![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#921 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Straling , naar gelang de soort, stopt die specifiek bij uw onderbroek. Alfa straling stopt aan zowat alle solide materie. Zelfs een blad papier. Beta straling heeft al wat meer nodig, een velleke aluminiumfolie doet de job wel. Gamma straling vergt wat meer, en elke 7mm lood verminderd de straling met 50%. nu, elke 9 centimeter beton doet wel hetzelfde.
|
|
|
|
#922 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Doordat de regels voor de koelbassins zodanig zijn dat het warmteverschil tussen bad en omgeving vrij klein moet, heb je eigenlijk mastodonten van Stirlings nodig om die norm te halen, en dan zit je echt aan te hikken tegen het prijskaartjes die niet in verhouding staan tot de voordelen. U gaat toch ook geen ijskast kopen A +++++ extra, die 5 keer meer kost dan die A++, omdat U daarmee "het milieu" spaart en toch die volle 10 kw/u op een jaar minder gaat verbruiken?
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 17 maart 2011 om 20:34. |
|
|
|
|
|
|
#923 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#924 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#925 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is gewoon een cirkel die altijd maar groter wordt en minder straling uitstraalt. Dus nee zo groot en zo gigaveel straling krijg je niet te slikken aan die poort van de centrale. Ik zeg niet dat ik er zou willen lopen zonder pak, maar ik wil er in pak gerust rondlopen. |
|
|
|
|
|
|
#926 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hoeveel LED lampen gebruitk U in de plaats van spaarlampen?
|
|
|
|
#927 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#928 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#929 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De belangrijkste functie van dat pak is besmetting met radioactief materiaal te voorkomen. Maar tja, meestal als ik iemand vertel dat mijn "beschermende kledij" in de warme zone van een kerncentrale -tijdens een stilstand- een wit katoenen overall, overschoenen over werkbottinnen, veiligheidshelm, simpel stofmasker(en dan nog niet overal) en latex handschoenen waren, dan kijken ze me aan alsof ik van mars kom.
|
|
|
|
#930 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nie slecht. Nu de rest van de mensen hier overtuigen.
|
|
|
#931 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
al mijn spots die 12u/dag branden zijn leds geworden, ik heb daarmee een knik in mijn verbruikscurve gerealiseerd.
|
|
|
|
|
|
#932 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#933 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wel grappig, nu hoor ik niet veel van de Vehemente Anti-kernenergiërs opscheppen over hun bijdrage. Wie durft hier zijn KW/u van vorig jaar geven.(niet voor verwarming) 'k zal ik beginnen, exact 1827 kw/u voor Huize Chaos.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 17 maart 2011 om 20:56. |
|
|
|
|
|
|
#934 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#935 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
gooit die antiek buiten, die kerncentrales wil je toch ook buiten ? en je kunt zelf het voorbeeld niet geven ?
|
|
|
|
|
|
#936 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
18000kwu
|
|
|
|
|
|
#937 |
|
Staatssecretaris
|
tja, zou wel eerder voor gas gaan. Beperkte uitstoot en makkelijker stil te leggen als men de energie niet nodig heeft. Als er nekeer wat weinig wind, zon of beweging van water is kan men aanvullen naargelang de behoefte. Effe nog een beetje fossiele brandstof verbranden.
|
|
|
#938 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
10 keer meer dan Huize Chaos. Da's spectaculair. Ongeveer 4 keer meer dan een gemiddeld Belgisch gezin. Verwarmt U electrisch?
Of wacht even, uit hoofde van uw eigen zaak hebt U bepaalde toestellen die zowiezo aan moeten staan.
|
|
|
#939 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|