Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 maart 2011, 06:50   #81
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Eigenlijk verbazingwekkend dat dat niet meer gebeurd. Schoot brengt goed op.


Weegt te weinig.
Deksels van riolering daarentegen ...
Onlangs zij er bij ons van die deksels verdwenen, de deksels lagen geïntegreerd in het fietspad.
Kon ik zo iemand maar betrappen, dat is niet alleen diefstal, dat is voor mij zelfs vrijwillige slagen en verwondingen of poging tot doodslag.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2011, 08:50   #82
CyberpunX
Staatssecretaris
 
CyberpunX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Locatie: .b/e
Berichten: 2.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Waarom projecteer je je eigen tekortkomingen op anderen?
Ik heb geen tekortkomingen.

Edit: Dit zijn pas mensen met tekortkomingen, zo ver durf ik niet gaan

Citaat:
Over veertig jaar zullen er geen benzine- of dieselauto's meer in de steden mogen rondrijden.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110328_146

Laatst gewijzigd door CyberpunX : 29 maart 2011 om 09:01.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2011, 10:29   #83
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Ik heb geen tekortkomingen.
Iemand die dat denkt van zichzelf, d�*t is pas een gevaar op de weg. 8)
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2011, 10:32   #84
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Iemand die dat denkt van zichzelf, d�*t is pas een gevaar op de weg. 8)
En mensen zonder het nodige zelfvertrouwen ?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2011, 10:33   #85
CyberpunX
Staatssecretaris
 
CyberpunX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Locatie: .b/e
Berichten: 2.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Iemand die dat denkt van zichzelf, d�*t is pas een gevaar op de weg. 8)
Ik denk dat niet, ik weet dat.
Dus ik kan mij 100% concentreren op de baan ipv trauma's te verwerken.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2011, 12:34   #86
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Dat ze maar eens beginnen met controles op gevaarlijk rijgedrag, ipv enkel naar de melkkoe van snelheidsboetes te kijken.

Linkerrijvak/middenrijvak-plakkers, idioten die van rijvak veranderen zonder te kijken en die denken dat ze per definitie voorrang hebben als ze hun pinker opzetten (als ze die al opzetten), angsthazen die op de rem gaan staan van zodra er een druppel regen valt... Genoeg voorbeelden te vinden en daar zit de echte verkeersveiligheid, ook al is dat moeilijker om te controleren.

Crevits haar laatste idee om ritsen wettelijk verplicht te maken, is ook geen slecht idee en 't zou de vele idioten die je scheef bekijken als je degelijk ritst eens op hun plaats kunnen zetten, maar 't zal ook dode letter blijven als ze daar niet op controleren.

Laatst gewijzigd door Sfax : 29 maart 2011 om 12:37.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2011, 12:42   #87
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
herleens de openingspost misschien eens?
Ah, de zaligmakende "ons omringende landen"!

Wél op de autosnelweg. Vergeleken bij de huidige toestand is het dus wel een verbetering. Op termijn kunnen we dan een systeem van intelligente snelheidsbegrenzing invoeren voor de andere wegen. Technisch is dat perfect mogelijk.
notoire recidivisten voorgeod vd baan halen en men zal het op den duur wel leren. hoef je geen geld in allerlei apparatuur te investere
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2011, 12:33   #88
Clisthenes
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 28 maart 2011
Berichten: 66
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Ik heb van u geen lessen te krijgen. Moei u met uw eigen zaken.

Neen, dat was u niet. Hang de moralist uit wanneer u zelf het liegen heb afgeleerd, OK?

Inderdaad. U bent veeleer de onuitstaanbare kleuter.


Veel plezier (ook met de lessen Nederlands).
Rustig drosophila... denk aan uw gezondheid. Het is hun vergeven, want zij weten niet wat zij doen.
Clisthenes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2011, 14:17   #89
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dat ze maar eens beginnen met controles op gevaarlijk rijgedrag, ipv enkel naar de melkkoe van snelheidsboetes te kijken.

Linkerrijvak/middenrijvak-plakkers, idioten die van rijvak veranderen zonder te kijken en die denken dat ze per definitie voorrang hebben als ze hun pinker opzetten (als ze die al opzetten), angsthazen die op de rem gaan staan van zodra er een druppel regen valt... Genoeg voorbeelden te vinden en daar zit de echte verkeersveiligheid, ook al is dat moeilijker om te controleren.

Crevits haar laatste idee om ritsen wettelijk verplicht te maken, is ook geen slecht idee en 't zou de vele idioten die je scheef bekijken als je degelijk ritst eens op hun plaats kunnen zetten, maar 't zal ook dode letter blijven als ze daar niet op controleren.
't Is veel eenvoudiger om, onder het mom van de verkeersveiligheid, een flitscamera te plaatsen en alle paar dagen het "rolletje" te veranderen. Eveneens niet te vergeten, het brengt meer op en het is zelfs zonder risico eens "de verkeerde" tot staan te brengen, zie Kitty......
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2011, 16:24   #90
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Het is tijd voor een keiharde repressieve aanpak: monsterboetes voor de eerste snelheidsovertredingen, tijdelijk inleveren rijbewijs bij de volgende, definitief rijbewijs kwijt bij hardnekkige recidive. Wie niet horen wil, moet voelen.
Wat ook heel dringend moet ingevoerd worden is standaard snelheidsbegrenzers max. 120 km/u op alle productiewagens voor de Belgische markt.
Wow, de haat, de frustratie, de jaloezie druipt ervan af. Moet erg zwaar zijn om dragen...
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2011, 16:38   #91
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.375
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Het is tijd voor een keiharde repressieve aanpak: monsterboetes voor de eerste snelheidsovertredingen, tijdelijk inleveren rijbewijs bij de volgende, definitief rijbewijs kwijt bij hardnekkige recidive. Wie niet horen wil, moet voelen.
Wat ook heel dringend moet ingevoerd worden is standaard snelheidsbegrenzers max. 120 km/u op alle productiewagens voor de Belgische markt.
Pakt gij maar de bus, autorijden is niet voor iedereen weggelegd. Ik blijf erbij, 99% van de automobilisten kan gewoon niet met een auto rijden.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2011, 17:11   #92
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Pakt gij maar de bus, autorijden is niet voor iedereen weggelegd. Ik blijf erbij, 99% van de automobilisten kan gewoon niet met een auto rijden.
Jij hoort ongetwijfeld bij die 1%.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2011, 17:14   #93
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.375
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Jij hoort ongetwijfeld bij die 1%.
Ja.

Doordat ik de situatie van andere catogoriën van voertuigen kan inschatten en geleerd heb om defensief en vlot te rijden.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2011, 17:15   #94
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Al moet ik maar 2 straten verder, in brussel zou ik de wagen nemen na donker. Niet omdat ik lui ben, wel omdat ik niet wil dat mijn 12-jarige dochter in't park van brussel wordt gesleurd, vastgebonden aan een boom en groepsverkracht (en dat gebeurd) , of dat ze gewoon door het rood rijden en als men dan "conard!" roept, die auto stopt en enkele ogenblikken later ben je omsingeld door nieuwe belgen & een baseball bat (en dat gebeurd ook).
Arme dochter van raven...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2011, 17:15   #95
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Ja.

Doordat ik de situatie van andere catogoriën van voertuigen kan inschatten en geleerd heb om defensief en vlot te rijden.
Dat denkt 99% van de automobilisten van zichzelf.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2011, 17:19   #96
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.375
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat denkt 99% van de automobilisten van zichzelf.
Die enkel de rijschool voor een B hebben gedaan.

Iedereen zou tenminste een cursus moeten doen voor een C of een D. Kunnen ze zelf zien wat hun situatieivm het verkeer is.

Net zoals degene die denken dat traag rijden defensief is. Defensief rijden is vlot bewegen en inschatten hoe het verkeer op de baan is. Ik kijk niet 20m verder opd e baan maar 200m verder. En dat is het verschil tussen een goede en slechte chauffeur.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2011, 19:10   #97
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Ah, de zaligmakende "ons omringende landen"!
In ieder geval hebben die landen heel wat minder verkeersslachtoffers ten opzichte van hun bevolking dan het 'zaligmakende' België.

Citaat:
Road traffic death rate per 100,000 population

Belgium 10.2
France 7.5
Germany 6.0
Netherlands 4.8

http://www.photius.com/rankings/road...ings_2009.html

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 30 maart 2011 om 19:10.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2011, 22:02   #98
Doki
Parlementsvoorzitter
 
Doki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 2.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Ah, het emo-"argument". Altijd goed voor een traan, maar objectief gezien volstrekt idioot. Met dat argument kan je immers alles gaan verbieden.

Maar goed, als jij het nodig vindt om om 22:00 aan een schoolpoort aan 30km/h voorbij te kruipen, of op een lege autostrade op het gemakje 120 te bollen, of op een kaarsrechte baan zonder obstakels en met volledig gescheiden voet- en fietspad 70 te bollen enkel omdat dat ding als gewestweg staat ingeschreven, mij niet gelaten. Niet verschieten dan dat iedereen effectief te snel gaat rijden, gefrustreerd geraakt, en dan elders ongevallen doet.
Voor mensen die iemand zijn kwijtgeraakt door een stomme ezel met een zware voet is dat bepaald geen "emo-argument", maar harde realiteit.

Voor mij is het huidige beleid zeker voor verbetering vatbaar (teveel verschillende borden, en soms onlogische toestanden), maar dat wil daarom niet zeggen dat het beleid daarom per se te streng is (wellicht is het zelfs niet streng genoeg, als je ziet dat er toch nog een heleboel zware ongevallen gebeuren die te wijten zijn aan overdreven snelheid), en dat wil zeker niet zeggen dat je er zomaar blindelings vanuit moet gaan dat de maximumsnelheid naar omhoog moet.

Neem een concreet voorbeeld: de 30km/u beperking aan scholen geldt heel de dag, zelfs om 23.00u 's avonds. Is dat optimaal? Het antwoord op die vraag kan je zomaar niet simplistisch afleiden uit het feit dat er om 23.00u geen kinderen meer op school zijn. Er kunnen allerlei redenen zijn waarom het relevant is dat om 23.00u de maximumsnelheid in die straat nog steeds 30km/u is. Maar het kan uiteraard ook zijn dat de situatie niet optimaal is, en in dat geval moet er misschien gekeken worden naar dynamische borden die zich aanpassen aan het uur van de dag (dat bestaat). Punt is: het is simplistisch en verkeerd om zomaar die beperking op te heffen, zonder de lokale situatie grondig te analyseren.

Ik woon in Brussel en vind persoonlijk dat 30km/u in de stad op vele plaatsen een verantwoorde beperking is.
__________________
ZONDER HAAT DRAAD

Laatst gewijzigd door Doki : 30 maart 2011 om 22:04.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2011, 10:45   #99
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Ik blijf erbij, 99% van de automobilisten kan gewoon niet met een auto rijden.
Een reden te meer om ze zo veel mogelijk te beletten die onkunde tegen een hoge snelheid te bedrijven.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2011, 10:55   #100
CyberpunX
Staatssecretaris
 
CyberpunX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Locatie: .b/e
Berichten: 2.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Defensief rijden is vlot bewegen en inschatten hoe het verkeer op de baan is. Ik kijk niet 20m verder opd e baan maar 200m verder. En dat is het verschil tussen een goede en slechte chauffeur.
++
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be