![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deksels van riolering daarentegen ... Onlangs zij er bij ons van die deksels verdwenen, de deksels lagen geïntegreerd in het fietspad. Kon ik zo iemand maar betrappen, dat is niet alleen diefstal, dat is voor mij zelfs vrijwillige slagen en verwondingen of poging tot doodslag.
![]() |
![]() |
#82 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Edit: Dit zijn pas mensen met tekortkomingen, zo ver durf ik niet gaan ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door CyberpunX : 29 maart 2011 om 09:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand die dat denkt van zichzelf, d�*t is pas een gevaar op de weg. 8)
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#85 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() Dat ze maar eens beginnen met controles op gevaarlijk rijgedrag, ipv enkel naar de melkkoe van snelheidsboetes te kijken.
Linkerrijvak/middenrijvak-plakkers, idioten die van rijvak veranderen zonder te kijken en die denken dat ze per definitie voorrang hebben als ze hun pinker opzetten (als ze die al opzetten), angsthazen die op de rem gaan staan van zodra er een druppel regen valt... Genoeg voorbeelden te vinden en daar zit de echte verkeersveiligheid, ook al is dat moeilijker om te controleren. Crevits haar laatste idee om ritsen wettelijk verplicht te maken, is ook geen slecht idee en 't zou de vele idioten die je scheef bekijken als je degelijk ritst eens op hun plaats kunnen zetten, maar 't zal ook dode letter blijven als ze daar niet op controleren. Laatst gewijzigd door Sfax : 29 maart 2011 om 12:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Vreemdeling
|
![]() Rustig drosophila... denk aan uw gezondheid. Het is hun vergeven, want zij weten niet wat zij doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#91 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Europees Commissaris
|
![]() Die enkel de rijschool voor een B hebben gedaan.
Iedereen zou tenminste een cursus moeten doen voor een C of een D. Kunnen ze zelf zien wat hun situatieivm het verkeer is. Net zoals degene die denken dat traag rijden defensief is. Defensief rijden is vlot bewegen en inschatten hoe het verkeer op de baan is. Ik kijk niet 20m verder opd e baan maar 200m verder. En dat is het verschil tussen een goede en slechte chauffeur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In ieder geval hebben die landen heel wat minder verkeersslachtoffers ten opzichte van hun bevolking dan het 'zaligmakende' België.
Citaat:
Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 30 maart 2011 om 19:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor mij is het huidige beleid zeker voor verbetering vatbaar (teveel verschillende borden, en soms onlogische toestanden), maar dat wil daarom niet zeggen dat het beleid daarom per se te streng is (wellicht is het zelfs niet streng genoeg, als je ziet dat er toch nog een heleboel zware ongevallen gebeuren die te wijten zijn aan overdreven snelheid), en dat wil zeker niet zeggen dat je er zomaar blindelings vanuit moet gaan dat de maximumsnelheid naar omhoog moet. Neem een concreet voorbeeld: de 30km/u beperking aan scholen geldt heel de dag, zelfs om 23.00u 's avonds. Is dat optimaal? Het antwoord op die vraag kan je zomaar niet simplistisch afleiden uit het feit dat er om 23.00u geen kinderen meer op school zijn. Er kunnen allerlei redenen zijn waarom het relevant is dat om 23.00u de maximumsnelheid in die straat nog steeds 30km/u is. Maar het kan uiteraard ook zijn dat de situatie niet optimaal is, en in dat geval moet er misschien gekeken worden naar dynamische borden die zich aanpassen aan het uur van de dag (dat bestaat). Punt is: het is simplistisch en verkeerd om zomaar die beperking op te heffen, zonder de lokale situatie grondig te analyseren. Ik woon in Brussel en vind persoonlijk dat 30km/u in de stad op vele plaatsen een verantwoorde beperking is.
Laatst gewijzigd door Doki : 30 maart 2011 om 22:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |