Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 maart 2011, 19:43   #1481
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Uiteraard. Al is het wel met wederzijdse toestemming natuurlijk.
En als iets met wederzijdse toestemming gebeurt kan je dat dan nog wel vreemdgaan noemen?

Citaat:
Het verschil is wel dat heterokoppels die geen kinderen kunnen hebben, door een medisch mankement niet tegen hun geaardheid moeten handelen om aan kinderen te komen. Ze kunnen rustig zichzelf blijven.
Het is niet altijd een medisch mankement, het kan ook gewoon een natuurlijke mutatie zijn.

Citaat:
Homoseksuelen daarenegen kunnen geen kinderen krijgen van elkaar door hun aard. Door wat ze zijn. Doordat hun seksuele oriëntatie in disharmonie is met hun lichaam en procreatie met elkaar uitgesloten. Ze weigeren dat te erkennen als medisch mankement, want hun lichaam werkt perfect zeggen ze. En daarom moeten ze, tegen hun natuur, tegen hun aard ingaan om aan kinderen van iemand anders te komen.
Hun lichaam werkt ook perfect, 2 mannen of vrouwen die zich niet samen kunnen voortplanten kan je niet classificeren als medisch mankement. Is tegen de natuur ingaan dan slecht?

Laatst gewijzigd door Dionysus : 24 maart 2011 om 19:43.
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 19:49   #1482
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat wil dat dan wel zeggen?
Het kan zijn dat tradities niet meer relevant zijn door de veranderde omstandigheden, meestal van culturele aard.

Maar het kan ook zijn van niet natuurlijk. En dat het weldegelijk nog relevant is.

Tradities zijn dan ook niet per definitie geen gegronde regels. het kan, maar het kan ook zijn van niet.

Trouwens, het huwelijk is meer dan een traditie gezien ze overal voorkomt. traditie heeft meer met gewoonten en gebruiken te maken die gebonden zijn aan een cultuur. Dat is met het huwelijk niet zo. Dat is menselijk gedrag ongeacht welke cultuur. Net zoals het menselijk gedrag is dat hij zijn doden begraaft.

Daarom is het huwelijk meer een antropologisch gegeven dan wel een cultureel gebonden traditie.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 19:51   #1483
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard. Al is het wel met wederzijdse toestemming natuurlijk.

Het verschil is wel dat heterokoppels die geen kinderen kunnen hebben, door een medisch mankement niet tegen hun geaardheid moeten handelen om aan kinderen te komen. Ze kunnen rustig zichzelf blijven.

Homoseksuelen daarenegen kunnen geen kinderen krijgen van elkaar door hun aard. Door wat ze zijn. Doordat hun seksuele oriëntatie in disharmonie is met hun lichaam en procreatie met elkaar uitgesloten. Ze weigeren dat te erkennen als medisch mankement, want hun lichaam werkt perfect zeggen ze. En daarom moeten ze, tegen hun natuur, tegen hun aard ingaan om aan kinderen van iemand anders te komen.

Paulus.
U zegt dat u in het belang van de kinderen spreekt, Paulus, maar blijkbaar vindt u het dan toch niet zo belangrijk dat kinderen binnen een gezin met ouders van hetzelfde geslacht dezelfde juridische omkadering kunnen genieten als kinderen binnen een gezin met ouders van verschillend geslacht. Waarom maakt u het belang van de kinderen in het eerste geval ondergeschikt?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 19:57   #1484
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Zou jij argumenten herkennen, Xenophon? Wat is jouw bijdrage al geweest in deze discussie, behalve je persoonlijke aanvallen aan mijn adres?
Welke persoonlijke aanvallen?
Oud 24 maart 2011, 19:59   #1485
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Die kleine in een pleeggezin en zowel de moeder als de vader en zijn betreffende partner veroordelen voor mensenhandel.
Oud 24 maart 2011, 20:01   #1486
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Omdat het de beste bodem is voor het vormen van een gezin met kinderen.

Paulus.
De beste bodem voor kinderen is een stabiele relatie met de ouders, goede fysieke en mentale gezondheid en een gezonde financiële situatie. De geaardheid van de opvoeder maakt niets uit. Meer nog, er zijn veel heterokoppels die enorm slechte ouders zouden zijn, waarvan de kinderen een veel betere toekomst zouden hebben moesten ze opgevoed worden door een homokoppel die wel goed ouders zouden zijn.

Trouwens een huwelijk heeft niet alleen betrekking op kinderen. Er zijn ook veel voordelen voor de partners i.v.m sociale zekerheid, erfenis, etc.

Er zijn trouwens heel veel praktijken die hyperefficiënt zouden zijn om bepaalde problemen op te lossen of die de beste manier zijn om iets te doen, maar die we niet toelaten.

Dit is geen gegronde reden om het huwelijk exclusief voor heterokoppels te houden.
Oud 24 maart 2011, 20:03   #1487
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
En als iets met wederzijdse toestemming gebeurt kan je dat dan nog wel vreemdgaan noemen?

Het is niet altijd een medisch mankement, het kan ook gewoon een natuurlijke mutatie zijn.

Hun lichaam werkt ook perfect, 2 mannen of vrouwen die zich niet samen kunnen voortplanten kan je niet classificeren als medisch mankement. Is tegen de natuur ingaan dan slecht?
Er is naturljk een grijze zone wat betreft het krijgen van kinderen binnen een relatie. Ik zal dat niet ontkennen., dat zou flauw zijn.

Maar het is ook flauw om te doen alsof die grijze zone de normale gang van zaken is en daarom net zo goed als bestaansreden voor het huwelijk kan dienen.

Homoseksuele paren kunnen niet anders dan doen alsof die grijze zone niet meer dan normaal is en dat doen ze ook bij het opeisen van een plaats in het aloude huwelijk. Ook zij verwijzen naar de technieken die onvruchbare heterokoppels aanwenden als excuus om hun grijze zone te normaliseren....

Paulus.
Oud 24 maart 2011, 20:06   #1488
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
U zegt dat u in het belang van de kinderen spreekt, Paulus, maar blijkbaar vindt u het dan toch niet zo belangrijk dat kinderen binnen een gezin met ouders van hetzelfde geslacht dezelfde juridische omkadering kunnen genieten als kinderen binnen een gezin met ouders van verschillend geslacht. Waarom maakt u het belang van de kinderen in het eerste geval ondergeschikt?
Die kinderen mogen van mij gerust dezelfde juridische omkadering genieten, ik heb daar niks op tegen.

Niet te verwarren met de bestaansreden van het huwelijk waar het over ging.

Paulus.
Oud 24 maart 2011, 20:06   #1489
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Er is naturljk een grijze zone wat betreft het krijgen van kinderen binnen een relatie. Ik zal dat niet ontkennen., dat zou flauw zijn.

Maar het is ook flauw om te doen alsof die grijze zone de normale gang van zaken is en daarom net zo goed als bestaansreden voor het huwelijk kan dienen.

Homoseksuele paren kunnen niet anders dan doen alsof die grijze zone niet meer dan normaal is en dat doen ze ook bij het opeisen van een plaats in het aloude huwelijk. Ook zij verwijzen naar de technieken die onvruchbare heterokoppels aanwenden als excuus om hun grijze zone te normaliseren....

Paulus.
Ik bespeur hier toch een traditionalistische ingesteldheid. Ik beschouw de mogelijkheid om kinderen te krijgen niet als een gegronde reden om huwelijken te vormen.
Oud 24 maart 2011, 20:12   #1490
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het kan zijn dat tradities niet meer relevant zijn door de veranderde omstandigheden, meestal van culturele aard.

Maar het kan ook zijn van niet natuurlijk. En dat het weldegelijk nog relevant is.

Tradities zijn dan ook niet per definitie geen gegronde regels. het kan, maar het kan ook zijn van niet.

Trouwens, het huwelijk is meer dan een traditie gezien ze overal voorkomt. traditie heeft meer met gewoonten en gebruiken te maken die gebonden zijn aan een cultuur. Dat is met het huwelijk niet zo. Dat is menselijk gedrag ongeacht welke cultuur. Net zoals het menselijk gedrag is dat hij zijn doden begraaft.

Daarom is het huwelijk meer een antropologisch gegeven dan wel een cultureel gebonden traditie.

Paulus.
Dat vraag ik niet.

Ik vraag wat het wel wil zeggen : iets dat al lang bestaat mag verantwoord worden.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 20:17   #1491
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De beste bodem voor kinderen is een stabiele relatie met de ouders, goede fysieke en mentale gezondheid en een gezonde financiële situatie.
Voila. En een huwelijk kan daarbij helpen.

Citaat:
De geaardheid van de opvoeder maakt niets uit.
Ouders en opvoeders zijn niet hetzelfde. Echt niet. Trouwens een kind dat wordt opgevoed door twee mannen zal op een bepaald ogenblik zich toch gaan afvragen uit welke vrouw hij komt. Sommigen gaan daat licht over, andere tillen daar zwaar aan. Men is door studie op hechtingsstoornissen bijlange niet meer zo enthousiast over adoptie dan pakweg 20 jaar geleden. Veel van deze kinderen komen in een ernstige identiteitscrisis, vaak met schadelijke gevolgen voor de ouder en het kind.

Citaat:
Meer nog, er zijn veel heterokoppels die enorm slechte ouders zouden zijn, waarvan de kinderen een veel betere toekomst zouden hebben moesten ze opgevoed worden door een homokoppel die wel goed ouders zouden zijn.
Een eerlijke vergelijking moet met even bekwame ouders gebeuren.

Citaat:
Trouwens een huwelijk heeft niet alleen betrekking op kinderen. Er zijn ook veel voordelen voor de partners i.v.m sociale zekerheid, erfenis, etc.
Dat kan allemaal geregeld worden in een samenlevingscontract. Soms zelfs nog beter gezien beide partners dit contract zelf mogen invullen. Dat is dus het probleem niet.

Citaat:
Er zijn trouwens heel veel praktijken die hyperefficiënt zouden zijn om bepaalde problemen op te lossen of die de beste manier zijn om iets te doen, maar die we niet toelaten.
Zoals?

Citaat:
Dit is geen gegronde reden om het huwelijk exclusief voor heterokoppels te houden.
Ik vind van wel.

Paulus.
Oud 24 maart 2011, 20:18   #1492
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik bespeur hier toch een traditionalistische ingesteldheid. Ik beschouw de mogelijkheid om kinderen te krijgen niet als een gegronde reden om huwelijken te vormen.
Ik ook niet. Ik beschouw het huwelijk wel als beste bodem voor het vormen van een gezin.

Paulus.
Oud 24 maart 2011, 20:20   #1493
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat vraag ik niet.

Ik vraag wat het wel wil zeggen : iets dat al lang bestaat mag verantwoord worden.
Dat men zich mag afvragen of een bepaalde traditie of gewoonte van handelen nog relevant is in een veranderende maatschappij.

Het is zelfs verstandig om dat te doen denk ik.

Paulus.
Oud 24 maart 2011, 20:24   #1494
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Voila. En een huwelijk kan daarbij helpen.
Inderdaad, dus waarom onderscheid gaan maken als je toch hetzelfde wil?
Citaat:
Ouders en opvoeders zijn niet hetzelfde. Echt niet. Trouwens een kind dat wordt opgevoed door twee mannen zal op een bepaald ogenblik zich toch gaan afvragen uit welke vrouw hij komt. Sommigen gaan daat licht over, andere tillen daar zwaar aan. Men is door studie op hechtingsstoornissen bijlange niet meer zo enthousiast over adoptie dan pakweg 20 jaar geleden. Veel van deze kinderen komen in een ernstige identiteitscrisis, vaak met schadelijke gevolgen voor de ouder en het kind.
Studies, leuk maar dan moet je ze wel geven?

Citaat:
Een eerlijke vergelijking moet met even bekwame ouders gebeuren.
Dat was geen vergelijking, ik vergeleek geen homo-ouders met hetero-ouders, ik stel vast dat een heterokoppel niet altijd een goede bodem is voor kinderen, net zoals dat bij sommige homokoppels ook zo zal zijn.

Citaat:
Dat kan allemaal geregeld worden in een samenlevingscontract. Soms zelfs nog beter gezien beide partners dit contract zelf mogen invullen. Dat is dus het probleem niet.
Waarom onderscheid maken als je ze toch allebei dezelfde voordelen wil geven?

Citaat:
Zoals?
Slavernij, genocide, geen morele grenzen, verbetering van mensheid door selectie, etc.

Citaat:
Ik vind van wel
Dan moet je dat ook kunnen aantonen.
Oud 24 maart 2011, 20:24   #1495
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik ook niet. Ik beschouw het huwelijk wel als beste bodem voor het vormen van een gezin.

Paulus.
Dus ook voor het vormen van een gezin met homoseksuele partners.
Oud 24 maart 2011, 20:29   #1496
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Die kleine in een pleeggezin en zowel de moeder als de vader en zijn betreffende partner veroordelen voor mensenhandel.
Precies, een ernstig voorbeeld stellen.

Het moet gedaan zijn met ten koste van kinderen geluk te kopen
Oud 24 maart 2011, 20:37   #1497
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat men zich mag afvragen of een bepaalde traditie of gewoonte van handelen nog relevant is in een veranderende maatschappij.

Het is zelfs verstandig om dat te doen denk ik.

Paulus.
Traditie is dus geen gegronde reden.
Oud 24 maart 2011, 20:39   #1498
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het moet gedaan zijn met ten koste van kinderen geluk te kopen
Ken jij ook maar één mens/koppel met kinderen voor wie dit niet geldt?
Oud 24 maart 2011, 20:48   #1499
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Straks in "Koppen" over Samuel, de onvolprezen held van onze thread.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 24 maart 2011 om 20:50.
Oud 24 maart 2011, 21:00   #1500
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus ook voor het vormen van een gezin met homoseksuele partners.
Ik bedoel een man vrouw huwelijk uiteraard.

Paulus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be