![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het warm water moet maar eenmaal uitgevonden worden.
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
vraag het je huisarts eens ![]() (voor t geval ge met het nepargument zwartwerk en belastingontduiking zou afkomen... er zijn genoeg zelfstandigen die niks zwart hebben ... en bovendien dan is het nog geen argument om die pensioenen onmenselijk laag te houden, dat is een argument voor betere belastingscontrole) |
|
![]() |
![]() |
#104 |
Minister-President
|
![]() Als ik vraag "En hoeveel hebben de zelfstandigen..." dan lijkt het me vrij logisch dat ik vraag hoeveel ze bijdragen en dat dit ze "de zelfstandigen" zijn. Je kan moeilijk aanspraak proberen te maken op een pensioenkas als je er zelf nauwelijks iets instopt tenslotte, niet dat dat sommigen zal weerhouden. Dat zelfstandigen bijdragen betalen voor het zelfstandigenpensioen is een uiterst recent gegeven.
|
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ofwel leeft de zelfstandige op grote voet op zijn spaarcenten ( en die van zijn ouders) ofwel krijgt hij het zwaar aan de stok met de fiscus. De fiscus maakt al decennia gebruik van het criteria 'tekenen en indiciën'. Vooral auto's en vastgoed springen in het oog. Als iemand meer uitgeeft dan hij aangeeft als verdiensten kan hij gegarandeerd controle verwachten. Dan kan hij ook de studiebeurs terugbetalen mocht blijken dat hij niet over spaargelden beschikte om zijn uitgaven te verantwoorden. |
|
![]() |
![]() |
#106 |
Minister-President
|
![]() Hoe "goed" de belastingscontrole onder Reynders werkt is niet bepaald een geheim Vive.
|
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wees gerust, ik ken de methodes, want in mijn familie zijn er een aantal zelfstandigen. |
|
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
WIE betaalt de bijdragen bij de ambtenaren ? |
|
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Noem eens één bedrijf waarvan je stelt dat de belastingcontrole niet werkt en ik zal hun balans eens uitpluizen als ik er tijd en zin voor heb. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 31 maart 2011 om 10:11. |
|
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is een reactie naast de questie, het ging hier over een cliché-beeld dat zelfs de beste boekhouder nu niet meer kan waarmaken.
|
![]() |
![]() |
#112 |
Minister-President
|
![]() Dat zijn 2 verschillende zaken mijn beste. Ik stel niet dat ze een bedrijf niet kunnen doorlichten, ik zit eerder aan de hoeveelheid bedrijven die effectief doorgelicht worden te denken. Voorts zie ik niet in hoe je denkt te ontkennen dat Reynders fouten heeft gemaakt. Hoe zit het met de informatica daar? Hoeveel zit hij er dit jaar naast met zijn raming van de notionele intrestaftrek? Ik stel niet dat hij alles fout doet maar hij zou beter wat meer voor de KMO's doen dan voor GDF Suez etc die via boekhoudkundige spitstechnologie een fractie van hun normale belastingen betalen.
|
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Door wat ik hoor van familieleden die zelfstandige zijn, wordt dat cliché nochtans bevestigd: wie een goede boekhouder heeft, kan ervoor zorgen dat er de geboekte winst zo laag mogelijk wordt en de onkosten verhoogd worden.
|
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De ambtenaren, want het wordt afgehouden van hun loon.
|
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het is me vooral te doen over het feit dat men als zelfstandige zijn kinderen niet met studiebeurs kan laten studeren en jaarlijks veel centen uitgeven aan auto's en vastgoed zonder dat daar spaarcenten voor zijn om dit te verantwoorden. Dat zijn verhaaltjes van vroeger en dat soort verhalen bestonden vroeger wel. Nu niet meer. Deze praktijken werden trouwens door alle milieus afgekeurd. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 31 maart 2011 om 10:28. |
|
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Minister-President
|
![]() Dat is een gans ander verhaal dan waarover ik bezig ben. Jij hebt het over de uitspraak dat een zelfstandige ongeremd kan knoeien. Ik zou het op zich niet durven beweren dat die uitspraak fout is. Hij is overdreven maar knoeien door privé zaken als bedrijfsonkosten aan te geven bvb is niet bepaald zeldzaam, zo ken ik er genoeg. Ik heb het artikel niet bij de hand maar ik herinner me er een (heeft iemand het bij de hand?) waar ze gingen nakijken hoeveel kans een onderneming had om gecontroleerd te worden, werd zelfs per provincie vergeleken dacht ik.
Als we het hebben over boekhoudinge spitstechnologie, waar Jan het over heeft, dan heeft hij grotendeels gelijk. Via allerlei constructies en technieken kunnen zij hun reële belastingen tot een fractie reduceren, GDF Suez is hier een goed voorbeeld van, die betalen nog geen % belastingen meen ik me te herinneren. Het is waarschijnlijk perfect legaal maar daarom niet minder crimineel. De gebruikte technieken zijn echter niet direct bruikbaar voor een KMO terwijl juist de KMO's lagere belastingen nodig hebben, niet GDF Suez, gewoon al haar nucleaire winst.... |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De staat. Dus, de burgers. Deze burgers betalen voor de dienstverlening van de overheid.
Net zoals de verdienste van zelfstandigen ook betaald wordt door de burgers, nl. de consumenten die bij die zelfstandigen kopen. |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan komt de volgende vraag natuurlijk: WIE betaalt de consumenten ?
|
![]() |