Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 28 maart 2011, 19:06   #101
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Ik kanker op geen van beiden. Ik heb gekozen voor De Wever en hij vervult de rol die ik van hem verwacht naar best vermogen. En afgaand op de peilingen, zijn er veel Vlamingen die er ook zo over denken.

Als Di Rupo en De Wever, om de hoofdrolspelers te noemen, er rond de tafel niet meet uitkomen. Bewijst dat niets meer of minder dan dat de houdbaarheidsdatum van dit land met rasse schreden nadert.
Ik weet niet welke leeftijd u hebt, maar zelfs als u zeer jong bent zult u dat niet meer meemaken.

Uw achterkleinkinderen zullen wellicht Europeaan op hun paspoot staan hebben.
Henri1 is offline  
Oud 28 maart 2011, 19:11   #102
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Sinds wanneer is iemand die niet uw nationalisme volgt anti-vlaams?
Ik had het niet over zo'n "iemand," ik had het over u.
Oud 28 maart 2011, 19:13   #103
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik weet niet welke leeftijd u hebt, maar zelfs als u zeer jong bent zult u dat niet meer meemaken.

Gezien de manier waarop dat Europa zich ontwikkelt, acht ik het niet onwaarschijnlijk dat die identiteit niet zomaar op een paspoort zal staan, maar opgeslagen zal zijn in een onderhuids ingeplante microchip met GPS-module.
SDG is offline  
Oud 28 maart 2011, 19:17   #104
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nope, meer dan 16% van het N-VA kiesvee bestaat uit ex Vlaams Belang hardliners.
Ik betwijfel of De Wever daar gelukkig mee is.
Ik denk dat De Wever daar heel gelukkig mee is. Zolang de gewelddadige racistjes maar bij het VB blijven.
fonne is offline  
Oud 28 maart 2011, 19:23   #105
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

lijken me normale resultaten...

De N-VA heeft grote hervormingen beloofd en is niet akkoord gegaan met halve maatregelen en tseef-compromis...

Groen wint wat met die toestand in japan.

SP-A heeft zich geprofileerd als PS nalopers, en VLD zit vooral kritiek te leveren op N-VA zonder zelf wat te doen.

En het waals gepest, bij monde van Le Soir, heeft een beperkt aantal vlamingen zo kwaad gemaakt dat ze ver-VB'ed zijn.
Oud 28 maart 2011, 19:31   #106
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Gezien de manier waarop dat Europa zich ontwikkelt, acht ik het niet onwaarschijnlijk dat die identiteit niet zomaar op een paspoort zal staan, maar opgeslagen zal zijn in een onderhuids ingeplante microchip met GPS-module.
Ja, en de informatie op chip zal gelezen worden als: "Flanders - European Union". Van la Belgique zal geen spoor meer te bekennen zijn. Mogelijk (en hopelijk) wordt het ook: "United Netherlands - European Union".
Oud 28 maart 2011, 20:23   #107
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer wordt het standbeeld onthult ?
"Hier staat de redder van vlaanderen die niets heeft gedaan...."
Onthuld, maar hoe dan ook, standbeelden zijn te duur.

Ik heb mij laten vertellen dat men, ter ere van Bart De Wever, liever een aantal Belgische gemeenten een andere naam zal geven.

Hier volgt de voorlopige lijst, maar hou het stil, want Elio Di Rupo moet nog een centje kunnen bijverdienen door de exclusiviteit te verkopen aan Paris Match.

Huidige naam, gevolgd door de nieuwe naam :

Bastogne Bartogne
Martelange Bartelange
Mons Cons
Philippeville Bartville
Berlare Bartlare
Bertem Bartem

Deze eer zal Bart De Wever evenwel niet als enige te beurt vallen.

Het is tevens de bedoeling om de naam van de gemeente Beveren te wijzigen in Zeveren, teneinde de grote staatsman Guy Verhofstadt te herdenken. Deze houdt echter vol dat hij, ondanks de zever die hij momenteel verkoopt, geheel niets meer met de Belgische politiek te maken heeft. Derhalve overweegt men om de naam van de gemeente Giuncugnano in Toscane te wijzigen in Guyuncornuto, maar de inwoners ervan strubbelen nog wat tegen.

Anderzijds staat het inmiddels vast dat, ter ere van Michel Daerden, Bierbeek zal wijzigen in Bierbuik.

Tenslotte, teneinde ook de belgicisten iets te gunnen, en om hun frustraties ietwat te lenigen, wordt er aan gedacht om Lummen voortaan Lullen te heten. Bovendien zal, op algemene aanvraag en louter om u een plezier te doen, La Calamine voortaan La Cacamine gaan heten.
Gwylan is offline  
Oud 28 maart 2011, 20:26   #108
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Open VLD, SPa en CD&V verliezen stemmen. Zelfs de PS verliest zwaar maar de grootste partij in Wallonië.
Tijd om te plooien, Di Rupooke...
Oud 28 maart 2011, 20:31   #109
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Liever niet. Het is beter dat ze niet plooien en dat België verdwijnt. Nog even en het is zover.

Stej je voor dat de franstaligen ineens grote toegevingen zouden doen. Dan blijft België 10-15 jaar bestaan totdat we opnieuw vast zitten en het spel weer begint. Ik overleef dat niet
Kaal is offline  
Oud 28 maart 2011, 20:35   #110
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Translation pour Elio (parce qu' ij spreek een pegrijp nie zooooooo koed Neterlans):"Temps pour plier, Pipoke..."

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 28 maart 2011 om 20:37.
Bokkenreyder is offline  
Oud 28 maart 2011, 20:40   #111
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Translation pour Elio (parce qu' ij spreek een pegrijp nie zooooooo koed Neterlans):"Temps pour plier, Pipoke..."
Nederlands of niet, als het om een bepaald soortement plooien gaat heeft Elio Chérie geen traduction nodig. Maar goed, dat dossier is inmiddels onder de mat geveegd, dus zwijgen maar.
Gwylan is offline  
Oud 28 maart 2011, 20:50   #112
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Dus dat belastingvrij percentage is dan ook groter voor de grootverdieners, niet? Uiteindelijk blijven deze buiten schot en zullen wel zeker de kleinste lonen nog kleiner worden... of ga je die vrijstellen van belastingen?
Ja, maar beiden zullen evenveel betaling, naar verhouding van hun inkomsten.

Pak dat je een belastingvrije schijf hebt van 65% (om maar een getal te nemen).

Dan betekent dat dat iemand die per jaar 12.000 euro ontvangt, 7.800 euro vrijstelling heeft. Op de resterende 4.200 euro betaalt die persoon dan pakweg 30% vlaktaks. Dat betekent dat hij 1.260 euro dient te betalen. Per jaar houdt hij dan 10.740 euro (89,5%) van zijn inkomen over.

Iemand die pakweg 40.000 euro per jaar inkomsten heeft, is voor 26.000 euro vrijgesteld en betaalt op 14.000 euro 4.200 euro belastingen en houdt zo 35.800 euro over (89,5%).

De beter verdienende betaalt dus 3,3 keer meer belastingen, maar wel in verhouding tot zijn inkomen.

De percentages en bedragen zijn natuurlijk puur voor de discussies.

Beiden moeten het dan zien te rooien met de inkomsten die ze hebben.

Nu kan je stellen dat de beter verdienende verhoudingsgewijs meer moet bijdragen, maar dan creëer je een oneerlijkheid. Draai en keer het hoe je wil, maar het bovenstaande principe is het meest eerlijke. Zo kan niemand zeggen dat hij onevenredig zwaar getaxeerd wordt.

Voor bedrijven kan je eventueel nog andere percentages hanteren.

Wat de vermogens betreft, hierop kan je een taks heffen op de geïnde intresten, vanaf een bepaald hoger bedrag. Op die manier hou je de lage en de gewone inkomens met een bescheiden spaarboekje buiten schot.

Iedereen moet bijdragen naar zijn vermogen en dat gaat in het bovenstaande systeem het beste. En met de voorgestelde taks op intresten dragen de sterkere schouders onrechtstreeks toch meer bij dan de zwakkere.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 28 maart 2011, 20:53   #113
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Kijk, dat horen we al jaren. Maar ondertussen splijt de taalgrens steeds verder en verder.

En ondanks alle demoniseringen vanuit verschillende hoeken (politiek, journalistiek, cultureel,...) groeit de N-VA met elke peiling. En elke politicus mag dan wel stellen dat een peiling hem niet boeit, maar ze duiden toch op tendensen.

En met ondertussen krap 50% van de Vlamingen die stemmen op Vlaamse autonomie in verschillende gradaties, zou ik me als belgicist toch niet helemaal op mijn gemak voelen.

Maar goed, van ontkennen zijn belgicisten niet vies. Binnenkort is het wel schrikkend wakker worden voor jullie.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 28 maart 2011, 21:04   #114
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Onthuld, maar hoe dan ook, standbeelden zijn te duur.

Ik heb mij laten vertellen dat men, ter ere van Bart De Wever, liever een aantal Belgische gemeenten een andere naam zal geven.

Hier volgt de voorlopige lijst, maar hou het stil, want Elio Di Rupo moet nog een centje kunnen bijverdienen door de exclusiviteit te verkopen aan Paris Match.

Huidige naam, gevolgd door de nieuwe naam :

Bastogne Bartogne
Martelange Bartelange
Mons Cons
Philippeville Bartville
Berlare Bartlare
Bertem Bartem

Deze eer zal Bart De Wever evenwel niet als enige te beurt vallen.

Het is tevens de bedoeling om de naam van de gemeente Beveren te wijzigen in Zeveren, teneinde de grote staatsman Guy Verhofstadt te herdenken. Deze houdt echter vol dat hij, ondanks de zever die hij momenteel verkoopt, geheel niets meer met de Belgische politiek te maken heeft. Derhalve overweegt men om de naam van de gemeente Giuncugnano in Toscane te wijzigen in Guyuncornuto, maar de inwoners ervan strubbelen nog wat tegen.

Anderzijds staat het inmiddels vast dat, ter ere van Michel Daerden, Bierbeek zal wijzigen in Bierbuik.

Tenslotte, teneinde ook de belgicisten iets te gunnen, en om hun frustraties ietwat te lenigen, wordt er aan gedacht om Lummen voortaan Lullen te heten. Bovendien zal, op algemene aanvraag en louter om u een plezier te doen, La Calamine voortaan La Cacamine gaan heten.
Bedankt! Een kostelijk intermezzo.
De inwoners van het Duitssprekende Kelmis zijn het echter niet eens met de nieuwe Franse vertaling in casu "La Cacamine". Ook een aanpassing naar Kakamis door het Waalse Parlement, alhoewel het Grieks intellectueel overkomt, zien zij niet zitten.

Laatst gewijzigd door fcal : 28 maart 2011 om 21:08.
fcal is offline  
Oud 28 maart 2011, 21:08   #115
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Kijk, dat horen we al jaren. Maar ondertussen splijt de taalgrens steeds verder en verder.

En ondanks alle demoniseringen vanuit verschillende hoeken (politiek, journalistiek, cultureel,...) groeit de N-VA met elke peiling. En elke politicus mag dan wel stellen dat een peiling hem niet boeit, maar ze duiden toch op tendensen.

En met ondertussen krap 50% van de Vlamingen die stemmen op Vlaamse autonomie in verschillende gradaties, zou ik me als belgicist toch niet helemaal op mijn gemak voelen.Maar goed, van ontkennen zijn belgicisten niet vies. Binnenkort is het wel schrikkend wakker worden voor jullie.
Daarom: laat W. Beke het boeltje nog wat rekken: NVA en VB zullen er nog meer bij winnen.

Laatst gewijzigd door Boduo : 28 maart 2011 om 21:09.
Boduo is offline  
Oud 28 maart 2011, 21:12   #116
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Bedankt! Een kostelijk intermezzo.
De inwoners van het Duitssprekende Kelmis zijn het echter niet eens met de nieuwe Franse vertaling. Ook een aanpassing naar Kakamis door het Waalse Parlement, alhoewel het Grieks intellectueel overkomt, zien zij niet zitten.
De herbenoeming van Charleroi tot Caca-le-roi kan misschien soelaas brengen?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 28 maart 2011, 21:19   #117
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Volgens een andere - ook recente - peiling van LLB (19.03.11) is 59% van de N-VA kiezers en 50% van de VB-kiezers gewonnen voor een referendum in de rand over een al-dan-niet uitbreiding van Brussel.
BWarrior is offline  
Oud 28 maart 2011, 21:23   #118
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
De herbenoeming van Charleroi tot Caca-le-roi kan misschien soelaas brengen?
Wat is er verkeerd aan Tchâlenwè?
fcal is offline  
Oud 28 maart 2011, 21:23   #119
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Volgens een andere - ook recente - peiling van LLB (19.03.11) is 59% van de N-VA kiezers en 50% van de VB-kiezers gewonnen voor een referendum in de rand over een al-dan-niet uitbreiding van Brussel.
De arrogantie van die fascisten loopt toch écht wel de spuigaten uit!

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 28 maart 2011, 21:26   #120
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nope, meer dan 16% van het N-VA kiesvee bestaat uit ex Vlaams Belang hardliners.
Ik betwijfel of De Wever daar gelukkig mee is.
Het levert hem stemmen op. Da's al wat telt.
bgf324 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be