![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1261 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U moet het nu weer niet draaien naar raciale huwelijken,.. ...u zei heel duidelijk dat het huwelijk van oudsher was voorbehouden voor de blanken. Toen u er op gewezen werd, wees u naar een gebrekkige kennis van de geschiedenis. Dat er ooit raciale wetten waren heeft niemand ontkend. Dat hoeft ook niet, want dat weet iedereen. Discriminatie op basis van ras is inderdaad een echte vorm van discriminatie. De wetgeving zegt dat er sprake is discriminatie als iemand op grond van ras of etnische afstamming, godsdienst of overtuiging, handicap of seksuele geaardheid in een vergelijkbare situatie slechter behandeld wordt dan een ander. En dat is in uw voorbeeld wél het geval, maar niet in het klasieke huwelijk. Discriminatie op rond van persoonlijke voorkeur of partnerkeuze, staat niet in het rijtje. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 19 maart 2011 om 13:27. |
|
|
|
|
|
|
#1262 | ||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Aangezien jij geen doel kan geven om dit onderscheid te maken is dit discriminatie. Citaat:
Die 2 mensen die een huwelijk aangaan. Eventuele eigendommen en eventuele kinderen. Je kan je kinderen, buiten het huwelijk, ook erkennen. Dan genieten zij dezelfde bescherming. Daarvoor moet je helemaal niet huwen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Huwelijk voorbehouden voor mensen van een verschillend geslacht. |
||||||
|
|
|
|
|
#1263 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1264 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U argumenteerde ooit dat het huwelijk doorheen de geschiedenis en in alle culturen dezelfde inhoud had. Welnu, doorheen de geschiedenis en in alle culturen waren huwelijk tussen mensen van verschillende origine verboden. Vanuit dat gegeven kunnen we duidelijk twee categorieën onderscheiden: a = volwassen mensen die willen huwen met iemand met dezelfde huidskleur b = volwassen mensen die willen huwen met iemand met een andere huidskleur a is dus niet gelijk aan b Evenmin ben ik verantwoordelijk voor dat onderscheid. Dat een zwarte niet met een blanke mag trouwen, is dus geen discriminatie. Als u het daar niet mee eens bent, vervang dan in bovenstaande de twee categorieën (verschillende/zelfde huidskleur) door twee andere categorieën (partner van verschillend/zelfde geslacht) en duid aan waarom u de ene keer wel en de andere keer geen onderscheid wenst te maken.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#1265 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#1266 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bovendien is wat je zegt geen argument. Partners van hetzelfde geslacht moeten ook niet huwen om dezelfde rechten te verkrijgen. Citaat:
Citaat:
Het huweljk heeft een procreatieve functie in het belang van de samenleving. Een huwelijk tussen parners van hetzelfde geslacht, kan daar niet aan tegemoet komen. Paulus. |
||||||
|
|
|
|
|
#1267 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1268 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#1269 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1270 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een volwassen man die wil huwen met een vrouw? Geen probleem. Een volwassen man die wil huwen met een man? Kan niet Discriminatie op basis van geslacht dus. Begint het te dagen?
|
|
|
|
|
|
#1271 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee, u hebt rond de pot gedraaid. Hetgeen ook geheel in de lijn der verwachtingen lag overigens...
We weten wel waarom.
|
|
|
|
|
#1272 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zei het al eerder. De meelezer is niet zo dom als jij denkt Raf. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#1273 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#1274 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
We weten wel waarom. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#1275 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
De "gegronde" reden zou nu dus iets met kinderen te maken hebben. Mensen met een homoseksuele geaardheid kunnen toch evengoed kinderen hebben/krijgen. Wat zou dan het doel moeten zijn om dit onderscheid te maken? |
||
|
|
|
|
|
#1276 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat is discriminatie op basis van geslacht. |
|
|
|
|
|
|
#1277 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laten we wel wezen: de meelezer is niet zo dom als u denkt, Paulus.
|
|
|
|
|
|
#1278 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En dan nog een paar keer, je moet maar eens kijken. Daar is heus helemaal niks nieuws aan. Maar of dit een gegronde reden is? Een gegronde reden voor wat? Het is gewoon de bestaansreden van het huwelijk. Sterke relaties tussen mensen van hetzelfde geslacht, zoals vriendschap bijvoorbeeld, werden nooit huwelijken. Want dat is belachelijk uiteraard. daar dient een huwelijk niet voor. Citaat:
Is dat ook nieuw voor jou? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 19 maart 2011 om 14:29. |
|||
|
|
|
|
|
#1279 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat kan toch niet zo moeilijk zijn? We hebben maar twee soorten. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 19 maart 2011 om 14:43. |
|
|
|
|
|
|
#1280 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
dubbel
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 19 maart 2011 om 14:40. |