![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2361 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In elk geval bij een meltdown of een gedeeltelijke komen er toch enorm veel radio actieve isotopen vrij? Nu je mag ze opnoemen en de dosis volgens de grote van de gesmolten kern er meteen bij zetten. Want dat zal ongetwijfeld ook veel verschil uitmaken in aantal en dosissen. Dus ga je gang maar. Ow en graad van toxiciteit graag.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 31 maart 2011 om 10:29. |
|
|
|
|
|
|
#2362 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Zelfs bij zonne en windenergieproductie vallen doden. Meer nog, in West Europa vallen er meer doden bij het monteren van windmolens dan er vallen in kerncentrales...
|
|
|
|
#2363 | |
|
|
Citaat:
Maar dat men magnetisme toepast wil nog niet zeggen dat magnetisme een bron van energie is.
|
|
|
|
#2364 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#2365 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In elk geval is het toch niet zo dat "enkel" kernenergie mogelijk is? U geeft het zelf ook een beetje aan. Wind is een mogelijkheid. Zon is een mogelijkheid. Kolen is een mogelijkheid. Aardgas is een mogelijkheid. enfin...mogelijkheden zijn er en nieuwe kunnen zich altijd ontwikkelen. Maar uiteraard gaat dat niet vanzelf. Zoeken met een serieus team en een serieus budget. Daar ontbreekt het misschien een beetje aan omdat we focussen op kernenergie.
|
|
|
|
#2366 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Volgens mij zal dat die thorium zijn. Soit magnetisme is nog onvoldoende onontgonnen terrein volgens mij. Daar moet veel meer mogelijk met zijn.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 31 maart 2011 om 11:14. |
|
|
|
|
|
|
#2367 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
er is natuurlijk een groot verschil tussen een paal op je kop krijgen (windernergie) en half vlaanderen chernobylgewijs voor een kleine eeuwigheid onbewoonbaar moeten verklaren omdat we installaties veel langer hebben laten lopen dan voorzien was.
|
|
|
|
|
|
#2368 |
|
Banneling
|
Een mooie wereld zonder atoomcentrales!
Enya - Wild Child & Caribbean Blue [Tropical HD] http://www.youtube.com/watch?v=q1vdI...eature=related Enya - Caribbean Blue http://www.youtube.com/watch?v=5yRgiXh2fP4 Earth Day: http://www.youtube.com/watch?v=Lj76V...eature=related Welcome to Planet Earth http://www.youtube.com/watch?v=HJV6L...eature=related EARTH - One video you NEED to see http://www.youtube.com/watch?v=thuVi...eature=related |
|
|
|
|
|
#2369 | |
|
Banneling
|
Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=ze7KQ...ayer_embedded#! Home: Natuurdoc. Volledig, de Franse regisseur Yann Arthus Bertrand (1u.33.) http://www.youtube.com/watch?v=jqxEN...eature=channel |
|
|
|
|
|
|
#2370 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nog eens, ik ben geen voorstander van kernenergie omdat ik een tegenstander van hernieuwbaar zou zijn. In tegendeel. Ik heb zelf lang in hernieuwbaar geloofd. Ik denk trouwens nog altijd dat het de lange-termijn oplossing is. Met de nadruk op "lange". Maar aangezien ik ondertussen een grote jongen geworden ben die kan rekenen, ben ik tot het besef gekomen dat die palen bijlange niet volstaan. Spijtig genoeg. Het antwoord dat ik dan krijg: ge moet het er maar mee doen, en de rest is teveel verbruik, aanvaard ik niet. Ik denk niet dat het wenselijk is, maar vooral, ik denk niet dat het DENKBAAR is om de wereld te overtuigen van het met minder energie te doen. En ONDERTUSSEN moeten we toch maar stroom maken, en de vraag is: hoe doen we dat met DE MINSTE SCHADE op wereldvlak ? En dan kom ik, ondanks alle problemen, risico's en dergelijke meer, zonder verwijl uit op "kernenergie".
|
|
|
|
#2371 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Gorilla’s: http://www.youtube.com/watch_popup?v=FZ-bJFVJ2P0 http://www.youtube.com/watch_popup?v=FZ-bJFVJ2P0 |
|
|
|
|
|
|
#2372 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
en als je dan leest in detail, de waarde is het dubbele van wat natuurlijk voorkomt in de natuur daar ik fukushima;. Dus vermoedelijk 20 keer minder dan wat je in zwitersland in de grond kunt vinden |
|
|
|
|
|
|
#2373 | ||
|
|
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
|
|
|
|
|
#2374 | ||
|
|
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
|
|
|
|
|
#2375 | |
|
|
Kernfusie.
|
|
|
|
|
|
|
#2376 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
Als je kernenergie vervangt door steenkool bijvoorbeeld dan ga je tussen de 1000 en de 10000 mensen per jaar ombrengen.
|
|
|
|
#2377 | |
|
|
Citaat:
Een pareltje vind ik deze uitspraak van hem: "I'm not pro nuclear. I'm pro arithmetic.". Ik zou het niet beter kunnen zeggen.
|
|
|
|
#2378 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ITER is gewoon een grote Tokamak met wat verfijning, waarmee men hoopt aan te tonen dat een fusiereactor meer energie kan opleveren dan gebruiken. Een thorium reactor is een kweekreactor, waarin het onsplijtbare thorium gebombardeerd word met neutronen uit een kettingreactie van kernsplijting, wat van het Thorium uranium maakt, dat wel splijtbaar is. Oftewel een "klassieke kernsplijting reactor". En magnetisme is zeker geen ontgonnen terrein. Het word constant gebruikt. Elke electrische motor die U ziet werkt met magnetisme. Het feit dat zowat elke perpetum mobile of overunity engine ontworpen door een of andere wannabe multimiljardair ergens wel magneten in het idee heeft, zal U dit waanbeeld wel geven.
|
|
|
|
#2379 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het probleem is dat men er geen energie wil aan toevoegen. Als je magnetisme gebruikt met een soort van ontstekingsproces en dus niet langer uitgaat van perpetuum mobile zie ik daar veel toekomst in. En misschien niet rond laten draaien zoals ze allemaal doen maar de zwaartekracht laten werken in een eclips achtige beweging. Planeten draaien wel rond elkander.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 31 maart 2011 om 13:51. |
|
|
|
|
|
|
#2380 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Ik zou er maar een flinke schep zout op doen. Als er al eens een dode valt door kolen is het omdat er een vogelnest in zijn schoorsteen zit. Voor de rest niks. In de mijnen zo af en toe daar wel. Maar dat is een probleem van mijnbouw, niet van kolen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 31 maart 2011 om 13:56. |
||
|
|
|