Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2011, 07:40   #1341
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
ipv nog maar een van de gelegenheid te profiteren om mij weeral homofobie aan te smeren, zou u ook eens gewoon kunnen zeggen waarom volgens u mijn redenen niet gegrond zijn.

Arti zou dat ook kunnen

Maar dat wordt niet gedaan. Meer nog. Volgens mij wordt hier al wekenlang beweerd dat ik geen redens zou aanbrengen. Ik vraag me dat ook af, dat als ik inderdaad geen redens aanbreng, hoe zij dan niet gegrond zouden kunnen zijn?

Helaas moet ik blijven wachten en blijkt de enige tegenzet een verwijt van homofobie te zijn....

Zoals we van Raf gewoon zijn.

Paulus.
Kort en goed: uw reden is een beroep op traditie. Een drogredenering gebaseerd op onjuiste premissen dus.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2011, 07:54   #1342
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Omdat die redenen geen grond hebben. Geen doel.
Wat wel een gegronde reden is; zie het voorbeeld van de parkeerplaatsen voorbehouden voor anders-validen.
Dat hebben ze wel.

Ze geven een wettelijke bescherming aan die relaties die voor procreatie van de gemeenschap kunnen zorgen. Ze beschermt ineens ook de kinderen die doorgaans uit dergelijke relaties voortkomen en die het best gediend zijn van stabiele relaties voor hun opvoeding en ontwikkeling in het voordeel van de samenleving in haar geheel.

Ze heeft niet de bedoeling andere relatievormen te discrimineren, het gaat eerder om een voorkeur geven aan. Kinderen zijn en hebben immers de toekomst van onze maatschappij.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2011, 07:54   #1343
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Kort en goed: uw reden is een beroep op traditie. Een drogredenering gebaseerd op onjuiste premissen dus.
Waarom is dat een drogredenering? Kinderen zijn geen bedrog maar eerder de toekomst. Ook die van ons als we het geluk hebben om oud genoeg te worden.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 23 maart 2011 om 07:56.
Oud 23 maart 2011, 08:11   #1344
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom is dat een drogredenering? Kinderen zijn geen bedrog maar eerder de toekomst. Ook die van ons als we het geluk hebben om oud genoeg te worden.

Paulus.
Uw redenen hebben niets met kinderen te maken. Kom nu niet doen alsof dat wel zo is.

Uw enige reden om het huwelijk voor te behouden voor partners van verschillend geslacht, is "omdat het altijd zo geweest is". Dat is een beroep op traditie en dus een drogredenering.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 23 maart 2011 om 08:32.
Oud 23 maart 2011, 08:18   #1345
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat hebben ze wel.

Ze geven een wettelijke bescherming aan die relaties die voor procreatie van de gemeenschap kunnen zorgen. Ze beschermt ineens ook de kinderen die doorgaans uit dergelijke relaties voortkomen en die het best gediend zijn van stabiele relaties voor hun opvoeding en ontwikkeling in het voordeel van de samenleving in haar geheel.

Ze heeft niet de bedoeling andere relatievormen te discrimineren, het gaat eerder om een voorkeur geven aan. Kinderen zijn en hebben immers de toekomst van onze maatschappij.

Paulus.
1 Dat is niet het onderscheid dat jij maakt : een koppel dat voor voortplanting kan zorgen mag huwen.
2 Waarom zouden enkel mensen die voor voortplanting kunnen zorgen wettelijk beschermd mogen worden?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2011, 08:34   #1346
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw redenen hebben niets met kinderen te maken. Kom nu niet doen alsof dat wel zo is.

Uw enige reden om het huwelijk voor te behouden voor partners van verschillend geslacht, is "omdat het altijd zo geweest is". Dat is een beroep op traditie en dus een drogredenering.
Dat kan ik alleen maar concluderen dat u de helft van wat ik zeg gewoon negeert.

Uiteraard trekt u dan de verkeerde conclusies

Paulus.
Oud 23 maart 2011, 08:50   #1347
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1 Dat is niet het onderscheid dat jij maakt : een koppel dat voor voortplanting kan zorgen mag huwen.
Ik maak geen onderscheid.

Ik stel enkel vast dat koppels die voor elkaar kiezen en zorgen voor de procreatie van de gemeenschap, een zekere bescherming genieten van die gemeenschap. Dat heet bij ons inderdaad het huweljk, bij andere volken zal dat misschien 'over de bezem springen' heten, maar feit is dat het al van oudsher eigen is aan menselijke samenlevingen.

Dat kun je mij onmogelijk verwijten noch mij verantwoordelijk stellen daarvoor.

Dat heeft ook niks met discrimineren te maken , maar eerder met een voorkeur geven aan. Het is dan ook een blijde gebeurtenis met een zeker toekomstperspectief die door alle culturen en godsdiensten, gevierd wordt.

Dat antropologisch gegeven kan niet zo maar genegeerd worden in het debat en afgewimpeld als zijnde 'geen grondige reden'.

Het huwelijk heeft nooit de bedoeling gehad om anderen te discrimineren. De bestaansreden van het huwelijk heeft niks met discriminatie te maken. Dat is wat anderen er van maken om van een discriminatie te kunnen spreken en dat is intellectueel oneerlijk.

Citaat:
2 Waarom zouden enkel mensen die voor voortplanting kunnen zorgen wettelijk beschermd mogen worden?
Dat is niet zo. Andere samenlevingsvormen worden ook beschermd. Men heeft er alles aan gedaan om het samenwonen gelijk te stelen aan het huwen voor de fiscus bijvoorbeeld. Er bestaan samenlevingscontracten,... het heeft niks met 'niet beschermd mogen worden' te maken.

Antwoord jij ook nog eens op de vraag waarom mijn redens volgens u niet gegrond zijn?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 23 maart 2011 om 08:54.
Oud 23 maart 2011, 09:13   #1348
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En waarom zou een beroep op de traditie een drogredenering zijn? Het huwelijk zelf is traditie.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 23 maart 2011 om 09:15.
Oud 23 maart 2011, 09:13   #1349
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik stel enkel vast dat koppels die voor elkaar kiezen en zorgen voor de procreatie van de gemeenschap, een zekere bescherming genieten van die gemeenschap. Dat heet bij ons inderdaad het huweljk, bij andere volken zal dat misschien 'over de bezem springen' heten, maar feit is dat het al van oudsher eigen is aan menselijke samenlevingen.

Dat heeft ook niks met discrimineren te maken , maar eerder met een voorkeur geven aan. Het is dan ook een blijde gebeurtenis met een zeker toekomstperspectief die door alle culturen en godsdiensten, gevierd wordt.

Dat antropologisch gegeven kan niet zo maar genegeerd worden in het debat en afgewimpeld als zijnde 'geen grondige reden'.

Het huwelijk heeft nooit de bedoeling gehad om anderen te discrimineren. De bestaansreden van het huwelijk heeft niks met discriminatie te maken. Dat is wat anderen er van maken om van een discriminatie te kunnen spreken en dat is intellectueel oneerlijk.

Dat is niet zo. Andere samenlevingsvormen worden ook beschermd. Men heeft er alles aan gedaan om het samenwonen gelijk te stelen aan het huwen voor de fiscus bijvoorbeeld. Er bestaan samenlevingscontracten,... het heeft niks met 'niet beschermd mogen worden' te maken.

Antwoord jij ook nog eens op de vraag waarom mijn redens volgens u niet gegrond zijn?

Paulus.
Je maakt wel een onderscheid. Je hebt daar nochtans geen gegronde reden voor en kan niet vertellen welk doel je beoogt.

Je doet een verkeerde vaststelling.
Het huwelijk beschermt degenen die een huwelijk aangaan.

P.S. Als jij redenen als gegrond wil laten doorgaan, is het aan jou om de gegrondheid aan te tonen. Daar wachten we nu al dagen op.
Oud 23 maart 2011, 09:20   #1350
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je maakt wel een onderscheid. Je hebt daar nochtans geen gegronde reden voor en kan niet vertellen welk doel je beoogt.

Je doet een verkeerde vaststelling.
Het huwelijk beschermt degenen die een huwelijk aangaan.

P.S. Als jij redenen als gegrond wil laten doorgaan, is het aan jou om de gegrondheid aan te tonen. Daar wachten we nu al dagen op.
Jij negeert gewoon alles wat ik schrijf om vervolgens je mantra te herhalen. Nochtans is al wat je zegt weerlegd in wat je van mij quoted. Maar ja, jij negeert het....

Antwoord jij ook nog eens op de vraag waarom mijn redens volgens u niet gegrond zijn? Of heb je je voorgenomen om dat ook te negeren.

Is het nu echt zo moeilijk om in te gaan wat wat ik zeg?

Hoe zou d�*t toch komen

Paulus.
Oud 23 maart 2011, 09:57   #1351
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kan ik alleen maar concluderen dat u de helft van wat ik zeg gewoon negeert.

Uiteraard trekt u dan de verkeerde conclusies

Paulus.
Is er dan nog een andere helft?

Citaat:
Oud 23 maart 2011, 09:58   #1352
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waarom zou een beroep op de traditie een drogredenering zijn?
Elementaire logica, Paulus.

Citaat:
Het huwelijk zelf is traditie.

Paulus.
Ja, en dan?

Citaat:
Oud 23 maart 2011, 10:26   #1353
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee dus.

Het huwelijk, de kerk, de snorrenclub, het parlement, een meisjesschool, enz... heeft het volste recht zichzelf bepaalde regels en voorwaarden op te leggen, voortvloeiende uit haar doel en bestaansreden, waardoor ze zich van anderen onderscheiden.

Mocht dat niet mogelijk zijn, dan is er geen mogelijkheid meer om zich als organisatie, instelling, club, school, kerk of wat dan ook, te profileren door specificaties te hebben waar mensen toe uitgenodigd worden om daar vrijwillig voor te kiezen.

Wie daar niet voor wenst te kiezen, omwille van die voorwaarden en regels, moet dan maar elders gaan waar hij zich beter kan in vinden of zelf iets oprichten.

De toelatingsvoorwaarden moeten echter voor alle mensen dezelfde zijn.

Paulus.
De Kerk mag dat uiteraard beslissen om geen homos te laten huwen, dat is hun volste recht. De staat heeft dat recht echter helemaal niet. Dus is het de logica zelve dat homos en lesbiennes kunnen huwen voor de wet.

Ten andere is het natuurlijk ook zo dat als de Kerk beslist om homos uit te sluiten van hun organisatie ze zichzelf ook buitenspel zetten wat betreft het zomaar krijgen van subsidies. Het is compleet irrationeel om homos de kerk mee te laten subsidieren terwijl ze niet eens mogen huwen voor die kerk. In die optiek is het eigenlijk noodzakelijk dat de staat het mogelijk maakt om in uw belastingsaangifte aan te duiden of u dergelijke organisatie wenst te sponsoren.

Wat betreft het krijgen van kinderen door homos ben ik wel pro. Ik ben echter compleet tegen het draagmoederschap en dit omwille van het feit dat er ongelooflijk veel weeskinderen op deze aardkloot rondlopen. Ik zie dan ook helemaal geen reden om op een onnatuurlijke manier een wildvreemde vrouw zwanger te maken en dat kind daarna te kopen. Ik vind dat gewoon immoreel.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2011, 10:37   #1354
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De Kerk mag dat uiteraard beslissen om geen homos te laten huwen, dat is hun volste recht. De staat heeft dat recht echter helemaal niet. Dus is het de logica zelve dat homos en lesbiennes kunnen huwen voor de wet.

Ten andere is het natuurlijk ook zo dat als de Kerk beslist om homos uit te sluiten van hun organisatie ze zichzelf ook buitenspel zetten wat betreft het zomaar krijgen van subsidies. Het is compleet irrationeel om homos de kerk mee te laten subsidieren terwijl ze niet eens mogen huwen voor die kerk. In die optiek is het eigenlijk noodzakelijk dat de staat het mogelijk maakt om in uw belastingsaangifte aan te duiden of u dergelijke organisatie wenst te sponsoren.

Wat betreft het krijgen van kinderen door homos ben ik wel pro. Ik ben echter compleet tegen het draagmoederschap en dit omwille van het feit dat er ongelooflijk veel weeskinderen op deze aardkloot rondlopen. Ik zie dan ook helemaal geen reden om op een onnatuurlijke manier een wildvreemde vrouw zwanger te maken en dat kind daarna te kopen. Ik vind dat gewoon immoreel.
Een duidelijke mening.

Paulus.
Oud 23 maart 2011, 10:52   #1355
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Is het nu echt zo moeilijk om in te gaan wat wat ik zeg?

Hoe zou d�*t toch komen

Paulus.
Ja, dat is moeilijk, want je geeft geen gegronde reden en geen doel voor het onderscheid dat je maakt.
Oud 23 maart 2011, 11:03   #1356
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, dat is moeilijk, want je geeft geen gegronde reden en geen doel voor het onderscheid dat je maakt.
Ik hoef geen gegronde reden te geven want ik discrimineer niet. Nog minder maak ik een onderscheid, laat staan dat ik een doel zou hebben om dat onderscheid te maken.

En dat alles kun je nu al pagina's lang vaststellen.

Alleen weiger je dat te zien. Je blijft zeggen dat ik wel een onderscheid maak. Je blijft zeggen dat ik geen gegronde reden geef en je blijft zeggen dat ik geen doel heb voor het onderscheid dat ik zou maken....

Naast elkaar praten heet dat.

deze posting: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1349

is daar een duidelijk voorbeeld van.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 23 maart 2011 om 11:03.
Oud 23 maart 2011, 11:06   #1357
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoef geen gegronde reden te geven want ik discrimineer niet.
Natuurlijk wel. U wilt het huwelijk immers voorbehouden voor partners van verschillend geslacht.

Citaat:
Nog minder maak ik een onderscheid
Toch wel: u maakt een onderscheid tussen partners van verschillend en partners van hetzelfde geslacht.

Citaat:
laat staan dat ik een doel zou hebben om dat onderscheid te maken.
Daar kunt u inderdaad geen doel voor aangeven.

Citaat:
Dat doen we ook. Al pagina's lang...

Citaat:
Oud 23 maart 2011, 11:19   #1358
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk wel. U wilt het huwelijk immers voorbehouden voor partners van verschillend geslacht.
En dat is geen discriminatie. Het huwelijk, de kerk, de snorrenclub, het parlement, een meisjesschool, enz... heeft het volste recht zichzelf bepaalde regels en voorwaarden op te leggen, voortvloeiende uit haar doel en bestaansreden, waardoor ze zich van anderen onderscheiden.

Mocht dat niet mogelijk zijn, dan is er geen mogelijkheid meer om zich als organisatie, instelling, club, school, kerk of wat dan ook, te profileren door specificaties te hebben waar mensen toe uitgenodigd worden om daar vrijwillig voor te kiezen.

Wie daar niet voor wenst te kiezen, omwille van die voorwaarden en regels, moet dan maar elders gaan waar hij zich beter kan in vinden of zelf iets oprichten.

De toelatingsvoorwaarden moeten echter voor alle mensen dezelfde zijn.

Citaat:
Toch wel: u maakt een onderscheid tussen partners van verschillend en partners van hetzelfde geslacht.
Ik maak dat onderscheid niet. Dat is een onderscheid die vastgesteld kan worden in het traditionele huwelijk. Ik heb daar niks mee te maken.

Citaat:
Daar kunt u inderdaad geen doel voor aangeven.
Dat hoeft ook niet, want het huwelijk heeft helemaal niet tot doel om te discrimineren. Maar ik kan wel wijzen op de bestaansreden en dat heb ik ook gedaan.

Citaat:
Dat doen we ook. Al pagina's lang...
Ik ook.

Paulus.
Oud 23 maart 2011, 11:51   #1359
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hoef geen gegronde reden te geven want ik discrimineer niet. Nog minder maak ik een onderscheid, laat staan dat ik een doel zou hebben om dat onderscheid te maken.

Alleen weiger je dat te zien. Je blijft zeggen dat ik wel een onderscheid maak. Je blijft zeggen dat ik geen gegronde reden geef en je blijft zeggen dat ik geen doel heb voor het onderscheid dat ik zou maken....

Naast elkaar praten heet dat.

deze posting: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1349

is daar een duidelijk voorbeeld van.

Paulus.
Net omdat je geen gegronde reden kan geven, is het discriminatie.
Oud 23 maart 2011, 12:15   #1360
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net omdat je geen gegronde reden kan geven, is het discriminatie.
Mag de Kerk weigeren om mensen van hetzelfde geslacht te trouwen of zouden ze verplicht moeten worden om dat te doen als daarom gevraagd wordt? Ik vind van niet op voorwaarde dat de bevolking de Kerk niet verplicht moet subsidieren.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 23 maart 2011 om 12:17.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be