Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 maart 2011, 18:09   #101
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht

In welke mate heeft een gebrekkige ontwikkeling van de VLAAMSE TAAL invloed op die schooluitval?
Vlaamse taal?

Je komt hier een groep mensen weer eens de les lezen, maar kennelijk ken jezelf de naam van de taal in Vlaanderen niet eens.

Nederlands.

Citaat:

...Wanneer werd bij de huidige gevangenispopulatie op een of andere wijze gemeldt ...
gemeld
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2011, 23:49   #102
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Vlaamse taal?

Je komt hier een groep mensen weer eens de les lezen, maar kennelijk ken jezelf de naam van de taal in Vlaanderen niet eens.

Nederlands.

gemeld
Goed opgemerkt van je , nu nog inhoudelijk reageren zonder over wit klootjesvolk of Van Gheluwe te beginnen...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2011, 13:07   #103
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Vraag je in Nederland aan de mensen welke taal ze in Vlaanderen spreken dan zeggen ze 'Vlaams".
Ik kan me dat indenken want diverse Belgische (Vlaamse in dit geval) series en programma's op de Ned. TV worden Nederlands ondertiteld.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2011, 14:56   #104
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik ben het gedeeltelijk met u eens. Het "profiel " van kansarmen is vaak wereldwijd, zeker binnen Stedelijke structuren vergelijkbaar.Jong, mannelijk, geen diploma, gecompliceerde familliale structuren, vaak al jong op één of andere wijze verwaarloosd en achtergesteld.

Maar we schieten niets op met een wereldwijde analyse, het gaat over ONZE migranten hier. Laten we het dus daartoe ook beperken in de discussie.

Wat werkt die achtergesteldheid in de hand en waarom blijft dit zo, nemen de problemen toe over generaties??

Dan kun je toch echt om een aantal factoren niet heen!
Wat is de toekomst van kinderen indien de moeder ongeletterd en/ of ongeschoold is en niet de taal leert van het land waarin haar kroost opgroeit?

Wat is de toekomst van jongeren indien die moeder haar leefwereld beperkt tot de voordeur en niemand kijkt naar wat zij achter die voordeur op straat doen?

Welke invloed hebben totaal ontbrekende vaders binnen een partiarchaal gerichte opvoeding?

In welke mate heeft een gebrekkige ontwikkeling van de VLAAMSE TAAL invloed op die schooluitval?

Hoe werd er binnen die gezinnen met probleemjongeren gecommuniceerd en waarover?

Wanneer werd bij de huidige gevangenispopulatie op een of andere wijze gemeldt dat er sprake was van problematisch gedrag, bij die persoon zelf of binnen het gezin?

Het is in wezen heel simpel; ieder gezin waar de gehanteerde normen en waarden sterk verschillen van wat de samenleving verwacht, verhoogt de kans op kinderen binnen POS of MOF.
Maar alle bovenvernoemde factoren die eigen zijn aan migrantengroepen, doen het risico toenemen.
Blijft nog over te onderzoeken waarom de ene groep wel slaagt dit te overwinnen maar anderen veel minder.
Ik vrees dat je dan automatisch zult merken in welke mate islam een remmende factor is binnen integratie. En dat zie ik ruim, deel uitmaken van andere sociale groepen is daar een goede barometer van.

Moet je dan verder aanmoedigen dat het merendeel van die jongeren een bried of gom uit het achtergesteld gebied van ene thuisland haalt? Kun je vermijden toch eens duidelijk te maken waar onze samenleving voor staat?

Moet je jezelf laten tegenhouden door gemekker over vrijheid van religie? Komaan zeg, binnen die groepen zit ook talent, mogelijkheden, we moeten gewoon ophouden met liegen en zorgen dat kansen genomen worden.
(eventjes terug van weggeweest)

Ik kan u wel grotendeels volgen hoor, gezien het ook het betoog is: werk de socio-economische achterstand van die groepen weg, en er is veel kans dat hun huidige oververtegenwoordiging in de criminaliteitscijfers ook verdwijnt.
Hoe dit moet gebeuren is dan nog een ander debat...

Maar laten wij ook niet naïef zijn, hé. Zelfs dan zal er nog altijd een laagste socio-economische klasse bestaan die oververtegenwoordigd zal zijn in de criminaliteitscijfers, al zal die misschien minder zichtbaar, definiëerbaar zijn (net zoals vroeger, voor de migratiegolven naar België).
Oud 24 maart 2011, 11:44   #105
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
(eventjes terug van weggeweest)

Ik kan u wel grotendeels volgen hoor, gezien het ook het betoog is: werk de socio-economische achterstand van die groepen weg, en er is veel kans dat hun huidige oververtegenwoordiging in de criminaliteitscijfers ook verdwijnt.
Hoe dit moet gebeuren is dan nog een ander debat...

Maar laten wij ook niet naïef zijn, hé. Zelfs dan zal er nog altijd een laagste socio-economische klasse bestaan die oververtegenwoordigd zal zijn in de criminaliteitscijfers, al zal die misschien minder zichtbaar, definiëerbaar zijn (net zoals vroeger, voor de migratiegolven naar België).
Maar wat er daarvoor dient te gebeuren, het wegwerken van socio economische achterstand bent u wat vaag, deelt u mijn zienswijze dat je dan wat moet doen aan de migratie van kansarmen richting Belgie?( kan op verschillende manieren!)
En moet ingrijpen in de manier waarop waarden en normen die tot kansarmoede hier leiden worden doorgegeven aan volgende generaties?
Oud 25 maart 2011, 14:51   #106
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar wat er daarvoor dient te gebeuren, het wegwerken van socio economische achterstand bent u wat vaag, deelt u mijn zienswijze dat je dan wat moet doen aan de migratie van kansarmen richting Belgie?( kan op verschillende manieren!)
Zeker en vast.
Maar dit lost niks op voor de kansarme die hier al zijn, hé...

Citaat:
En moet ingrijpen in de manier waarop waarden en normen die tot kansarmoede hier leiden worden doorgegeven aan volgende generaties?
Daar zullen wij waarschijnlijk verschillen in die zin dat ik niet denk dat die kansarmoede niet hoofdzakelijk te wijten is aan "andere normen en waarden". Het is te zeggen, ik zal het concept "andere normen en waarden" anders interpreteren, zijnde dat kansarme groepen EIGEN normen en waarden ontwikkelen (de fameuze theorieën van de subculturen) die deels verklaren dat zij in de armoede blijven. Maar dat is maar een klein deel van het verhaal.

Dus ja, werken op die "andere normen en waarden" is zeker nuttig, ik vermoed wel dat wij over andere "andere normen en waarden" praten. en ik denk ook niet dat dit een mirakeloplossing zou zijn, het si maar één stuk van de puzzel.
Oud 25 maart 2011, 15:08   #107
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Vraag je in Nederland aan de mensen welke taal ze in Vlaanderen spreken dan zeggen ze 'Vlaams".
Ik kan me dat indenken want diverse Belgische (Vlaamse in dit geval) series en programma's op de Ned. TV worden Nederlands ondertiteld.
Dat krijg je als je het vraagt aan Nederlandse lomperiken. Die bestaan inderdaad ook. De rest is belachelijk gezeik recht uit een domme slap-stickfilm. Ik ben geen liefhebber van 'de Dikke en de Dunne'.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 25 maart 2011 om 15:14.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2011, 21:00   #108
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Zeker en vast.
Maar dit lost niks op voor de kansarme die hier al zijn, hé...

Daar zullen wij waarschijnlijk verschillen in die zin dat ik niet denk dat die kansarmoede niet hoofdzakelijk te wijten is aan "andere normen en waarden". Het is te zeggen, ik zal het concept "andere normen en waarden" anders interpreteren, zijnde dat kansarme groepen EIGEN normen en waarden ontwikkelen (de fameuze theorieën van de subculturen) die deels verklaren dat zij in de armoede blijven. Maar dat is maar een klein deel van het verhaal.

Dus ja, werken op die "andere normen en waarden" is zeker nuttig, ik vermoed wel dat wij over andere "andere normen en waarden" praten. en ik denk ook niet dat dit een mirakeloplossing zou zijn, het si maar één stuk van de puzzel.
Ik heb daarover een gesprek gehad met Turkse jongeren;over wat zij dachten over hun Marokkaanse leeftijdsgenoten die rondhingen en zich bezig hielden met criminaliteit.
Hun conclusies wiepen in ieder geval een ander licht op feiten, zij kenden de meeste straatburgemeesters persoonlijk, en wezen erop dat de vaders vaak totaal afwezig waren omdat ze de helft van het jaar in Marokko zaten en de andere helft van het jaar hun tijd doorbrachten in lokale vzw's maar amper zich bemoeiden met hun zonen buiten de voordeur.
Dat klopte met de inhoud van een discussie met die vaders zelf, zij waren duidelijk in hun standpunt, buiten de voordeur was de samenleving verantwoordelijk voor het gedrag van hun kinderen, zij enkel tot die voordeur!
Die kijk verschilt danig van vaders van niet allochtone origine, die voelen zich ook vzerantwoordelijk voor hun kinderen buiten en voorbij die voordeur.

De Turkse jongeren kenden vaak ook de moeders, meestal een importbruid die amper Nederlands sprak en vonden dat hun taak beperkt was tot eten en onderdak, opvoeden was een mannenzaak, wanneer die moeders weet hadden van problemen logen zich tegenover vader om hun zonen te beschermen.

Dat klopte ook met gesprekken die met moeders gevoerd werden, zij vonden niet dat zij medeverantwoordelijkheid droegen voor het gedrag van hun zonen, wel wanneer het hun dochters betrof maar in beide gevallen vonden ze het beter te liegen tegen hun man dat de problemen te benoemen en te bespreken.

Die kijk verschilt behoorlijk van moeders van niet allochtone origine, die zien zichzelf als medeverantwoordelijk voor dochters en zonen en vinden niet dat liegen iets oplost, wanneer hun man deel uitmaakt van het gezin zullen ze eerder geneigd zijn over de problemen te praten en eisen dat vader actief betrokken raakt, meer doet dan een oorvijg verkopen en kankeren over het gedrag of wat ik ook zag; zonen gewoon de straat op gooien om vervolgens te klagen dat zij ocmw kregen en hulp om alleen te wonen.

Er is dus wel sprake van totaal andere opvattingen over wat opvoeding inhoudt, vooral Marokkaanse jongeren leren dat agressie kan en mag en liegen beter is dan oplossingen zoeken, dat verlaagt de drempel tot criminaliteit behoorlijk.

Dat gaven die Turkse jongeren ook aan, zij voelden meer controle over hun doen en laten, ook buiten en voorbij die voordeur en zij kregen niet de vrijheid om zichzelf op te voeden op straat.
Ik denk dat u de invloed van dergelijke factoren onderschat?
In ieder geval is nog meer import van kansarmoede zo fout als maar kan, je kunt beter proberen recht te trekken wat fout loopt, herziening van de manier waarop detentie wordt ingericht zou al een stap vooruit zijn!
Zorg dat wie daar buiten komt een vak heeft geleerd, zorg dat er werk is alvorens iemand de gevangenis verlaat, zorg voor opvang in doorganghuizen waar begeleid wordt gewoond tot duidelijk is dat iemand werkelijk een andere weg inslaat, anders moet je ingrijpen.

Maar vooral; sluit schoolverlaters zonder diploma uit van uitkeringen, geen wachtuitkering en geen ocmw, maar wel verplichte tewerkstelling wanneer je voor het behalen van een diploma van de schoolbank gaat.

Zorg dat kinderen jong naar de kleuterschool moeten, maak dit verplicht voor kinderen met taalachterstand en werk dit weg alvorens de basisschool begint!
Mogelijkheden genoegmaar blijkbaar is het beleid ziende blind en vooral dom en van slechte wil?
Oud 26 maart 2011, 06:32   #109
artisjok
Banneling

Standaard

Alice, jij gaat zeer kort door de bocht.
Ongetwijfeld bestaan er gezinnen zoals jij ze beschrijft; maar doen alsof dat de algemene regel is bij allochtone Marokkanen is er ver over.
Ik heb het je eerder al gezegd. Je kwam enkel in contact met een selectieve groep allochtonen, in het kader van je werk op een sociale dienst in Antwerpen.
Stop met daar besluiten uit te trekken, alsof je een wetenschappelijk onderbouwd onderzoek uitvoerde.

Idem voor je besluiten over de autochtone vaders en moeders.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2011, 07:01   #110
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ongetwijfeld bestaan er gezinnen zoals jij ze beschrijft; maar doen alsof dat de algemene regel is bij allochtone Marokkanen is er ver over.
Ik heb het je eerder al gezegd. Je kwam enkel in contact met een selectieve groep allochtonen, in het kader van je werk op een sociale dienst in Antwerpen.
Stop met daar besluiten uit te trekken, alsof je een wetenschappelijk onderbouwd onderzoek uitvoerde.
Ik heb het zelfde 'parcours' in Brussel beleeft en...sorry, maar ik kom net tot de zelfde conclusies dan 'Alice Van Antwerpen'.

'Antwerp' , 'Brussel' and perhaps many other places = same struggle, pal !!!
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2011, 11:12   #111
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Maar hoe zit het met de kansen?

Hoeveel kans heeft een Duitser om autochtoon int gevang terecht te komen, en hoeveel kans heeft een allochtoon. Hoeveel keer meer crimineler zijn allochtonen, in vergelijking met autochtonen?
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2011, 12:18   #112
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Maar hoe zit het met de kansen?

Hoeveel kans heeft een Duitser om autochtoon int gevang terecht te komen, en hoeveel kans heeft een allochtoon. Hoeveel keer meer crimineler zijn allochtonen, in vergelijking met autochtonen?
Iets ruw maar wel puur (et dur) uitgedrukt; ik vrees dat het te laat is voor dit soort onnozele salon quizkes!!!

We zitten hier nu al bijna een 1/2 eeuw opgescheept met een 'leger' aan 'Khadafiekes' , 'Ben Ali's' en allerlei 'Moslimgaaigepeupel' - Wat zij kunnen kunnen wij ook.

Alvorens den boel bij hun (ginder achter) te gaan opkuisen zouden we moeten beginnen met voor onze eigen deuren te gaan 'Kalashnikoffen'.
Oud 26 maart 2011, 13:18   #113
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Alvorens den boel bij hun (ginder achter) te gaan opkuisen zouden we moeten beginnen met voor onze eigen deuren te gaan 'Kalashnikoffen'.
Dat "wij" ginderachter weg moeten blijven, OK. Het werkt altijd contraproductief. Pakken ze het ginder slecht aan, wel, laat dat dan blijken zonder dat er westerlingen mee gemoeid zijn. En laat dat dan zonder onze inmenging opgelost geraken, of ook niet - als ze er maar zelf voor zorgen.

En voor onze eigen deur vegen: ja, er verspreidt zich hier een wereldbeschouwing die kan en moet worden bestreden, en die zonder grote intellectuele inspanning uit ieder logisch functionerend, gezond mensenverstand kan worden weggeredeneerd. De mohammedanerij vormt echter meer dan een geheel van onhoudbare waanvoorstellingen, ze vormt tevens een zware ondermijning van het logisch redeneervermogen, een soort collectieve geestesziekte. En daarvoor is genezing nodig, behandeling, een behandeling waarvoor de zieke gedeeltelijk financieel verantwoordelijk moet worden gemaakt, evenals voor zijn weigering zich te laten behandelen.

Een kalasjnikov is daar normaliter niet voor nodig, wél een minimum aan échte ordehandhaving en beginselvastheid bij de autochtone en allochtone niet-mohammedanen.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 26 maart 2011 om 13:26.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2011, 13:25   #114
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Elk van ons hier is met een niet geheel aselecte steekproef uit de maatschappij in aanraking gekomen. Het lijkt me niet de bedoeling dat Alice hier conclusies komt trekken die - ik kies maar de eerste die me te binnen schiet - Artisjok uit haar eigen ervaringen heeft getrokken, of andersom. Jij de jouwe, zij de hare en ik de mijne, toch?

En als dat niet tot een gemeenschappelijke waarheidsvinding kan leiden, tja, dan moet de bedoeling iets anders zijn, of moet ze beter worden nagestreefd.
Oud 26 maart 2011, 13:36   #115
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Elk van ons hier is met een niet geheel aselecte steekproef uit de maatschappij in aanraking gekomen. Het lijkt me niet de bedoeling dat Alice hier conclusies komt trekken die - ik kies maar de eerste die me te binnen schiet - Artisjok uit haar eigen ervaringen heeft getrokken, of andersom. Jij de jouwe, zij de hare en ik de mijne, toch?

En als dat niet tot een gemeenschappelijke waarheidsvinding kan leiden, tja, dan moet de bedoeling iets anders zijn, of moet ze beter worden nagestreefd.
Ik trek geen conclusies over een bevolkingsgroep op basis van een (selectieve) steekproef.
Oud 26 maart 2011, 13:40   #116
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
In ieder geval is nog meer import van kansarmoede zo fout als maar kan, je kunt beter proberen recht te trekken wat fout loopt, herziening van de manier waarop detentie wordt ingericht zou al een stap vooruit zijn!
Zorg dat wie daar buiten komt een vak heeft geleerd, zorg dat er werk is alvorens iemand de gevangenis verlaat, zorg voor opvang in doorganghuizen waar begeleid wordt gewoond tot duidelijk is dat iemand werkelijk een andere weg inslaat, anders moet je ingrijpen.
Die redenering was in de maatschappij van tien jaar geleden op haar plaats. Tegenwoordig niet: er is namelijk geen geld meer; er is alleen nog maar een gigantische overheidsschuld, en alles wat die doet toenemen zal meer problemen veroorzaken dan het er oplost. Binnenkort zullen onze gepensioneerden het met een minieme fractie van hun huidige koopkracht moeten doen, de werknemers en zelfstandigen ook. Als je van die mensen dan nog afdrachten of enige derving van middelen gaat verlangen om hele of halve voor galg en rad opgegroeide volksstammen, met weinig kans op succes, te gaan beschaven, dan ga je aan hun overlevingskansen raken. Het grootste deel van onze verzorgingsstaat zal voor de bijl gaan, inclusief misschien wel gratis onderwijs. Wat doe je dan met degenen die gaan dwarsliggen? Voor een aanpak die tijd en middelen vergt, zal noch het ene noch het andere er zijn zodra de euro wordt gereduceerd tot wat hij waard is, en dat is minder dan het papier waarop hij meestal niet eens wordt gedrukt.

Citaat:

Maar vooral; sluit schoolverlaters zonder diploma uit van uitkeringen, geen wachtuitkering en geen ocmw, maar wel verplichte tewerkstelling wanneer je voor het behalen van een diploma van de schoolbank gaat.
Hoe dan ook worden binnenkort alle uitkeringen weggeïnflateerd. Maar als de rampspoed van de hyperinflatie eenmaal over ons wordt uitgestort, en dat zal geen drie jaar meer duren, ja, dan zal het een geluk bij een ongeluk zijn dat we geen parasieten meer kunnen onderhouden, maar wel pech dat we ze ook niet kunnen heropvoeden. Op is op, en wie een moestuintje heeft moet zich misschien nu al bewapenen om ergens in 2015 de schrale oogst waarvan hij zal moeten leven te kunnen verdedigen. We gaan het binnenkort alleen nog maar over het vege lijf hebben, overleven, en niet meer over samenleven met wie daar geen zin in heeft en er volgens zijn koran geen zin in mag hebben.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 26 maart 2011 om 13:50.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2011, 16:43   #117
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik ga helemaal niet kort, door welke bocht dan ook, mocht u de moeite nemen behoorlijk te lezen zou het u niet ontgaan dat wat ik schreef gaat over de achtergrond van criminele hangjongeren, bespaar me daarbij uw politiek correct geleuter!

Bovendien kwam ik helemaal niet zoals u graag geweerd in contact met een "selectieve" groep allochtonen maar met alle groepen in dezelfde wijken, en evenmin gebeurde dit in het kader van het werk op een sociale dienst, uw commentaar slaat nergens op.
Oud 26 maart 2011, 17:12   #118
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Die redenering was in de maatschappij van tien jaar geleden op haar plaats. Tegenwoordig niet: er is namelijk geen geld meer; er is alleen nog maar een gigantische overheidsschuld, en alles wat die doet toenemen zal meer problemen veroorzaken dan het er oplost. Binnenkort zullen onze gepensioneerden het met een minieme fractie van hun huidige koopkracht moeten doen, de werknemers en zelfstandigen ook. Als je van die mensen dan nog afdrachten of enige derving van middelen gaat verlangen om hele of halve voor galg en rad opgegroeide volksstammen, met weinig kans op succes, te gaan beschaven, dan ga je aan hun overlevingskansen raken. Het grootste deel van onze verzorgingsstaat zal voor de bijl gaan, inclusief misschien wel gratis onderwijs. Wat doe je dan met degenen die gaan dwarsliggen? Voor een aanpak die tijd en middelen vergt, zal noch het ene noch het andere er zijn zodra de euro wordt gereduceerd tot wat hij waard is, en dat is minder dan het papier waarop hij meestal niet eens wordt gedrukt.

Hoe dan ook worden binnenkort alle uitkeringen weggeïnflateerd. Maar als de rampspoed van de hyperinflatie eenmaal over ons wordt uitgestort, en dat zal geen drie jaar meer duren, ja, dan zal het een geluk bij een ongeluk zijn dat we geen parasieten meer kunnen onderhouden, maar wel pech dat we ze ook niet kunnen heropvoeden. Op is op, en wie een moestuintje heeft moet zich misschien nu al bewapenen om ergens in 2015 de schrale oogst waarvan hij zal moeten leven te kunnen verdedigen. We gaan het binnenkort alleen nog maar over het vege lijf hebben, overleven, en niet meer over samenleven met wie daar geen zin in heeft en er volgens zijn koran geen zin in mag hebben.
Ik kan uw redenering volgen, en begrijp waarom u de zaken zo ziet.
Maar wanneer uw toekomstbeeld werkelijkheid wordt, draait het uit op een burgeroorlog en zal de criminaliteit zorgen voor enclaves waar gewoond wordt door wie have en goed heeft en dit beschermd en hordes mensen die niets meer te verliezen hebben.

Ik kan dus enkel hopen dat u ongelijk krijgt en blijven pleiten om zelf schaarse middelen veel beter in te zetten dan nu gebeurd.
Oud 27 maart 2011, 04:25   #119
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik trek geen conclusies over een bevolkingsgroep op basis van een (selectieve) steekproef.
U dient echter niet te vergeten, dat de Belgische alsook de meeste Westerse gevangenissen barsten van uw (selectieve) steekproeven van 'Moslim' allochtonische aard.

Ik zou niet weten waaruit U positieve conclusies zou kunnen trekken. Uw beschermelingen hebben hun kans op een goede reputatie hier in het Westen onherroepelijk vergalt en basta ermee.

Nu: als jij het verhaal van 'Don Quichotte de la Macha' wilt herschrijven, mij niet gelaten, = onbenulligheid is niet dodelijk. !
Oud 27 maart 2011, 07:21   #120
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
U dient echter niet te vergeten, dat de Belgische alsook de meeste Westerse gevangenissen barsten van uw (selectieve) steekproeven van 'Moslim' allochtonische aard.
Ik vergeet dit niet.
Jij dient niet te vergeten dat je uit naakte cijfers niet zomaar wetenschappelijk onderbouwde conclusies kan trekken over bevolkingsgroepen.

Spijtig genoeg zitten hier veel te veel pseudo-wetenschappers die denken op basis van één of enkele feiten of ervaringen conclusies te mogen trekken over een bevolkingsgroep.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be