poort van die centrale.

En waarom gaat die straling dan toch verder, omdat bvb Jodium en Cesium en ook andere elementen dat kan radioactief Natrium, Chloor en zelfs Zuurstof zijn die gevormd wordt, wordt meegevoerd met de wind in de mistgordijn van de stoom die daar ontsnapt
Straling stopt bij de poort in geval van meltdown?

Paul toch.
Oud 17 maart 2011, 20:22   #915
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Vooral "hernieuwbare steen- en bruinkool", he
We kunnen ook altijd het voorstel van greenpeace volgen
Leve gasinstallaties kuch sorry tkwam door de slechte kwaliteit van de lucht :d
Oud 17 maart 2011, 20:22   #916
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eerlijk gezegd, sinds de laatste "publiciteit" koop ik bijna altijd wijn uit die streek, die is heel goedkoop geworden Van de slag kan je een grote kwaliteitswijn voor 2 of 3 euro kopen, terwijl je daar normaal waarschijnlijk 10 euro voor zou neertellen.
Da's nog een idee. 'k moet daar dus eens gaan rondsnuisteren.
Oud 17 maart 2011, 20:23   #917
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Kan ik je een antwoord op geven. Dat gebeurt al.

RTG's. Worden gebruikt op zeer eenzame plekken, satelieten die tever van de zon gaan voor zonne-energie nog nuttig in te vangen (als ze geen volwaardige kernreactor gebruiken)

Een hele tijd geleden heb ik eens voor de grap aan't denken geweest over het installeren van Stirling motoren op de afkoelbassins van de gebruikte kernbrandstof.
Het was boekhoudkundig een flop, maar het had wel verschil kunnen uitmaken. Uiteindelijk is het wel warmte die van A naar B gaat, en ondertussen nog energie opwekt.
Op welke manier was dit boekhoudkundig een flop? Ik kan me voorstellen dat die installaties dan gewoon kunnen blijven werken,... die energie is bijna onuitputtelijk,....
Oud 17 maart 2011, 20:24   #918
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
't kunnen er in elk geval niet meer dan 350 miljoen zijn, want anders waren de huizen hier zo duur niet

Kijk, als ge gelijk wat moogt verkopen dan mag ik dat ook, he. Sinds Chernobyl zijn we nu allemaal 10 keer intelligenter geworden door de straling en zullen er 10% van de Europeanen 150 jaar oud worden. Nu gij weer.
Awel ja ik weer, het is geweten dat van langdurige blootstelling men allerlei rare verhalen begint te verzinnen.
Oud 17 maart 2011, 20:26   #919
JurgenD
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
We kunnen ook altijd het voorstel van greenpeace volgen
Leve gasinstallaties kuch sorry tkwam door de slechte kwaliteit van de lucht :d
Greenpeace zegt niet altijd wijze dingen.
Een paar jaar terug zei men nog dat electriciteit een slechte energievorm was.

Nu beseft men dat electriciteit een heel goede energiebron is.
Alleen moet men de opwekking van electriciteit en de verdeling van electriciteit efficiënt, veilig en duurzaam maken.

En als men zo goed als gratis kracht krijgt uit de natuur, is dat perfect, mits investering om electriciteit op te wekken.

De zon schijnt al honderd duizenden jaren.
De wind waait eveneens al die tijd.
En de getijden bewegen ook al duizenden jaren.

We kunnen het maar beter gebruiken in plaats van de natuur kapot te maken met fossiele verbranding en nucleaire energie.

Laatst gewijzigd door JurgenD : 17 maart 2011 om 20:27.
Oud 17 maart 2011, 20:28   #920
JurgenD
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

't kan ook zijn dat je 10 keer dommer bent geworden en in de waan bent dat je 10 keer slimmer bent geworden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be