![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ik produceer ook in België, ik weet niet of gij dat ook doet. Ik hoop dan ook dat men hier mijn producten koopt en niet de buitenlandse, kwestie dat ik kan blijven werken. Indien gij niet mijn, maar producten in het buitenland koopt, dan vallen ik en mijn collega's misschien zonder werk en moeten dan misschien op u rekenen voor sociale bijdragen. Begrijpt ge?
|
|
|
|
#142 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
|
|
|
|
#144 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#145 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Omdat ik niet van dat soort winkels hou, simpel.
Ik drink ook geen Nederlands slootwaterbier, eet geen kroket uit de muur, walg van de zoete mayonnaise en de vreselijke Nederlandse frieten, enz..... en dan heb ik het nog niet eens over de anti-cullinaire Nederlandse restaurants. Meer moet u daar niet achter zoeken. Laatst gewijzigd door Henri1 : 22 maart 2011 om 20:26. |
|
|
|
|
|
#146 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#147 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#148 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#149 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dit is de samenhang van het geheel. Daar gaat het mij niet om dat "de" Belg niet bij Carrefour koopt, maar wel waarom hij dan niet uitsluitend bij Carrefour gaat. Volgens de belgicisten van dienst is de Belg immers "gul, bourgondisch en niet geleid door de prijs" daar waar de Nederlander "gierig, spaarzaam en steeds op zoek is naar de laagste prijs". Welnu, als er nu één supermarkt jaar na jaar een groter marktaandeel weet te veroveren, is het wel de Colruyt. En het imago van deze grossier is juist "bij ons, de laagste prijs". Blijkbaar wordt "de" Belg dan toch daardoor aangetrokken.
|
|
|
|
|
|
#150 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daarnaast zie ik niet echt in waar C&A bijvoorbeeld "lage kwaliteit" zou bieden. |
|
|
|
|
|
|
#151 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#152 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nederland heeft wellicht een paar brouwerijen die te pruimen bier brouwen. Ik heb geen zin om daar gaan testpiloot te spelen, u wel ? |
|
|
|
|
|
|
#153 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Vraag ik me ook af. Tenzij je absoluut uitsluitend kleren van de populaire en vaak ook dure merken in huis wilt hebben, wat echter weer niet automatisch synoniem is voor betere kwaliteit.
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Maar wel moedwillig een slechte kop koffie gaan drinken in AC Restaurants?
|
|
|
|
|
|
#155 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is ondertussen wel heel duidelijk. |
|
|
|
|
|
|
#156 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
lemongrass De Zoute Zoen De Tuyn Raar |
|
|
|
|
|
|
#157 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#158 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In dat verband een vraagje voor Henri: aan welke superieure Belgische winkelketels had hij dan gedacht?
|
|
|
|
|
|
#159 |
|
Banneling
|
Uw roemrijke 'La Trappe' is hoogstens een Nederlands abdijbier, maar geen Trappist. En dan luidt de vraag: wat moet men nu verstaan onder 'Nederlands abdijbier'...
Laatst gewijzigd door system : 22 maart 2011 om 21:52. |
|
|
|
|
|
#160 | |
|
|
Citaat:
En voor zover ik weet is La Trappe dus wel degelijk een Trappist. En dus ook een abdijbier. Zoals u het presenteert houd dat een kwaliteitsverschil in, maar dat is onjuist.
|
|