![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Moet godsdienstig onderwijs verdwijnen | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
43 | 58,11% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
26 | 35,14% |
Anders omschrijf |
![]() ![]() ![]() |
5 | 6,76% |
Aantal stemmers: 74. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik ben het met u eens dat die lessen me nu wel voordelen opleveren bij discussies met gelovigen. Ze kunnen me als born-again atheïst niets wijsmaken.
![]() |
![]() |
#242 |
Burgemeester
|
![]() Aparte scholen voor elke levensbeschouwing is het datgene wat we willen? De huidige situatie waar vrijwel enkel het katholiek onderwijs over dit privilege beschikt is uiteraard bijzonder discriminerend. Er moeten dus minstens een tiental netten opgericht worden om iedereen een bevredigende keuze te kunnen aan bieden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tevens is het dan ook vanzelfsprekend dat scholen aandacht moeten hebben voor evolutie (biologie), cosmologie (natuurkunde) en organische scheikunde. Een goeie combinatie van de 3 haalt iedere weldenkende gelovige terug naar de realiteit van het bestaan zonder fantasiewezen "god". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Vreemdeling
|
![]() Voorstel van o.a. JJ. Degucht om de lessen godsdienst te verruimen tot een studie van alle overtuigingen.
http://docs.vlaamsparlement.be/docs/...010/g623-1.pdf |
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#249 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Blaat zoveel u wilt, maar de wetenschappelijke wereld heeft evolutie al lang als feit aangenomen omdat de bewijzen onomstotelijk zijn en enorm in aantal. Er is overigens nog geen enkel tegenbewijs gevonden. Het enigste wat jullie doen is wijzen op gaten er in. Een gat vinden in een theorie is nog steeds geen ontkrachting er van. Ik hoop dat u dit realiseert. Dus, laat me toe, om uw mening te negeren op dit gebied. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De tijd van leven onder de kerktoren is gedaan Jan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() wat dus discriminatie is in perfectie.
![]() |
#256 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb het over eenzijdig godsdienstonderwijs op school die zich enkel focust op het christelijke geloof. In princiepe is het voor de opvoeding van de kinderen beter dat ook andere visies daar aan bod komen. Als je kritische jongeren wilt opleiden die kunnen omgaan met andere culturen en mensen moet je ze ook wat achtergrond geven over de verschillende levensvisies. Nogmaals: wat u in uw gezin doet is uw zaak, ik moei me daar niet mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Geloof en wetenschap zijn twee totaal verschillende zaken. In de evolutietheorie maakt men gebruik van waarnemingen, verificatie en faslificatie. Deze methoden worden vooralsnog niet aangewend bij religie... of het geloof houdt op een geloof te zijn. Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U vindt uzelf niet superieur. U vindt enkel uw geloof superieur. De facto is dit hetzelfde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat als men beslist godsdienst uit het onderwijs te schrappen...., ga je u daarbij neerleggen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |