Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2011, 19:50   #21
Rangzen
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Als Ikea nu dus komt lullen dat ze voor 2,5 euro ne steak met frieten kunnen maken, ... dan vraag ik mij af waar die frieten en steak`s vandaan komen.

Wetende dat een goeie entrecote toch al rap een 4 a 5 euro kost in de winkel.
Al die goedkope brol van Ikea komt uit China, dus waarschijnlijk die biefstuk ook !

Zijn ze bij de Boerenbond zeker dat het wel rundsbiefstuk is ? Hond is ginder naar het schijnt ook wel populair ...
Rangzen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 19:56   #22
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ja maar 2,5 euro voor ne bereide biefstuk friet, ... in een weekend dan nog wel,...

daar kunt gij uw personeel nog niet eens van betalen dan zwijg ik nog van de afbetaling van uw infrastructuur, ...

Dat wil zeggen dat ge met ne foodcost van minder als een euro zit, en dan zult ge al enkele honderden maaltijden moeten verkopen om uit uw kosten te komen...

jaja de menen drinken ook nog ne cola, ... maar dan nog...

Kijk 15 jaar geleden hadden we een budget van een 3 tal euro voor een maaltijd te maken in een ziekenhuis. Daar moesten we geen winst mee maken natuurlijk, ik spreek dus over 15 jaar geleden,...

en dan moest de chef zijn best doen om het mogelijk te maken om ook af en toe met iets duurdere producten te kunnen werken, ... Wij gingen dus ook ons leveranciers onder druk zetten, om zo goedkoop mogelijk, maar toch nog deftig materiaal te werken.

Als Ikea nu dus komt lullen dat ze voor 2,5 euro ne steak met frieten kunnen maken, ... dan vraag ik mij af waar die frieten en steak`s vandaan komen.

Wetende dat een goeie entrecote toch al rap een 4 a 5 euro kost in de winkel.

Ok, ze krijgen die inkoop, maar je zit ook met je bereidingskost.
Als Brico morgen reclame maakt," Zondag open en - 25% op alle artikels", dan maken ze nog winst, want anders deden ze het niet. Dat betekend alleen dat ze dan normaal 25% teveel winst maken.

Stel nu dat ze die korting van 25% niet zouden geven maar zouden uitpakken met beefsteak friet aan 2,5€, wat is dan het probleem?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 19:58   #23
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rangzen Bekijk bericht
Al die goedkope brol van Ikea komt uit China, dus waarschijnlijk die biefstuk ook !

Zijn ze bij de Boerenbond zeker dat het wel rundsbiefstuk is ? Hond is ginder naar het schijnt ook wel populair ...
Dat het brol is betwist ik niet maar goedkoop? Ik denk dat je niet wil weten hoe groot hun winstcoëfficiënt wel is.

Laatst gewijzigd door Garry : 17 maart 2011 om 20:00.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 20:29   #24
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Pff. Ik eet veel goedkoper dan al die dingen.
Toch niet die rommel van in G&T?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2011, 01:42   #25
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Als ik dit hier allemaal zo lees,begrijp ik de meesten niet dat ze kritiek hebben op deze goedkope prijzen.
Massas mensen zullen dit wel goedkeuren omdat ze elke euro moeten omdraaien vooraleer ze hem kunnen uitgeven.
Vele Vlaamse families eten de dag van heden slechts 1x beefsteak om de 2 weken omdat ze het niet kunnen betalen.
Wel voor deze families doet IKEA een goed werk. Ouders kunnen MET KINDEREN ook eens beefsteak op restaurant gaan eten.
Gaan jullie soms tanken bij het duurste tankstation ??? Hier liggen de prijzen ook veel uit mekaar - waarom wordt hierover niet gemopperd dat het valse concurrentie is ? Neen, want dit past in jullie .......
Het enige wat wij hier in Vlaanderen nog doen is zagen, mopperen en anderen het leven zuur maken.
Vergeet niet dat de gezinnen die daar staan aan te schuiven, hier ook niet op het net zitten omdat dat voor hun een luxe is die ze ook niet maandelijks kunnen betalen.
Dat er problemen zijn bij de veehouders is al jaren en jaren - maar geef ze even wat subsidies en een jaar later zijn ze terug aan het mopperen.
We moeten durven toegeven dat ons torenhoge belastingsparadijs nietmeer geschikt is voor bepaalde beroepen ( en er zullen er meer en meer komen)
Is dat de schuld van IKEA?
Is het onze schuld dat Europa, Polen toelaat tot het mislukt Europees model van de toekomst ?
Het terug sluiten van de grenzen zou een verstandige beslissing zijn.
Open even je ogen, Duitsland en Frankrijk zijn alle andere landen aan het uitmelken

EN VOOR DEZE REDEN, BEN IK VOOR EEN ONAFHANKELIJK VLAANDEREN
EEN VLAMING LAAT ZICH NIET COMMANDEREN OF BEMOEIEN IN ZIJN EIGEN HUISHOUDEN

Laatst gewijzigd door Pin en Puk : 18 maart 2011 om 01:46.
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2011, 02:02   #26
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...ign=middagmail

Nu vraag ik mij af, waarom ze het de bevolking niet gunnen om goedkoop te eten.
Akkoord het is maar 130 gr vlees, maar dan neem je er 2 en freet je voor 5€ je buik vol met beefsteak.
Dat vlees moet door IKEA toch ook aangekocht worden?
Indien zij met verlies ten voordele van de bevolking voorschotelen is toch hun probleem?
NEEN, HIER MOET ALLES SUPERDUUR KOSTEN - EN WAAROM ?

Bravo Ikea, nog van dat
De klacht is onontvankelijk verklaard.

Laatst gewijzigd door daiwa : 18 maart 2011 om 02:03.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2011, 02:05   #27
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Ik ben trouwens - indien bewezen wordt dat Ikea zonder verlies verkocht heeft - bereid mijn notebook ongezouten op te eten.... :
Begin maar al, smakelijk.

Laatst gewijzigd door daiwa : 18 maart 2011 om 02:05.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2011, 02:16   #28
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En dat kost véél MEER DAN 2.5€
Oud 18 maart 2011, 16:46   #29
Rangzen
Burger

Standaard

Citaat:
...
Vele Vlaamse families eten de dag van heden slechts 1x beefsteak om de 2 weken omdat ze het niet kunnen betalen.
Wel voor deze families doet IKEA een goed werk. Ouders kunnen MET KINDEREN ook eens beefsteak op restaurant gaan eten.
...
Dat is toch wel kort door de bocht - alsof Ikea aan liefdadigheid doet voor de "arme kindertjes"

Een arm gezin bezit normaal gezien ook geen auto. Ze moeten dan met het openbaar vervoer naar Ikea. Als ze niet te ver wonen kost dat een gezin met twee kinderen : 1,20 € x 4 = 4,80 €. Ze moeten dan wel binnen het uur hunne biefstuk opschrokken om met het zelfde biljet te kunnen terugkeren. Anders is het nog eens 4,80 € om terug thuis te geraken.

2,50 € voor de biefstuk friet + 2,40 € voor vervoer + 1€ = 5,90 € voor een maaltijd per persoon

Bij Colruyt kost een biefstuk klasse II (meer zal dat bij Ikea ook niet zijn) 2,17 € ,een portie frieten kost ongeveer 30 eurocent en een blikje cola is 50 eurocent = 2,97 € per persoon voor een volledige maaltijd thuis

Laatst gewijzigd door Rangzen : 18 maart 2011 om 16:47.
Rangzen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2011, 14:41   #30
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dak U...

Als ik van de Boerenbond zou zijn (en van die andere organisatie die de horeca vertegenwoordigt)... ik zou bij de volgende 'eet actie' al mijn leden oproepen om gelijktijdig bij Ikea te gaan eten... (Desnoods zou ik gratis bussen inleggen)...
En ik zou mijn leden aanraden in de meubelzaak van Ikea slenterend rond te lopen... en zeker niets kopen...

Eens zien hoelang Ikea zijn freet acties zou volhouden...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2011, 15:24   #31
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Dak U...

Als ik van de Boerenbond zou zijn (en van die andere organisatie die de horeca vertegenwoordigt)... ik zou bij de volgende 'eet actie' al mijn leden oproepen om gelijktijdig bij Ikea te gaan eten... (Desnoods zou ik gratis bussen inleggen)...
En ik zou mijn leden aanraden in de meubelzaak van Ikea slenterend rond te lopen... en zeker niets kopen...

Eens zien hoelang Ikea zijn freet acties zou volhouden...
Weet je wat het resultaat zal zijn??
Ze bouwen gewoon een stuk bij aan hun restaurant met een paar 100 extra tafels EN een take-out zou niet mis zijn
Wedden dat de aanschuivende autos van het merk Audi-Mercedes en BMW zal zijn ???
Oud 19 maart 2011, 16:59   #32
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Weet je wat het resultaat zal zijn??
Ze bouwen gewoon een stuk bij aan hun restaurant met een paar 100 extra tafels EN een take-out zou niet mis zijn
Wedden dat de aanschuivende autos van het merk Audi-Mercedes en BMW zal zijn ???
Dan leg ik nog maar een honderdtal bussen bij in... met samenwerking van de plaatselijke OCMW's...
Ik zou als Boerenbond en/of belzngenorganisatie van de horeca zelfs het eten betalen van deze mensen... en vragen dat ze de winkelwaar - na het uitvoerig en langdurig eten - eens grondig zouden bekijken.. zonder iets te kopen... vanzelfsprekend....
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be