![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1341 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1342 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze geven een wettelijke bescherming aan die relaties die voor procreatie van de gemeenschap kunnen zorgen. Ze beschermt ineens ook de kinderen die doorgaans uit dergelijke relaties voortkomen en die het best gediend zijn van stabiele relaties voor hun opvoeding en ontwikkeling in het voordeel van de samenleving in haar geheel. Ze heeft niet de bedoeling andere relatievormen te discrimineren, het gaat eerder om een voorkeur geven aan. Kinderen zijn en hebben immers de toekomst van onze maatschappij. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1343 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 23 maart 2011 om 07:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1344 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw enige reden om het huwelijk voor te behouden voor partners van verschillend geslacht, is "omdat het altijd zo geweest is". Dat is een beroep op traditie en dus een drogredenering.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 23 maart 2011 om 08:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1345 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2 Waarom zouden enkel mensen die voor voortplanting kunnen zorgen wettelijk beschermd mogen worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1346 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard trekt u dan de verkeerde conclusies Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1347 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel enkel vast dat koppels die voor elkaar kiezen en zorgen voor de procreatie van de gemeenschap, een zekere bescherming genieten van die gemeenschap. Dat heet bij ons inderdaad het huweljk, bij andere volken zal dat misschien 'over de bezem springen' heten, maar feit is dat het al van oudsher eigen is aan menselijke samenlevingen. Dat kun je mij onmogelijk verwijten noch mij verantwoordelijk stellen daarvoor. Dat heeft ook niks met discrimineren te maken , maar eerder met een voorkeur geven aan. Het is dan ook een blijde gebeurtenis met een zeker toekomstperspectief die door alle culturen en godsdiensten, gevierd wordt. Dat antropologisch gegeven kan niet zo maar genegeerd worden in het debat en afgewimpeld als zijnde 'geen grondige reden'. Het huwelijk heeft nooit de bedoeling gehad om anderen te discrimineren. De bestaansreden van het huwelijk heeft niks met discriminatie te maken. Dat is wat anderen er van maken om van een discriminatie te kunnen spreken en dat is intellectueel oneerlijk. Citaat:
Antwoord jij ook nog eens op de vraag waarom mijn redens volgens u niet gegrond zijn? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 23 maart 2011 om 08:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1348 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 23 maart 2011 om 09:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1349 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je doet een verkeerde vaststelling. Het huwelijk beschermt degenen die een huwelijk aangaan. P.S. Als jij redenen als gegrond wil laten doorgaan, is het aan jou om de gegrondheid aan te tonen. Daar wachten we nu al dagen op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1350 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Antwoord jij ook nog eens op de vraag waarom mijn redens volgens u niet gegrond zijn? Of heb je je voorgenomen om dat ook te negeren. Is het nu echt zo moeilijk om in te gaan wat wat ik zeg? Hoe zou d�*t toch komen ![]() Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1351 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is er dan nog een andere helft?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1352 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, en dan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1353 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten andere is het natuurlijk ook zo dat als de Kerk beslist om homos uit te sluiten van hun organisatie ze zichzelf ook buitenspel zetten wat betreft het zomaar krijgen van subsidies. Het is compleet irrationeel om homos de kerk mee te laten subsidieren terwijl ze niet eens mogen huwen voor die kerk. In die optiek is het eigenlijk noodzakelijk dat de staat het mogelijk maakt om in uw belastingsaangifte aan te duiden of u dergelijke organisatie wenst te sponsoren. Wat betreft het krijgen van kinderen door homos ben ik wel pro. Ik ben echter compleet tegen het draagmoederschap en dit omwille van het feit dat er ongelooflijk veel weeskinderen op deze aardkloot rondlopen. Ik zie dan ook helemaal geen reden om op een onnatuurlijke manier een wildvreemde vrouw zwanger te maken en dat kind daarna te kopen. Ik vind dat gewoon immoreel.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1354 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1355 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1356 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat alles kun je nu al pagina's lang vaststellen. Alleen weiger je dat te zien. Je blijft zeggen dat ik wel een onderscheid maak. Je blijft zeggen dat ik geen gegronde reden geef en je blijft zeggen dat ik geen doel heb voor het onderscheid dat ik zou maken.... Naast elkaar praten heet dat. deze posting: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1349 is daar een duidelijk voorbeeld van. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 23 maart 2011 om 11:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1357 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch wel: u maakt een onderscheid tussen partners van verschillend en partners van hetzelfde geslacht. Citaat:
Dat doen we ook. Al pagina's lang...
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1358 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mocht dat niet mogelijk zijn, dan is er geen mogelijkheid meer om zich als organisatie, instelling, club, school, kerk of wat dan ook, te profileren door specificaties te hebben waar mensen toe uitgenodigd worden om daar vrijwillig voor te kiezen. Wie daar niet voor wenst te kiezen, omwille van die voorwaarden en regels, moet dan maar elders gaan waar hij zich beter kan in vinden of zelf iets oprichten. De toelatingsvoorwaarden moeten echter voor alle mensen dezelfde zijn. Citaat:
Ik maak geen onderscheid. Ik stel enkel vast dat koppels die voor elkaar kiezen en zorgen voor de procreatie van de gemeenschap, een zekere bescherming genieten van die gemeenschap. Dat heet bij ons inderdaad het huweljk, bij andere volken zal dat misschien 'over de bezem springen' heten, maar feit is dat het al van oudsher eigen is aan menselijke samenlevingen. Dat kun je mij onmogelijk verwijten noch mij verantwoordelijk stellen daarvoor. Dat heeft ook niks met discrimineren te maken , maar eerder met een voorkeur geven aan. Het is dan ook een blijde gebeurtenis met een zeker toekomstperspectief die door alle culturen en godsdiensten, gevierd wordt. Dat antropologisch gegeven kan niet zo maar genegeerd worden in het debat en afgewimpeld als zijnde 'geen grondige reden'. Het huwelijk heeft nooit de bedoeling gehad om anderen te discrimineren. De bestaansreden van het huwelijk heeft niks met discriminatie te maken. Dat is wat anderen er van maken om van een discriminatie te kunnen spreken en dat is intellectueel oneerlijk. Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1359 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1360 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag de Kerk weigeren om mensen van hetzelfde geslacht te trouwen of zouden ze verplicht moeten worden om dat te doen als daarom gevraagd wordt? Ik vind van niet op voorwaarde dat de bevolking de Kerk niet verplicht moet subsidieren.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 23 maart 2011 om 12:17. |
![]() |
![]() |