Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2011, 08:14   #2141
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Deze morgen: de spleetogen krijgen schrik, voor zover ze die nog niet hadden: de zee wordt steeds meer radio-actief in de omgeving van Fukushima.
De vissen zullen daar extra Omega 3 krijgen zeker ?
"Eet meer vis"...
En dat gaat nog een tijdje doorgaan.
Tot de hele boel verdund genoeg is, of lang genoeg aan't halveren heeft geweest om zelfs geen blipje meer te zijn op een geigerteller.
Oud 30 maart 2011, 08:16   #2142
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de metingen van Greenpeace het dichtst bij de werkelijkheid komen.
Maar dan liggen daar de lijken als zaden in 't zand nu ! Aan 100 mSv/uur zijt ge gebraden na een dag of twee. Die zullen nu natuurlijk met modder overstreken worden en als slachtoffers van de tsunami verkocht worden, is dat dan het volgend exkuus ?
Oud 30 maart 2011, 08:18   #2143
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ze hadden geen zin om het zeewater te gebruiken, daar dat het einde van de kerncentrale betekende , en dus veel geld opofferen...
Ze lieten dus de boel escaleren uit gierigheid. Nu zitten ze met de radioactief gebakken peren, en de rest van de wereld ook.
Die mannen van het Tepco bestuur horen in het gevang thuis, of beter, in de eerste linie, op het nucleair front, met de ploegen kern-kamikazes.
Hier moet ik U niet 100% ongelijk geven. Ik weet ook niet waarom er zo getreuzeld is in 't begin. Of het uit gierigheid was, weet ik niet. Misschien domweg een administratieve zaak, zoals een nodige handtekening of zo. Of uit schrik voor de gevolgen van een verkeerd initiatief of zo. Of omdat men lam geslagen was door de situatie, en aan het eind van het draaiboek zat. Hopelijk zullen we het (veel later) allemaal wel weten.
Oud 30 maart 2011, 08:20   #2144
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar dan liggen daar de lijken als zaden in 't zand nu ! Aan 100 mSv/uur zijt ge gebraden na een dag of twee. Die zullen nu natuurlijk met modder overstreken worden en als slachtoffers van de tsunami verkocht worden, is dat dan het volgend exkuus ?
Na 24u ligt iedereen, uitgezonderd de echt sterksten, te kotsen en misselijk te wezen alsof ze 4 dagen aan't zuipen zijn geweest.

Na 2 dagen is de helft een levend lijk, tenzij er direct zwaar medisch ingegrepen wordt. En dan nog

Na 3 dagen is er een mirakel nodig om het nog een week of 3 vol te houden, en dat op voorwaarde dat men onmiddelijk uit de besmette omgeving weggehaald wordt.

Dus, waar is die openlucht microgolfoven? Zelfs kakkerlakken houden het daar geen maand uit.
Oud 30 maart 2011, 08:38   #2145
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jamaar dat zijn de gegevens op de site zelf, nee ?

Er was hier een bewering dat men een dosisdebiet van 100 mSv/uur had gemeten op 30 km of meer van de centrale. Als dat waar is, is dat ongelofelijk zorgwekkend, vandaar dat ik zou willen weten welke de bron is van die uiterst zorgwekkende informatie.

Want dat wil zeggen dat ge op 24 uur al aan 2.4 Sv zit, en ge dus heel zwaar bestraald zijt, en als ge dat een week volhoudt, dan zijt ge nu aan het convulseren en volgende week zijt ge eraan.
patrick ja, en je ziet dat het almaar zakt, dus dat er geen piek is...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2011, 08:40   #2146
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als ge me mijn tripke naar Japan betaald, ga ik mee daar in Fukushima Daichi helpen uw nageslacht te vrijwaren van de sieverts die van ginder naar hier drijven.
ze mogen dutroux eens optrommelen, en daar een dagje in dat zwembad laten helpen om al de klepjes juist te zetten. Dat is volgens mij het beste dat ze kunnen doen, levenslang gedetineerden nog één keer nuttig inzetten.
Oud 30 maart 2011, 09:09   #2147
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Deze morgen: de spleetogen krijgen schrik, voor zover ze die nog niet hadden: de zee wordt steeds meer radio-actief in de omgeving van Fukushima.
De vissen zullen daar extra Omega 3 krijgen zeker ?
"Eet meer vis"...
Er zou bij een meetstaal inderdaad 3Bq/m3 aan Cesium-137 gevonden zijn.

Nu de eigen radioactiviteit van zeewater is niet verwaarloosbaar. Er zit bijvoorbeeld zo'n 11KBq/m3 aan Kalium-40 in.
Nu weet ik niet of ik dat zomaar mag vergelijken. ik ben al een poosje op zoek naar een goed overzicht van de radiotoxiciteit van verschillende isotopen. @Patrickve, weet jij mischien een goede link?
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2011, 10:03   #2148
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Er zou bij een meetstaal inderdaad 3Bq/m3 aan Cesium-137 gevonden zijn.

Nu de eigen radioactiviteit van zeewater is niet verwaarloosbaar. Er zit bijvoorbeeld zo'n 11KBq/m3 aan Kalium-40 in.
Nu weet ik niet of ik dat zomaar mag vergelijken. ik ben al een poosje op zoek naar een goed overzicht van de radiotoxiciteit van verschillende isotopen. @Patrickve, weet jij mischien een goede link?
3300 keer hoger dan toegelaten.
http://nos.nl/video/229450-zeewater-...n-gedacht.html
Oud 30 maart 2011, 10:07   #2149
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
ja en dat jodium is dus echt wel geenprobleem, dat gaat binnen de maand weg.
maar volgens mij lekt die centrale vollen bak water.
Oud 30 maart 2011, 10:11   #2150
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ze mogen dutroux eens optrommelen, en daar een dagje in dat zwembad laten helpen om al de klepjes juist te zetten. Dat is volgens mij het beste dat ze kunnen doen, levenslang gedetineerden nog één keer nuttig inzetten.
Waarom niet gewoon mensen inzetten die al heel hun leven lang pro-kernenergie-propaganda verspreidden om daar te repareren in die kerncentrale ?
Als er nog iets KAN gerepareerd worden natuurlijk...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2011, 10:33   #2151
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jamaar dat zijn de gegevens op de site zelf, nee ?

Er was hier een bewering dat men een dosisdebiet van 100 mSv/uur had gemeten op 30 km of meer van de centrale. Als dat waar is, is dat ongelofelijk zorgwekkend, vandaar dat ik zou willen weten welke de bron is van die uiterst zorgwekkende informatie.

Want dat wil zeggen dat ge op 24 uur al aan 2.4 Sv zit, en ge dus heel zwaar bestraald zijt, en als ge dat een week volhoudt, dan zijt ge nu aan het convulseren en volgende week zijt ge eraan.
Bane greenpeace heeft 150µS gemeten op 30km

http://www.greenpeace.org/usa/en/cam...tion-briefing/

Dan 10µS op 40km
http://www.rnw.nl/nederlands/article...rond-fukushima

en dat wordt danin de regimepers:

http://www.demorgen.be/dm/nl/9757/Aa...atiezone.dhtml

Citaat:
npeace heeft eigen metingen uitgevoerd buiten de evacuatiezone rond de kerncentrale van Fukushima. Ze kwamen tot de vaststelling dat ook buiten de zone mensen op enkele dagen de stralingsdosis voor maximum een jaar binnenkrijgen. Op een plek 60 kilometer van de centrale sloeg de meter zelfs tilt: er werd meer straling gemeten dan de meter kon weergeven.
Oud 30 maart 2011, 10:35   #2152
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja en nee. Een kerncentrale kan, in uitzonderlijke omstandigheden, in een keer, ongeveer evenveel schade veroorzaken als een equivalente kolencentrale gegarandeerd zal veroorzaken gedurende zijn werking.
Voor de bescherming van een diersoort is de bescherming van de biotoop (de geschikte ruimte )van die soort belangrijker dan de individuele opvang en verzorging van een (gekwetst) dier .
Ook voor de mens is de biotoop belangrijk.
De mens zet zijn leven op het spel om nieuwe gebieden te kunnen bewonen.
Een kerncentrale ongeval gaat in tegen deze fundamentele drang om meer ruimte te creeren voor de mens . Zulke grapjes hypothekeren een toekomstperspectief.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2011, 10:39   #2153
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom niet gewoon mensen inzetten die al heel hun leven lang pro-kernenergie-propaganda verspreidden om daar te repareren in die kerncentrale ?
Als er nog iets KAN gerepareerd worden natuurlijk...
kijk jongen,ik zou dat nog gerust willen doen, mij opofferen voor de medemens heet dat
Oud 30 maart 2011, 10:42   #2154
Zwitser

Standaard

Citaat:
Waarmee Greenpeace eigenlijk bevestigt dat de officiële bronnen correct zijn...
... repeat ...
Oud 30 maart 2011, 10:47   #2155
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat gaat over Iood, wat vrij snel verdwijnt.
Mij interesseert vooral Cesium, want dat blijft nog een poosje hangen. (Verder is 3300 maal meer dan toegestaan redelijk nietszeggend. Ik wil "Bq per m3" zien). Echter volgens de officiele metingen op www.mext.go.jp is cesium nog maar in een staal gedetecteerd, en dat in een zeer kleine hoeveelheid.
Dat zolang de crisis duurt in Fukushima we nog geregeld met hoge dosisen aan radioactiviteit in de omgeving zullen moeten rekening houden is iets wat ik hier nooit heb tegengesproken. Mij interesseren echter vooral de lange termijn gevolgen.
... repeat ...
Oud 30 maart 2011, 10:48   #2156
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
kijk jongen,ik zou dat nog gerust willen doen, mij opofferen voor de medemens heet dat
Bla bla bla,

Jij bent enkel en alleen met uzelf bezig en zeker niet met uw medemens!
Mensen die zichzelf opofferen voor de medemens praten daar niet over die doen dat.

Is dit een grap of om te huilen?
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2011, 10:53   #2157
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze hadden geen zin om het zeewater te gebruiken, daar dat het einde van de kerncentrale betekende , en dus veel geld opofferen...
Ze lieten dus de boel escaleren uit gierigheid. Nu zitten ze met de radioactief gebakken peren, en de rest van de wereld ook.
Die mannen van het Tepco bestuur horen in het gevang thuis, of beter, in de eerste linie, op het nucleair front, met de ploegen kern-kamikazes.
Waar hebt ge dit nu weer vandaan. De allereerste berichten, die ons toekwamen na de aardbeving/vloedgolf waren, dat er problemen waren in de kerncentrale, dat men bepaalde groepen moest koelen met zeewater, en dat door de hoog oplopende druk men waarschijnlijk verplicht zou zijn om druk af te laten. Maw denk niet dat men daar aan getwijfeld heeft. Misschien heeft men wel moeilijkheden gehad om dit geboreerd zeewater te krijgen waar het moest zijn. Maar dat de groepen 1/2/3 defenitief verloren zouden zijn, wist men al vlak na de vloedgolf.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2011, 10:54   #2158
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat belet je ?
Oud 30 maart 2011, 11:00   #2159
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Dat gaat over Iood, wat vrij snel verdwijnt.
Mij interesseert vooral Cesium, want dat blijft nog een poosje hangen. (Verder is 3300 maal meer dan toegestaan redelijk nietszeggend. Ik wil "Bq per m3" zien). Echter volgens de officiele metingen op www.mext.go.jp is cesium nog maar in een staal gedetecteerd, en dat in een zeer kleine hoeveelheid.
Dat zolang de crisis duurt in Fukushima we nog geregeld met hoge dosisen aan radioactiviteit in de omgeving zullen moeten rekening houden is iets wat ik hier nooit heb tegengesproken. Mij interesseren echter vooral de lange termijn gevolgen.
The problem with selfish liberalism is that they are not interested in the misery of other people.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2011, 11:01   #2160
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Waar hebt ge dit nu weer vandaan. De allereerste berichten, die ons toekwamen na de aardbeving/vloedgolf waren, dat er problemen waren in de kerncentrale, dat men bepaalde groepen moest koelen met zeewater, en dat door de hoog oplopende druk men waarschijnlijk verplicht zou zijn om druk af te laten. Maw denk niet dat men daar aan getwijfeld heeft. Misschien heeft men wel moeilijkheden gehad om dit geboreerd zeewater te krijgen waar het moest zijn. Maar dat de groepen 1/2/3 defenitief verloren zouden zijn, wist men al vlak na de vloedgolf.
En nu zijn ze alle zes naar de maan. Weet je wat dat gaat kosten ? Aan de gemeenschap uiteraard, want de electriciteits-boeren rekenen dat soort verliezen altijd door naar de gebruiker. In Frankrijk bvb, waar ook stemmen opgaan om de veiligheid te verhogen in de centrale's heeft EDF al gewaarschuwd dat de factuur flink naar omhoog zal gaan door al die extra kosten. Dit terwijl ze al jaren al hun winst in het buitenland geïnvesteerd hebben, inplaats van hun binnenlandse installatie's te moderniseren/onderhouden/beveiligen. En als ik het over Frankrijk heb, is dat omdat een deel van de Belgische stroom daarvan komt, en de Belgen het zullen voelen als er een ongeluk is in de centrale's aan de Belgische grenzen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be